file FAI - F5J

Více
06. říj 2011 09:45 #5646 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
tak porovnas prepocet na tisic ne :-D
ale chapu,zadna extra vypovydajici hodnota (ikdyz z SW muze porad vypadnout "9:48/100 - 197m")

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 10:24 #5649 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: V současných pravidlech je bodování výšky pod a nad 200m v poměru 0,5:3. Já jsem byl pro poměr 1:3, ale i ten současný stav je podle mě akceptovatelný. Až na výjimky se žádná loterie na hranici 200m nekoná, protože startovní výška na soutěžích se posouvá výrazně pod 200m, a tam jsi stále bezpečně v tom půlbodovém pásmu.
Samozřejmě, že nějaký plynule exponenciální přepočet by byl elegantní, ale pak si nikdo jen tak pohledem na výsledkovou tabuli bez kalkulačky výsledky neporovná :? .


Ta poslední věta je podle mě nesmysl - na výsledkové tabuli přece vesměs po kole uvidíš už přepočtené výsledky...

K tomu prvnímu - tohle všechno je "jak kdy"... Když se dobré počasí, tak se o let nízko budou snažit všichni. Na druhé straně ale když se občas zadaří "sračky", tak jsem se ochoten vsadit, že i dobří piloti budou dost "bombardovat" 200m hranici a snažit se letět někam "těsně pod".
Mě by se asi nejvíc líbila nějaká ta "exponenciální varianta" - ta zruší zlom, přitom ale uspokojí i zaryté příznivce nízkého létání, neboť výhodnost vypnutí "nízko" spíš ještě o trochu zvedne.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 11:21 #5652 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Ta poslední věta je podle mě nesmysl - na výsledkové tabuli přece vesměs po kole uvidíš už přepočtené výsledky...

Nevyjádřil jsem se přesně, myslel jsem takové to taktické porovnání výsledků na ploše, kdy si rychle v hlavě počítáš jak a kolik kdo letěl a kolik potřebuješ sám...

Exponenciální variantu bych klidně bral, ale s nějakým lineárním základem, třeba do 150m lineárně, potom exponenciála.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 11:37 #5653 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J
V mojom pôvodnom návrhu bolo +1b /-2b na hranici 150 m. Ten +1 bod za 1m pod už motivuje skúsiť si to z menšej výšky a tie -2 body za 1 m nad sú tak približne rovné potenciálnej výhode. ;)

... ale chlapcom z WG sa to "od stola" zdalo príliš prehľadné, tak to trochu "zdokonalili".

Teším sa na SR/ČR debatu nasledujúci týždeň v Dubnici. Keď nájdeme rozumné východisko, je ešte čas spoločným tlakom na WG (Working Group pre FAI F5J pravidlá) ho presadiť.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 12:15 #5654 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma FAI - F5J
mala ukazka sucasneho stavu:
obaja piloti uletia 600s obaja pristanu za 50
prvy uleti 600s z 195m druhy z 205m
koeficienty su 0,5b dole za kazdy meter vysko do 200m, -3b nad 200m

cize 600-195x0,5+50= 552,5b

druhy 600-200x0,5-5x3=535b

po prepocitani 1.ma tisicku druhy 968b

je to "fer" ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 13:22 #5657 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Ta ostrá hranice v bodování je tam právě proto, aby se nad 200 m nelétalo. Pokud ze svých úvah dokážete vyloučit i jen možnost letět nad 200 m, tak vám to vadit přestane.

Alespoň tak to vidím já.

Jo, a omlouvám se z Dubnice, dostal jsem zakázku, kterou musím splnit :cry:
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 13:31 #5658 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: Ta ostrá hranice v bodování je tam právě proto, aby se nad 200 m nelétalo. Pokud ze svých úvah dokážete vyloučit i jen možnost letět nad 200 m, tak vám to vadit přestane. Alespoň tak to vidím já.

Myslím, že to vidíš správne ;)

Jan Kubica napsal: Jo, a omlouvám se z Dubnice, dostal jsem zakázku, kterou musím splnit :cry:

Sformuluj svoje návhy a pošli po Tomášovi alebo Petrovi... Bolo by dobré vyjadriť sa k 30 s pre motor.

Vieš, že v Dubnici sme v lete nedali každému individuálnych 30, ale 30-ta sekunda pracáku uzavrela motorové okno pre všetkých. To isté sa testovalo v Trnave, ale tam bolo 30 sekundové okno predložené pred 10 minút pre klz.

Zlepšuje to prehľad... v rovnakej chvíli musia byť všetky motory OFF. Na gong to časomerač napozerá na motoroej páke a je to aj jednoduchšie... Alespoň tak to vidím já ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 13:47 #5659 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Obecně k filozofii pravidel F5J - on nikdo nemá problém s tím, že vyhraje člověk, který uletí maximum třeba z 80m nad někým, kdo půjde na 150m, to všem vyhovuje. Popravdě ale už mám trochu psychologický problém s těsnými rozdíly - když dva vypnou nízko (třeba v těch 80m), tak je zhola nemožné rozlišit 78 a třeba 82 metrů - tady nastává "loterijní prvek". Ale pořád je ten problém ještě v normě, malér vidím skutečně až v té "zlomové výšce", kde při potřebě letět někam k ní (typicky mizerné počasí) ta "loterie" najednou začne být o ne právě malé body... Proto bych byl pro každou úpravu, která ten zlom potlačí, podle mě by se prd stalo i kdyby se výška hodnotila čistě lineárně ve stylu "bod za metr" - letět do 400 metrů by byla jasná blbost, protože by mi zbylo maximum 200b za kluz, takže "stratosféry" by odpadly i tak. Ale jelikož by tohle asi u angličanů vzbudilo hysterii, tak možná by byl kompromisem ten "exponenciální model".

Ad 30s předem - mě se tohle Palo nelíbí. Nebo možná lépe řečeno - připadá mi to úplně zbytečné, dopad na bezpečnost mizivý (ne-li záporný, lidi s výkonnými pohony to může vést k tomu, že budou 20s "čumět" a pak bleskově vyrazí tam, kde se jim to bude zdát zajímavé, pro časoměřiče taky nulový přínos - já bych to nechal tak, jak to je v aktuálním návrhu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 16:02 #5661 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Palo,

podle mě jsou pravidla dobrá tak jak jsou. Pokud bych musel za každou cenu něco změnit, tak bych povolil další pokus v rámci pracovního času. Jiných připomínek nemám :)

Tomáši,

základem F5J je omezená výška na 200 m. Lineárním hodnocením výšky by se zase začalo létat vysoko (viz výsledky z Trnavy). Já věřím tomu, že je hodně lidí vyděšených z toho, že by měli vypínat motor třeba ve 100-150 m a být třeba za 3 minuty dole. Ale jde přeci o MoM, kdo ve skupině udělá nejvíce bodů, už nejde primárně o nalétání maxima.

A to se týká i té zlomové výšky - lepší pilot, který má více natrénováno, to trefí, příležitostný ne. Mně osobně přijde toto pravidlo mnohem méně sporné než třeba různé penalizace za předčasné starty a opožděné přistání, kdy rozhoduje reakční doba, rychlost šíření zvuku a podobné nesmysly.

A nakonec k exponenciálnímu hodnocení výšky - proč to nevyzkoušet třeba na RCEK na nějaké zimní soutěži? Mně to připadá jako dost velký nesmysl, protože většina lidí (nejen na fóru) neví, co to exponenciální funkce je, ale třeba to fungovat může. Třeba body = 1.16^t: za 10 sekund motoru budou 4 body, za 20 sekund 20 bodů a za 30 s motoru už 86. To by si každý rozmyslel držet plyn déle (a já bych si odpustil i tu 1-2 soutěže RCEK do roka, protože při motoru 50 s bych musel letět 3 maxy bez motoru, abych se dostal alespoň na nulu). A jak psal Petr, ta tlačenice u stolku po každém kole :lol: . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 16:15 #5664 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal:
základem F5J je omezená výška na 200 m.


Jenže podle mě je Honzo tenhle tvůj výrok až pitomost - tohle platilo u starších FXJ switchů s vypnutím v dané výšce. Podstata "nové" F5J je v konceptu "čím níže, tím lépe", tedy v bodové penalizaci. Létat "vysoko" nedává zas tak moc smysl ani při lineárním hodnocení - rozdíl 150 kontra třeba 250m by i při 1b/m byl celých 100 bodů a to by se nevyplatilo ani zdaleka vždy.

Mimochodem - pokud bychom chtěli striktně zarazit vyšší lety, tak by se to dalo krásně přidat do firmwaru switche - prostě při 200m vypne a je pokoj - existující spínače by to vesměs dokázaly jen s flashnutím. A byl by klid... Hm - nevymyslel jsem nakonec právě optimální řešení?? ;)

Zcela bez ohledu na pravidla námět pro Pala a další dodavatele výškoměrů - víš že bych Palo docela uvítal, kdyby byla k dispozici volitelná funkce vypnutí v dané výšce? V soutěži by si člověk mohl (třeba dobrovolně) dát "zarážku" třeba na 185m pro zamezení přechodu do zóny větší penalizace, v tréningu by pak byl přínos vůbec jednoznačný, vypínáním v nastavené výšce by se to člověk krásně naučil odhadovat atd...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.598 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám