file rcek v praxi

Více
09. zář 2010 18:49 #2390 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma rcek v praxi

Jiří Veselovský napsal: 9.6.7.2.2. Vytyčení letové plochy
a) Na letové ploše se musí vyznačit startovní čára a nejméně 6 m široký bezpečnostní koridor vzletového prostoru,
depo pro soutěžící a pořadatele soutěže. Vzdálenost mezi nejbližšími body vzletového prostoru a depa pro soutěžící
nesmí být menší než 30 m, zrovna tak překážky na zemi nesmí být blíž než 30 m od vzletové a přistávací plochy.


Vzhledem k tomu, že se celou sezónu startuje z kruhu (v RCEK), tak je docela klika, že se zatím nenašel nikdo se zbytečnou stovkou na protest, který by hravě vyautoval celou soutěž. Přitom by stačilo málo. Vyznačit (aspoň pomyslně) safety line a z té startovat. Do kruhu se přechází až na přistání.


To je tedy spíše dotaz na autory pravidel, proč to tam dávali, když jde i bez toho? Upozorňuji, že elektry nepotřebují naviják :-) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 18:55 #2391 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi
Ona ta bezpečnostní čára a vůbec definice startoviště není blbý nápad - v Eurocupu se tak létá a má to něco do sebe.
Ale hlavně na menších akcích to asi nikoho netrápí, tak buďme rádi, že se v tom nikdo nevrtá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 19:50 #2392 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma rcek v praxi

Tomas Hruby napsal: Ona ta bezpečnostní čára a vůbec definice startoviště není blbý nápad - v Eurocupu se tak létá a má to něco do sebe.
Ale hlavně na menších akcích to asi nikoho netrápí, tak buďme rádi, že se v tom nikdo nevrtá.


Přesně tak, jde jen o to si to vyzkoušet. Na Písnici jsme to létali samozřejmě z kruhu taky, ale tam nehrozilo, že by někdo podal protest. Byli jsme všichni chudí a to tak, že si někteří brali účelovou půjčku na startovné.

Jan Kubica napsal: Po těch větších soutěžích už "toužím" dlouho, ale než rozdělovat soutěže do kategorií je podle mě lepší dávat body podle počtu soutěžících. Například, pokud je na soutěži 30 lidí, má vítězství určitě větší cenu než vítězství mezi 8. Do žebříčku ale mají oba stejně. Pokud by se dávaly body podle počtu soutěžících, nestálo by za to na ty malé soutěže vůbec jezdit (alespoň chrtům, kterým jde o body). Takové soutěže by potom buď zanikly nebo by pořadatelé hledali cesty, jak soutěžící přitáhnout. Obojí by vedlo k větší kvalitě. A nebylo by nutné rozdělovat "administrativně", za rok by bylo jasno, která soutěž je "zápočtová" (protože tam jezdí hodně lidí a je za ni velký počet bodů) a která jen poletovací, protože body za umístění žebříček neovlivní.


Honzo, o větších soutěžích jsme se už bavili několikrát. Můj názor jsem zatím nezměnil, bližší je mi menší soutěž. Zkušenosti např. z Holíče mě utvrzují v tom, že je to nuda. Lítalo tam cca 60 lidí na 15 startovištích a tím pádem mezi mými jednotlivými lety byly takové pauzy, že jsem si klidně mohl zdřímnout (viz Honza Micka). Můžu sledovat počasí jak mi hezky utíká jedna vlna za druhou a protože vím, že půjdu na start až asi za hodinu a půl, tak se jen klábosí a utlouká se čas mezi jednotlivými starty. Občas jdu s někým pomocníkovat a to je jediné zpestření čekací doby. Veškeré soustředění je ta tam, do toho ještě třeba šílený vedro a člověk toho má plný kecky, protože je večer a ještě není konec. Např. z Hranic (38 lidí) jsme odjížděli po šesté večer a před sebou 260 kiláků. A to bylo jen jedno finálové kolo (jak víš, tak jsem už od začátku pro dvě).
Opačně. Extrémní jsou soutěže , kde je třeba těch zmíněných 8 účastníků (Písnice, Chomutov). Co s tím? Myslím si, že nic. V jiných kategoriích to taky neřeší (aspoň co vím).

Se zépočtovkama/pohárovkama je to určitě dobrý nápad, bylo jen otázkou času, kdy s tím někdo přijde. Teď se budou vkládat soutěže do kalendáře na příští rok, tak je šance to proměnit ve skutek.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 20:03 #2393 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi
Jirko, jenže ten Holíč je extrém tím, že se létají dvě kategorie - když ty létáš jen oběžky, tak je to logicky místy nuda, to chápu. Já tam loni ale létal oboje a docela jsem se honil (jednou i doslova, Honza Mlejnek potvrdí :D ) - to se pak jevilo úplně jinak, než tobě. Pokud by bylo stejně soutěžících jako v Holíči, ale létala se jen jedna kategorie, tak by se spád posunul někam úplně jinam.
Osobně si myslím, že právě RCEK vyloženě potřebují soutěž, kde je nad 30 soutěžících a udělá se aspoň 8 startovišť - celá pravidla stojí na tom "souboji" a když létá jen pár lidí na 3-4 bodech, tak se to úplně degraduje.

Sporné je spíš to, zda dělat některé soutěže jako dvoudenní - já třeba bych to docela uvítal. Samozřejmě ne u všech, jasně že by většina akcí byla pořád klasika, ale docela by se mi líbilo, kdyby za rok byly třeba cca tři "víkendy elektroletu", kdy by se odlétala delší akce, večer se u piva zdrbalo vše možné, atd. A navíc by tyto akce mohly mít tu roli "pohárových". Je to ale hodně o možnostech pořadatelů...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 20:40 #2394 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma rcek v praxi

Tomas Hruby napsal: a udělá se aspoň 8 startovišť


No a na tomhle to stojí a padá. Jasně že při velké akci musí těch startovišť být hodně, jinak by se lítalo s osvětlením.

Tome, to já bych byl taky pro vícedenní soutěž (jsem proti jednodenní a dlouhé), taky jsem letos lámal Petra Šrámka, aby v Chotěboři zajistil kemp na letišti kvůli plánované večerní debatě. No, zajistil a zbytečně. Nakonec přijeli všichni ráno. Na mistrák do Hranic taky přijeli někteří až ráno a tak nevím, jestli je vůbec vůle se takového podniku zúčastnit.
O tomhle je potřeba mluvit, tohle psaní je na nic. Navíc tady na diskusi do toho stejně blafou furt jen asi tři stejný lidi, takže to nemá ten očekávaný dopad.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
09. zář 2010 20:49 #2395 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma rcek v praxi
Jsem proti vám začátečník, ale mě se líbilo v Nové Pace. 27 lidí po 9, do toho "samoměření", člověk pomalu nemá čas si sníst párek. Ale soutěž "odsejpá" a že by nebyl čas na "řeči", tak to taky není pravda. Podle mě je obecné minimum jeden start za hodinu, potom už je to nuda. A pořadatel by se na to měl připravit (když už chce přihlášku několik dní dopředu).

Ale za ještě horší považuji, když na soutěž přijde 8 lidí a létá se ve skupinách, to by měla být jen jedna, ne? Vím, kde vzít časoměřiče, ale jak Tomáš správně podotkl, RCEK jsou jako "společenská hra", ve třech to není ono (ale zase 1000 visí proklatě nízko :lol: ). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2010 05:47 #2397 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi
Tak na okraj k těm žebříčkům - náhodou jsem hledal něco v pravidlech FAI pro rakety a všiml jsem si, že existuje docela hezký vzoreček pro výpočet bodů do World Cupu, který zahrnuje jednak počet soutěžících a za druhé koeficient akce. Večer to sem dám, musím udělat screenshot (tohle by se blbě psalo jako text).
Nic tím nenavrhuji, jen konstatuji, že pokud by někdo chtěl zohlednit velikost akce do bodů v žebříčku, tak na to existuje zaběhlý vzorec na úrovni FAI, nemusí se vymýšlet nic speciálního.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2010 07:18 #2398 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi

Jiří Veselovský napsal: Tome, to já bych byl taky pro vícedenní soutěž (jsem proti jednodenní a dlouhé), taky jsem letos lámal Petra Šrámka, aby v Chotěboři zajistil kemp na letišti kvůli plánované večerní debatě. No, zajistil a zbytečně. Nakonec přijeli všichni ráno. Na mistrák do Hranic taky přijeli někteří až ráno a tak nevím, jestli je vůbec vůle se takového podniku zúčastnit.
O tomhle je potřeba mluvit, tohle psaní je na nic. Navíc tady na diskusi do toho stejně blafou furt jen asi tři stejný lidi, takže to nemá ten očekávaný dopad.


Tohle co popisuješ ale není dvoudenní soutěž... Pokud bude situace taková, že se bude létat jen v sobotu, tak na rovinu říkám, že budu taky dost váhat, zda přijedu už na páteční "pokec". Něco trochu jiného je ale akce sobota-neděle.

Jinak zítra jedu na RCEK do Lomnice, pokud tam budeš, tak to můžeme zdrbnout na místě.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
10. zář 2010 20:20 #2399 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma rcek v praxi

Tomas Hruby napsal: Tohle co popisuješ ale není dvoudenní soutěž


To je pravda, není, ale popisuju nevůli, viz třeba Hranice (pro neznalé sobota MČR RCEJ - neděle RCEK). Naše tvrdé jádro na místě samozřejmě v pátek.
Vzpomeneš si třeba, kdy jsme se sjížděli na dvoudenní MČR RCEN? Vyškov v pátek, Suché v pátek, Soběslav v pátek ....

V souvislosti s pohárovkama/zápočtovkama znovu připomínám, jako v případě pořádání MČR, že je třeba vybrat letiště, která mají aspoň minimální zázemí, což je dejme tomu studená voda a WC. A takových je hodně málo. Chybějící WC nenahradí sebevětší nadšení pořadatelů. TOIky jsou svinsky drahé.

Moje tipy jsou tyto: U nás Lomnice nebo Paka, uprostřed republiky Chotěboř a na Moravě nejspíš kluci ve Vsetíně nebo v Hranicích. Berte to jen jako nástřel, protože nic není předjednané.

Tomas Hruby napsal: Jinak zítra jedu na RCEK do Lomnice


No, konečně zase za hranice Prahy... :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. zář 2010 05:44 #2403 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma rcek v praxi
Tak tady je ten slíbený vzorec, podle kterého se počítá World CUP FAI - určitě u raket, ale mám dojem, že i u volných (to jsem líný hledat, v pravidlech to bude). Je to jako obrázek:

[attachment=0:35a3j2zj]<!-- ia0 -->vzorec FAI.jpg<!-- ia0 -->[/attachment:35a3j2zj]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.472 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám