file F5J

Více
06. kvě 2011 13:06 #3862 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Záměrně jsem zmínil ten sluneční ohřev. Když si nechám baterku explodovat za oknem auta, je to podle pravidel legální a zřejmě i bezpečné. Když baterku ohřeju v boxu, který je na to určen, třeba na 40°C, je to podle pravidel nebezpečné a jsem podvodník... :o

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 13:40 #3863 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
ano presne tak :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 15:35 #3864 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma F5J
V kategoriích FAI F5B F5D F5F se baterky běžně ohřívají a nikdo se nad tím nepozastavuje.Jak bylo řečeno v předcházejících příspěvcích-studenou baterku vloženou do modelu v průběhu motorového letu vědomě ničím.Za těch min.5 let,co se používají lipolky a zahřívají se si nevzpomínám ,že by některá lipolka explodovala.Kdopak asi je duchovním otcem pravidel F5J EURO ? Tam je zakopaný pes....snaha záměrně ničit lipolky....nebylo by na škodu,tohle nesmyslné pravidlo zrušit ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 16:03 #3865 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Zahřívání baterek nevadí, chlazení motoru vadí. Ohřívání se svezlo s tím, aby to mělo punc "vědeckosti". Tedy tak to vidím já, Radek je pod pravidly podepsán, takže by možná mohl vysvětlit, jak to bylo. Podle mě je to nápad ze stejné hlavy jako omezení motorů na "neupravované a odpovídající specifikaci výrobce" (co když je soutěžící výrobcem?). Žádnej pokrok nebude, a když jo, tak jen mírný, v mezích zákona.

Já si nemůžu pomoci, ale jestliže jsou pravidla F5J "paskvil", co jsou potom pravidla Eurocupu?

Jen připomínám, že v návrhu F5J se o motorech nic nepíše, jedinou podmínkou je, že motorový let nesmí trvat déle než 30 vteřin, to půjde i se spídem. Jo, je to degradace elektropohonu, ale furt lepší než obcházet startoviště s teploměrem. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 16:14 - 06. kvě 2011 16:34 #3866 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J

Petr Dušek napsal: ...Když si nechám baterku explodovat za oknem auta, je to podle pravidel legální a zřejmě i bezpečné. Když baterku ohřeju v boxu, který je na to určen, třeba na 40°C, je to podle pravidel nebezpečné a jsem podvodník... :o

Když někdo nechá legálně explodovat baterku za oknem auta, není to podvodník, ale pako... :lol: A to by se mohlo dát i do pravidel... :lol:
Poslední změna: 06. kvě 2011 16:34 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 16:32 #3867 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J

Jan Kubica napsal: ...Zahřívání baterek nevadí, chlazení motoru vadí. Ohřívání se svezlo s tím, aby to mělo punc "vědeckosti". Tedy tak to vidím já, Radek je pod pravidly podepsán, takže by možná mohl vysvětlit, jak to bylo. Podle mě je to nápad ze stejné hlavy jako omezení motorů na "neupravované a odpovídající specifikaci výrobce" (co když je soutěžící výrobcem?). ...


Jóóó, ty schválené neupravované motory už byly v Eurocup pravidlech, když jsem byl šťastně ženatej... ;) To jsem ještě nevěděl, že nějakej OjroCup existuje... Ale jestli máš nějaké podezření, a chce se Ti pátrat, zda tam není někaký postranní úmysl prodejců/výrobců, tak by to chtělo popátrat v Maďarsku, Slovensku, a Slovinsku, když se ta pravidla dělala... Ale asi nic nenajdeš, protože ve schválených motorech není ani jeden, který by byl přeštítkovaný. Musím přiznat, že i mne ta konspirační teorie před časem taky napadla, že by prodejce mohl opuncovat upravený motor svým štítkem, ale nějak mi ta myšlenka nepřirostla, a tak se zatím radši učím lítat a přistávat... ;)

Ještě zpátky k chlazení, diskuze na toto téma proběhla už na podzim loňského roku, a po předložení argumentů s tím nešlo než souhlasit...

A s tím ohříváním baterek, sám je hřeju v podpaždí, když je chladno, a když je slunce, tak si to hřeje samo... Je někde nějaký tip na někým (nejlépe výrobcem baterek) certifikovaný ohřívací box na baterky? Možná to by na příští sezónu mohlo vnést světlo, co se možnosti ohřívání týče...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 17:43 #3868 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J

Radek Novotny napsal: ...A s tím ohříváním baterek, sám je hřeju v podpaždí, když je chladno, a když je slunce, tak si to hřeje samo... Je někde nějaký tip na někým (nejlépe výrobcem baterek) certifikovaný ohřívací box na baterky? Možná to by na příští sezónu mohlo vnést světlo, co se možnosti ohřívání týče...

Nejdřív zakázat, potom přemýšlet... není to sice ideální postup, ale vidím zde celkem rozumný posun správným směrem.

Nevím jestli Robbe je dostatečně seriozní firma a možná to nebude dostatečně certifikované zařízení, ale jen pro inspiraci: http://www.robbe.de/lipo-heater-box.html

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 17:57 #3869 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Petr Dušek napsal: Nejdřív zakázat, potom přemýšlet...


To se dá říci i těch sprejích :) , používají se pro chlazení procesorů, takže ty obavy "z rozdílných roztažností materiálů", "kondenzace vody" atd. jsou, ehm, zbytečné. A navíc sprej je jaksi lety prověřená věc, která se sice nemá házet do ohně, ale že by bouchnul na sluníčku ...

Jinak skelné a uhlíkové kompozity se používají jako nosné prvky nádob třeba v cisternách, které po silnicích převážejí kapalný dusík (-196 °C) - nekřehnou a jsou pro tyto teploty certifikované. Navíc se létá i v zimě, že?

Technický ani bezpečnostní argument pro to rozšíření pravidel není. Je to jen obyčejný strach, že by někdo mohl posunout kategorii technicky o kousek dál.

Proč nikomu nevadí krmit "malinkatej motůrek" 35A, vždyť se může vznítit a od modelu může chytit stoh nebo mažoretka.

Zlatý F5J :lol: , H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 18:12 #3870 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
hehe mazoretka :-D vtipne.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. kvě 2011 18:39 #3872 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Aleš Krátký napsal: hehe mazoretka :-D vtipne.


Radkova slova :)

Na slovinském fóru ( http://forum.modelarji.com/viewtopic.ph ... a75002c569 ) je napsáno:

18.4. - poslední změna pravidel na žádost Česka a Maďarska - zákaz chlazení motoru a ohřívání baterie; a dále v diskusi - protože rostou výkony outrunnerů - už prý 16 m/s.

Jen aby bylo jasno, kdy a kdo to spískal a proč. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.553 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám