- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
F5J
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
![:) :)](/media/kunena/emoticons/smile.png)
ono napad to z 500 metru taky neni zadna prdel
![:-D :-D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
ne a ted vazne : at kazdy lita co chce, mi se vyskove spinace nelibi,protoze tam desne rozhoduje stroj, v druhe rade az pilot.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
pavol polonec napsal: .........Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé............
a to uz preco? "jecko" ked chce opakov start tak musi pristat.
co je na tom premarnené?
No a to je přesně ten problém - jéčko je větroň, kde po vytažení šňůrou nemá na vybranou. Jenže podstata elektropohonu, která byla od začátku jedním z argumentů jeho rozvoje je právě ta možnost opakovaného zapnutí. Je proto docela škoda, že zrovna v elektrovětroních (mimo ostrých F5B) se vše zaseklo u jediného stoupání jak u spalováku...
Zkus si představit současné F5J EURO, ale v MMR módu. Vsadím se, že by ve velkých F5J prakticky nikdo nešel nad 5 vteřin motoru a cca 100m - start do pár metrů a honění termiky, když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času. Výsledkem by byla "bitva" celé skupiny v dobré viditelnost při prakticky jakémkoli letu, ne jako dnes, kdy si něco podobného dovolí jen pár největších machrů za dobrého počasí. Pro přihlížející rozhodně atraktivnější...
A pokud by se přidal ještě limiter energie jako v tom starším návrhu, tak by mimochodem vůbec nebylo jisté, že to naletí všichni a bude se lišit jen doba chodu motoru - těm s "nadupanými pohony" by při špatném termickém letu začaly vteřiny chodu motoru rychle chybět...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Mimochodem, zrovna v tomhle jsou v ČR jisté zkušenosti, takhle totiž funguje naše RCE7. Bohužel šla tato kategorie dopryč kvůli neatraktivitě sedmičlánkových pohonů, reakce na nástup LiPOL přišla moc pozdě a nezdá se, že by to mohlo "vstát z mrtvých". Je to nicméně důkaz, že se v MMR stylu létat dá...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Tomas Hruby napsal: ...start do pár metrů a honění termiky, když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času...
Tomáši, bez toho odečítání času je to Autonomy, přijeď si to někdy zkusit a uvidíš že je to zábava... F5J je kategorie na jedno stoupání a není ani horší ani lepší, je to prostě jiný koncept, buď naletíš, nebo jsi na zemi... to má taky svoje kouzlo a napětí, i když je to víc termický větroň než elektro, ale to už opakuju co psal Palo.
Věřím že ta elektrolimiterová kategorie brzy přijde, mohl by to být takový průsečík mezi F5J EURO a termikou F5F.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)
ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
pavol polonec napsal: ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)
ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?
- buď stejně blbě jako v současných pravidlech, tj. stržením 2 sekund z nalétaného času, nebo
- úpravou FW výškoměru, který bude integrovat motorování v průběhu celého letu, nebo
- zavedením limiterů energie, kdy energie pro let nebude dostačovat pro nalétání maxima bez termiky a motorový čas ani měřit netřeba, nebo nějak úplně jinak
Jak psal Tomáš a Petr, opakované motorování je jen jiná koncepce, ne horší, ne lepší, jen jiná. A ten odpor proti ní se zdá být celosvětový, i když kdo ten odpor jednou překoná, většinou pozná, že létat nízko je mnohem větší zábava (Autonomy, australská LEG). Takže já si myslím, že jde o problém především mentální, nikoliv technický. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
pavol polonec napsal: ..........když by to nevyšlo, tak by se holt přimotorovalo, což by se odečetlo od času.......
ok,
dajme tomu ze primotorujes 2sekundy a nastupas z aktualnej vysky +60metrov
(predpokladajme ze si dobry pilot "dotiahnes" sa do bubliny a naletis plny cas)
ako chces resp akym klucom "potrestas tie dve sekundy motoru navyse?
V podstatě souhlas s Honzou (a to je co říct
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
Tohle je fakt spíš mentální problém - zkus se nad tím zamyslet bez toho automatického odporu a případně i s měřením energie, zjistíš, že to nevychází zdaleka tak špatně.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
-
- Offline
- Pokročilejší začátečník
-
Tomas Hruby napsal: V podstatě souhlas s Honzou (a to je co říct
).
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
![:D :D](/media/kunena/emoticons/laughing.png)
![:lol: :lol:](/media/kunena/emoticons/grin.png)
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
-
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
-
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
-
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
-
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
-
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.