- Příspěvky: 478
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 3
Co byste si koupili za letadlo na nové F5J FAI?
- Mirek Kotula
- Offline
- Expert
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal: jaky konkretni nazor tu byl na toho shocka ? tezky ? profil spatny?
dela 3 verze, zvazoval nekdo jakou z tech tri ?
Vydrž chvíli, můj se dodělává a bude patrně první cílený více na "lehké F5J", navíc s využitím momentálně "in" uhlíku v spread tow verzi, tak uvidíme na kolik to přesně vyjde hmotnostně (podle mě to moc přes 2 kila osazené nebude, možná dokonce pod 2kg).
Jinak verzí je ve skutečnosti daleko víc, můj kus do těch zmíněných na webu až tak nezapadá. Až bude, tak to popíšu.
Co se týče výhrad, tak jen Petr konstatoval, že to není úplný výkřik nejnovějších trendů v aerodynamice, na druhé straně to ale není ani nějaká vykopávka - běžný průměr či spíše mírný nadprůměr...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tomas Hruby napsal: Honzo, já si nemůžu nerýpnout s tím přistáním...
Tomáši, já se jen domnívám, že přistát přesně s 2+ kg velkým modelem bez zapichování je problém. Na druhou stranu si ale také myslím, že přistávání rozhodovat nebude. Kde je pravda se ukáže.
Takže, jeden možný vývoj je ten, že se bude rozhodovat ve vzduchu a vývoj povede k upraveným F3Jéčkům. Pokud se ukáže, že rozhoduje přistávání, tak se může stát, že optimálním modelem pro F5J upravené F3J nebude. Rozhodnout to neumím . H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
AG24-27 mají trochu větší prohnutí spodní strany a směrem k odtokovce jsou tenčí, pocházejí z Bubble Danceru, AG40-43 jsou asi novější a jsou ze Supry, já jsem zvolil tuto řadu.Mirek Kotula napsal: Petře, jaký je mezi AG 40-43 a AG 24-27 rozdíl a jakou tloušťku profilu zvolit? Při vákuové výrobě.
Tloušťka profilu se mění podle rozpětí, u kořene je AG40(8%), v lomení uší AG41(7.7%), v půlce ucha 42(7.3%), na konci 43(6.5%).
Podívej se třeba sem na Pike Perfect , asi uprostřed stránky jsou profily, jsou téměř stejné jako ty od Drely.
[attachment=0:2z0yhffy]<!-- ia0 -->Profily_AG24-27_AG40-43.pdf<!-- ia0 -->[/attachment:2z0yhffy]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jan Kubica napsal: Takže, jeden možný vývoj je ten, že se bude rozhodovat ve vzduchu a vývoj povede k upraveným F3Jéčkům. Pokud se ukáže, že rozhoduje přistávání, tak se může stát, že optimálním modelem pro F5J upravené F3J nebude. Rozhodnout to neumím . H.
Tomuhle moc nerozumím - on je snad s F3J nějaký extra problém přistát na bod (zejména když jsou plné body až do metru)?
Jinak já si myslím, že se sice bude rozhodovat za letu (výška), nicméně body za přistání si nikdo nedovolí "zahodit", takže když na to přijde, tak se s tím na bod taky "pořádně jebne" - bohužel...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tomas Hruby napsal: Tomuhle moc nerozumím - on je snad s F3J nějaký extra problém přistát na bod (zejména když jsou plné body až do metru)?
Samozřejmě není - musíš jen odhadnout, zda bude model klouzat 2 nebo 8 m. Nebo to zapíchnout. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jan Kubica napsal:
Tomas Hruby napsal: Tomuhle moc nerozumím - on je snad s F3J nějaký extra problém přistát na bod (zejména když jsou plné body až do metru)?
Samozřejmě není - musíš jen odhadnout, zda bude model klouzat 2 nebo 8 m. Nebo to zapíchnout. H.
Já proti píchání nic nemám, naopak k němu mám (v mezích mého věku) velmi pozitivní vztah
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
A što takoje za éro??pavol polonec napsal: toto ero sa javi ako velmi dobreeeeeeeeee
Nevidím to ale jako nic mimořádného, těch 0,3m/s je dnes standardní hodnota lepších F3J - Pike, Xplorer... I když ono po přepočtu je to 0,275 m/s, to už je hodně slušné, ale třeba trochu pomáhal vzduch .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- bohuslav majercik
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 69
- Obdržená poděkování 1
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... lectro.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 284%29.jpg
http://static.rcgroups.net/forums/attac ... 287%29.jpg
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.