file Co byste si koupili za letadlo na nové F5J FAI?

Více
31. led 2012 06:51 #6388 od Milan Chalupník

Petr Cejnar napsal: Při troše šikovnosti ( a to Martin je šikovný, no já trochu taky) nebyl problém z této výšky nalétat 10 min a přistát přesně do 20ti cm za 100 bodů.
No a tak jsem si to večer trochu přehodil do podoby nových F5J. Ono asi by neměl být takový problém to z výšky 190m nalétat s běžně dostupným F3J, F3B nebo něčím podobným.

Petře, ty podmínky byly o víkendu nevídané, oba dva dny jsem za barákem "zkoušel" testovat malý Káčka. Je to rovné pole mezi Benešovskou silnicí a Sázavou u Čtyřkol, vzdušnou čarou 5,2km od Poříčského letiště, kde jste lítali. Přehazoval jsem výškoměr z éra do éra a snažil se o minimální opadání z těch 200m. Jelikož jsem nevylezl z pelechu brzy ráno, ale vše probíhalo mezi 10-14hod, tak to už nemělo bohužel z testováním nic společného, vzduch už nebyl zdaleka v klidu. Pokud bych neměl problémy se zkřehlými prsty, tak se dalo létat nonstop po celé obloze, jeden let jsem vydržel i 56minut a rychle dolů. Nechápal jsem, proč není vidět žádnýho ptáka na obloze, asi jim bylo zima. V sobotu mělo výhodu menší plošné zatížení, bylo skoro bezvětří, v neděli už nebylo tak klidno, zvláště po obědě začalo foukat, takže bylo lepší trochu naložit (to byly ty obtížné návraty, co popisuješ), ale časy zase přes 10min. Minimální časy z 200m jsem měl 8minut, ale to byly vyjímky, normálně to bylo vše přes 10min. Chci jen říct, že ne vždy bude toto posvícení, co právě bylo. To se budou určitě snižovat počáteční výšky na 150m i méně. Jindy bude i těch 200m málo. Myslím si, že stejně nakonec vyhrajou pampeliškoví profesoři se speciály a s těmi 10minutami z 200m to nebude pokaždé tak jednoduché, jak to bylo teď.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. led 2012 07:51 #6389 od Petr Dušek

Milan Chalupník napsal: ... Myslím si, že stejně nakonec vyhrajou pampeliškoví profesoři se speciály a s těmi 10minutami z 200m to nebude pokaždé tak jednoduché, jak to bylo teď.

Pokud se dívám na výsledky z nedělní RCVN (převzato z lomcovak.cz) , tak to tak jednoduché nebylo ani tam, 10min. letů je odhadem tak polovina... Přesně jak říkáš, specialisti F3J celkem bez problému (asi až na ty návraty), ostatní dost padali.
Mám naprosto stejnou zkušenost, můj starší "F3J" NYX už prostě nestačí... opadání v klidu někde mezi 0,4-0,45m/s nemůže na současné brusy stačit... pokud samozřejmě není pěkný termický den, pak je to v pohodě :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. led 2012 08:02 #6390 od Tomas Hruby
Dost bych varoval před závěry z létání v zimě - když v zimě svítí sluníčko a nefouká vítr, tak se obvykle udělá "hustý vzduch", kdy to sice nikde moc nenosí, ale na druhé straně ani nikde moc nepadá - pak je výsledek z velké části dán modelem, pilot tomu nejvíc pomůže čistou pilotáží, kdy do toho co nejméně hrabe...
Od jara do podzimu se ale podobné podmínky vyskytují jen výjimečně a odhaduji, že na jedno kolo, kdy takto natvrdo rozhodne minimum opadání bude připadat minimálně 5 kol (spíš ale daleko více), kde to bude o hledání termiky (nebo aspoň vyhýbání se klesákům)...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. úno 2012 12:46 #6447 od Jiří Kotrba
Ještě se vracím k volbě modelu F5J :
- nemá někdo z kolegů přehled o přibližných cenách modelů Samba Model , například " Pike Perfect Mini 2,3m ",
nebo Brio a Superior ? Nebo neznáme někoho v okolí model. letišť Kladno / Lány / Slaný / Rakovník , kdo
je létá ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. úno 2012 20:00 - 03. kvě 2024 08:22 #6525 od F5J pilot
Zdravím pánové. Uveřejňuji vám nové stránky ,kde uvádím 2 nové modely pro rok 2012. Jdná se o model Futtura carbon I 2012 a Performance 2012 (ve výstavbě). Vše představuje vyjímečný design a nejen to ,ale i výborné letové vlastnosti .\/ http://f5j-fai.webnode.cz/ \/ Jen podotknu :roll: jsem pilotem Pike Perfecta a lítám s tím kategorii F5J -Euro a F5J FAI :arrow:
Poslední změna: 03. kvě 2024 08:22 uživatelem F5J pilot.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
22. úno 2012 20:30 #6526 od Petr Dušek
Luboši, díly z ST uhlíku vypadají fakt zajímavě :idea: .

Technická poznámka k webu - fotky které dáváš na internet by měly mít velikost podle běžného monitoru, doporučuje se max. výška 800 pix. Takhle ohromné fotky se špatně prohlížejí a zabírají zbytečně moc místa ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2012 07:23 #6527 od Aleš Krátký
jo ty fotky jsou fakt masakralna velke.jinak mas uz nejake letove srovnani s ostatnimi modely ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2012 09:59 - 23. úno 2012 10:44 #6528 od F5J pilot

Aleš Krátký napsal: jo ty fotky jsou fakt masakralna velke.jinak mas uz nejake letove srovnani s ostatnimi modely ?

Aleši tento týden budu s futturou carbon I lítat s altim a dám jsem výsledky a graf. Z posledního letu jsem měl za podmínek : Oblančno , větr 3-4m/s , Teplota -4°C , výška 126m za 30s motoru a kluz byl 13:01 min. Plošné zatížení modelu je 12,63g/dm2 a váha modelu je 1250g ready to fly :) :roll: :idea: při rozpětí 380cm
Poslední změna: 23. úno 2012 10:44 uživatelem F5J pilot.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2012 10:31 #6529 od Aleš Krátký
cisla jsou cisla, spise me zajma primo porovnani stroj VS stroj.
podminky totiz ovlivni desne moc "padaci graf"

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. úno 2012 10:48 #6530 od F5J pilot

Aleš Krátký napsal: cisla jsou cisla, spise me zajma primo porovnani stroj VS stroj.
podminky totiz ovlivni desne moc "padaci graf"

Ano Aleši mám domluvené s Malčíkama že to otestujem v březnu letové vlastnosti a porovnání kluzu a opadání v letu ;) :roll: :arrow: :geek: s Perfectem :) ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.593 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám