file Stopalcovka

Více
14. čen 2013 12:49 #9902 od Jan Kubica
Trochu se omlouvám, protože mně je celkem fuk, zda finále ano nebo ne.

Ale celkem by se mi líbilo, kdyby pravidla byla v tomto ohledu volnější - ať si to pořadatel zařídí jak chce. Jen bych stanovil, že počet účastníků finále je max. třeba 20% a že se letí minimálně 2 lety.

Ještě mě napadá, jestli by nestálo za úvahu ve finále maximum zkrátit, třeba jen na 5 minut a letět více kol, třeba 4 místo 2. Mezi lety se nemusí dobíjet, takže by to odsýpalo a při malých výškách (na 5 minut) by to mohla být i hezká podívaná.

A nestálo by za to zkrátit i normální maximum pro stopalcovky?

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2013 12:53 #9903 od Radim Barč

Jan Kubica napsal: Trochu se omlouvám, protože mně je celkem fuk, zda finále ano nebo ne.

Ale celkem by se mi líbilo, kdyby pravidla byla v tomto ohledu volnější - ať si to pořadatel zařídí jak chce. Jen bych stanovil, že počet účastníků finále je max. třeba 20% a že se letí minimálně 2 lety.

Ještě mě napadá, jestli by nestálo za úvahu ve finále maximum zkrátit, třeba jen na 5 minut a letět více kol, třeba 4 místo 2. Mezi lety se nemusí dobíjet, takže by to odsýpalo a při malých výškách (na 5 minut) by to mohla být i hezká podívaná.

A nestálo by za to zkrátit i normální maximum pro stopalcovky?

H.


Za mě tedy ne. 80% soutěžících se bude dívat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
14. čen 2013 18:01 - 14. čen 2013 18:02 #9904 od Aleš Krátký
Zkracování času jak v základech,tak i připadných finále jen opětovně zmenší bodové rozdíly mezi soutěžícími a to nechceme. v RCEK si kolikráte stěžujeme,že je 10 pilotů v rozestupu 10ti bodů. v F3J je prý situace ještě horší a kluci neví jak z toho ven. to bych tedy určitě nedělal.To fakt není dobrý nápad, a navíc se ve všech podobných kategoriích létá 10 minut. je to dle mého akorátní doba na let :)

Co se týka finále, tak mnohem lepší je motivovat pilota se snažit dát do každého letu své maximum. Upřímně kolikrát se stane, že si říkám "no teď to můžu flákat, do finále se dostanu tak jako tak". Nejsem si jist, zda je to správně.

O celkovém pořadí, které se rozdělí jedním náhodným letem (je to opravdu občas jen o stěstí) se napsalo mnoho. Když už tak
A ) dvě a více -- ostatní soutěžící se budou nudit.
B ) Zrušit finále --- Nikdo se nudit nebude,a bude třeba létat celý den na max :)
C ) Pokud finále (jedno), tak dávat nějaké bonusové body k bodům ze základu. Kdo létal celý den 1000 za 1000, bude velmi těžko po finále na posledním postupovém místě. řekněme třeba 3 nebo 4ty. Body by ale bylo asi třeba nějakou vhodnou F-CÍ vypočítat.
D ) a nebo volná ruka pořadatele, nicméně chce, ať to má řád ...


ad zobrazovače vs blikání . Tady snad není o čem diskutovat. Blikání je optická signalizace výšky. Netřeba kontrolovat každý let verzi FW. To by mohlo být třeba jen u prvních třech atp.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 14. čen 2013 18:02 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2013 04:18 #9905 od Tomas Hruby

Mirek Kotula napsal: Tome, není to nějaké loby od výrobce? Nevím kolik pailotů má koupený Altis V3, ale myslím, že dost a nebyla to žádná levná záležitost a jen jsem se rozkoukal a už mám kupovat nový výškoměr. Odblikaná výška a následná kontrola přes BOOK je vždy stejná, tak moc nechápu proč to měnit. Snad, až za pár let jakmile zapomenu, kolik ten výškoměr stál. :dry: Je to i apelace pro tvůrce pravidel, jak 100“, tak i F5J. Může se stát, že tímto jednáním odradíte pár zájemců o tyto kategorie.


Altis 3 ale má dostupnou externí čtečku, která zobrazuje i firmware - sám ji mám a nevidím v ní problém ani do budoucna.

Jinak ale tohle je u F5J, diskuse je o 100 palců a tam bych klidně blikání výslovně povolil. Zdůvodnění je v tom, že je povolen restart a tak není potřeba tolik hlídat "uzamčené firmwary", tím odpadá potřeba jejich zobrazení, což je jeden z důvodů pro "opravdový displej".

Naproti tomu se kloním k tomu, aby bylo zakázáno dodatečné "dolování dat" na notebooku - je to fajn pro první soutěže na rozjezd kategorie, ale do budoucna to dělá jen bordel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2013 07:49 #9906 od Petr Slezák
V otázce výškoměrů bych to uzavřel v podobě kterou shrnul Tomáš. Do řešení a úvah o finále bych se určitě nepouštěl, to by jsme nové pravidla taky nemuseli mít ještě dlouho... :lol: Když už tak bych podpořil podobu verze c) Aleše. a to přestože bych měl taky osobní důvod proč finále ne :( Myslím že by vše bylo jen jinak a nakonec podobně a s menší atraktivitou. Námitka že někdo na někoho čeká 1/2 hodiny po zákl. kolech neberu po celodenním lítání jako vážnou poznámku.

Myslím že pravidla v tuto chvíli mají kvalitní podobu, to se již ověřilo v terénu
a s doplněnými body k výškoměrům bych je poslal Otíkem šupem do Prahy :woohoo:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. čen 2013 07:54 #9907 od Aleš Krátký
souhlas. na stopalce klidne i blikani, a pocitac je jiz zakazan v navrhu pravidel.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 10:56 #9912 od Petr Dušek
Nevím jaká je aktuální verze pravidel, přečetl jsem si verzi 1.4. a zde je několik poznámek (vždy je uvedena nejprve citace z odstavce a potom za pomlčkou můj komentář):

1.1. ...Pohonná baterie nesmí být pevně nebo dálkově spojená se zemí nebo s jiným modelem ve vzduchu. Dobíjení pohonné baterie ze slunečních článků za letu není povoleno.
- nevím jaký mají v pravidlech význam citované věty, podle mě je to tam zbytečně:
1.3.c) Nesmí se používat jakékoliv zařízení, které slouží ke zpomalení a zastavení pohybu modelu při kontaktu se zemí při přistávání;
- podle mě nepřesná nebo příliš obecná formulace, podle tohoto pravidla by bylo zakázané i přistání s vysunutými brzdícími klapkami?
2.3. Přistávací body musí být vyznačeny vždy a nejmenší vzdálenost mezi nimi je nejméně 15 m pokud pořadatel nerozhodne jinak vhledem k aktuálním podmínkám.
- poněkud zmatečná formulace, nejprve předepsaná vzdálenost a potom možnost pořadatele vzdálenost změnit, doporučil bych předepsat minimální vzdálenost 10m bez dodatku.
3.1. Řádné soutěžní lety
a) Soutěžící musí letět nejméně tři (3) platné soutěžní lety...
- Soutěžící má právo na nejméně...atd. nemá povinnost letět.
c) Před druhým pokusem může soutěžící na modelu provést pouze nastavení, drobnou opravu modelu, výměnu vrtule...
- podle mě zbytečné omezení?? V jiných kategoriích je běžné, že např. po havárii použiji pro druhý pokus jiný model.
3.3. Let se zruší a výsledek se anuluje, když:
- doporučil bych tuto část odstavců vytáhnout do hlavičky kapitoly a neopakovat ji v každém odstavci
- doplnit odstavec i) výškoměr nezobrazuje startovní výšku, nebo zobrazuje nulu (0m)
3.4.2. Létání ve skupinách
a) Soutěžící má právo na pět minut přípravného času, který se počítá od okamžiku, kdy byl soutěžící vyzván zaujmout místo v určeném vzletovém prostoru do začátku ho času skupiny;
- chybí slovo „pracovní“ (...do začátku pracovního času...)
d)... Dále se zvukový, případně optický signál dává soutěžícím v kvalifikačních kolech v časech 8:30, 9:30, 9:40 a 9:45, a ve finálových kolech v časech 13:30, 14:30, 14:40 a 14:45;
- tímto vylučujete pořadatele bez zvukové aparatury, klaksonem těžko srozumitelně odtroubí tyto časy??
5.1. Zapojení výškoměru
b) Zapojení přes Y-kabel
- o tom se tady diskutuje, přimlouvám se za zrušení tohoto odstavce.
5.2. Chod motoru
b) ... Každé použití bezpečnostního (opakovaného) zapnutí motoru znamená anulování letu v daném kole.
- anulování letu nebo anulování pokusu??
7. Bodování
- doporučoval bych ve všech bodech nahradit budoucí čas (např. bude měřený) za čas přítomný (se měří, se zaokrouhluje, se udělí...atd.)
7.9. Měření vzdálenosti pro přistávací bonus
Vzdálenost pro přistávací bonus je měřena od špičky modelu po střed přiděleného přistávacího bodu.
- podle mě přesnější formulace je „od nosu modelu“ (špička, na rozdíl od nosu, může být například i vzadu...)
9. Pomocné informace
- celou tuto kapitolu bych doporučil přehodnotit, některé body jsou již v pravidlech uvedeny dříve, některé body řeší obecná část Sportovního řádu, některá doporučení bych nechal na pořadateli a je zbytečné je do pravidel uvádět?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 13:12 #9914 od Petr Koláska
Díky za postřehy. Projel jsem to a zpracováno bude následovně:

1.1. - je to definice konstrukce letadla.... stejně nesmyslně může znít věta, že vztlak vzniká působením aerodynamických sil na plochy, které se při letu nepohybují.... definice byla převzata z původních pravidel.

1.3. - za předpokladu, že klapky budou drhnout o zem ("při kontaktu se zemí"), pak ano - není povoleno je použít.

2.3. - souhlas, definuje se minimální vzdálenost 10m s doporučením 15m a více

3.1. - ne, MUSÍ letět 3 lety, jinak nebude jeho bodový zisk uznán do žebříčku. Formulace "má právo" by mohla znamenat, že odletí jednu tisícovku a řekne, že mu to do žebříčku stačí a jede domů... :)

3.2. - o výměně modelu tam není ani slovo - takže je povolena - ovšem silně pochybuju, že někdo bude mít druhý model tak rychle připraven k letu, aby mu s ním stálo za to letět druhý pokus v daném letu...

3.3. - ano, upravíme

3.4.2. a) - doplněno
d) - no, a taky vylučujeme pořadatele bez PC, nebo ty, co nemají letiště. Takže tady to zůstane tak jak to je :)

5.1. - ano, po diskuzích bylo zrušeno

5.2. - ano, letu. To je správně. Druhý pokus už totiž tím pádem není.

7. - nahrazeno

7.9. - mno, tohle je slovíčkaření o tom, jak kdo říká čemu.... myslím, že jasné je to z formulace dost a je zbytečné nad tím bádat. na jednu stranu rušíme "nepodstatné" odstavce, a na druhou stranu budeme v pravidlech řešit, jestli někdo nemá špičku letadla vzadu......

9. tady to probereme a co bude vyloženě zbytečné, odstraníme.

Každopádně ještě jednou díky za důsledné projetí a připomínky.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 13:29 #9915 od Tomas Hruby

Petr Koláska napsal: 1.3. - za předpokladu, že klapky budou drhnout o zem ("při kontaktu se zemí"), pak ano - není povoleno je použít.


Tohle doufám myslíš jako vtip, že? Víš kolik modelů při dnešních minimalizovaných trupech může klapkou drhnout o zem? A když je trochu trávy, tak je spíš výjimka model, který nebrzdí klapkami o ni. Jestli chceš podobné případy diskvalifikovat, tak hodně zdaru :dry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 13:41 - 17. čen 2013 13:53 #9916 od Petr Koláska
Tam ale není napsáno o trávu, nýbrž o zem - tzn.situace, kdy položím model vodorovně v příčné i podélné ose na rovnou desku a klapky v této poloze drhnou o desku. A pokud má někdo model, jehož konstrukce je právě taková, tak asi má celkem slušnou spotřebu převodů.... a nebo klapky včas zavírá, takže je tím pádem nepoužívá jako zařízení, které slouží ke zpomalení a zastavení pohybu modelu při kontaktu se zemí při přistávání..... tam je totiž napsáno, že se nesmí používat zařízení při kontaktu se zemí ....

Ale aby to bylo úplně jasné, větu upravíme takto: ...zařízení, které slouží ke zpomalení a zastavení pohybu modelu kontaktem se zemí při přistávání.....
Poslední změna: 17. čen 2013 13:53 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.441 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám