file rcek v praxi

Více
24. čen 2010 19:32 #1990 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma rcek v praxi
no jistotu lita 99% lidi kdyz neni moznost mit skrtaci let. Riskovani je pekne,ale jen do "jistoty" postupu, kdyz vidim po 3 kolech ze jsem prvni, a mam jedno nutne kolo ktere musim vyhrat, urcite nebudu machrovat s 15vterinama kdyz neni zalozni skrtaci ... a je jasne ze na slovensku je temer vzdy 10 startovist,zatim co u nas je to v 2% zavodu ... v americe maji taky 7-litrove motory , budeme je mit taky ? :)
ja si nestezuji, jen davam nazory do diskuze... litam co se lita,libi se mi to, nestezuju si

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
24. čen 2010 20:07 #1991 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma rcek v praxi
Ahoj, no co já si tek matně vzpomínám tak při zavádění proměného motorování, to bylo řečí o taktizování. Více stanovišť a víke kol by bylo jistě spravedlivější, ale kde sebrat někde časoměřiče, jinde prostor. Osobně si myslím že neškrtání kola ubíjí myšlenku proměného času. A ty body za přistání mě taky drtí, poněvadž to pole v Polance mělo snad magnet, ale akorád pro moje éra.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
25. čen 2010 13:46 #1992 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma rcek v praxi

Radim Barč napsal: Honzo, opět budu mlít jako kolovrátek. Zkusme nechat pravidla bez zásadních změn alespoň dva roky.


Kluci, aby bylo jasno: já nic nechci měnit, ani nechci nikoho nutit, aby bylo něco podle mě. Jediné, o co mi jde, je aby se diskutovalo. Elektrolety jsou natolik rozmanitá věc, že prakticky v každé zemi létají něco jiného. Navíc se mi zdá, že se historie opakuje: co v jedné zemi mají jako naprostou novinku, jinde opustili, protože jim to přišlo "blbé", málo zajínavé nebo prostě jen zastaralé. Dalším, nikoliv posledním, důsledkem té rozmanitosti je také to, že není a asi nikdy nebudou jednotná, ustálená a jednou pro vždy daná pravidla.

Takže pište, ať si mají před koncem roku trenéři z čeho vybírat. A že těch názorů a námětů se tu už pár najít dá :-) .
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. čec 2010 08:53 #2119 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi
Nechci do toho moc kecat, protože letos defakto nelétám z důvodů naprosto nesouvisejících s pravidly.
Nicméně si dovolím dvě poznámky, za kterými si mohu stát i tak.

Nejprve k tomu, jak tu Honza nadhazoval to, že se někde nepřepočítávají body za přistání. Podle mě je tento nápad hloupost z jednoho zcela konkrétního důvodu - celý přepočet je kvůli vyloučení vlivu počasí a to má samozřejmě zásadní vliv i na přistání. Pokud mám luxusní termiku a max letím s rezervou 100 či 200m, tak se samozřejmě i mnohem lépe srovnám na přistání - vše je pak jen o mé (ne)schopnosti, naopak když letím ve "sračkách", tak se obvykle musí dost improvizovat i přistání - tohle prostě souvisí a je dobře to přepočítávat celé.

Naopak co se týče škrtacího letu, ten by být měl právě kvůli tomu, že to jen posílí ochotu taktizovat a riskovat. Do pravidel by se nemělo vrtat v zásadních věcech jako je koncepce modelu a pohonu, letová úloha, atd., ale ten škrtací let při čtyřech kolech padá do kategorie "drobná vylepšení a upřesnění z praxe" a myslím si, že by to trenér navrhnout měl - opravdu to může jen prospět...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 07:47 #2131 od Petr Cejnar
Odpověděl Petr Cejnar pro téma rcek v praxi
Škrtací let. Po zkušenostech z mnoha jiných kategorií je můj názor na škrtání opačný. Domnívám se, že škrtání nejhoršího výsledku není objektivním vyjádřením výkonosti soutěžících a pouze administrativně upravím pořadí, nehledě na skutečnost, že při přepočtu konečných výsledků na body do žebříčku je při vyškrtnutí nejhoršího zvýhodněn ten, kdo letěl horší čas. Příklad - letíme skoro stejné časy ve třech kolech a kolega je o bod v jejich součtu lepší. Můj nejhorší čas (čtvrtý) je skoro stejný jako ostatní moje časy. Kolegův škrtací let je ale o (třeba) 300bodů horší než můj škrtací . Já létám vyrovnané časy bez výkyvů, proč mám být horší? Kolega je ještě k tomu zvýhodněn při přepočtu na tisíc bodů vítěze, neboť se mu špatný výsledek smaže. Proč mám já, získat méně bodů na dané soutěži, když moje výsledky byly vyrovnanější než kolegovi?
A teď si představte, že se bude jednat o umístění na bedně?!?!?!?!?
Taktika - jaká taktika? Máme s kolegou (se soupeřem) stejný +/- součet bodů po X kolech. Tak jaká taktika? Tak to poslední stejně musím letět naplno, aby to nebylo zrovna to škrtací, abych byl lepší než on.
To že budu hájit škrtací let, je jenom moje taková jakási vytvořená vnitřní pojistka-úleva "já jsem něco zkazil tak to se škrtne a v dalším to napravím". Trocha vnitřního alibismu. Ale že dávám šanci ještě těm za mnou to si tak nějak neuvědomuji.
Argumentace "jeden let se mi nepodaří a můžu jet domů" též neobstojí, neboť platí to co je uvedeno výše. Tak jak se nepovede mě let a bude se počítat, tak se počítá i ten blbej let kolegovi a on spravedlivě zůstává za mnou a též získává méně bodů. Vše je hodnoceno podle všech dosažených výsledků.
Jo pánové ti co trénují , tak létají jenom za 1000ce a pak není opravdu co škrtat.
Proč tedy škrtací let???? Trenéři zamyslete se !!!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 07:55 #2133 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma rcek v praxi
promin,ale nemas tak uplne pravdu ... ja si myslim ze trenuji opravdu nad prumer drtive vetsiny letcu co letaji zavodne ... chodim defacto kazdy den na hodku,dve. a rozhodne se neda rict,ze mam pokazde tisic , ano jsem pokazde ve finale (samochvala smrdi,vim) ale tisicovka je opravdu veci taktickou. kdyz vim ze nemam moznost skrtaciho letu,tak litam (letal jsem s coradem) sice trapnych ale ucinnych 40 vterin,pak to jen padam dolu abych mel vyrovnane vysledky sel do finale .. to sice funguje,ale nic me nenuti riskovat, delat silene pokusy s 15 vterinama motoru .. kdyz mam jedne skrtaci, tak si dovolim od zacatku letet treba jen 20 vterin do te doby,nez prijde skrtaci. pak kdyz uz nemam moznost znova skrtat, nahodim opet jistotu a litam 40.

dle meho se bez skrtani vytraci u drtive vetsiny soutezicich chut riskovat,a stava se to vicemene padaci soutezi.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 10:03 #2144 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma rcek v praxi
Aleši-plně s Tebou souhlasím ! Trochu mne nabudil názor Petra Cejnara-o zrušení škrtacího letu-zásadně jsem proti .Stačí se podívat na pravidla F5B a F5B.Za ty roky,co jezdíme na soutěže elektroletů Contestu po Evropě,jsme se nesetkali z názorem o zrušení nejhoršího výsledku z počtu uletěných kol.Naopak,praxe ukazuje,že soutěžící v závislosti na meteosituaci více riskují a mění na př.vrtuli,případně pohonné články,aby dosáhli špičkového výkonu.Totéž se děje s časem chodu motoru v naší kategorii-tam se právě projevuje taktické myšlení a schopnost riskovat jednotlivých soutěžících.Jen pro informaci na soutěži F5B v Liezen zalétl švýcarský pilot 59 průletů-díky tomu,že byla mimořádně přiznivá meteosituace,jinak se průměrně létá kolem 45 průletů.Všichni soutěžící létají na seřízení pohonné jednotky tak,aby jim zbývalo na nalétání 10 min.max.7 sec chodu motoru,čili každý počítá tak,že když se zadaří, zalétnu vynikající výsledek,když ale nechytím termiku,přistávám na př.v 8 minutě.A o tom to právě je....jsem zastáncem podpory a rozvoje taktického a pilotního umění pilota s tím také souvisí přesné přistání v daném čase.Jestliže by se zrušilo škrtání nejhoršího výsledku-dostaneme se do průměru létajících šedých myší...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 10:14 #2145 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma rcek v praxi
jsem rad ze souhlasis ... a to nikdo nechce at litaji vsichni jistotu a ze souteze se stane nudna puldenni akce,kde se ve vysledcich nakonec nacpe 20 pilotu v rozmezi 10ti bodu protoze vsichni budou litat jistotu (treba prave 40 vterin) a napadaji vzdy 10 minut.

skrtaci let rozhodne podporuje u vetsiny pilotu ochotu riskovat a dela soutez zajmavejsi

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 13:52 #2147 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma rcek v praxi
S tou "jistotou a riskováním" je to podle mě blbost. Pokud se jedno kolo z N škrtá, tak se v podstatě nic nemění (můžu vysvětlit i složitěji "matematicky", pokud o to někdo stojí), naopak - vliv náhody v N-1 letech je větší. Navíc si zkuste udělat pořadí se a bez škrtání a zjistíte, že bývají skoro stejná.

Taky, co je to za riskování, když vím, že se mi nic nestane. Pokud chcete zavést nějaký prvek, kterým lze opravdu ocenit odvahu, musí dotyčný také něco vsadit a to něco ztratit, pokud se mu to nepovede. To je řekněme filosofický argument proti "jistotě a riskování".

Můj názor je, že škrtací kolo je ochrana před tím, co se nazývá smůla (řekněme záporná náhoda - technická závada, počasí, rozšlápnutý brejle,...), i když v tom případě by se mělo nějak eliminovat i štěstí (ale to by lidi nebavilo, tak raději ne).

A zda má nebo nemá být škrtací kolo, to si musí rozhodnout tvůrce pravidel. Vzhledem k tomu, že v "káčkách" jsou přepočty mezi rundami, opakovací starty a nakonec i finále, tak mně osobně se škrtací kolo zdá už trochu moc. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. čec 2010 14:42 #2148 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma rcek v praxi
neni pravda honzo.
na eurocupu jsem byl pred seskrtanim po sesti kolech 3 ti !!! a po seskrani 8my .. to je dost velky skok si myslim a to jsem mel 6* vysledek 9:20 / 100

a opravdu je VELKY rozdil mit a nemit skrtatko.
jak jsem rekl,kdyz je skrtaci, letam do jeho vyuzili riskatnim stylem, pokud je uz vyuzit,nebo neni, menim strategii na jistotu a soutez se stava mene napinava.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.485 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám