file Stavba F5j větroně

Více
23. dub 2015 18:13 #14758 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Výhoda 1 : máš menší a kratší klapky a nezatěžuješ tolik serva. Omezíš zatížení do serv od ohybu křídla.
Ted zkus ty Tomášu.. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 19:44 #14759 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Stavba F5j větroně
Nevýhoda 1 : máš menší a kratší klapky, které tak moc nebrzdí, když by to před přistáním bylo potřeba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. dub 2015 19:57 #14760 od Tomáš Hlavinka
Odpověděl Tomáš Hlavinka pro téma Stavba F5j větroně
Promiň, ale srovnávat F5J a ještě k tomu konstrukční na hranici pevnost (v tomhle případě pod hranicí) s několika metrovou maketou s absolutně jiným profilem, pohybujícím se úplně jinou rychlostí a jiných režimech letu je jako porovnávat jízdní kolo, velblouda a mercedes.

Hloubka klapky je závislá na použitém profilu a je přesně daná většinou s tolerancí 2-5%. Každý profil má tedy ideální hloubku klapky trochu jinou. Nejde přemýšlet tak, že když je mám krátké tak je udělám hlubší, aby to fungovalo!! Takže když je máš jak píše Michal menší a kratší tak éro nebrzdí to je prostě dané. Ohybů křídla u F5J moc není, takže bych nějaké zatížení serv vůbec neřešil. Viz F5J Storky s mega vztlaky osazené pouze servy MKS 6100. Průhyby křídla jsou k vidění spíš u maket s velkou štíhlostí křídla a ještě po průletu na maximálce a přitažení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. dub 2015 05:38 #14763 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
No, kucííí, já se nechci přít o tom, jestli je lepší 4, 6, 12 nebo 24 serv v křídle, ono to asi bude dost závislé na typu letadla, výrobních nákladech, složitosti nastavování a hromadě dalších věcí... já je tam dal proto, že prostě to křídlo bylo takhle naprojektováno a měnit to by znamenalo dělat jiná lomení, v jiných místech a podobně... To už se řešilo pár stran zpět. netvrdím tedy že je 6servové křídlo z letového hlediska lepší než čtyřservo, jen to pro mě v daný okamžik bylo jednodušší.

Jen tedy poznámka k tomu, že mám tím pádem malé klapky... mno, jak se to vezme :whistle: Když chci, mám je naopak větší ;) Prostřední pár kormidel je totiž, alespoň v mém případě, udělán tak, že může suplovat jak křidélka, tak brzdící klapky. Vše záleží jen na letovém režimu a nastavení. A tím, že je možnost aby prostřední kormidla nejen brzdily, ale taky současně reagovaly na povely křidélek, nehrozí ani, že by např. jejich použití jako brzd zapříčinilo tupost křidélek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. dub 2015 13:27 #14770 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Stavba F5j větroně
Jen pro upřesnění.
Klapky jsou samozřejmě plochou pořád stejné. Maji tedy správnou hloubku, jen jsou ovládány 3mi servy. Jsou tedy jednotlivě kratší-menší. Nevím z čeho by tedy plynula jejich menší účinnost. Díky jejich (jednotlivé nikoli celkové) ploše a hmotnosti jsou méně namáhaná serva. Mimo jiné třeba taky ohybem křídla v ose pantu, či rázovou silou při přistání.
Další výhoda je že se dají odstupňovat výchylky křidélek a naopak vztl. klapek.
P.S. Myslel jsem Tome H. ,"tvůj zmiňovaný Vixen "a dokonce skutečný Nimbus4. Neporovnával jsem, jen odkaz na to, že to jde. Trocha nadsázky, snad už rozumíš i ty.. :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. dub 2015 12:38 #14778 od Petr Koláska
Odpověděl Petr Koláska pro téma Stavba F5j větroně
Tak, Alegria má za sebou další sadu testovacích letů.

Musím potvrdit Milanovo varování před flutterem, po rozjetí na - pro tohle letadlo docela nechutnou - rychlost (dive testy) už jsem taky jeden na pravém uchu chytil :) Naštěstí byl dobře viditelný, takže okamžitě ubrat a na zem zkontrolovat stav křídla. Naštěstí bez následků. Takže - hvízdavé průlety se s tímhle křídlem fakt konat nebudou :whistle: :lol:

Letadlo dostalo dalších 30g do čumáku, výškovka se vytrimovala asi 2 mm do natažení a myslím, že máme zalítáno :)

Chová se to moc pěkně, stoupáky to spořádaně krouží i bez hrabání do křidélek, díky ploše směrovky se to dá řídit prakticky jednou rukou :lol: Brzdy fungují, sice si musím zvykat, že zabrzdit 1650g je o něčem jiném než necelé kilo, ale to už je o tréninku.

Dneska jsem ho schválně vytáhl do vzduchu pěkně poránu do klidného vzduchu a i o půl deváté pod zamračenou oblohou v tom minimu teprve probouzející se termiky nezklamalo...







P.S: - musím si na něj udělat nějaký fešný stojan :D :D
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. dub 2015 07:29 #14787 od Milan Macinga
Odpověděl Milan Macinga pro téma Stavba F5j větroně
Krasny graf

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2015 20:19 #14802 od Roman Vojtěch
Odpověděl Roman Vojtěch pro téma Stavba F5j větroně

Petr Koláska napsal: Tak, Alegria má za sebou další sadu testovacích letů.
Letadlo dostalo dalších 30g do čumáku, výškovka se vytrimovala asi 2 mm do natažení a myslím, že máme zalítáno :)


Ahoj Petře,
proč si myslíš, že máš zalítáno, když máš nataženo 2mm?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2015 20:29 #14804 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Stavba F5j větroně
To je dobrý dotaz :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2015 21:05 #14805 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Stavba F5j větroně
Jestli je výškovka plovoucí, tak nějaké mm na výškovce celkem nic neříkají, když neznáme celkový úhel seřízení. Možná je jenom na gondole křídlo posazeno s malým úhlem a výškovka to dohání??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.505 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám