file Aegea II

Více
01. zář 2011 11:10 #5141 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Aegea II
Mám technický dotaz pro zkušenější "kompozitní" stavitele.
Pro nové větší křídlo jsem si vymyslel použít hybridní aramid-uhlíkovou tkaninu , najde se někdo, kdo by mi to z nějakého důvodu rozmluvil ??

Důvody pro tuto volbu podle mě:
- proti sklu samozřejmě vyšší pevnost ve všech směrech
- proti čistému kevlaru částečné zvýšení pevnosti, ale hlavně snížení průsvitnosti křídla a tím lepší viditelnost modelu proti obloze
- proti čistému uhlíku vyšší houževnatost a odolnost, navíc aramidová vlákna mohou (možná) zároveň sloužit jako závěs kormidel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. zář 2011 11:32 #5144 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Aegea II
To bude Supra?

Jinak já se u této tkaniny setkal s tím, že byl výsledek trochu "hrbatý", prostě si ta uhlíková vlákna sedla jinak než kevlarová. U mě to byl trup, což nijak nevadilo, ale na křídle by to problém byl... Podle mě bude mít s tímto zkušenost Pavel Polonec, snad se tu ukáže.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. zář 2011 12:54 #5145 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Aegea II
Inspirace Suprou, ale jenom pokud jde o křídlo, vzadu ještě váhám mezi motýlem a klasikou.

Ta nestejná síla uhlíkových a kevlarových vláken mě nenapadla, možné to je. Uvažoval jsem i o full-carbon verzi, ale nevím aby to nebylo křehké a taky úplně černé křídlo i na horní straně... aby mi slunce neroztavilo perutě. :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2011 06:42 #5149 od Tomáš Brodský
Odpověděl Tomáš Brodský pro téma Aegea II

Petr Dušek napsal: najde se někdo, kdo by mi to z nějakého důvodu rozmluvil ??


71g/m2
to ma byt RCEK nebo neco do vetru?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. zář 2011 08:24 #5150 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Aegea II
To bude trochu větší, pro F5J, asi něco takového.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. zář 2011 12:41 #5162 od Michal Cink
Odpověděl Michal Cink pro téma Aegea II
Ahoj,
s carb./aramidem jsem už pracoval. Obecně je uhlík dobrý na tah, kevlar na tlak a proražení. Co mě na tomhle materiálu rozčilovalo, byla špatná opracovatelnost kevlaru a jeho pořizovací cena. Jinak ale vypadá na výrobku černo-zlatá parádně.. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2011 06:41 #5432 od matej smycka
Odpověděl matej smycka pro téma Aegea II
zdravim,bohuzial az teraz som objavil stoupak.cz ale ak by nevadilo votrem sa sem ako f3kackar"{hadzadla kruhovym hodom},kedze to nieje az tak daleko k elektrickam ktore robite vy.vsetkym ktori ste sa pochvalili stavbou a radami pomahate inym klobuk dole modely vyzeraju perfektne a ako pisete aj lietaju vyborne.rok robime modely stouto technologiou a je stale co vylepsovat a hladat moznosti a riesenia,ak vide cas cez zimu by som mozno zbuchal daku tu elektru,kedze unas na letisku chodi termika iba strasne vysoko.ked budem moct dufam budem aj ja dako vedet mudro prispiet,popripade vymenim rady sdakym z vas

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2011 06:52 #5433 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Aegea II
Vítej,
samozrejmne ja osobne budu jen rad kdyz se na stoupaku objevis casteji a vemes sebou i dalsi F3Káčkaře :-D
přeci jen taky je to větroň ne :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2011 07:16 #5434 od matej smycka
Odpověděl matej smycka pro téma Aegea II

Petr Dušek napsal: Mám technický dotaz pro zkušenější "kompozitní" stavitele.
Pro nové větší křídlo jsem si vymyslel použít hybridní aramid-uhlíkovou tkaninu , najde se někdo, kdo by mi to z nějakého důvodu rozmluvil ??

Důvody pro tuto volbu podle mě:
- proti sklu samozřejmě vyšší pevnost ve všech směrech
- proti čistému kevlaru částečné zvýšení pevnosti, ale hlavně snížení průsvitnosti křídla a tím lepší viditelnost modelu proti obloze
- proti čistému uhlíku vyšší houževnatost a odolnost, navíc aramidová vlákna mohou (možná) zároveň sloužit jako závěs kormidel.



+proti sklu vyzsia pevnost
+proti kevlaru zvysenie pevnosti
+ak chces aj zvysenie viditelnosti vo vzduchu
+dobra spracovatelnost 71g/m vlakna dobre drzia strukturu
+pasik v nabezke je docela odolna vec
+konbinacia velmi dobrych vlastnosti z oboch materialov


-na spracovanie treba naradie,noznice na kevlar s mikrozubami,nove a nove brusne papierezo starymi neobrusitelne,kratka zivotnost olamovacich nozov
-zla viditelnost presytenia,treba dobre premocit a radsej odsat utierkami,naozaj to je zle vidiet
-na tak velky eroplan urcite bude treba riesit ulozenie tkaniny aj na tah aj na krut takze to chce dobre premyslet,ele osobne by som to robil podla nejakeho osvedceneho postupu,usetri to cas peniaze aj vahu
-kevlaruhlik by som mozno pouzil iba na vyztuhy,napr.nabezka lozka serv,spoje ,mozno popripade d-box
-skoda ze neni mensia gramaz
-docela vysoka investicia aj oproti kevlaru,ale za pevnost to niekedy stoji
-ak budes uvazovat aj nad gondolou, bud antena von alebo cast gondoly zoskla alebo kevlaru,kvoli ruseniu

-

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
21. zář 2011 10:59 #5439 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Aegea II
Matěji, díky za tu spoustu informací.

Na původní Supru je použit kevlar 1,7oz. (což v přepočtu vychází asi 58g/m2). Malé zvýšení hmotnosti mi nevadí, čistý kevlar jsem taky zvažoval, ale tam mi vadí ta průsvitnost a horší viditelnost, pokud bych tam stříkal zespoda barvu, možná se ta hmotnost vyrovná.

Cenový nárůst proti kevlaru je ca. 20%, takže nic dramatického, proti sklu je to samozřejmě 10x, ale tam by cena byla asi jediné plus, ostatní vlastnosti už jdou při téhle velikosti křídla mezi mínusy.

Ještě uvažuji o variantě křídla ze skla, s D-boxem ze 68g uhlíku, nebo 80g ST uhlíku. Cenově to sice vychází podobně jako komplet kevlar-uhlík, ale při úpravě odtokovky a řezání kormidel bych se nemusel trápit s těžko brousitelným kevlarem :D .

Pokouším se vymyslet způsob, jak vytvořit závěs kormidla, nejlépe včetně jakési "zajížděčky", tak aby to vypadlo už hotové "z formy" a nemuselo se do křídla následně řezat. Nápad mám, ale bude to chtít praktickou zkoušku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.554 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám