file FAI - F5J

Více
06. říj 2011 16:17 #5665 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Ad 30s předem - mě se tohle Palo nelíbí.... já bych to nechal tak, jak to je v aktuálním návrhu.

S Tvojou výhradou k motorovému oknu pred pracákom súhlasím. Ale 30 s okno by som nedal každému individuálne... Dal by som ho tak, ako bolo v lete v Dubnici - 30 sekúnd pre motor od začiatku pracáku do 30-tej sekundy ! Aby si niekto nepočkal 20 s kde to ostatným nosí a nenasáčkoval sa tam potom naisto za svojich individuálnych 30 sekúnd. Na gong v 30 sekunde pracáku museli mať všetci vypnuté...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 16:29 #5666 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: ...víš že bych Palo docela uvítal, kdyby byla k dispozici volitelná funkce vypnutí v dané výšce? V soutěži by si člověk mohl (třeba dobrovolně) dát "zarážku" třeba na 185m pro zamezení přechodu do zóny větší penalizace, v tréningu by pak byl přínos vůbec jednoznačný, vypínáním v nastavené výšce by se to člověk krásně naučil odhadovat atd...


To funguje u oboch svišťov - musia však byť zapojené priamo ako spínač, nie LEN AKO ZÁZNAMNÍK.
Naviac u ALTIS sa v tomto prípade dá navoliť ešte aj povolenie pre zapnutie motora v núdzi (nouzi).

V praxi však pred tvrdým vypnutím v dobrovoľne prednastavenej výške radšej počítam sekundy chodu motora.
Pri štandardnom stúpaní cca 7 m/s vypínam v 28-mej sekunde a býva to takmer vždy tesne pod 200 m (lebo mne sa pre 0,5 bodu za meter vypínať v menšej výške zatiaľ nevyplatí :oops: )

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 16:46 #5668 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J
Tomáši, proč pitomost - pravidly je omezená výška 200 m, nad ní se to prostě nevyplatí, protože za výšku zaplatíš víc, než kluzem získáš. Navíc to kouzlo, že větší výška zakázaná není - uděláš blbost a už se vezeš. Když bych chtěl uvést analogii, tak taky nikdo nezakazuje přistávat 11 m od bodu, akorát že tolik nepobaví.

Jinak FW 2.12 to Tebou popisované umí, ale zase si nemyslím, že by to byla až taková výhoda. Vypnutí ve výšce a počítání motoru pomůže jen při přímém letu nahoru, pokud budeš chtít odletět dále od startu, neodhadneš nic. Podle mých zkušeností je problémem přechod do kluzu při vypnutí motoru, když to pilot nečeká. Doporučuji vyzkoušet.

Obecně, co jsem měl možnost vyzkoušet, F5J je dřina, podle mě je to ještě horší než třeba V-dvojky nebo F3J, právě kvůli bodům za výšku. Ale F5J je FAI kategorie a proto nemůže být jednoduchá (což říkám s plným vědomím toho, že mě se F5J na špičkové či mezinárodní úrovni týkat nikdy nebude, pilotně na to nemám). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 17:12 - 06. říj 2011 17:16 #5670 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: Jinak FW 2.12 to Tebou popisované umí, ale zase si nemyslím, že by to byla až taková výhoda. Vypnutí ve výšce a počítání motoru pomůže jen při přímém letu nahoru, pokud budeš chtít odletět dále od startu, neodhadneš nic. Podle mých zkušeností je problémem přechod do kluzu při vypnutí motoru, když to pilot nečeká. Doporučuji vyzkoušet.


Chytrej Honza :D Prokoukl jsi mě - zajímá mě to právě pro tu variantu "odletět někam dále", pokud se bude stoupat přímo nad startovištěm, tak to není zas tak důležité. Mimochodem i to zhoupnutí je větší riziko "nad hlavou", když letíš někam šikmo do dálky, tak bys měl mít větší rychlost a s vypnutím motoru nebude takový problém.
Poslední změna: 06. říj 2011 17:16 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 17:14 #5671 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Palo Lišhák napsal:

Tomas Hruby napsal: Ad 30s předem - mě se tohle Palo nelíbí.... já bych to nechal tak, jak to je v aktuálním návrhu.

S Tvojou výhradou k motorovému oknu pred pracákom súhlasím. Ale 30 s okno by som nedal každému individuálne... Dal by som ho tak, ako bolo v lete v Dubnici - 30 sekúnd pre motor od začiatku pracáku do 30-tej sekundy ! Aby si niekto nepočkal 20 s kde to ostatným nosí a nenasáčkoval sa tam potom naisto za svojich individuálnych 30 sekúnd. Na gong v 30 sekunde pracáku museli mať všetci vypnuté...


Ano, takhle jsem to myslel a v této podobě jsem pro. Mě nebyl jasný přínos té varianty (tuším použité v Trnavě), kde vlastně byly celá doba letu 10:30 - 30s stoupání a až pak měření 10ti minut kluzu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. říj 2011 18:34 #5674 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Pokud je v pravidlech povolen jen jeden pokus na každý let, tak tohle jednotné motorové 30s. okno vypadá jako dobrý nápad. Ovšem já stále nechápu proč opakování pokusu není povoleno, možná nějaká skrytá obava o bezpečnost při opakovaném startu, nebo obava že soutěžící nerestartuje (vynuluje) výškoměr??
Proti tomu hodnocení startovní výšky vidím jako podružnou otázku, současné nastavení je motivováno snahou stlačit startovní výšku pod 200m, a tak je na to nutno pohlížet.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2011 16:09 #5771 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
tak jsem dneska koukal na vysledky FAI souteze z SK (kde byli i nasi zastupci Hruby+syn a Vanura) a teda casy nic moc ... spise me udivuje,ze lety 6minut atd jsou casy primerene nasim malym letadlum a ne 2xvetsim strojum :shock: :shock:
kazdopadne je jasne,ze pocasi udela dost ale i tak.

jinak cechum se teda moc nedarilo :( skoda.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2011 16:25 #5772 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Aleš Krátký napsal: tak jsem dneska koukal na vysledky FAI souteze z SK (kde byli i nasi zastupci Hruby+syn a Vanura) a teda casy nic moc ... spise me udivuje,ze lety 6minut atd jsou casy primerene nasim malym letadlum a ne 2xvetsim strojum :shock: :shock:
kazdopadne je jasne,ze pocasi udela dost ale i tak.

jinak cechum se teda moc nedarilo :( skoda.


Ono fakt hodně fičelo a v některých kolech se opravdu nic dělat nedalo (ani velké, ani malé letadlo).
Mě to náhodou docela šlo, tři kola jsem měl poměrně vydařená, i tisícovka se našla, jenže bohužel jsem přišel o jedno kolo banálním technickým problémem (bez nejmenších škod, ale za nulu) a pak už nebyl prostor na chybu. Bohužel ale v úplně posledním kole mi to nevyšlo a to vedlo k propadu.

K těm časům - o tom je právě výškoměrová kategorie... Kdyby se létalo v daném počasí jako při RCEK někam k 350m, tak bys asi asi něco "odstál" a výsledky by se k 10ti minutám blížily častěji. Jenže při tlaku na výšky pod 200m se to celé úplně změní. Tohle si musíš zkusit, je to dost těžko sdělitelné...

Připojuji graf svých letů (Flight 2 je za nulu po problému s motorem).
[attachment=0:3u88k1jh]<!-- ia0 -->Tomas-Dubnica-15-10-2011.png<!-- ia0 -->[/attachment:3u88k1jh]
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2011 16:43 #5773 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma FAI - F5J
a zde jsou výsledky:http://www.f5jfun.com/vysledky2011/trencin/f5jdubnicasum.htm

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. říj 2011 16:56 #5774 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
jj to vim,dneska jsme litali treningove ze 150m s 2m letadly,a temer vzdy 10 ... ale jak rikam je to vzdy podle pocasi, a dnes bylo uplne bezvetri a termiky habakuk.

mno uvidime jak to bude pristi rok,jsem zvedav

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.426 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám