file F5J

Více
02. čen 2011 18:55 #4173 od Zbyněk Smola
Odpověděl Zbyněk Smola pro téma F5J
Tatínek se ozval. Přeji hodně trpělivosti a nakonec úspěch. Myšlenka je to dobrá, jako komunismus. ZS

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. čen 2011 19:31 #4174 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Zbyněk Smola napsal: Tatínek se ozval. Přeji hodně trpělivosti a nakonec úspěch. Myšlenka je to dobrá, jako komunismus. ZS

... to nie je odpoveď !
Ale trpezlivosť bude zrejme potrebná ;) . Hlavne pri presviedčaní laických oponentov ;)

FAI-altitude (ktorú čítačka po pristátí ukazuje) je totiž definovaná ako maximálna výška dosiahnutá v intervale od vypustenia modelu do konca desiatej sekundy po vypnutí motora... Takže to nie je výška, v ktorej bol vypnutý motor ...

Okrem toho - pravidlá nehovoria nič o tom, že by modely po vypnutí pohonu mali byť v rovnakej výške.
FAI-altitude je parameter, ktorý vstupuje do hodnotenia letu spolu s bodmi za letový čas a presnosť pristátia...

Aj ja si dovolím jeden drobný "šťouch":
Tiež prajem hodne trpezlivosti - hlavne do procesu zmierovania sa so skutočnosťou, že minimálne osem krajín už lieta termické elektry podľa jedných spoločných pravidiel. Na rozdiel od jednej krajiny, v ktorej sa lieta podľa ôsmych (?) rozdielnych pravidiel ;)

P.L.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 08:26 #4175 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Chtělo by to také nějaké věcné argumenty :-)

Tedy:
- F5J je degradací elektropohonu
- výškoměr je drahý a o jeho spolehlivosti se zatím moc neví

Na druhou stranu:
- na koncepci měření výšky se lidé dokázali přes různost počátečních názorů shodnout, je to myšlenka nová, to jo, a umožněná technickým pokrokem
- bez "krabiček" se ještě nikomu nepodařilo výkon elektropohonu udržet na uzdě (v mezích předpokládaných při sestavování pravidel)
- zavedení F5J nikomu žádnou jinou kategorii nebere (až na to označení :-) ).

Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat.

Taky se mi nelíbí, že v organizaci soutěže F5J kopíruje "buzerační uspořádání" F3J, ale to je zase věc názoru.

A nakonec, má to být kategorií FAI, tudíž nic pro "normální lidi", ale absolutní špičku. Možná by stálo za to se začít domlouvat, jak z mezinárodní F5J udělat národní kategorii (menší éra, jednodušší organizace, apod.) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 09:09 #4176 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Jan Kubica napsal: ... omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat. H.

Súhlasím s tým, že F5J-FAI je hodne THERMAL a málo ELECTRIC ;)
Je to aj z môjho pohľadu skôr F3J-electric ako F5J-thermal ;)
A keď budem zase mať chuť pohrať sa s elektropohonom, dám sa k Honzovej parte do AUTONOMY ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 09:16 #4177 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Já se domnívám, že v oblasti bývalého c.k. mocnářství nám (až na vzácné volnomyšlenkářské výjimky) to direktivní uspořádání soutěže tak nějak vyhovuje... teď příprava na přípravu, příprava na start, start, příprava na přistání , přistání teď, odchod, nástup... :D
Rozsah (délka textu) pravidel je příšerný, ale naštěstí je to napsáno dost srozumitelně, takže se v té záplavě paragrafů dá orientovat.
Že je tam řešena spousta zbytečností, které by si klidně pořadatel vyřešil po svém selským rozumem je jasné, ale dovedu si představit jak to vzniklo - pracovní skupina složená z X lidí a každý přijde se svou troškou která by tam měla být, potom je těch trošek zbytečně moc, snad to časem někdo osvícený proškrtá.

Nedomnívám se, že FAI kategorie jsou pro elitu a národní pro nás, takže pokud u nás létat F5J, tak tedy opravdu F5J, pokud to někomu s dvoumetrovkou připadá nespravedlivé, má na výběr minimálně tři kategorie pro dvoumetrovky... Sprinteři taky na českých závodech neběhají jen 80m. ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 10:24 #4178 od Radek Novotny
Odpověděl Radek Novotny pro téma F5J
Obecně, i bez rozboru pravidel, jakákoliv kategorie, kde se sejde na soutěži hodně lidí, a soutěží je dost, a lidi to rádi lítaj,... je dobrá. Všechny teorie pro-proti pak potvrdí jen čas... :ugeek:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 10:57 #4179 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
.........Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé............

a to uz preco? "jecko" ked chce opakov start tak musi pristat.
co je na tom premarnené?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 11:32 #4180 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
honza lita rad desne nizko, a proto vicekrat motoruje treba do 50ti metru a tam se snazi termicky litat, nez ze se vyleti do 500 metru na jedno stoupani a od tama se pada.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 11:41 #4181 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
ked si pozrej Aleš moje zaznamy zo sutazi tak zbadas ze sa takmer vzdy vypinam ako prvy teda najnisie :)

bud tu termiku najdem a riskem to alebo som na zemi
o vo tom to je :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2011 11:51 #4182 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
no jenze vo tom to neni. ja nechci chodit na souteze a delat tam v prvnim kole machra,a pak po zbytek souteze krovi :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.421 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám