file F5J

Více
05. čen 2011 17:55 #4208 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Petr Dušek napsal: Dnes je F5F pouze F5B s jinou baterkou, a jako taková se mi zdá ta kategorie nadbytečná ?? To je stejné jako kdyby vedle F3B byla stejná kategorie se slabším navijákem.


Petře, dost se pleteš - letadlo pro F5F se od F5B docela liší, je totiž o poznání větší (plocha minimálně 36dm2) a teoreticky by mělo být tohle letadlo i jednodušší na pilotáž. Píšu teoreticky proto, že se v posledních pravidlech "ostré" F5B trochu odlehčily a rozdíl se trochu stírá. Přispívá k tomu i přechod na LiPOL, kdy v principu ta baterka dokonce může být pro F5B i F stejná, rozdíl je v limiteru 1300W/min proti 1750W/min (že se pro F5B užívá obvykle víc článků je proto, že to vyjde výhodnější z hlediska účinnosti, ale v principu klidně můžeš mít jen 4 články a větší proud). Každopádně se zkrátka mýlíš v té odlišnosti baterky, odlišná je především specifikace modelu (36 proti 27dm2).

Jiná věc je, zdali ses i přes tu řadu omylů netrefil do správného závěru - podobnost i nákladnost těch kategorií je opravdu velká a dost pochyybuji, že F5F má až tak velký význam pro získání širší základny...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 18:34 #4211 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Klidně přiznávám, že jsem se dopustil určitého zjednodušení, ale podstatný je ten závěr, že ze dvou skoro stejných víceúlohových kategorií by mohla zůstat jedna, a druhá by byla pouze termická. Ale to jsou jen takové moje úvahy a je mi celkem jedno jakým směrem to půjde. Podle mě už dnes F5B patří spíš mezi modely raketové než letecké :shock:
Já jsem si přál F3J-elektro, a to už tady máme, doufám že to tak zůstane. Hotlinery jdou mimo mě ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 18:46 #4213 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Jasně, máme A-jedničky, A-dvojky, A-trojky... Mně tedy uniká, proč je důležité míti dvě mezinárodní kategorie, které se liší jen parametricky, proto si myslím, že zatím bylo lobování, pokud ne, tak se klidně pletu :)

Další věc je, proč jsou všechny ty v minulosti tak rozšířené a oblíbené kategorie "v kytkách". Podle mě nepřežily technický pokrok, protože všechna omezení byla (a v podstatě u dosti současných kategorií stále jsou) omezena něčím, o čem se autoři pravidel domnívají, že je neměnné. Z tohoto důvodu si myslím, že výškoměry mají zářnou budoucnost, metr zůstane metrem (snad :lol: ).

A jeden šťouch do Pala - já tedy vymyslet něco, co se ve světě chytlo, tak chodím nafouknutý jako páv. Z některých Tvých příspěvků mám pocit, že se za F5J snad stydíš, nebo co. Werich s Horníčkem měli kdysi takovou scénku o Noemovi, že mu Hospodin dal pokyn, aby šel a postavil na kopci loď.
- Loď na kopci? Takovou blbost!
- No, všichni blbci se mu smáli, tenkrát.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2011 21:47 #4223 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Jan Kubica napsal: A jeden šťouch do Pala ...H.

;) To naozaj myslíš vážne ? ... Ja som sa už tešil, že sa na tomto fóre začalo opäť pracovať s argumentmi a nie s pocitmi. ;) Mal by si niečo doladiť, máš veľké straty na vrtuli ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 04:35 #4224 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
aby ste ma nebvinili ,ze len placam hovadiny a ze na vsetko treba hitech modely za 1000€ ,super pohony ,nahrievanie acu a vsakovake ine figle davam tu let SUTAZNY zo Zvolena f5J
stacilo ani nie risknut,ako zurocit trening a trocha zdraveho usudku pri volbe letoveho miesta, potom je naozaj stupat do bezvedomia zbytocne (podotykam ze sa jednalo o let v rozvijajucej sa termike klesaky neboli az tak vyrazne)
letel som s outrunenom ambroska ,stupavost na motor 10m/s
Přílohy:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 06:29 #4227 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: Jasně, máme A-jedničky, A-dvojky, A-trojky... Mně tedy uniká, proč je důležité míti dvě mezinárodní kategorie, které se liší jen parametricky, proto si myslím, že zatím bylo lobování, pokud ne, tak se klidně pletu :)


Ono to v době NiCd/MH asi smysl dávalo - udržet v chodu baterku s 10ti články bylo jednodušší než s 27mi, rozdíl váhy a zatížení a tím náročnosti pilotáže byl také nemalý. Je spíš smůla, že "vlastní písmenko" F dostaly desetičlánky až těsně před nástupem LiPOL, po jejich nástupu se vše hodně změnilo a rozdíl kategorií se ztenčil. Kdybych to k něčemu přirovnával, tak dříve byl rozdíl asi jako mezi F1A a F1H, po přechodu na LiPOL se to ale ztenčilo - asi jako kdyby v F1H byla zvedlá plocha z 18dm2 (tedy cca půlka F1A) na třeba 25dm2, tedy už jen "o kousek méně"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 06:42 #4229 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Petr Dušek napsal: RC elektrolet je v FAI zahrnut do svazku "F5", proto mi připadá logické a správné že F3J-elektro je označeno jako F5J. Nechápu proč na tom hledat nějaký problém.


Z formálního hlediska to asi je celkem jedno. Na druhé straně je ale fakt, že F5J FAI je opravdu svým konceptem čistě náhradou vlečné šňůry u F3J, na "elektru" v podstatě nezáleží a do obecné F3 sekce to klidně jít mohlo. To máš stejné jako F3A - dnes už naprostá většina F3A létá na elektromotor, ale přesto nikdo necpe do samostatné sekce elektro, naopak původní elektro varianta F5A je naprosto mrtvá.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 07:29 #4230 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: Na druhé straně je ale fakt, že F5J FAI je opravdu svým konceptem čistě náhradou vlečné šňůry u F3J


Tomáši, k tomu bych měl dvě poznámky:
a) A co jsou ostatní kategorie elektroletů? Tedy alespoň ty s LMR, VMR :)

b) V F5J se hodnotí výška, ne sekundy chodu motoru - to je podle mě revoluce. Navíc mám dojem (klidně se k tomu přiznám, že jen dojem), že se ukázalo za poslední roky dost jasně, že elektropohon nejde omezit nějakými gramy nebo centimetry, musely přijít "krabičky" (výškoměry, limitery energie).
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 07:32 #4231 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Tomáši to je snad trochu jiná situace, to je jako by se v F3J vedle vleku šňůrou začal používat elektromotor a ten elektromotor převážil tu šňůru. F5J je "nová" kategorie elektroletu, a nic na tom nemění fakt, že jenom na jedno zapnutí motoru...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. čen 2011 08:28 #4233 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Pro Honzu - u LMR i VMR přeci jen má zásadní význam i to, jak zoptimalizuješ pohon, leckdy je navíc možno více koncepcí modelu a pohonu. U současné podoby F5J FAI ale na pohonu nezáleží v podstatě vůbec - v podstatě jen potřebuješ, aby to stoupalo tak 10m/s, aby ses za 30s dostal v případě potřeby do cca 300m, ale i to je jen "jistota" pro mizerné počasí, obvykle budeš stoupat ještě daleko méně a stačila by stoupavost i třeba jen něco přes 5m/s. Takže parametry pohonu nemají význam vlastně vůbec žádný, stačí, aby to "nějak letělo", což v dnešní době prakticky nejde nesplnit... Proto to podle mě nemá s elektroletem společného ve smyslu závodní úlohy nic.

Pro Petra - budeš se divit, ale byly časy, kdy v F3B byl povolen i pomocný spalovací motor. Tohle myslím naprosto vážně - už je to sice dávno, ale situace, kdy na jedné soutěži část modelů startovala šňůrou a část motorem tady byla ;)
A jeden dotaz na tebe - když jsi byl o víkendu na F3J, neptal ses na názor na F5J FAI tam? Já jsem totiž dost přesvědčen, že o úspěchu této kategorie se vůbec nebude rozhodovat mezi elektroletci, podstatné bude daleko víc to, kolik to zláká "jéčkařů". Zachytil jsi nějaké reakce?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.431 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám