file F5J

Více
01. kvě 2011 20:44 #3788 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Radek Novotny napsal: Palo, budeš lítat kromě FAI i EURO? A nebo už se budeš specializovat jen na jednu kategorii...?


Nemám chuť odpovedať na nezmyselné otázky, ale som slušný chlapec, tak sa zapriem...
Kde berieš istotu, že budem lietať FAI ?

Momentálne sa špecializujem na jednu kategóriu - a je to F5J-EURO.
Mám pre túto triedu dva modely. Jeden kompozit Stork IV a jeden konštrukčný s CFK do kľudu...
V oboch modeloch mám špičkové S-NEU motory a v priaznivých podmienkach to vydá na 25-28 m/s.

Ale keďže sa celý svet hrnie do nových FAI-F5J, mám postavený aj tretí model - FAI špeciál ;)
Vyzerá to tak, že aspoň na našej klubovej súťaži v Dubnici si snáť to FAI aj zalietam.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2011 20:53 #3789 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J
Super Palo,
A co 400-ovky?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2011 21:09 #3792 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

ludek novotny napsal: .....máme demokracii, .....a jestli někdo u nás v Čechách jen vypustí úvahu, že sprzní RCEK nějakým limiterem, osobně ho zašlapu do země i s letadlem...


Výstižné... k tomu už nie je potrebné nič dodať.

A samozrejme drístaš ďalšie nezmysly ... čo je podľa Teba limitované v kategórii, kde je variabilná vypínacia výška ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2011 21:40 #3795 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: Palo, ono je pochopitelné, že jako člověk angažovaný v dodávkách výškoměrů jsi nadšený.


Vo dvoch predpokladoch sa trochu mýliš:
- nie som "angažovaný" tak, že by som mal na rozšírení výškomerov nejaký ekonomický záujem
- nie som z návrhu F5J-FAI nadšený ;)

Moja úloha v F5J-FAI story je zaujímavá preto, lebo ako technik mám príležitosť riešiť mnoho otvorených nielen technických otázok... Disponujem dostatkom voľného času, dostal som teda šancu otestovať prakticky všetky návrhy od debatného stola F5 pracovnej skupiny. V tomto zmysle teda som predsa len trochu "angažovaný" ;) A že z aktuálneho znenia F5J-FAI pravidiel nie som nadšený, to zase vyplýva z faktov, ku ktorým som "vlastnoručne" dospel v priebehu spomenutých testov. Takže diagnóza "total FAI pozitív" mi zatiaľ nehrozí ;) .

Rád sa s Tebou (možno aj s Honzom Kubicom) porozprávam... Pokiaľ sa do priestoru kladú FAKTY, rád sa pridám. Pripravujem aj nejaké poznámky k FAI-F5J pravidlám pre môj web. Ale začala naša sezóna, tak sa snažím hlavne lietať.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. kvě 2011 22:26 #3796 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J

ludek novotny napsal: ....za sebe říkám, že budu bojovat za to, aby žádná taková soutěž u nás nebyla a když už bude, aby na ní nikdo nejezdil a dali jsme tak najevo svůj odpor.....máme demokracii, tak by jsme měli naše názory brát...

... už jsem napsal několik verzí odpovědi na tenhle "demokratický" názor a pokaždé je zase smazal a jen s hubou dokořán zírám a nechápu... :o :o

Nepokládám přijatou podobu F5J pravidel za ideální, ale konečně je to koncept, kde nezáleží na výkonu motoru, a kde o vítězi nebude rozhodovat pár bodů za přistání. Takže já budu asi ten jeden příznivec proti dvaceti odpůrcům... A proto srdečně zvu všechny zájemce o test těchto pravidel na naši první soutěž F5J , která je naplánována na neděli 17. července, po sobotní soutěži RCEK v Hořicích.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 04:55 #3798 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: Tohle je dobrá demagogie - před rokem byl smeten návrh s limiterem energie, po roce byl najednou přijat návrh úplně jiný - kde prosím máš ty dva roky diskusí? Mimochodem krajně pozoruhodné je, že byl jako oficiální FAI (byť předběžný) přijat návrh na pravidla, podle kterých se vlastně nikde soustavně nelétá. S energy limitery je spousta zkušeností z F5B/F, klasické switche na fixní výšku jsou taky ověřené ledaskde, F5J Euro je taky otestované - přijetí čehokoli z toho by dávalo smysl, ale prošlo něco úplně jiného? Tohle je opravdu ukázka drsného lobování...


Tomáši,
a) S těmi veletoči máš pravdu, ale už jen to, že se po 1. roce ustavila pracovní skupina, které byla schopná se na něčem dohodnout a dotlačit návrh až k F5J, je podle mě úspěch. Od začátku chtěli "čisté" výškové spínače, ale to jim právě v té širší diskusi neprošlo.
b) Při pohledu zpátky se mi zdá, že návrh s limitery smetla opozice, která chtěla výškové spínače, když si tedy prosadila, že limitery ne, začala se veřejnost trefovat zase do nich. A výsledek je znám.
c) Takže mně se zdá, že diskuse byla a dost hluboká na to, aby se o návrhu dalo uvažovat. Podle mě jsou to pravidla "létatelná" i když chápu, že měření výšky je natolik přelomová koncepce, že bude trvat nějaký čas, než to lidé stráví.
d) Smysluplnou termickou kategorii s limitery energie snad ani udělat nejde (snad jen Autonomy), na rozdíl od silových F5B a D. Si myslím.

ludek novotny napsal: ...za sebe říkám, že budu bojovat za to, aby žádná taková soutěž u nás nebyla a když už bude, aby na ní nikdo nejezdil a dali jsme tak najevo svůj odpor.....máme demokracii


MNĚ se to nelíbí, tak to MY zakážeme = demokracie :roll:

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 06:02 #3799 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
ja si myslim ze cely problem "mi se to nelibi" je v tom, ze najednou (pro nezasvecene kteri nesleduji co se kde deje) jsou na svete pravidla FAI v kategorii o ktere sotva slysel a nekde cetl o jedne max dvou soutezich.

to je cele.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 06:24 #3800 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J
Já jsem se vloni snažil oživit diskuzi ohledně možného prosazení pravidel a'la RCEK neboli velké F5J Euro, ale pracovní skupina pro switche/výškoměry vedená pár angličanama si šla absolutně svou cestou, kde debaty byly vedeny v ůzkém kruhu zainteresovaných, a hlavně jasně orientovaných na switche nebo výškoměry... Nebylo místo tam cokoliv prosadit, nebo diskuzi přesměrovat.
Jakmile jsem dal najevo, že se mi switche-výškoměry nelíbí, už mne nikdo neposlouchal. Docela cítím s tím kazachem, nebo odkud ten modelář je, jak se do něj všichni arogantně trefují, že si dovolil s něčím nesouhlasit,...
Tak jsem alespoň poslal návrh na hodnocení přistání podle našich RCEK, ale zase nic... Odsouhlasili si většinově svůj návrh, tak jak je ten paskvil teď ve F5J FAI ...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 09:53 #3804 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: d) Smysluplnou termickou kategorii s limitery energie snad ani udělat nejde (snad jen Autonomy), na rozdíl od silových F5B a D. Si myslím.


Tohle je právě hodně sporné... Už jsem to psal loni - mám určitou zkušenost s Unilogem, kdy vidím v grafu i údaj W/min. A mohu ti říct, že těch navrhovaných 200W/min nebylo právě moc - pokud někdo měl v F5J Euro velký model s příkonem 2kW, tak by měl najednou reálně šest vteřin motoru, což už je na pováženou i v MMR. Osobně bych se byl ochoten vsadit, že by v kategorii s limitem 200W/min nebyly lety, kdy by nebylo dosaženo maximum nijak výjimečné, alespoň u modelů s rozumně krátkým chodem motoru. Pokud by někdo postavil pohon ve stalu Autonomy, tak to sice naletí vždy, ale ztráta bodů za chod motoru už bude značná, takže si moc nepomůže.
Ve výsledku si myslím, že by limiterová kategorie zcela jistě zarazila růst velikosti modelů (a tím vše přirozeně zlevnila). Při aplikaci MMR pak přirozeně vyřeší i příliš velké výšky letu, to víš sám nejlépe, že tento efekt tu je.

Jinak bych plně podepsal poslední příspěve Radka Novotného - ta tzv. diskuse byla ve skutečnosti velmi jednosměrná, kdy v podstatě jiné názory než HL nebyly vůbec brány v patrnost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 10:00 #3805 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
A přímo k těm současným pravidlům F5J FAI...
Já už to psal loni - mě na konceptu bodování skutečné výšky vypnutí vadí nejvíc to, že to dělá s hodnocení čirou loterii. Letí dva kvalitní piloti, oba vypnou nízko, oba uletí max, oba dobře přistanou - kdopa vyhraje? No ten, kdo vypnul v 90m místo 95m, přitom toto nejde ze země absolutně rozlišit a mizivý je i vliv na výkon - prostě náhoda. A opakuji dotaz z loňska - tohle fakt někdo chce? A pokud někdo napíše že ano, tak se ho táži, zda si je jistý, zda mu vydrží nadšení i po prvním letu prohraném přesně tak, jak jsem napsal? A že se tyto případy dít budou je jisté, to prostě téma k diskusi není :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.491 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám