file F5J

Více
06. čen 2011 09:17 #4235 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Při tom cvrkotu, který v Podhořanech panoval bych mohl zachytit maximálně ránu navijákem. Jel jsem se tam podívat a něco přiučit, debatovat o F5J bylo to poslední co by mě napadlo.
Pro zajímavost trochu odbočím od tématu a přidám několik postřehů. Viděl jsem v neděli necelé 5. a 6. kolo. Foukalo asi 8m/s a překvapilo mě kolik závodníků s tím mělo problémy. Na spoustu přistání 15m páska nestačila, viděl jsem dva modely přistávat po větru na hranici viditelnosti, jeden model při přeletu parkoviště skončil ve stanu s občerstvením, několik havárií většinou při nezdařeném vleku... Opakovalo se a výjimkou nebyly tříminutové lety. Na druhou stranu ovšem špička létá výborně a v každé rundě se našel někdo kdo ostatním nadělil desetiminutovým letem.
V modelech je nejrozšířenější Pike Perfect, za ním bulharský Xplorer, což je prakticky totéž ale na rozdíl od Pike se dělá i v provedení s motýlem. Ostatní typy byly už v podstatně menších počtech. Neviděl jsem ani jednoho Aspire, což mě překvapilo.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 10:01 #4236 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: Pro Honzu - u LMR i VMR přeci jen má zásadní význam i to, jak zoptimalizuješ pohon, leckdy je navíc možno více koncepcí modelu a pohonu.


Tomáši, v tom případě kulhá i srovnání s F3J - tam záleží, jak "zoptimalizuješ" vlekaře :D

Mně se koncepce, v níž nezáleží na pohonu líbí. Ne, že bych si myslel, že nebudou vyhrávat Ti samí nebo že bych měl já osobně nějakou větší šanci, ale bude se létat nízko, bude se létat termika a hlavně půjde o to, co má kdo mezi ušima, ne v peněžence. Takže bude víc zábavy a o nic jiného nejde. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 10:08 #4237 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Teď ale nejde o to, zda se nám to líbí nebo ne, ale o to, že to prostě není elektropohon :( Při tě současné podobě spínačů opravdu nemá chování pohonu na výsledek dopad vůbec žádný (ne malý, opravdu žádný!!). A nemůžu si pomoct, ale mě to v takhle extrémní podobě nepřipadá pro elektrokategorii správné...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 10:50 #4239 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
5.5.10. CLASS F5J - THERMAL DURATION GLIDERS WITH ELECTRIC MOTOR AND ALTIMETER / MOTOR RUN TIMER
Object: To provide a man-on-man contest for competitors, flying electric powered radio-controlled thermal duration soaring gliders.


Volně a neuměle přeloženo - poskytnout soutěž závodníkům s elektricky poháněnými termickými větroni. To není soutěž ladičů (výrobců) motorů o nejlepší pohon. Od začátku všech FXJ iniciativy bylo hlavním záměrem to, aby na pohonu (téměř) nezáleželo. Je to filozofie téhle kategorie. Jak to, že to není elektropohon, je tam baterka, motor, regulátor, stoupá to pomocí elektrického pohonu, tak je to snad parní lokomotiva nebo co?

Ještě dodatek, oproti VMR, kde jde pouze o jedno zapnutí s maximálním výkonem a stoupáním, v F5J mám celých 30 sekund na "hraní" s elektropohonem, klidně mohu pod motorem obletět půl letiště a hledat termiku, může to být podstatně variabilnější využití elektropohonu než u VMR.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 12:03 #4241 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Petr Dušek napsal: Ještě dodatek, oproti VMR, kde jde pouze o jedno zapnutí s maximálním výkonem a stoupáním, v F5J mám celých 30 sekund na "hraní" s elektropohonem, klidně mohu pod motorem obletět půl letiště a hledat termiku, může to být podstatně variabilnější využití elektropohonu než u VMR.


Jo, tohle už řeší na RCGroups: když uvidíš 300 m od sebe v 50 m točit ptáka, může být výkon hodně užitečný, ale pro vodorovný, nikoliv svislý let :-) . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 06:36 #4262 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
stale som nedostal aspon nejaku odpoved ako chcete "potrestat" dodatocne zapnutie motoru
vzhladom na to ,ze toto vrknutie si motorom ,moze a bude skreslovat vykonnost jednotlivych pilotov (schvalne nepisem modelov)
vdaka za akekolvek nazory
palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 07:32 #4263 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Pavol, na to ale nejde odpovědět obecně, záleží na kategorii a výkonnosti motoru v ní. Typicky u RCEK/F5J outrunner by nejspíš úplně stačil buď přímý odečet 1s-1b případně jen mírné zvýšení (1s-2b).

U "nabušených" modelů s velkou stoupavostí by cesta vedla nejspíš přes limiter energie - můžeš omezit energii natolik, že uživatel modelu s extrémní stoupavostí prostě bude mít problém maximum vůbec nalétat, naopak snahu o nějaký "slabý extra účinný" pohon zkomplikuješ odečtem motoru viz výše.

Každopádně ale cest k reálnému fungování MMR létání je více a záleží na konkrétní kategorii, nelze to zobecnit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 08:00 #4264 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Já bych ještě Tomáše doplnil:

Pokud je MMR, tak je primárním hodnotícím kritériem spotřebovaná energie na let, třeba vyjádřená dobou chodu motoru, nikoliv doba letu, protože těch 10 minut nalétá každý.

A k té výkonnosti pilotů mohu říci jen to, že ze zkušeností s Autonomy, ale i RCEX, je poměr mezi nejlepšími (tj. nejkratšími motorovými lety) a nejhoršími tak 1:6 možná 1:10. Tedy, může se stát, že se piloti budou tahat o sekundy motoru, ze zkušeností se však zdá, že půjde o násobky. Například, někdo uletí 10 min na jedno stoupání do 30-50 m (třeba 6 s), jiný zoufalec se ve stejné bublině neudrží, bude motorovat 4x a na konci letu zjistí, že spotřeboval 40 sekund. Vůbec se mi zdá, že při MMR budou rozptyly výsledků mnohem větší (samozřejmě záleží na i stylu hodnocení). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 08:16 #4265 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: Pavol, na to ale nejde odpovědět obecně, záleží na kategorii a výkonnosti motoru v ní. Typicky u RCEK/F5J outrunner by nejspíš úplně stačil buď přímý odečet 1s-1b případně jen mírné zvýšení (1s-2b).


davam jeden graf zo sutaze (nepristal som do 10min pretoze to uz bolo jedno) za ktory som dostal opravnenu nulu pretoze som si cvrkol motorom na 3sekundy aby som doletel z dialky a z malej vysky
motor na zaciatku siel 24sekund takze predpokladany letovy (idealny) by bol 9:36 ,pristatie neriesim

podla tvojej myslienky by som si mal odcitat -3b za 3sekundy motoru navyse takze by som mal 9:33
podla mna to nie je fer ani nahodou, pretoze som od zaciatku letu siel do rizika ,ze to nemusim naletiet...
a v tom je to pekne ,podstupit urcite riziko, inak sa zo sutaze vytrati ten pravy adrenalin
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 08:28 #4266 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Palo, to je základní nepochopení - když budeš smět zapnout motor vícekrát, proč bys stoupal do 200 m? 30 až 50 bohatě stačí. Nahoru se máš dostat termikou, ne motorem.

Podívej se na záznam letů Petra z posledního kola RCEX - http://www.rcex.cz/wp-content/comment-image/1889.jpg . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.447 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám