FAI - F5J
- Palo Lišhák
- Offline
- Pokročilý
S Tvojou výhradou k motorovému oknu pred pracákom súhlasím. Ale 30 s okno by som nedal každému individuálne... Dal by som ho tak, ako bolo v lete v Dubnici - 30 sekúnd pre motor od začiatku pracáku do 30-tej sekundy ! Aby si niekto nepočkal 20 s kde to ostatným nosí a nenasáčkoval sa tam potom naisto za svojich individuálnych 30 sekúnd. Na gong v 30 sekunde pracáku museli mať všetci vypnuté...Tomas Hruby napsal: Ad 30s předem - mě se tohle Palo nelíbí.... já bych to nechal tak, jak to je v aktuálním návrhu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
- Offline
- Pokročilý
Tomas Hruby napsal: ...víš že bych Palo docela uvítal, kdyby byla k dispozici volitelná funkce vypnutí v dané výšce? V soutěži by si člověk mohl (třeba dobrovolně) dát "zarážku" třeba na 185m pro zamezení přechodu do zóny větší penalizace, v tréningu by pak byl přínos vůbec jednoznačný, vypínáním v nastavené výšce by se to člověk krásně naučil odhadovat atd...
To funguje u oboch svišťov - musia však byť zapojené priamo ako spínač, nie LEN AKO ZÁZNAMNÍK.
Naviac u ALTIS sa v tomto prípade dá navoliť ešte aj povolenie pre zapnutie motora v núdzi (nouzi).
V praxi však pred tvrdým vypnutím v dobrovoľne prednastavenej výške radšej počítam sekundy chodu motora.
Pri štandardnom stúpaní cca 7 m/s vypínam v 28-mej sekunde a býva to takmer vždy tesne pod 200 m (lebo mne sa pre 0,5 bodu za meter vypínať v menšej výške zatiaľ nevyplatí )
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak FW 2.12 to Tebou popisované umí, ale zase si nemyslím, že by to byla až taková výhoda. Vypnutí ve výšce a počítání motoru pomůže jen při přímém letu nahoru, pokud budeš chtít odletět dále od startu, neodhadneš nic. Podle mých zkušeností je problémem přechod do kluzu při vypnutí motoru, když to pilot nečeká. Doporučuji vyzkoušet.
Obecně, co jsem měl možnost vyzkoušet, F5J je dřina, podle mě je to ještě horší než třeba V-dvojky nebo F3J, právě kvůli bodům za výšku. Ale F5J je FAI kategorie a proto nemůže být jednoduchá (což říkám s plným vědomím toho, že mě se F5J na špičkové či mezinárodní úrovni týkat nikdy nebude, pilotně na to nemám). H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jan Kubica napsal: Jinak FW 2.12 to Tebou popisované umí, ale zase si nemyslím, že by to byla až taková výhoda. Vypnutí ve výšce a počítání motoru pomůže jen při přímém letu nahoru, pokud budeš chtít odletět dále od startu, neodhadneš nic. Podle mých zkušeností je problémem přechod do kluzu při vypnutí motoru, když to pilot nečeká. Doporučuji vyzkoušet.
Chytrej Honza Prokoukl jsi mě - zajímá mě to právě pro tu variantu "odletět někam dále", pokud se bude stoupat přímo nad startovištěm, tak to není zas tak důležité. Mimochodem i to zhoupnutí je větší riziko "nad hlavou", když letíš někam šikmo do dálky, tak bys měl mít větší rychlost a s vypnutím motoru nebude takový problém.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Palo Lišhák napsal:
S Tvojou výhradou k motorovému oknu pred pracákom súhlasím. Ale 30 s okno by som nedal každému individuálne... Dal by som ho tak, ako bolo v lete v Dubnici - 30 sekúnd pre motor od začiatku pracáku do 30-tej sekundy ! Aby si niekto nepočkal 20 s kde to ostatným nosí a nenasáčkoval sa tam potom naisto za svojich individuálnych 30 sekúnd. Na gong v 30 sekunde pracáku museli mať všetci vypnuté...Tomas Hruby napsal: Ad 30s předem - mě se tohle Palo nelíbí.... já bych to nechal tak, jak to je v aktuálním návrhu.
Ano, takhle jsem to myslel a v této podobě jsem pro. Mě nebyl jasný přínos té varianty (tuším použité v Trnavě), kde vlastně byly celá doba letu 10:30 - 30s stoupání a až pak měření 10ti minut kluzu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Proti tomu hodnocení startovní výšky vidím jako podružnou otázku, současné nastavení je motivováno snahou stlačit startovní výšku pod 200m, a tak je na to nutno pohlížet.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
kazdopadne je jasne,ze pocasi udela dost ale i tak.
jinak cechum se teda moc nedarilo skoda.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal: tak jsem dneska koukal na vysledky FAI souteze z SK (kde byli i nasi zastupci Hruby+syn a Vanura) a teda casy nic moc ... spise me udivuje,ze lety 6minut atd jsou casy primerene nasim malym letadlum a ne 2xvetsim strojum :shock: :shock:
kazdopadne je jasne,ze pocasi udela dost ale i tak.
jinak cechum se teda moc nedarilo skoda.
Ono fakt hodně fičelo a v některých kolech se opravdu nic dělat nedalo (ani velké, ani malé letadlo).
Mě to náhodou docela šlo, tři kola jsem měl poměrně vydařená, i tisícovka se našla, jenže bohužel jsem přišel o jedno kolo banálním technickým problémem (bez nejmenších škod, ale za nulu) a pak už nebyl prostor na chybu. Bohužel ale v úplně posledním kole mi to nevyšlo a to vedlo k propadu.
K těm časům - o tom je právě výškoměrová kategorie... Kdyby se létalo v daném počasí jako při RCEK někam k 350m, tak bys asi asi něco "odstál" a výsledky by se k 10ti minutám blížily častěji. Jenže při tlaku na výšky pod 200m se to celé úplně změní. Tohle si musíš zkusit, je to dost těžko sdělitelné...
Připojuji graf svých letů (Flight 2 je za nulu po problému s motorem).
[attachment=0:3u88k1jh]<!-- ia0 -->Tomas-Dubnica-15-10-2011.png<!-- ia0 -->[/attachment:3u88k1jh]
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
mno uvidime jak to bude pristi rok,jsem zvedav
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.