file Stopalcovka

Více
10. čen 2013 20:39 #9871 od Tomas Hruby

Jaroslav Nezhyba napsal: Jak znám některé členy komise elektroletů FAI,lze předpokládat,že tento návrh projde.Totéž bych doporučoval už nyní definovat v návrhu RCE100 nyní.Čili-platí pouze údaj na výškoměru a nic víc.Žádné dodatečné čtení pomocí notebooku.Další zkušební soutěž by už mohla proběhnout tímto způsobem měření.


V podstatě souhlas... U neoficiální akce RCE100 lze jistě první sezónu tolerovat drobné výjimky, aby se lidi hned neodrazovali, ale neuškodí, když bude jasně řečeno, že je na ně pořadatel pouze "dočasně hodný" a nemají na to spoléhat, protože pravidla míří určitým směrem, který se od 2014 bude vyžadovat.

Jinak k těm nastavením výškoměrů bych dodal, že jsem za loňskou sezónu nastavoval výškoměrů desítky, v Hořicích dalších tuším pět - fakt to chce, aby se našlo víc počítačově zdatných lidí znalých pravidel, kteří vozí na akce notebook a jsou schopni pomoci lidem, kterým počítače nic neříkají. Ono je to snadné, ale z jedné strany to chce někoho, kdo "ví jak" a z druhé strany by měli soutěžící sami projevit zájem o to, zda mají vše OK. V mém případě kdo ke mně s Altisem přišel, tak jsem ho zvládl, snad byla jediná výjimka, kdy byl kus nějak vadný, asi zralý na reklamaci. Ovšem pokud někdo o nastavení nic netuší a přitom se nezeptá, tak je to pak poněkud jeho problém...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 07:48 #9874 od Radim Barč

Petr Kurjan napsal: V-kabel byl nutný pro případy, kdy výškoměr vůbec neumí povolit nouzové spuštění motoru. Je to čistě softwarový problém a nové verze by už tohle měly umožnit. Na RCE100 nebude striktně vyžadován software F5J a proto by opravdu mohlo stačit pouze povolení nouzového restartu motoru za cenu nulování výsledku soutěžního letu.


Jen, aby to nezapadlo. Jediný problém s vypuštěním "V" kabelu z pravidel, je nemožnost restartu motoru při nastavení FAI. Snad tento zádrhel přinese méně potíží než dvoje stopky v rukou časoměřiče, hlídajícího vypnutí motoru.
Že se nějak motoruje dnes neznamená, že to tak bude i zítra.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 08:01 #9876 od Petr Koláska
Mno, ony dvoje stopky asi ani nebudou potřeba - pokud nebudeme bazírovat na desetinkách, tak časoměřič na svých stopkách vidí čas od vypuštění modelu z ruky, což je také obvykle doba chodu motoru (na soutěži jsem ještě neviděl, aby se motor zapínal nějak zásadně až po vypuštění modelu - buď je to vždy lehce před anebo zároveň s vypuštěním) . Takže stačí jen kontrolovat, aby soutěžící vypnul motor před tím, než na stopkách naskočí 00:31. Krom toho, to véčko je fakt nouzák, pro mě jako soutěžícícho je plus, že si nemusím hlídat čas, soustředím se raději na výšku, a tak zapojuju klasicky do série.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 08:12 #9877 od Radim Barč
Já v tom vidím případnou komplikaci pro nic.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 11:38 #9878 od Petr Koláska
No, za současného stavu je to otázka, zda mrknutí časoměřiče na stopky a následně na polohu páčky vypínače je komplikace. Protože on je tu ještě jeden aspekt - dost soutěžících to zatím létá se stroji RCEK, kde se s výškoměrem v sérii na regl nepočítalo, mají systém napájený přes BEC v regulátoru (já jsem jedna z těch vyjímek, která napájení tahá jinak /externí BEC/ a tudíž bez obav sériově zapojuji). Když do tohoto zapojení vrazí sériově výškoměr, je celý systém napájen právě přes něj, což je situace, kterou samotný výrobce sice umožňuje, leč nedoporučuje....

Prozatím jsem tam to V zapojení nechal, smazat se může vždycky, tady je tedy verze pravidel upravená dle poznatků dnů minulých:

Soubor přílohy:

Název souboru: Nrodnpravi...2014.pdf
Velikost souboru:103 kB
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 16:42 - 11. čen 2013 16:42 #9879 od Tomas Hruby

Radim Barč napsal:

Petr Kurjan napsal: V-kabel byl nutný pro případy, kdy výškoměr vůbec neumí povolit nouzové spuštění motoru. Je to čistě softwarový problém a nové verze by už tohle měly umožnit. Na RCE100 nebude striktně vyžadován software F5J a proto by opravdu mohlo stačit pouze povolení nouzového restartu motoru za cenu nulování výsledku soutěžního letu.


Jen, aby to nezapadlo. Jediný problém s vypuštěním "V" kabelu z pravidel, je nemožnost restartu motoru při nastavení FAI. Snad tento zádrhel přinese méně potíží než dvoje stopky v rukou časoměřiče, hlídajícího vypnutí motoru.
Že se nějak motoruje dnes neznamená, že to tak bude i zítra.


Osobně bych se velmi přimlouval za to, aby Y-kabel byl zakázán... Je to daleko exaktnější zapojení. A podle mě pokud někdo má výškoměr, který restart neumí, tak prostě jeho problém a bude létat bez restartu. Fakt nevidím důvod dělat v pravidlech zmatky jen proto, aby se náhodou někdo nepoškodil, když přitom opravdu naprostá většina výškoměrů vše potřebné umí. Dejme tomu bych byl "sociálně citlivý", kdyby těch pár výjímek létat nemohlo, ale oni přece mohou v pohodě, jen nebudou mít restart.
Mrkněte do té mé modifikaci F5J z 27 kvě 2013 08:22 - tam jsem to formuloval přesně takto, tedy že restart motoru je vlastně jakási "výsada", kterou soutěžící může použít jen v případě, že na to má patřičný výškoměr. Pokud ho nemá, tak musí létat podle F5J...
Poslední změna: 11. čen 2013 16:42 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. čen 2013 23:26 #9881 od Petr Dušek

Petr Koláska napsal: Protože on je tu ještě jeden aspekt - dost soutěžících to zatím létá se stroji RCEK, kde se s výškoměrem v sérii na regl nepočítalo, mají systém napájený přes BEC v regulátoru (já jsem jedna z těch vyjímek, která napájení tahá jinak /externí BEC/ a tudíž bez obav sériově zapojuji). Když do tohoto zapojení vrazí sériově výškoměr, je celý systém napájen právě přes něj, což je situace, kterou samotný výrobce sice umožňuje, leč nedoporučuje....


Jen technická poznámka, výrobce (Aerobtec) sice napájení přes výškoměr nedoporučuje, ale podle mě je to jen taková alibistická věta, kdyby se něco stalo... tak my jsme to v návodu napsali :) .
Jinak při sériovém zapojení a nebo zapojení přes V-kabel stojí v cestě napájení od BEC v regulátoru stejný počet konektorů, takže technicky to beru jako naprosto srovnatelné řešení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čen 2013 06:01 #9882 od Petr Koláska
Podívejte, jak říkám, není nic snazšího než příslušný odstavec označit a zmáčknout delete.

Já jeho existenci v pravidlech za nějaký šílený problém nebo velkou komplikaci nepovažuju, ale ani na něm nějak zevrubně netrvám a čím méně textu, tím lépe. Prakticky tam zůstal po překladu kostry pravidel.

Nastínily se důvody proč tam zůstal, nicméně chápu i námitky proti jeho výskytu v pravidlech.
A protože méně je někdy opravdu více a oponentura je přibližně vyvážená, bude použití Y kabelu z pravidel vyjmuto. Nějaké námitky? :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. čen 2013 06:13 #9883 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Jen technická poznámka, výrobce (Aerobtec) sice napájení přes výškoměr nedoporučuje, ale podle mě je to jen taková alibistická věta, kdyby se něco stalo... tak my jsme to v návodu napsali :) .
Jinak při sériovém zapojení a nebo zapojení přes V-kabel stojí v cestě napájení od BEC v regulátoru stejný počet konektorů, takže technicky to beru jako naprosto srovnatelné řešení.


Pokud to někdo chce "lépe", tak mu ostatně nic nebrání v tom si hned u regulátoru na kabelu rozdvojit napájecí dráty a dát je na ještě jeden konektor, který půjde přímo do RX "okolo regulátoru". Tohle pravidla nijak neporušuje - pokud v této větvi vůbec nebude signálový vodič, tak nikdo nic namítat nebude.
Podstatné je, aby byl výškoměr sériově v rámci signálové linky mezi RX a reglem...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. čen 2013 12:46 - 13. čen 2013 12:55 #9887 od Radim Barč
Možný vývoj:

F5J.Fun
Poslední změna: 13. čen 2013 12:55 uživatelem Radim Barč.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.487 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám