file Stopalcovka

Více
02. zář 2013 17:39 #10527 od Jaroslav Nezhyba
No,ono to není tak jednoznačné pro národní pravidla.V národních pravidlech je možné použít telemetrický přenos informace o výšce.Vše závisí na schválení pravidel RCE1 předsednictvem KLe MČR.Nevidím důvod,proč je striktně zakazovat-naopak doporučil bych využití telemetrie u současných souprav.Stačilo by přesně definovat příslušnou pasáž o telemetrickém přenosu výšky.Jestliže máme v CZ špičkového výrobce těchto zařízení-proč tedy nevyužít tento výrobek? Spíše bych se v současném návrhu pravidel RCE1 zaměřil na definici ukončení měření letu-sám se přikláním k návrhu -úplného zastavení modelu na zemi-takhle se vlastně měří i přesnost přistání a jsou současně splněny dvě kriteria.Dále je to otázka restartu-buď ho úplně zakázat,anebo jestliže použiji z jakéhokoliv důvodu zapnutí motoru,anuluje se mi kolo .Vymlouvat se na nějakou bezpečnost považuji za alibismus-voják jde do boje bojovat a ne utíkat,když zjistí,že nevyhraje,tak je zastřelen jako vojenský zběh.Je to sice kruté přirovnání ,ale spravedlivé.Taktika létání by se použitím restartu úplně změnila.Ještě bych se zmínil o samoměření-příspěvek p.Valenty je objektivní-v národních pravidlech elektro je možný ,ale bude vždy předmětem kritiky některých soutěžících.Ovšem na akci jako je MČR v příslušné kategorii jsem zásadně proti-pořadatel sice dostane nějaký příspěvek,ale zbytek si může dorovnat startovným.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 18:47 #10529 od Petr Dušek
Zaujal mě jeden odstavec z návrhu pravidel RCE1:
Příloha A, 1.c) Musí zaznamenávat změny tlaku od inicializace, až po 10 sekundu od prvního zastavení motoru (automaticky nebo manuálně soutěžícím, podle toho, co nastalo dříve). Při inicializaci musí být nastaven na referenční hodnotu nulové výšky tak, aby byla aktuální výška startoviště vzhledem k tlaku v úrovni země zaznamenána a zobrazena na zařízení jako výška 0m.

Zajímá mě, který výškoměr v současnosti toto splňuje a po zapnutí zobrazuje výšku 0m ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:06 - 02. zář 2013 19:08 #10531 od Radek Novotny
Myslím, že povolení telemetrie za letu ohledně měření výšky nebo varia je nesmysl... Už vidím hlasový výstup, který mi hlásí stoupáky a klesáky, no to bude fakt zábava... Už byli i borci, co si to nechávali pípat do sluchátka v uchu... Snad to proboha nezamýšlíte povolovat ještě do pravidel...!!! :ohmy:
Ohledně měření letu až do zastavení modelu je to úplně jedno, ale myslím že je v dané chvíli přínosné, aby to bylo identické s F5J...
Poslední změna: 02. zář 2013 19:08 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:22 #10532 od Jaroslav Nezhyba
-doporučuji diskutujícím ,aby si pečlivě a pomalu přečetli dotaz ing.Faltička....mícháte hrušky s jablky.....jedná se čistě jen o písemnou informaci o výšce-nic jiného !!! samozřejmě,že rozhodující bude záznam z výškoměru přečtený rozhodčím na zemi...jde vlastně jen o další informaci z telemetrie nic víc...navíc ,je to jen diskuze,která někdy ukazuje,že se zde často kecá o nepodstatných věcech a důležité utíká....áááách jo...co se týká pravidel RCE1-stále jsou ve stavu připomínek s obou stran,některé problémy jsem nastínil v předcházejícím příspěvku...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:28 - 02. zář 2013 19:30 #10533 od Aleš Krátký
tak ja to tady trosku vysvetlim.

1) Čas se měří od vypuštění modelu do jeho prvního dotyku se zemí nebo překážkou s ním pevně spojenou nebo uplynutí pracovního času. NE ! po zastaveni modelu. Dotyk je jednoznačně a přesně meřitelný bod v čase a prostoru. Je to tak v F5J, je to tak na Slovensku, v Argentině, a bude to tak i u nas (stejně jako v RCEK nebo RCEJ).

2) Výškoměr je pouze zařízení vyrobené jako výškoměr. Přenos výšky k pilotovi je považováno za telemetrický údaj, a ten je krom palubního napětí a síly signálu zakázán.

3) Tobě ukazuje výškoměr výšku letu vztaženou k čemu ? k hladině moře? Já startuju ze země (0m) a doletím třeba do výšky 240m. To je skutečná výška kterou jsem nastoupal...
Výškoměr tedy musí brát jako výchozí zobrazenou hodnotu "0" (ať už to dělá jakkoliv). Který výškoměr to dnes nedělá ?


dodatek : jak píše J.Nezhyba : pravidla jsou ve vývoji, a postupně se ladí jak ze strany svazu, tak se strany tvůrcu (a to jsou soutěžáci). Žádne paskvily tam snad nebudou.

k te výšce na RC opět říkám, že se jedna o telemetrickou informaci a ty jsou zakázány.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Poslední změna: 02. zář 2013 19:30 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:39 #10535 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: Výškoměr tedy musí brát jako výchozí zobrazenou hodnotu "0" (ať už to dělá jakkoliv). Který výškoměr to dnes nedělá ?

Ano, toto je naprosto v pořádku a to jsem vůbec nerozporoval. Ptal jsem se na to, který výškoměr zobrazuje po zapnutí výšku 0m, tak jak vyžaduje ten citovaný odstavec??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:43 #10536 od Aleš Krátký
slovem zobrazuje myslis primo akt zobrazeni ? :-D
no vzhledem k tomu,ze vsechny F5J (a RCE1) výškoměry mají měřit (resp zobrazovat) výšku až po vypnutí motoru + 10 sec, tak nemáš co vidět. ALE na grafu tam nula rozhodně bude. Koneckonců není psáno jakým způsobem to má výškoměr zobrazit (v PC? na displeji ? na ext. zobrazovací jednotce?)

ale asi chápu o co ti jde:)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:54 #10537 od Jaroslav Nezhyba
Aleši-přenos telemetrických informací podle pravidel FAI je každému jasný,,,,ale národní pravidla se nemusí řídit literou nařízení FAI-tady mohou být odchylky ,které by eventuelně mohly být přínosem,nebo i negativem,proto jsou národní pravidla během dvou let laděna do téměř definitivní podoby a po uplynutí této inkubační doby jsou schválena ,ale i během trvání pravidel jsou možné změny ...striktně něco nařizovat ,nebo zakazovat není vhodné a zavání to diktaturou-u některých zde diskutujících se tento rys občas projevuje...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 19:56 #10538 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: slovem zobrazuje myslis primo akt zobrazeni ?

...nemyslím, jen se ptám kolektivu autorů pravidel co tím mysleli oni...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2013 20:07 #10539 od Tomas Hruby

Jaroslav Nezhyba napsal: -doporučuji diskutujícím ,aby si pečlivě a pomalu přečetli dotaz ing.Faltička....mícháte hrušky s jablky.....jedná se čistě jen o písemnou informaci o výšce-nic jiného !!! samozřejmě,že rozhodující bude záznam z výškoměru přečtený rozhodčím na zemi...jde vlastně jen o další informaci z telemetrie nic víc...navíc ,je to jen diskuze,která někdy ukazuje,že se zde často kecá o nepodstatných věcech a důležité utíká....áááách jo...co se týká pravidel RCE1-stále jsou ve stavu připomínek s obou stran,některé problémy jsem nastínil v předcházejícím příspěvku...


Já to pochopil přesně tak, jak bylo míněno. A stojím si za tím, že už prostá informace o FAI výšce zobrazená hned za letu může v řadě situací být docela velká výhoda proti tomu, kdo toto nemá. A tohle by mi tedy opravdu silně vadilo...

K tomu restartu a možnosti opakování - na rozdíl od celé řady diskutujících mám odlétáno nejen hodně v F5J, ale zkusil jsem si pro porovnání i stopalce. A praktická zkušenost mě vede k názoru, že povolení opakování letu ve stopalcích je docela dobrý nápad, výkonnost modelů je proti velkým přeci jen citelně menší a tak v této kategorii to opakování docela zvyšuje zajímavost soutěže. Dát to do velké F5J by naopak moc smysl nedávalo, tam je výkonnost trochu jinde, ale stopalce prostě úplně to samé nejsou. Ony se zkrátka některé věci nedají vydiskutovat ve fóru, ale musí se to projít na letišti - mě se to opakování letu taky původně moc nezdálo, ale praxe prostě ukazuje, že pravidla striktně podle F5J by byla pro "malé" docela krutá a tak jsem v tomto názor změnil. Kdoví, třeba se časem přijde ještě na jiné varianty, tak nesměle mě například napadá, jestli je opravdu nutné se držet maxima 10 minut a zda by pro "malé" nebylo zajímavější opakování zrušit, ale maximum zkrátit třeba na 6 minut. Ale zase - tohle by se muselo ověřit na nějaké akci v praxi, možná námět pro Aleše?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.394 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám