- Příspěvky: 141
- Obdržená poděkování 0
F5J
- Zbyněk Smola
- Offline
- Pokročilý
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
- Offline
- Pokročilý
... to nie je odpoveď !Zbyněk Smola napsal: Tatínek se ozval. Přeji hodně trpělivosti a nakonec úspěch. Myšlenka je to dobrá, jako komunismus. ZS
Ale trpezlivosť bude zrejme potrebná . Hlavne pri presviedčaní laických oponentov
FAI-altitude (ktorú čítačka po pristátí ukazuje) je totiž definovaná ako maximálna výška dosiahnutá v intervale od vypustenia modelu do konca desiatej sekundy po vypnutí motora... Takže to nie je výška, v ktorej bol vypnutý motor ...
Okrem toho - pravidlá nehovoria nič o tom, že by modely po vypnutí pohonu mali byť v rovnakej výške.
FAI-altitude je parameter, ktorý vstupuje do hodnotenia letu spolu s bodmi za letový čas a presnosť pristátia...
Aj ja si dovolím jeden drobný "šťouch":
Tiež prajem hodne trpezlivosti - hlavne do procesu zmierovania sa so skutočnosťou, že minimálne osem krajín už lieta termické elektry podľa jedných spoločných pravidiel. Na rozdiel od jednej krajiny, v ktorej sa lieta podľa ôsmych (?) rozdielnych pravidiel
P.L.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tedy:
- F5J je degradací elektropohonu
- výškoměr je drahý a o jeho spolehlivosti se zatím moc neví
Na druhou stranu:
- na koncepci měření výšky se lidé dokázali přes různost počátečních názorů shodnout, je to myšlenka nová, to jo, a umožněná technickým pokrokem
- bez "krabiček" se ještě nikomu nepodařilo výkon elektropohonu udržet na uzdě (v mezích předpokládaných při sestavování pravidel)
- zavedení F5J nikomu žádnou jinou kategorii nebere (až na to označení ).
Já osobně pokládám zavedení F5J za promarněnou příležitost, protože omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat.
Taky se mi nelíbí, že v organizaci soutěže F5J kopíruje "buzerační uspořádání" F3J, ale to je zase věc názoru.
A nakonec, má to být kategorií FAI, tudíž nic pro "normální lidi", ale absolutní špičku. Možná by stálo za to se začít domlouvat, jak z mezinárodní F5J udělat národní kategorii (menší éra, jednodušší organizace, apod.) H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Palo Lišhák
- Offline
- Pokročilý
Súhlasím s tým, že F5J-FAI je hodne THERMAL a málo ELECTRICJan Kubica napsal: ... omezovat se na jedno stoupání mi přijde nezajímavé, ale pokud chce většina lidí létat na "virtuální vlečnou šňůru", tak mi vyškoměry přijdou řádově smysluplnější než omezování hmotnosti baterie, rozměrů motorů a vrtulí, apod. Bude se totiž méně ladit a více létat. H.
Je to aj z môjho pohľadu skôr F3J-electric ako F5J-thermal
A keď budem zase mať chuť pohrať sa s elektropohonom, dám sa k Honzovej parte do AUTONOMY
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Rozsah (délka textu) pravidel je příšerný, ale naštěstí je to napsáno dost srozumitelně, takže se v té záplavě paragrafů dá orientovat.
Že je tam řešena spousta zbytečností, které by si klidně pořadatel vyřešil po svém selským rozumem je jasné, ale dovedu si představit jak to vzniklo - pracovní skupina složená z X lidí a každý přijde se svou troškou která by tam měla být, potom je těch trošek zbytečně moc, snad to časem někdo osvícený proškrtá.
Nedomnívám se, že FAI kategorie jsou pro elitu a národní pro nás, takže pokud u nás létat F5J, tak tedy opravdu F5J, pokud to někomu s dvoumetrovkou připadá nespravedlivé, má na výběr minimálně tři kategorie pro dvoumetrovky... Sprinteři taky na českých závodech neběhají jen 80m.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
a to uz preco? "jecko" ked chce opakov start tak musi pristat.
co je na tom premarnené?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
bud tu termiku najdem a riskem to alebo som na zemi
o vo tom to je
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.