file Co byste si koupili za letadlo na nové F5J FAI?

Více
01. lis 2011 17:16 #5905 od Aleš Krátký
radost jsi mi udelal,to nepochybne... :-D netreba se presouvat jinam kde se to ztrati casem v prekladu.

model pekny,o to zadna ... lital uz tento rok na EC pokud se nepletu ??

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2011 21:11 #5906 od Jan Kubica
Aleši, omlouvám se, ale toto bude dost OT. Tomáš už si ale letadlo koupil, tak se snad zlobit nebude.

Diskusní fórum je jak noviny, co bylo včera, už nikoho nezajímá. Proto nemá cenu na DF psát nějaké hlubokomyslné články.

Blogy jsou na tom jen o trochu lépe, přirovnal bych je k týdeníku :)

Pokud jsou informace trvalejší hodnoty, tak si zaslouží normální statické stránky. Potom je ale otázkou, co takovými informacemi je a co ne. Reportáže ze soutěží asi ne, možná pravidla a technika.

A druhý problém jsou autoři. Obávám se, že ti z nás, kteří trpí nutkavou potřebou někomu něco vykládat a něco někam psát, mají své vlastní stránky nebo oblíbené platformy (možná by stálo za to seřadit nejčastější psavce na stoupáku a jejich domovské stránky, mám pocit, že většina stíhá oboje :lol: ). Já za sebe mám stoupák jako "twitter", ony zmíněné "hlubokomyslné úvahy" si schovávám pro rcex.

Kdyžtak to po přečtení jako admin smaž ;) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. lis 2011 21:32 #5907 od Aleš Krátký
proc bych to mazal proboha ? :)

ano forum je smetiste,a tak to vzdy bude. Proto se ale taky snazim na indexu nejak spachat clanky trvalejsiho razu.
stoupak neni jen forum, ma to byt vicero veci okolo zeano

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 17:14 #5908 od Jiří Kotrba
Chtěl bych se ještě vrátit k F5J Cummulus-u o rozp.2,5m na obrázku ( a nebudu asi sám) :
- není nutné chválit to letadlo se na první pohled chválí samo, takovou odolnost křídla jsem ještě nezažil u ELANu nemám po dvou haváriích na křídle ani stopu po poškození, uhlík.gondola u.s. a nahrazena lamin.gond.
Mám jen dva dotazy spíš na p.Reicharda :
- nabylo by od věci nabídnout v další 3m verzi F5J dva trupy/gondoly ----uhlíková lehká bez pylonu
lamin. s pylonem
t.zn. pro toho kdo nechce u rozpětí 3m vláčet klapky po zemi a po drnech a kdo je nestíhá včas zatáhnout ?
Druhý dotaz je jen proč je SOP tak vpředu před VOP?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 18:24 #5911 od Jan Kubica

Aleš Krátký napsal: proc bych to mazal proboha ? :)

ano forum je smetiste,a tak to vzdy bude. Proto se ale taky snazim na indexu nejak spachat clanky trvalejsiho razu.
stoupak neni jen forum, ma to byt vicero veci okolo zeano


Na však říkám, kdo má co psát a baví ho to, má už svůj blog. A podle mě ty fotky vítězů je taky diskutabilní, vždyť jsou to pořád ti samí se stejnými modely a stejnými vázičkami :lol: Ale držím Ti palce, víc udělat nemohu a nechci. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 18:27 #5912 od Jan Kubica
Zpátky k tématu: I na RCG diskutují, jaký model na F5J. Na tomto linku ( http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=12
) je zajímavé porovnání modelů AVA a Supra (podrobnosti a naměřená data) jsou v PDF souborech v odkazu.

Naměřené klesavosti:
AVA: 0.33 m/s při plošném zatížení 20.4 g/dm2
Supra: 0.365 m/s při 28.7 g/dm2

Pokud by byly oba modely aerodynamicky ekvivalentní, měla by Supra klesat asi 0.39 m/s. Rozdíl mezi 0.39 a 0.365 jde tedy na vrub lepší aerodynamice Supry ve srovnání s Avou. Navíc je Supra univerzálnější, s větším rozsahem rychlostí i obratností díky křidélkům. Nicméně mohou nastat situace, kdy bude ona minuta, o kterou bude Ava z 200 m na zemi později, nezanedbatelnou výhodou.

Jinak řečeno, chce to modely oba. Šetřete nebo pište Ježíškovi.
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 19:09 #5913 od Jaroslav Lnenicka
Honza Kubica, ze včerejšká,
má asi pravdu pokud se týče náplně a rozsahu článků a s tím souvisejících autorů.
Konkretní krátké a trochu uspěchané dotazy zaniknou během dne. Ty trochu delší vydrží dnů několik, ale pak stejně zapadnou v záplavě dalších.
Informce trvalejšího rázu budou asi hledány jinde.
Ví však každý kde a od koho?
Někdy jsou užitečné adresy odkazující na hlubší prameny. Po tom však každý netouží, zejména když to není česky.
Nebo by prospěla rubrika jiného ražení do níž by příspěvky musely projít přísnějším sítem?
Tohle byla, myslím ač tomu moc nerozumím, i jedna z ideí při zřizování tohoto zdroje. Možná, že se ale mýlím.
Nedávám žádnou radu, jen píši co si o takovýchto okolnostech z valné části myslím.
J.Lněnička

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 19:40 #5916 od Petr Dušek

Jan Kubica napsal: ...zajímavé porovnání modelů AVA a Supra (podrobnosti a naměřená data) jsou v PDF souborech v odkazu...

Bohužel mi tam chybí údaj o nastavení klapky (odtokovky) u Supry při tomto testu. Pokud by to bylo s klapkou v nule, tak se mi ta hodnota zdá přiměřená, pokud by to bylo s klapkou do plusu (doporučeno je +3mm u kořene), potom bych očekával lepší hodnotu ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. lis 2011 20:22 #5918 od Aleš Krátký
ad stoupak : na stoupaku je udelana sekce "technika" "informace" a "reportaze ze soutezi"
ja bohuzel psat nemohu vse,pac skoro nic o technice a jinych vecech nevim :-D

to ze kazdy hraje na svem hristi je logicke,ale s takovou "ten socialismus nevybudujeme"


ad letadla : velmi zajmave porovnani,vzkutku

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. lis 2011 07:59 #5920 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Bohužel mi tam chybí údaj o nastavení klapky (odtokovky) u Supry při tomto testu. Pokud by to bylo s klapkou v nule, tak se mi ta hodnota zdá přiměřená, pokud by to bylo s klapkou do plusu (doporučeno je +3mm u kořene), potom bych očekával lepší hodnotu ;) .


Já si hlavně myslím, že tyhle rozdíly ve stylu 0,33 proti 0,36 jsou na hranici přesnosti měření a vlivů mezi dvěma lety (vlhkost, tlak..). Popravdě mi ale ten test spíš potvrzuje ty určité rozpaky z AVA, které jsem tu už psal dříve - to letadlo není zas o tak moc lepší než Supra a podobné konstrukce ani v ideálním počasí, naopak pokles výkonnosti v "ne až tak ideálním" počasí je daleko větší.
Jak píše i autor testu - chtělo by to zkusit novou Avu aileron (Avalon) s plně mechanizovaným křídlem (alternativně Pulsar 4000). Ta by měla být pro Supru daleko vyrovnanější soupeř v obratnosti a taktickém létání a pokud by si přitom zachovala malinko lepší minimální klesavost v klidu, tak by to stálo za úvahu. Ale u té "staré" Avy je podle mě cena za to malé opadání neúměrná a na soutěžení to nebude vhodná volba.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.686 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám