- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Stopalcovka
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
(...vývojáři ve známé firmě na Moravě tenhle problém hravě zvládnou-li...)
Zatím jsem slyšel, že Malčíci už na Jeťáckou soupravu létat nebudou, z důvodu problémů se signálem, a já ji v minulosti opustil z naprosto stejného důvodu... No, a brácha taky s Perfectem také už v minulosti párkrát "neřídil"...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Nicméně - zkusím to otázku rozebrat z jiné strany: k čemu by bylo soutěžícímu dobré znát ještě za letu svou FAI F5J výšku? Já si totiž nejsem jistý, že tohle soutěžícímu nějak pomůže...
Jo, znát výšku soupeřů ve srovnání s mou, to už je jiné kafe. To může mít na strategii letu setsakra vliv...
A víte, pánové - zejména ti z vás, kteří stopalce nikdy neletěli - proč mě tenhle styl létání baví mnohem více než třeba RCEK? Protože nic není jisté. V RCEK pořadí dosednutí prakticky znamená pořadí v kole, kontrolou výšky soupeřů si vlastně kontroluju, jak jsem na tom, protože padáme-li všichni stejně a já jsem o 50 metrů výš, je jasné už v půlce kola, kdo vyhraje... Poslední RCEK v Polance mě v tomhle jedině utvrdily. V RCE1 dokud se nespočítají výsledky, není jisté nic a proto musím pořád lítat, jak nejlépe umím, neexistuje žádná jistota.
Takže abych to shrnul, co se telemtrie týče - uniká mi smysl, proč to dělat, k čemu to má být dobré a v čem nám to tu soutěž posune dál. Snad jedině smazat tím další prvek, který tuhle kategorii činí soutěžně zajímavou.
Tomáš sám píše, že i když měl od stolu jiný názor, teprve až po vyzkoušení si soutěže v reálu na jisté věci přišel. Nikdo tady neprosazuje církevní dogmata, ani nějakou diktaturu (na to máme jiné specialisty ). Jenže my jsme ty pravidla nedělali od stolu, ale na základě toho, že jsme to lítali a tak víme, kde to dřelo a co se tedy musí v pravidlech upravit. Takže se nedivte, že si prostě občas stojíme za svým.
To se týká i způsobu měření přistání, ale k tomu jsem napsal své do připomínek v pravidlech. Stručně vzato to opsal Aleš o něco výše - čas=dotyk, vzdálenost=konečná poloha. Dohady "první jsem se dotknul už tady a ne až tam", když je letadlo v ten moment už minutu o metr vedle by byly fakt bezva. Stejně jako dohady " ještě to nestojí" "jo už to stojí" "ne ještě se hejbe.... "....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
Já netvrdím, že telemetrie nikdy nepřijde ke slovu v plachtařských kategoriích - nejsem jasnovidec. Co ale vím 100%, že v RCE1 v současné době nic takového nechci. Nevidím v tom jediný přínos pro tento typ soutěže, který má ukázat, jak dobrý je pilot v hledání, udržení a využití termiky z co nejmenší výšky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Za druhé, nepleťte funkce výškoměru a telemetrii RC soupravy. Výškoměr je přesně popsán pravidly a pravděpodobně bude i seznam schválených (alespoň v F5J), fw i další nastavení snadno zkontroluji po připojení k počítači. Proti tomu RC souprava s telemetrií je v podstatě "open" wifi zařízení, jehož funkce jsou jen těžko omezené a systémů a výrobců je spousta a budou přibývat...
Za třetí, zkuste si zalítat s váriem jestli je to taková konkurenční výhoda, vário za mě bublinu v 50m neustředí ani nevytočí a 500m proti větru taky nepřiletí...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Petr Dušek napsal: Za třetí, zkuste si zalítat s váriem jestli je to taková konkurenční výhoda, vário za mě bublinu v 50m neustředí ani nevytočí a 500m proti větru taky nepřiletí...
Jen pro zajímavost, opravdu jsi to důkladně zkusil? Já totiž ano (SkyAssistant ve Storku) a výhoda je to podle mě naprosto brutální. Musel jsem to rychle odložit, protože během pár letů se mi úplně změnil styl letu - člověk přestane koukat a spíš poslouchá atd. V některých situacích je točení s variem fakt pro naprostého blbečka a soutěž by šla úplně do kytek. Přirozeně v jiných situacích to tak výrazné není a navíc by to asi vedlo k dalšímu poklesu výšek, ale každopádně by soutěž s variem vypadala z hlediska taktiky letu úplně jinak než současná.
Přenos FAI výšky je sice výhoda mnohem menší, ale občas by se to taky hodilo. Ne vždy odhadneš, jak jsi vysoko a vědět, zda jsi se od "středu" někde u 150m odchýlil dolů na 120m anebo jsi uletěl na 190m, může v některých případech ovlivnit taktiku a znalost této věci by tě docela zvýhodnila.
Umím si představit, že by někdy v budoucnu byla tato data přenesena přímo na tabuli od všech a hned za letu by se s tím muselo počítat, to by bylo zajímavé, ale prostě by to museli mít všichni, jinak by to nebylo korektní. A problém je v tom, že aktuálně tohle opravdu zaručit (a vlastně ani umožnit) nejde, takže by opravdu bylo lépe se prozatím držet zpátky.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Koláska
- Offline
- Administrátor
- Příspěvky: 405
- Karma: 9
- Obdržená poděkování 20
V národních pravidlech RCE1 to stojí jasně takto: Použití jakéhokoli zařízení pro přenos informací z modelu k pilotovi, které by ho mohly zvýhodnit vůči ostatním soutěžícím se zakazuje; informace zvyšující bezpečnost, jako je napětí palubního zdroje, problém s dosahem vysílačky a podobně jsou povoleny;
Na tomto se nic měnit nebude a tudíž z toho vyplývá:
V RCE1 jsou jakékoliv telemetrické přenosy dat, vyjma těch zvyšujících bezpečnost letu, (napětí palubní baterie a síla řídícího signálu apod.) ZAKÁZÁNY.
Zobrazení F5J FAI výšky ještě za letu, použití varia a zobrazení aktuální výšky modelu během letu je proti pravidlům.
Tečka, konec, hotovo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
stoupak.cz/forum/pravidla/8595-stopalcovka#8595
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.