file Co byste si koupili za letadlo na nové F5J FAI?

Více
10. srp 2011 20:11 #4825 od Jan Kubica
[attachment=0:3sfyrjzw]<!-- ia0 -->rychlost.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:3sfyrjzw]
Tomáši, toto je "typická" závislost stoupavosti na rychlosti pro oběžku napřímo. Ale netvrdím, že nemáš pravdu, to se teprve všechno uvidí :) . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. srp 2011 21:08 #4826 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: ale naopak Juraj má pravdu v tom, že tohle je příklad situace, kdy bude poměrně nadupaný pohon podstatný i v F5J FAI...

Honzo, takhle jsem to Jurovo povídání pochopil já a nakonec i v Holíči to pár borců praktikovalo, protože docela fučelo a jak na potvoru ještě přes stromy. Aby se dostali z vlivu, tak prosvištěli hodně dopředu a tam teprve stoupali.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. srp 2011 06:05 #4827 od Aleš Krátký
ja tedy mozna trosku O.T. ale to se pouziva i v malych RCEK ... ja to treba pouzil v holici 2x (ano i za ztratu motoroveho casu)
prijde mi to proste normalni a logicke.zadnou vedu v tom nevidim

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. srp 2011 15:34 #4829 od Tomas Hruby

Jaroslav Nezhyba napsal: Létám s elektroverzí SHOCKA viz http://www.mg-model.cz/inpage/vyroba-f3 ... del-shock/ .
Létavý a pohodový model z Hradce Králové.Osazen novým motorem od Paličky-CASTOR F5J 2014 kv 6800 3S zkušební vrtule archaická FALCO 15x14.Stoupavost zatím 15m/sec


Zdravím, byly by nějaké údaje o tom motoru? O tomhle jsem nikdy neslyšel a rád se poučím ;)
Mimochodem díky za námět se Shockem - tohle letadlo jsem neznal a předběžná diskuse s dodavatelem mě přiměla k jeho zařazení do výběru. Možná to není úplně přesně to, co bych chtěl, nicméně není to od "ideálu" zas tak daleko, cena je přitom také spíš v nižším průměru - zajímavé :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. srp 2011 16:54 #4830 od Jaroslav Nezhyba
S několika novými motory od Paličky létáme v F5F a F5B na soutěžích Contestu.Motory jsou rovnocenné a dovoluji si i trvdit ,že v mnohém i lepší než vychvalované Neu.Motor o kterém se zmiňuji je zkrácená verze soutěžních motorů-má kratší magnety a jiné vinutí.Podrobnější info = Jiří Palička jipal@seznam.cz
Jirka podá případným zájemcům vyčerpávající informace.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. srp 2011 16:29 #4831 od Ivan Horejsi
Ja to mel snadny. Aviaticka zkusenost rika, ze dost dobre je jen to, co je nejlepsi. Protoze se Suprou lita Joe, je nejlepsi Supra.
U motoru nerozhoduji jeho elektricke vlastnosti, protoze fyzika plati pro vsechny stejne. Daleko dulezitejsi je naladeni vrtule, kvalita prevodovky, dostupnost, servis. Jedoznacne Kontronik.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. srp 2011 20:53 #4837 od Jiří Kotrba
Samozřejmě Supra , cena za letadlo okolo 1100Eu , ale spočítal už někdo celkové náklady na avioniku
a pohonnou jednotku , je tu víc variant pro setup? Počítám že konečná cena ( v případě ESC Kontrolnik ,
Castle Creations , motor Kontrolnik , S-Neu ) se může vyšplhat až na 40 000kč.Viděl jsem na You Tube jak
s tím létá Japonec , ale ten to asi při porovnání našich platů pořídil za polovinu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. srp 2011 18:27 #4842 od Jan Kubica
Vezmu to nejprve obecně, filozoficky:

Někdo si pořídí špičkový model jen tak pro radost. Tyto lidi z dalších úvah vyloučím, mně jde o soutěžení:

Potom,
a) nemám na to finančně, nemůžu lítat špičkově;
b) mám na to finančně, ale mám jiné preference (auto, manželku/milenku, dovolenou, dům, děti, jiného koníčka ...);
c) mám na to finance, ale bál bych se s tak drahou hračkou létat;
d) špičkový model potřebuje špičkového pilota, s mým (ne)uměním ho nevyužiji.

Podle mě má cenu do špičkového modelu (znovu zdůrazňuji - pro soutěžení) jít, jen pokud má člověk v těchto otázkách jasno.

Pro nás (i mě) ostatní:
- průměrný model se dá pořídit tak za 1/4 až 1/3 ceny modelu špičkového, přitom si troufnu tvrdit, že výkony průměrného modelu budou (při létání špičkovým pilotem) třeba na 80-90% výkonů modelu špičkového; přitom jako pilot průměrný toho zkazím spolehlivě víc než bych mohl špičkovým modelem získat;
- pro F5J nepotřebuji drahé pohony, opět pohon (oběžka) za 1/4 až 1/3 ceny špičkových motorů odvede 80% práce, přitom zdůrazňuji - v F5J je jedno, jestli je účinnost pohonu 35% (což je typické pro oběžky na přímo) nebo 50% (inrunner s převodovkou).

A nakonec, když mě pobije pilot s "brusem", vždycky můžu dušičku ukonejšit, že "má přeci lepší model" (i když vím, že je holt lepší pilot :) ).

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2011 08:04 #4858 od Ivan Horejsi
Honzo, s prvnimi tremi body bourlive souhlasim, s poslednim ne. Kdyz nemam pazoury, trochu to spravi kvalitni eroplan. Ludek by mne ovsem porazil i s Admiralem.
Supra E stoji 950 EUR. U F3BJF je to normalka. KIRA s prevodovkou 4800. Kvalitni prevodovka je draha a svede ji malokdo. Na zbytku se neda usetrit, bez ohledu na typ eroplanu.
Prechod z "igelitaku" na laminat byl pokazde obrovsky skok ve vykonnosti, u hazedel i u kacek.
Nelituji, poletani je opravdu radost. Nic lepsiho jsem nemel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2011 12:12 #4864 od Jan Kubica

Ivan Horejsi napsal: Kdyz nemam pazoury, trochu to spravi kvalitni eroplan. Ludek by mne ovsem porazil i s Admiralem.


Ivane, přesně to jsem měl na mysli. To "trochu" je ale dost pofidérní, už mockát jsem viděl, že je lepší easystar v termice než pajk v klesáku.

Ivan Horejsi napsal: Supra E stoji 950 EUR. U F3BJF je to normalka. KIRA s prevodovkou 4800. Kvalitni prevodovka je draha a svede ji malokdo. Na zbytku se neda usetrit, bez ohledu na typ eroplanu.


Jura Bačiak létá (a dobře) s axíkem viz - http://www.rcex.cz/obrazky/2011/110701/dubnica6_110808.jpg . Když bude někdo jo šetřit, dá se f5J odlétat i s "čínou" za 600 Kč, bez převodovky. Sice s menší účinností (tj. teplejším motorem), možná o chlup větší váhou, ale zase o mnoho levněji.

Každému, co jeho jest, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.413 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám