F5J
- Ivan Horejsi
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
Velikost v podstate libovolna, baterky LiPo, limiter vykonu 200Wmin.
Navrh jde ze subkomise, takze ma docela velkou snaci na prijmuti.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Za největší nevýhodu považuji to, že je "nařízené shora", bez diskuse mezi lidmi, kteří termiku létají. Zároveň je to ale i největší výhoda, protože vzhledem k různosti kategorií v různých částech a zemích světa by se shoda hledala těžko (po celém světě se bude přejmenovávat ).
V diskusi na RCG ještě zaznělo, že by mělo jít o MMR (motor lze spustit kdykoliv) a motor se odečítá od nalétané doby (= úloha termika v F5B/F). Ivane, je to tak?
Dle mé statistiky s kilovým modelem stačí k nalétání 10 minut asi 140 Wmin, takže těch 200 Wmin je více než dost, zejména pokud nebude omezená hmotnost (?). A nakonec jsou to watt krát minuta (W*min), ne watt za minutu (W/min). H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Navíc ta "jistota" bude platit za normálního počasí, ale pokud bude pořádně foukat a navíc to bude spíš padat, tak jsem si úplně jistý, že spousta lidí přistane ještě dlouho před maximem.
Mám o tom určitou představu díky tomu, že na grafech s Unilogu vidím sloupec s Wmin pro F5B limiter, takže vidím, kdy toho kolik spotřebuji a pravdou prostě je, že těch 200W/min není moc - což se mi líbí, bude to zajímavé.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Limiter je přínosem a usnadňuje nastavení vhodné kombinace motor-baterky-vrtule na požadované parametry.Každopádně je to krok vpřed v kategorii pravidel termických elektrovětroňů.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mně se udělal názor, že to bude na nějakou 2m, okolo 3/4 kila, 800 W (3S2200 nebo tak). Těším se. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Mně se zase udělal názor, že je to Backfire, 1,2kg/1,2kWx10sec. Je sice teprve březen, ale doufám že Ježíšek už si to zapisuje...Jan Kubica napsal: Mně se udělal názor, že to bude na nějakou 2m, okolo 3/4 kila, 800 W (3S2200 nebo tak). Těším se. H.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Autor tématu
- Offline
- VIP EXPERT
http://www.fai.org/aeromodelling/system ... agenda.pdf
a navrh je na strane 69.
Seznam clenu SC je na
http://www.fai.org/aeromodelling/contac ... e?i=95&f=8
Mel bych do Lausanne jet (v polovine dubna), takze opatrim zapis z jedneni subkomise a zjistim, jestli to plenum schvali.
Po podzimni debate na RV groups mne navrh prekvapil, nevime jestli je to mineno vazne nebo jenom vypustena bublina.
Uvidime.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
No koneckonců proč ne, pokud budou dostupné limitery, což asi budou, tak by to mohlo být docela zábavné a určitě to má šanci oslovit tu nemalou skupinu lidí, kteří mají různé nadupané hotlinery, ale nejsou schopni či ochotni jít do "ostré" F5B/F.
Ovšem na druhé straně to není náhrada F5J Euro...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
F5J (Nová kategorie)
Soutěž v době trvání letu a přesnosti přistání
Specifikace modelu
Maximální plocha 150 dm2
Maximální hmotnost 5 kg
Plošné zatížení 12 až 75 g/dm2
Typ baterie LiPo
Omezení energie 200 Watt-min
Úloha
a) Úloha musí být ukončena do 600 sekund po vypuštení modelu a končí zastavením modelu po přistání
b) Pilot rozhoduje na jak dlouho a jak často zapne motor
c) Doba kluzu se sčítá a za každou celou sekundu kluzu je jeden bod
d) Za každou celou přelétanou sekundu přes 600 sekund se jeden bod odečte
e) Dodatečné body za přistání
model zastaví v kružnici o průměru 30 m - 10 bodů, 20 m - 20 bodů, 10 m - 30 bodů, vzdálenosti se měří od středu kruhu k nosu modelu
f) Pokud model přistane později než 630 s po zahájení úlohy, body za přistání nebudou
Zdůvodnění
1. Nová kategorie bude pouze úlohou v době trvání letu pro začátečníky a může přinést novou krev do F5B.
2. Na trhu je hodně modelů vhodných pro dobu trvání letu, ale ne pro vzdálenost.
3. Organizace soutěže v době trvání letu je snadná.
4. Úlohu lze létat ve skupinách, takže není potřeba tolika času.
Podpůrné informace: pravidla následují pravidla F5B 5.5.4.6 úloha v době trvání letu a přistání
Náhrada ne, ale jméno bude muset být jiné...Tomas Hruby napsal: Ovšem na druhé straně to není náhrada F5J Euro...
Pokusy a pozorováním jsem zjistil, že Ježíšek musí být Číňan, takže pokud od něho něco chceme, nezbývá než "rozsypaný čaj"Petr Dušek napsal: ... ale doufám že Ježíšek už si to zapisuje...
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
- Nejsou žádné příspěvky k zobrazení.
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.