file Stopalcovka

Více
17. čen 2013 13:45 - 17. čen 2013 13:48 #9917 od Petr Dušek

Petr Koláska napsal: Díky za postřehy. Projel jsem to a zpracováno bude následovně:

1.1. - je to definice konstrukce letadla.... stejně nesmyslně může znít věta, že vztlak vzniká působením aerodynamických sil na plochy, které se při letu nepohybují.... definice byla převzata z původních pravidel.

1.3. - za předpokladu, že klapky budou drhnout o zem ("při kontaktu se zemí"), pak ano - není povoleno je použít.
...
3.1. - ne, MUSÍ letět 3 lety, jinak nebude jeho bodový zisk uznán do žebříčku. Formulace "má právo" by mohla znamenat, že odletí jednu tisícovku a řekne, že mu to do žebříčku stačí a jede domů... :)

3.2. - o výměně modelu tam není ani slovo - takže je povolena - ovšem silně pochybuju, že někdo bude mít druhý model tak rychle připraven k letu, aby mu s ním stálo za to letět druhý pokus v daném letu...
...
3.4.2. a) - doplněno
d) - no, a taky vylučujeme pořadatele bez PC, nebo ty, co nemají letiště. Takže tady to zůstane tak jak to je :)

5.1. - ano, po diskuzích bylo zrušeno

5.2. - ano, letu. To je správně. Druhý pokus už totiž tím pádem není.
...
7.9. - mno, tohle je slovíčkaření o tom, jak kdo říká čemu.... myslím, že jasné je to z formulace dost a je zbytečné nad tím bádat. na jednu stranu rušíme "nepodstatné" odstavce, a na druhou stranu budeme v pravidlech řešit, jestli někdo nemá špičku letadla vzadu......

....


Bohužel s řadou odpovědí nemůžu souhlasit...
1.1. „...stejně nesmyslně může znít věta, že vztlak vzniká působením aerodynamických sil na plochy, které se při letu nepohybují“ – toto není nesmyslná věta, ale definice, která odlišuje letadlo od vrtulníku nebo balónu. Ovšem zákaz solárního článku na křídle, který nikoho v termice nezvýhodní mi nesmyslný přijde...
1.3. – tohle snad nemůžete myslet vážně?? kdo před přistáním včas nezavře klapky dostane nulu??
3.1. – doporučuji alespoň lehké seznámení se Sportovním řádem. Soutěžící, který v prvním kole naletí třeba tři sekundy a rozbije model, je uveden ve výsledkovce a jeho výsledek se samozřejmě počítá do žebříčku.
3.2. – je tam vyjmenováno to, co je povoleno, výměna modelu mezi tím není a tudíž podle tohoto odstavce není povolena. To mi vadí. Proto bych v tomto odstavci nechal pouze povinnost nulování výškoměru.
3.4.2.d) – někteří se zde oháněli argumentem, že národní pravidla mají být jednodušší a přívětivější pro pořadatele, tímto jim to tedy opravdu ulehčujete....
5.2. – pak by se toto mělo objevit v kapitole 3.3.
7.9. – v mezinárodních kategoriích se poměrně důsledně používá nos modelu, ale pokud to chcete mít za každou cenu jinak.... a technická poznámka, špičaté kužely a obecně špičatý nos modelu je zakázaný, takže kde je vlastně ta špička ;) .
Poslední změna: 17. čen 2013 13:48 uživatelem Petr Dušek. Důvod: vložena citace

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 14:08 - 17. čen 2013 14:43 #9918 od Petr Koláska
Takže, vznikly nám tady spory ve výše uvedených bodech - Radime a Aleši, co vy na to?

Já už na tohle dohadování asi fakt nemám sílu....

Jestli někdo chcete používat klapky jako brzdící nástroj, tak si je udělejte s pánem bohem třeba deset centimetrů hluboké, mě je to fuk... Rozumný člověk tohle neudělá a klapky obvykle zavírá - když náhodou zapomene a rejpne s nima o zem, tak ho to stojí většinou převody nebo vytržené táhla. Tohle ustanovení je i v pravidlech RCEK a nezažil jsem, že by s tím byly problémy.. (ano, proč je z toho ale neudělat, že...). Ta věta je tam proto, aby si tam někdo nedal hák z letadlové lodě nebo zpětné ozubení na spodek trupu....

Tolik ke klapkám, co se časomíry týče, je tam, že se musí dát v daném čase signál - jestli jste si z toho vydedukovali, že to musí být hodnota času odříkaná hlasem Leoše Mareše, nejlépe osobně, tak to je mi líto..... Ano, když to bude vyslovená hodnota času, je to přehlednější, ale KDE??? tam je podmínka, že to nemůže být jen hvizd????

Co se odlétaných kol týče - fajn - a co když soutěžící model nerozbije a prostě řekne, že dál se mu létat nechce? Co pak? Proč je tedy pro zápis soutěže do žebříčku předepsaný minimální počet odlétaných kol?

No a polemizovat o tom, jak špičatá je špička...... :pinch:
Poslední změna: 17. čen 2013 14:43 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 15:17 #9919 od Tomas Hruby

Petr Koláska napsal: No a polemizovat o tom, jak špičatá je špička...... :pinch:


A víš že je zrovna tohle dost jasně definováno ve sportovním řádu i FAI? Konkrétně minimální poloměr... Takže to přirozeně bude platit i pro RCE100 :P

Mimochodem o tomto by ti mohl vyprávět Jirka Veselovský, ten na faktickou nelegálnost řady kuželů poukazoval jako trenér RCEJ/K velmi dlouho :(

Ad klapky - tady jde jen a pouze o to, že u některých "káček" i FxJ klapky přesahují obrys trupu. Soutěžící je přirozeně jako brzdy "na zemi" až tak moc neužívají kvůli převodům a před přistáním zavírají, jde jen o to, aby se podobný model nestal nelegální kvůli nedomyšlené formulaci. Natvrdo - stejně se brzdí zabodnutím špičkou, takže je tento bod pravidel celkem o ničem. Tohle mělo smysl (a taky kolem toho bylo nejvíc vášní) v RCEN pro přistání na čáru, tam mohl být přínos různých "ostruh" či "lyžin" docela velký, ale v ostatních elektokategoriích to není obvykle problém.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
17. čen 2013 15:46 #9920 od Petr Dušek

Petr Koláska napsal: ... Tohle ustanovení je i v pravidlech RCEK a nezažil jsem, že by s tím byly problémy.. (ano, proč je z toho ale neudělat, že...). Ta věta je tam proto, aby si tam někdo nedal hák z letadlové lodě nebo zpětné ozubení na spodek trupu....

Velmi správně zmiňuješ ten hák či ozubení, podobná formulace je v pravidlech RCEJ nebo F5J a její výklad je myslím jasný. Na přesnost znění a výkladů pravidel RCEK je můj názor celkem znám, takže jejich textem bych se zrovna neřídil...

Petr Koláska napsal: ...Co se odlétaných kol týče - fajn - a co když soutěžící model nerozbije a prostě řekne, že dál se mu létat nechce? Co pak? Proč je tedy pro zápis soutěže do žebříčku předepsaný minimální počet odlétaných kol?

Tady si myslím trochu pleteš dvě věci. Aby se soutěž započítávala do žebříčku, musí být odlétán předepsaný počet kol. Ovšem výsledek konkrétního soutěžícího se započítává, i když on sám odletěl třeba jen jeden start. Není věcí pořadatele, aby hodnotil důvody proč v soutěži nepokračuje.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. čen 2013 07:13 - 18. čen 2013 07:37 #9923 od Petr Koláska

Tomas Hruby napsal: A víš že je zrovna tohle dost jasně definováno ve sportovním řádu i FAI? Konkrétně minimální poloměr... Takže to přirozeně bude platit i pro RCE100 :P


Ano, Tome, o definici minimálního poloměru špičky (nosu, čumáku, "té části, co letí úplně jako první") modelu samozřejmě vím, já chtěl jen poukázat na to, že se tady dohadujeme o pitominách... / Perlička mimo soutěž: Udělal jsem jen tak ze srandy test a včera jsem pětiletému synovi našich sousedů řekl, jestli ví, kde je špička toho letadla, co držím.... co myslíte, kam ukázal? (s pohledem a-la "ty jsi ale blbec, to ví každé mimino" :cheer: ) Jen my z toho musíme dělat problém..... nedovedu si představit, jak by na mě koukal, kdybych se ho zeptal, kde má to letadlo nos...... Ale to jen tak na okraj...../

Ad ty klapky - no, je fakt: když se vezme styl, jakým se v těchhle kategoriích přistává, asi je tohle ustanovení trochu fosilie.... jenže otázka je, zda je lépe ho vyhodit, a nebo ho právě z těch důvodů zubů, hrotů a podobných excesů (které pravda ještě více zku...ví aerodynamiku letadla) ponechat... O tom, že klapky nejsou zařízení sloužící primárně k tomuto účelu se snad nemusíme přít,takže myslím, že protest proti normálním, běžně konstruovaným klapkám coby mechanizmu zastavujícímu letadlo v kluzu po zemi by byly asi snadno vydělané peníze pro pořadatele (jestli tedy bude mít jury alespoň trochu zdravého rozumu). Opět říkám - je to tam proto, aby se na letadlech nezačaly objevovat podivnosti, které tam evidentně nemají co dělat a je jasné, že slouží právě k tomu, aby to ledadlo zabrzdily při kluzu po zemi...

Petr Dušek napsal: Tady si myslím trochu pleteš dvě věci.


Je to možné, neomylný nejsem :) Pokud tedy není nutnost, aby soutěžící odlétal určitý počet kol, dobrá tedy.... sice když bych to bral do opačného extrému, tak se může stát, že naprosto všichni odletí jedno kolo a pak půjdou na kafe, a soutěž se bude muset započítat (jen si napíšou všichni nuly za let 2 a 3), ale to je asi stejná utopie, jako že by se někdo čertil, že přijel na soutěž a podle pravidel MUSÍ lítat, zatímco on jen CHTĚL na základě práva....

A víte co je zajímavé - že na spustu DŮLEŽITÝCH nesrovnalostí jsme v těch pravidlech přišli v praxi, do té doby nikoho netrkly..... ale od stolu se řeší většinou jen hovadiny co by, kdyby, jestliby - a ve finále stejně je problém úplně někde jinde..... takže dobrá rada zní:
Zatím o nic nejde, soutěž není prozatím oficiálně zapsána, takže se lítá letos pro radost, na odzkoušení (třeba i pravidel) a max. do stoupákovského žebříčku (je to divný, ale i tak nás to baví :) ). Takže vezměte pravidla, jak jsou teď, uspořádejte soutěž a pokud přijdete při soutěži na podstatný zádrhel, probereme to. Že ty pravidla jsou životaschopné a je možno podle nich létat, je myslím už dokázáno odlétanými soutěžemi.
Poslední změna: 18. čen 2013 07:37 uživatelem Petr Koláska.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čec 2013 19:08 #9996 od Bohumil Belan
Vážení kolegovia, dovolím si rýpnuť. Vy diskutujete o nepodstaných maličkostiach, my lietame. Na Slovensku sa v tomto roku odlietali 3 súťaže F5J400-ALTI. Zúčastnil som sa dvoch, na žiadnej neboli problémy. Jediná vec o ktorej sa diskutuje je či lietať finále, alebo nie, zatiaľ sa finále lietajú. Môj osobný názor je finále nelietať a namiesto neho prípadne zaradiť ďaľšie kolo, ale to sa časom uvidí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. čec 2013 19:21 #9998 od Aleš Krátký
my ale nediskutuje.
konkretne ja jsem uz usporadal 2 souteze, a dalsi byla v olomuci.
jeste minimalne dve dalsi budu tento rok delat a ja jsem proti finale,ale bohuzel ostatni jsou pro finale,takze smula :)

tento rok nebudeme pozadu nebojte se :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 15:01 #10522 od Martin Falticko
Pánové mám dotaz - jestliže budu mít zařízení, co mi změří FAI výšku, a tuto výšku okamžitě zobrazí na displeji vysílače (nebo jakéhokoli jiného zařízení v rámci přenosu telemetrie) - bude toto chování v rámci pravidel, nebo to je zakázané? Zobrazena by byla samozřejmě pouze FAI výška, veškeré ostatní informace by byly zablokované. Díky

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 15:44 #10523 od Tomas Hruby

Martin Falticko napsal: Pánové mám dotaz - jestliže budu mít zařízení, co mi změří FAI výšku, a tuto výšku okamžitě zobrazí na displeji vysílače (nebo jakéhokoli jiného zařízení v rámci přenosu telemetrie) - bude toto chování v rámci pravidel, nebo to je zakázané? Zobrazena by byla samozřejmě pouze FAI výška, veškeré ostatní informace by byly zablokované. Díky


Je to zakázané - v pravidlech FAI jsou prostě podobné přenosy zakázány a pokud by se do pravidel nedostala výslovná výjimka pro F5J, tak by to bylo porušení. Navíc si ale myslím, že by to byla i neférová výhoda proti ostatním - vědět FAI výšku už za letu se může hodit a zejména právě u stopalcovek s možností opakování by to za jistého počasí mohlo být i docela významné.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 15:47 #10524 od Aleš Krátký
tak tak, cteni az na zemi.
za letu zadne prenosy krom povolenych

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.357 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám