file F5J

Více
03. čen 2011 20:02 #4193 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
jaaaaaaaj chlapi!
to keby som stratil dve sekundy z celeho letu za to ,ze si motorom vrznem o 50m vyssie ,to by bolo sveta zit a zivot F5J by bol "krasny"

v podstate to ho.no vypovie o kvalitach pilota ked sa takymto uzasnym sposom zachranim, nezabudajte ze je to termicke lietanie bud umim a nalietam to alebo som losser a som na zemi!!!

no nic dumajte :)
zajtra je F5J snad vyda pocasie na 2-3sekundy velke a 15sekundy male outrunery
letu zdar!
palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 20:15 #4194 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Pavol, právě ale krásně demontruješ to "duševní zaseknutí", že se chytneš jedné možné varianty a bereš to jako "o ničem".
Teď si ale představ, že do toho zapojíš limiter 200W/min (beru hodnotu z toho starého US návrhu) a najednou budeš pro ten "nabušený model" s 2kW pohonem mít na kolo zkrátka maximálně 6s motoru a víc prostě nemáš šanci - to najednou ta idylka trochu "zhoustne"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 20:44 #4195 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
ta pavolova idea ma fakt vadu : je tam moooc velky vliv nahody a posles celou soutez do prdele . jednou budu mit mene stesti nez kolega, ja odletim doleva, spadnu a cela soutez v knedlu.. to mi neprijde moc jako fer :-/

kdyby tam byla moznost se z tech sracek jeste dostat i za cenu mene bodu, uz je to riziko unosne

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2011 04:20 #4196 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Petr Dušek napsal: Nedomnívám se, že FAI kategorie jsou pro elitu a národní pro nás, takže pokud u nás létat F5J, tak tedy opravdu F5J, pokud to někomu s dvoumetrovkou připadá nespravedlivé, má na výběr minimálně tři kategorie pro dvoumetrovky... Sprinteři taky na českých závodech neběhají jen 80m. ;)


Italská modifikace F5J pro malé modely ( http://www.baronerosso.it/forum/2612713-post81.html - italsky), už to lítaj.

Omezení rozpětí na 2 m (přesně 205 cm)
Maximum 7 minut, ve finále 10

Pokuta za výšku:
do 120 m - 0.5 bodu za metr
mezi 120 a 160 - 1 bod za metr
nad 160 m - 3 body za metr

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 10:55 #4201 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J
Problém ktorý tu už pár dní pitváme do tohto fóra v podstate ani nepatrí...

Podľa mňa bola ALTITUDE RECORDER iniciatíva naštartovaná v správnom čase, jej obsah je určite prínosný, len bola nasmerovaná a doručená na nesprávnu adresu... Lebo to, čomu dnes hovoríme FAI- F5J je v skutočnosti F3J-elektro !

Naozajstné F5J by malo vzniknúť tradičnou cestou – vyčlenením termickej úlohy z kategórie F5B ! Či je ešte možné situáciu v schvaľovacom kolotoči zvrátiť a dostať rozbehnutý vozeň na správnu koľaj, to nedokážem posúdiť. Verím však, že zdravý rozum je silný a že v pracovnej skupine pre nové FAI pravidlá sa nájdu ľudia schopní rozhodnúť rozumne.

Palo

P.S.: ... zaradenie FAI-F5 J pred súťaž F3J v Trnave svedčí podľa mňa o tom, že aj v radoch F3J-FUN sa našli ľudia s podobnými názormi ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 13:53 #4202 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma F5J
Zdravím Palo,
názor ,že F5J -pravidla by měly mít pokračování úlohy B z F5B-F považuji za správný.V návrhu se objevil i návrh na limiter 200W/min.proč to ale neprošlo ? výkon se dá omezit i na méně než 200 W/min-Unilogu to nevadí.Použití motorů a baterek může být variabilní-od x-kW až po třeba 500 W oběžku.Pokud budu vycházet z pravidel F5B-zapnutí motoru na 1 sec= -1 bod....let.čas =10 min čili když použiji výkonnou pohonnou jednotku ,mám méně sec.na motoru a opačně.Pracovní čas by stačil 12 min. Hodnocení přistání je nutné změnit-do 10 m kruhu se trefí každý průměrný pilot.V CZE létáme ,kdysi nejpopulárnější kategorii nyní s novým názvem RCE 7,bohužel v současnosti to létá kolem 6 lidí,která je vlastně modifikací úlohy B z F5B...závěrem-pravidla F5J by měla mít jediné omezení ve wattlimiteru nic víc ,nic míň.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 15:16 #4203 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Palo Lišhák napsal: Lebo to, čomu dnes hovoríme FAI- F5J je v skutočnosti F3J-elektro !


Většina elektrokategorií létaná po světě "spadne" pod F3J elektro, kdy je motor použit jen na vytažení modelu do výšky - jednou. A podle mě je jen dobře, že měření výšky vrátí elektropiloty zpátky "ze stratosféry k zemi".

A už je jen jedno F5J - bez přívlastků :lol:

A co se týká "opravdické elektrokategorie", ve světě, alespoň co stačím sledovat, není ani náznak toho, že by se lidé dokázali na nějakém konceptu domluvit. Určitě lze kategorii "nařídit", pokud se pár lidí u pák moci domluví (třeba právě F5F je toho příkladem), ale to asi lidi k takové kategorii nepřitáhne.

Jo, a jeden z možných problémů "neatraktivity" RCE7, australské LEG, ale i F5B vidím v tom, že se pořád uvažuje s jednou sekundou motoru jako s jednou sekundou kluzu. A na tom nic nezmění ani ty limitéry, pokud by se pořád odečítala doba chodu motoru.

Když už limitéry, tak musí být energie natolik malá, že maximum nalétat (resp. naklouzat) nepůjde, potom bude pravidlem, že energii využijí všichni do mrtě, a budou rozhodovat sekundy kluzu (což je další argument proti měření doby chodu motoru v takové úloze).

Podle mě to vede k měřičům energie, s případným omezením maxima (asi není náhoda, že to vypadá jako s výškoměry - nejprve spínače, potom měřiče).

Ostatně, on výškoměr nedělá nic jiného, než že měří energii, takže podle mě stačí upravit FW, aby byl schopen ukazovat výšku sečtenou za více stoupání nebo omezit celkovou výšku nastoupanou při více stoupáních. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 15:18 #4204 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Jaroslav Nezhyba napsal: Zdravím Palo,
názor ,že F5J -pravidla by měly mít pokračování úlohy B z F5B-F považuji za správný....pravidla F5J by měla mít jediné omezení ve wattlimiteru nic víc ,nic míň.


Samozrejme... rovnakým spôsobom predsa vznikli F3J z F3B... nevidím dôvod robiť to inak ;)
Ako autor nápadu ALTI-limiter (alebo ALTI-recorder) som asi mal túto ideu presnejšie nasmerovať :oops:
Bola sformulovaná ako alternatíva k F3J. Predpokladal som, že nájde správneho adresáta.
Zatiaľ tomu tak nie je, ale nie je ešte všetkým dňom koniec...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 17:41 #4205 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
RC elektrolet je v FAI zahrnut do svazku "F5", proto mi připadá logické a správné že F3J-elektro je označeno jako F5J. Nechápu proč na tom hledat nějaký problém.

U elektrolimiterové termické úlohy by mi přišlo zase logické, že vznikne transformací úlohy B z F5B, resp. F5F (což píšu už poněkolikáté) včetně použití názvu F5F. Dnes je F5F pouze F5B s jinou baterkou, a jako taková se mi zdá ta kategorie nadbytečná ?? To je stejné jako kdyby vedle F3B byla stejná kategorie se slabším navijákem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 17:42 - 05. čen 2011 17:56 #4206 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: A co se týká "opravdické elektrokategorie", ve světě, alespoň co stačím sledovat, není ani náznak toho, že by se lidé dokázali na nějakém konceptu domluvit. Určitě lze kategorii "nařídit", pokud se pár lidí u pák moci domluví (třeba právě F5F je toho příkladem), ale to asi lidi k takové kategorii nepřitáhne.


Trochu nechápu, co máš na mysli tím F5F - tohle zrovna žádné extra lobování není, "desetičlánky" s většími letadly (kvůli menšímu zatížení) se létaly už dlouho před "oficiálním vznikem" F5F, říkalo se tomu třeba F5B/10, pak F5B/600 (podle 600g baterie) atd.

Tohle je právě to, co mi chybí (a moc nechápu) u nové F5J FAI - tam naprosto chybí ta "oficializace" až na základě nějaké reálné praxe :(
Poslední změna: 05. čen 2011 17:56 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.485 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám