- Příspěvky: 5
- Obdržená poděkování 0
Stavba F5j větroně
- Petr Maňásek
-
- Offline
- Začátečník
-
s jakou pevností v tlaku/tahu se dá u uvedených pásnic počítat při návrhu ?
400 MPa ?
Dík Petr
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Hlavinka
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 234
- Obdržená poděkování 16
Vycházel bych z katalogových listů Tenax IMS 65. Pro představu dvě pásnice o šířce 11mm a tlušťce 1,5mm snesou třeba toto:
je to však také dost o potahu křídla, né jenom o nosníku a jeho pásnicích
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Zvažoval jsem už i externí zdroj pro RC, nezávisle na regulátoru. To mi ale nefunguje. Nelze napájet přímač ve zbylých vstupech. Nevím, co dělám blbě.
Teď mám napájení přes výškoměr, ale i kolem něj jsem protáhl kabel napájení. Pokud by výškoměr z jakéhokoli důvodu selhal (už se mi to párkrát stalo), RC by mělo fungovat dál, ale je to stále napájené z regulátoru. Zatím teda to funguje tak, jak jsem popisoval výše, ale chtěl bych pocitově jistější provedení. Pokud to vůbec jde. Po loňské havárii nechci nic podcenit.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20

(a pak stejně spadneš na kouslé servo... takže to máš fuk)

EDIT: Já zase pro změnu neznám onen přijímač, ale nemají obvykle přijímače tak náhodou + a - větve všech pozic propojené? Takže napájet by měl jít z kterékoliv pozice

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- David Hromka
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
- Příspěvky: 41
- Obdržená poděkování 0
Můžeš prosím postnout fotku zapojení, kdy ti to nefunguje? Altise nemám, ale nejde jednoduše onen altis elektricky přemostit?
Myslím tím, vyndat + v konektoru od regulátoru do altise, a dát toto vyndané + z regulátoru do libovolného + ve zbývajících volných zdířek přijímače..
Ha našel sem manuál - Prostě něco ve smyslu manuálu strana 6 - všimni si vyndaného + na straně regulátoru
www.aerobtec.com/download/AltisMicroManual_en.pdf
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
-
- Offline
- VIP EXPERT
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
A nakonec mi hmotnost celého letadla vyšla na 1685g. Může se to nepatrně změnit, pokud budu jinak vyvažovat něž předtím.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
-
Autor tématu
- Offline
- Administrátor
-
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Martin Beseda napsal: Jenom se mi nezdá občasný pokles napětí na přímači. Není to způsobeno menším napájecím proudem z regulátoru?
Je. O kolik je ten pokles a kolik A je schopen dát BEC z reglu? Koukni se na odběry jednotlivých serv, přidej rozumnou rezervu a uvidíš, kolik potřebuješ. Pokud má BEC v regulátoru méně, tak externí BEC. Pro šestiservové křídlo + 2 serva S+V bych to viděl na rozumné minimum okolo 5A... Já mám na 8servové Alegrii BEC 5,5V/6A
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Martin Beseda
-
- Offline
- Expert
-
- Příspěvky: 466
- Obdržená poděkování 4
Graupner - Brushless control + Telemetrie 45 G3,5 HoTT
Střídavý telemetrický mikroprocesorový letecký/heli regulátor otáček 45 A s SBEC (5-8,0V/3A a krátkodobě až 10A)
Myslel jsem si, že když zvládá krátkodobě 10A tak to je OK.
Kolik odebírají serva nevím. Nikde jsem to nenašel. Jenom data na stránkách pana Hořejšího a Jina, ale tam je jenom napětí.
Jak jsem psal, když nastavím alarm na npětí přímače nad 4,5V, tak se občas ozve. Jinak žádný výpadek. Nebo přenastavit ten alarm?
Ještě jsem našel v návodu k regulátoru, že trvalý proud je 3A a max. je 10A.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- Včera 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- Včera 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.