Stavba F5j větroně
- Michal Cink
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Ted zkus ty Tomášu..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Hloubka klapky je závislá na použitém profilu a je přesně daná většinou s tolerancí 2-5%. Každý profil má tedy ideální hloubku klapky trochu jinou. Nejde přemýšlet tak, že když je mám krátké tak je udělám hlubší, aby to fungovalo!! Takže když je máš jak píše Michal menší a kratší tak éro nebrzdí to je prostě dané. Ohybů křídla u F5J moc není, takže bych nějaké zatížení serv vůbec neřešil. Viz F5J Storky s mega vztlaky osazené pouze servy MKS 6100. Průhyby křídla jsou k vidění spíš u maket s velkou štíhlostí křídla a ještě po průletu na maximálce a přitažení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Jen tedy poznámka k tomu, že mám tím pádem malé klapky... mno, jak se to vezme Když chci, mám je naopak větší Prostřední pár kormidel je totiž, alespoň v mém případě, udělán tak, že může suplovat jak křidélka, tak brzdící klapky. Vše záleží jen na letovém režimu a nastavení. A tím, že je možnost aby prostřední kormidla nejen brzdily, ale taky současně reagovaly na povely křidélek, nehrozí ani, že by např. jejich použití jako brzd zapříčinilo tupost křidélek.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Michal Cink
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Klapky jsou samozřejmě plochou pořád stejné. Maji tedy správnou hloubku, jen jsou ovládány 3mi servy. Jsou tedy jednotlivě kratší-menší. Nevím z čeho by tedy plynula jejich menší účinnost. Díky jejich (jednotlivé nikoli celkové) ploše a hmotnosti jsou méně namáhaná serva. Mimo jiné třeba taky ohybem křídla v ose pantu, či rázovou silou při přistání.
Další výhoda je že se dají odstupňovat výchylky křidélek a naopak vztl. klapek.
P.S. Myslel jsem Tome H. ,"tvůj zmiňovaný Vixen "a dokonce skutečný Nimbus4. Neporovnával jsem, jen odkaz na to, že to jde. Trocha nadsázky, snad už rozumíš i ty..
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Musím potvrdit Milanovo varování před flutterem, po rozjetí na - pro tohle letadlo docela nechutnou - rychlost (dive testy) už jsem taky jeden na pravém uchu chytil Naštěstí byl dobře viditelný, takže okamžitě ubrat a na zem zkontrolovat stav křídla. Naštěstí bez následků. Takže - hvízdavé průlety se s tímhle křídlem fakt konat nebudou
Letadlo dostalo dalších 30g do čumáku, výškovka se vytrimovala asi 2 mm do natažení a myslím, že máme zalítáno
Chová se to moc pěkně, stoupáky to spořádaně krouží i bez hrabání do křidélek, díky ploše směrovky se to dá řídit prakticky jednou rukou Brzdy fungují, sice si musím zvykat, že zabrzdit 1650g je o něčem jiném než necelé kilo, ale to už je o tréninku.
Dneska jsem ho schválně vytáhl do vzduchu pěkně poránu do klidného vzduchu a i o půl deváté pod zamračenou oblohou v tom minimu teprve probouzející se termiky nezklamalo...
P.S: - musím si na něj udělat nějaký fešný stojan
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Macinga
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 18
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Roman Vojtěch
- Offline
- Začátečník
- Příspěvky: 10
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 2
Petr Koláska napsal: Tak, Alegria má za sebou další sadu testovacích letů.
Letadlo dostalo dalších 30g do čumáku, výškovka se vytrimovala asi 2 mm do natažení a myslím, že máme zalítáno
Ahoj Petře,
proč si myslíš, že máš zalítáno, když máš nataženo 2mm?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.