- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
F5J
- pavol polonec
-
- Offline
- Pokročilý
-
to keby som stratil dve sekundy z celeho letu za to ,ze si motorom vrznem o 50m vyssie ,to by bolo sveta zit a zivot F5J by bol "krasny"
v podstate to ho.no vypovie o kvalitach pilota ked sa takymto uzasnym sposom zachranim, nezabudajte ze je to termicke lietanie bud umim a nalietam to alebo som losser a som na zemi!!!
no nic dumajte

zajtra je F5J snad vyda pocasie na 2-3sekundy velke a 15sekundy male outrunery
letu zdar!
palo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Teď si ale představ, že do toho zapojíš limiter 200W/min (beru hodnotu z toho starého US návrhu) a najednou budeš pro ten "nabušený model" s 2kW pohonem mít na kolo zkrátka maximálně 6s motoru a víc prostě nemáš šanci - to najednou ta idylka trochu "zhoustne"...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
-
- Offline
- Administrátor
-
kdyby tam byla moznost se z tech sracek jeste dostat i za cenu mene bodu, uz je to riziko unosne
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Petr Dušek napsal: Nedomnívám se, že FAI kategorie jsou pro elitu a národní pro nás, takže pokud u nás létat F5J, tak tedy opravdu F5J, pokud to někomu s dvoumetrovkou připadá nespravedlivé, má na výběr minimálně tři kategorie pro dvoumetrovky... Sprinteři taky na českých závodech neběhají jen 80m.
Italská modifikace F5J pro malé modely ( http://www.baronerosso.it/forum/2612713-post81.html - italsky), už to lítaj.
Omezení rozpětí na 2 m (přesně 205 cm)
Maximum 7 minut, ve finále 10
Pokuta za výšku:
do 120 m - 0.5 bodu za metr
mezi 120 a 160 - 1 bod za metr
nad 160 m - 3 body za metr
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Podľa mňa bola ALTITUDE RECORDER iniciatíva naštartovaná v správnom čase, jej obsah je určite prínosný, len bola nasmerovaná a doručená na nesprávnu adresu... Lebo to, čomu dnes hovoríme FAI- F5J je v skutočnosti F3J-elektro !
Naozajstné F5J by malo vzniknúť tradičnou cestou – vyčlenením termickej úlohy z kategórie F5B ! Či je ešte možné situáciu v schvaľovacom kolotoči zvrátiť a dostať rozbehnutý vozeň na správnu koľaj, to nedokážem posúdiť. Verím však, že zdravý rozum je silný a že v pracovnej skupine pre nové FAI pravidlá sa nájdu ľudia schopní rozhodnúť rozumne.
Palo
P.S.: ... zaradenie FAI-F5 J pred súťaž F3J v Trnave svedčí podľa mňa o tom, že aj v radoch F3J-FUN sa našli ľudia s podobnými názormi

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
-
- Offline
- Pokročilý
-
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
názor ,že F5J -pravidla by měly mít pokračování úlohy B z F5B-F považuji za správný.V návrhu se objevil i návrh na limiter 200W/min.proč to ale neprošlo ? výkon se dá omezit i na méně než 200 W/min-Unilogu to nevadí.Použití motorů a baterek může být variabilní-od x-kW až po třeba 500 W oběžku.Pokud budu vycházet z pravidel F5B-zapnutí motoru na 1 sec= -1 bod....let.čas =10 min čili když použiji výkonnou pohonnou jednotku ,mám méně sec.na motoru a opačně.Pracovní čas by stačil 12 min. Hodnocení přistání je nutné změnit-do 10 m kruhu se trefí každý průměrný pilot.V CZE létáme ,kdysi nejpopulárnější kategorii nyní s novým názvem RCE 7,bohužel v současnosti to létá kolem 6 lidí,která je vlastně modifikací úlohy B z F5B...závěrem-pravidla F5J by měla mít jediné omezení ve wattlimiteru nic víc ,nic míň.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Palo Lišhák napsal: Lebo to, čomu dnes hovoríme FAI- F5J je v skutočnosti F3J-elektro !
Většina elektrokategorií létaná po světě "spadne" pod F3J elektro, kdy je motor použit jen na vytažení modelu do výšky - jednou. A podle mě je jen dobře, že měření výšky vrátí elektropiloty zpátky "ze stratosféry k zemi".
A už je jen jedno F5J - bez přívlastků

A co se týká "opravdické elektrokategorie", ve světě, alespoň co stačím sledovat, není ani náznak toho, že by se lidé dokázali na nějakém konceptu domluvit. Určitě lze kategorii "nařídit", pokud se pár lidí u pák moci domluví (třeba právě F5F je toho příkladem), ale to asi lidi k takové kategorii nepřitáhne.
Jo, a jeden z možných problémů "neatraktivity" RCE7, australské LEG, ale i F5B vidím v tom, že se pořád uvažuje s jednou sekundou motoru jako s jednou sekundou kluzu. A na tom nic nezmění ani ty limitéry, pokud by se pořád odečítala doba chodu motoru.
Když už limitéry, tak musí být energie natolik malá, že maximum nalétat (resp. naklouzat) nepůjde, potom bude pravidlem, že energii využijí všichni do mrtě, a budou rozhodovat sekundy kluzu (což je další argument proti měření doby chodu motoru v takové úloze).
Podle mě to vede k měřičům energie, s případným omezením maxima (asi není náhoda, že to vypadá jako s výškoměry - nejprve spínače, potom měřiče).
Ostatně, on výškoměr nedělá nic jiného, než že měří energii, takže podle mě stačí upravit FW, aby byl schopen ukazovat výšku sečtenou za více stoupání nebo omezit celkovou výšku nastoupanou při více stoupáních. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
-
- Offline
- Pokročilý
-
Jaroslav Nezhyba napsal: Zdravím Palo,
názor ,že F5J -pravidla by měly mít pokračování úlohy B z F5B-F považuji za správný....pravidla F5J by měla mít jediné omezení ve wattlimiteru nic víc ,nic míň.
Samozrejme... rovnakým spôsobom predsa vznikli F3J z F3B... nevidím dôvod robiť to inak

Ako autor nápadu ALTI-limiter (alebo ALTI-recorder) som asi mal túto ideu presnejšie nasmerovať

Bola sformulovaná ako alternatíva k F3J. Predpokladal som, že nájde správneho adresáta.
Zatiaľ tomu tak nie je, ale nie je ešte všetkým dňom koniec...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
- Příspěvky: 2077
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
U elektrolimiterové termické úlohy by mi přišlo zase logické, že vznikne transformací úlohy B z F5B, resp. F5F (což píšu už poněkolikáté) včetně použití názvu F5F. Dnes je F5F pouze F5B s jinou baterkou, a jako taková se mi zdá ta kategorie nadbytečná ?? To je stejné jako kdyby vedle F3B byla stejná kategorie se slabším navijákem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
-
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
-
Jan Kubica napsal: A co se týká "opravdické elektrokategorie", ve světě, alespoň co stačím sledovat, není ani náznak toho, že by se lidé dokázali na nějakém konceptu domluvit. Určitě lze kategorii "nařídit", pokud se pár lidí u pák moci domluví (třeba právě F5F je toho příkladem), ale to asi lidi k takové kategorii nepřitáhne.
Trochu nechápu, co máš na mysli tím F5F - tohle zrovna žádné extra lobování není, "desetičlánky" s většími letadly (kvůli menšímu zatížení) se létaly už dlouho před "oficiálním vznikem" F5F, říkalo se tomu třeba F5B/10, pak F5B/600 (podle 600g baterie) atd.
Tohle je právě to, co mi chybí (a moc nechápu) u nové F5J FAI - tam naprosto chybí ta "oficializace" až na základě nějaké reálné praxe

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
-
- 14. Samba Cup F5J (1 Příspěvky)
- Samba Cup F5J 2025 je zpět! Propozice k soutěži jsou již zveřejněny – věnujte jim prosím...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Aleš Krátký
- 07. dub 2025 17:22
-
-
-
- Soutěž F5J 12.4.2025 Poříčí n.S. (2 Příspěvky)
- Zapomněl jsem zmínit, že bude uplatněno vzájemné měření soutěžícími - tzv....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Milan Chalupník
- 07. dub 2025 11:19
-
-
-
- RCEV Hořice 19.4.2025 (1 Příspěvky)
- Ahoj piloti, zvu vás na naši velikonoční soutěž RCEV do Hořic. Přihlášky jsou otevřeny....
- v Soutěže / Soutěže v roce 2025
- od Petr Dušek
- 01. dub 2025 19:05
-
-
-
- Nechtěné spuštění motoru (7 Příspěvky)
- Přesně tak, hledá se to blbě. Teď už mě napadá akorát vylučovací metoda. Začal bych...
- v Letecké kategorie / F5J
- od Pavel Hloušek
- 29. bře 2025 06:01
-
-
-
- Soutěž RCEN 5.4.2025 Poříčí nad Sázvou (1 Příspěvky)
- Otevřeny přihlášky na soutěž č. 703 RCEN 5.4.2025 pořádané LMK Týnec nad Sázavou,...
- v Letecké kategorie / RCEN
- od Petr Cejnar
- 25. bře 2025 08:48
-
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.