file F5J

Více
03. čen 2011 12:00 #4183 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
tak "padaj" z 500m :shock:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 12:10 #4184 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
budu :) zatim se to vyplaci a bavi me to.
ono napad to z 500 metru taky neni zadna prdel :-D D haha.

ne a ted vazne : at kazdy lita co chce, mi se vyskove spinace nelibi,protoze tam desne rozhoduje stroj, v druhe rade az pilot.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 12:45 #4185 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

pavol polonec napsal: .........Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé............

a to uz preco? "jecko" ked chce opakov start tak musi pristat.
co je na tom premarnené?


No a to je přesně ten problém - jéčko je větroň, kde po vytažení šňůrou nemá na vybranou. Jenže podstata elektropohonu, která byla od začátku jedním z argumentů jeho rozvoje je právě ta možnost opakovaného zapnutí. Je proto docela škoda, že zrovna v elektrovětroních (mimo ostrých F5B) se vše zaseklo u jediného stoupání jak u spalováku...

Zkus si představit současné F5J EURO, ale v MMR módu. Vsadím se, že by ve velkých F5J prakticky nikdo nešel nad 5 vteřin motoru a cca 100m - start do pár metrů a honění termiky, když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času. Výsledkem by byla "bitva" celé skupiny v dobré viditelnost při prakticky jakémkoli letu, ne jako dnes, kdy si něco podobného dovolí jen pár největších machrů za dobrého počasí. Pro přihlížející rozhodně atraktivnější...
A pokud by se přidal ještě limiter energie jako v tom starším návrhu, tak by mimochodem vůbec nebylo jisté, že to naletí všichni a bude se lišit jen doba chodu motoru - těm s "nadupanými pohony" by při špatném termickém letu začaly vteřiny chodu motoru rychle chybět...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 13:02 #4186 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
tak to ovsem ale musim souhlasit, styl jako popisujes by byl jiste bitvou kazdy let.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 13:23 #4187 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Jo, ale když jsem tohle zmínil onehdy v Holíči, tak se mohli přítomní Slováci po...t - lidi prostě mají nějak v hlavě zažraný to jediné stoupání a nejde s tím hnout...
Mimochodem, zrovna v tomhle jsou v ČR jisté zkušenosti, takhle totiž funguje naše RCE7. Bohužel šla tato kategorie dopryč kvůli neatraktivitě sedmičlánkových pohonů, reakce na nástup LiPOL přišla moc pozdě a nezdá se, že by to mohlo "vstát z mrtvých". Je to nicméně důkaz, že se v MMR stylu létat dá...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 13:29 #4188 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: ...start do pár metrů a honění termiky, když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času...


Tomáši, bez toho odečítání času je to Autonomy, přijeď si to někdy zkusit a uvidíš že je to zábava... F5J je kategorie na jedno stoupání a není ani horší ani lepší, je to prostě jiný koncept, buď naletíš, nebo jsi na zemi... to má taky svoje kouzlo a napětí, i když je to víc termický větroň než elektro, ale to už opakuju co psal Palo.
Věřím že ta elektrolimiterová kategorie brzy přijde, mohl by to být takový průsečík mezi F5J EURO a termikou F5F.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 13:43 #4189 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
..........když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času.......
ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)

ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 14:33 #4190 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

pavol polonec napsal: ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)

ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?


- buď stejně blbě jako v současných pravidlech, tj. stržením 2 sekund z nalétaného času, nebo
- úpravou FW výškoměru, který bude integrovat motorování v průběhu celého letu, nebo
- zavedením limiterů energie, kdy energie pro let nebude dostačovat pro nalétání maxima bez termiky a motorový čas ani měřit netřeba, nebo nějak úplně jinak

Jak psal Tomáš a Petr, opakované motorování je jen jiná koncepce, ne horší, ne lepší, jen jiná. A ten odpor proti ní se zdá být celosvětový, i když kdo ten odpor jednou překoná, většinou pozná, že létat nízko je mnohem větší zábava (Autonomy, australská LEG). Takže já si myslím, že jde o problém především mentální, nikoliv technický. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 14:59 #4191 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

pavol polonec napsal: ..........když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času.......
ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)

ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?


V podstatě souhlas s Honzou (a to je co říct :D ). Buď stejně jako dosud - přimotorováním o 5s přijde holt jen o 5 bodů. Anebo nějak "násobeně" - pokud by se měřil čas motoru samostatně (tedy druhé stopky), tak můžeš penalizaci zvednout ve stylu 2b za sekundu - kombinací spousta. Navíc je pořád nutno myslet na limiter - už jsem to tu také psal v jiné debatě, ale dej si do letadla třeba Unilog, který ti ukazuje W/min - budeš se možná divit, jak málo by bylo třeba těch tehdy zmíněných 200W/min a kolik těch "nadupaných" F5J v Eurocupu sežere energie na let více - nebyla by to zas taková legrace...

Tohle je fakt spíš mentální problém - zkus se nad tím zamyslet bez toho automatického odporu a případně i s měřením energie, zjistíš, že to nevychází zdaleka tak špatně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 15:58 #4192 od jan kadlec
Odpověděl jan kadlec pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: V podstatě souhlas s Honzou (a to je co říct :D ).

:lol: :D :lol:

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.583 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám