file F5J

Více
02. kvě 2011 14:53 #3817 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Palo, jen k tomu bodu 1 - já ale vidím problém v tom, že zatímco cena "nadupaných" pohonů už delší dobu docela strmě klesá (hlavně regly a LiPOL, o něco méně motory), tak cena letadel se drží či dokonce roste. Pokud tedy v rámci úspory ceny pohonu vzroste cena modelů, tak to nemusí být až tak "dobrý kšeft" :-(
Tohle myslím přirozeně spíš proti variantě s limitery, proti F5J Euro si asi "nové F5J" nebudou stát tak zle, tam nastala situace, že roste cena modelů i pohonů :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 15:49 #3819 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J
Jasné, dnes nevieme, kam sa to zvrtne... Úspora na pohone sa môže a nemusí pridať k cene eroplánu, nutná technická výbava pre usporiadateľa tiež nebude zdarma... Mám aj kompozit aj "stredne náročný" konštrukčný model... Niekedy vydá lepší výsledok jeden, inokedy druhý ;) . V každom prípade bude zrejme výhodné mať ich oba.
Písal som Honzovi, na akom riešení sa pracuje pre zlepšenie prehľadu o aktuálnej situácii vo vzduchu v danom kole. Je toho dosť, čo môže príjemne prekvapiť a rovnako dosť je vecí, ktoré môžu minúť cieľ a vyvolať sklamanie.
Nefandím dnes všetkými desiatimi aktuálnemu zneniu pravidiel. Ale je to predsa len vec, na ktorej sa dospelo k určitej medzinárodnej zhode. Do konca novembra bude dosť priestoru vychytať nejaké zásadné nedostatky a navrhnúť nejaké úpravy... Myslím si, že to stojí za kúsok námahy.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 17:37 #3820 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Ještě trochu jiný úhel pohledu. V Itálii přivítali zprvu o schválení F5J s nadšením, večer jsme seděli nejen s reprezentanty F3J, ale i jejich trenérem. Při srovnání dnešních F3J a navrhovaných F5J je to úplně jasné:
a) není potřeba živit a šatit vlekaře (Američané si prý vozili hráče amerického fotbalu)
b) není potřeba plocha pro vlekání
c) nebude záležet na reakční době časoměřičů (vleky 0.5 sekundy, apod.)
d) piloty odliší termika, nikoliv přistávání po 20 cm.
V konečném důsledku to bude znamenat zlevnění a zjednodušení a tím i zatraktivnění F3J (používám toto označení).

To je volná citace, ne mé myšlenky.

Fajn, a teď jak se srovnávají elektrokategorie s F3J. Když zůstanu u "jednostoupacích" kategorií, tak vždy jen opisovaly od větroňů. LMR = daná délka vlečné šňůry, VMR = F3J. Žádný nový nápad. Elektromotor slouží jen jako vlečná šňůra. Já to tedy nazývám degradací elektropohonu, ale většina lidí to tak chce. Nicméně, pokud jde jen o virtuální vlečnou šňůru a klasické větroně se dostaly tam, kde právě jsou, proč je proti výškoměrům mezi elektroletci taková opozice? Kde je v té logice chyba? H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 17:49 #3821 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: Elektromotor slouží jen jako vlečná šňůra. Já to tedy nazývám degradací elektropohonu, ale většina lidí to tak chce. Nicméně, pokud jde jen o virtuální vlečnou šňůru a klasické větroně se dostaly tam, kde právě jsou, proč je proti výškoměrům mezi elektroletci taková opozice? Kde je v té logice chyba? H.


Protože u kategorií jako RCEJ, RCEK či velkých F5J Euro je pořád zachována potřeba obou složek, tedy jak plachtění, tak i optimalizace pohonu... Prostě za daný čas 60s v RCEJ se chceš dostat co nejvýš, v RCEK pak čím lepších parametrů stoupání dosáhneš, tím výš doletíš (anebo ti stačí kratší čas stoupání) - jistě to není dokonalé, ale nepopřeš, že tu vždy je zachován význam obou složek. Jenže zavedením výškoměrů tu složku "elektro" škrtáš v plném rozsahu - a to se lidem "s duší elektroletce" zkrátka nelíbí :( Jo, může to oslovit lidi dosud létající F3J, ale bylo tohle opravdu cílem???

Jinak moje čistě osobní poznámka - já si klidně umím představit, že se do FAI F5J pustím, jenže bude to právě z toho úhlu pohledu "F3J", které mě dlouho lákají, ale prostě nemám absolutně prostor na tréning (ani na navijáku). S elektropohonem by to bylo OK. Jenže jde o ty F3J, vůbec nic to ale neřeší pro "elektrolet"...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 18:05 #3823 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Silní vlekaři, optimalizace silonů, hledání výkonnějších navijáků, nahřívání gumových svazků, ladění motorů v F1C = to je pořád stejné, to je úplně fuk, jestli ten prostředek dosažení výšky zůstává na zemi nebo letí s sebou.

Ale F3jéčkaři jsou rádi, že jim tato technická část "odpadne", elektroletci prskají, že už si nebudou muset pořizovat na každý závod nový baterky a každý rok nové pohony. Už jsme se tu o tom možná kdysi bavili, ale mě se zdá, že lidi jsou spíše ochotní utrácet než trénovat. Není toto ten pravý důvod? Já nechci zpochybňovat technickou stránku našeho hobby, ale proč ti "technicky založení" nelétají F5B nebo alespoň F. Mimochodem, v Itálii prý létají F5B tři. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 18:15 #3824 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: ...Jo, může to oslovit lidi dosud létající F3J, ale bylo tohle opravdu cílem???

Jinak moje čistě osobní poznámka - já si klidně umím představit, že se do FAI F5J pustím, jenže bude to právě z toho úhlu pohledu "F3J", které mě dlouho lákají, ale prostě nemám absolutně prostor na tréning (ani na navijáku). S elektropohonem by to bylo OK. Jenže jde o ty F3J, vůbec nic to ale neřeší pro "elektrolet"...


L.P.1492 ... :lol:

ANO, přesně o to jde. Létat skoro jako F3J, ovšem bez vlekařů, bez raketových startů a bez oštěpařského "přistání".

Pro pravověrné elektroletce jsou MMR kategorie.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 19:31 #3828 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: ... Jenže jde o ty F3J, vůbec nic to ale neřeší pro "elektrolet"...

... tak, a teraz je snáď už jasné, prečo som do pôvodného označenia tejto kategórie nedal konkrétnu číslicu, ale len "X" ;)
... trojka sa mi zdala neprimerane nízka, päťka je už trochu moc. Takže nie F3J, ale zrejme ani nie F5J. To FXJ mi k tým FAI pravidlám sedí asi najlepšie ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 19:39 #3829 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: Už jsme se tu o tom možná kdysi bavili, ale mě se zdá, že lidi jsou spíše ochotní utrácet než trénovat. Není toto ten pravý důvod? Já nechci zpochybňovat technickou stránku našeho hobby, ale proč ti "technicky založení" nelétají F5B nebo alespoň F. Mimochodem, v Itálii prý létají F5B tři. H.


Já bych to spíš nazval "hraním si" - ano, třeba utrácíme, ale v podstatě si hlavně hrajeme ve stylu "je tenhle motor lepší?" a tak :D Připadá mi, že narůstající zájem o RCEK je dán hlavně tím, že je u této kategorie to technické hraní a létání dost v rovnováze - je tu velký prostor pro "hračičky", ale přitom se mohou předvést i lidi s dobře zmáklou pilotáží v termice a všichni jsou ve výsledku spokojeni.

Ad F5B - on je spíš problém v komplikovanosti tréningu a ostatně i organizaci soutěží, holt vytyčení báze je problém :-(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 19:47 #3831 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
Je to sice trochu mimo téma, ale jaké je hračičkováni s pohonem RCEK? Podle peněženky si koupíš AXI neby TGY a stejně tak vrtuli 10x6 RFM nebo Aeronaut. Tím hraní končí, dokud to neupečeš tak jen lítáš.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. kvě 2011 20:07 #3833 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Petr Dušek napsal: Je to sice trochu mimo téma, ale jaké je hračičkováni s pohonem RCEK? Podle peněženky si koupíš AXI neby TGY a stejně tak vrtuli 10x6 RFM nebo Aeronaut. Tím hraní končí, dokud to neupečeš tak jen lítáš.


Motory se usadily, ale o to víc "života" je v letadlech. A ty pohony taky nepodceňuj - pořád se dá čarovat s baterkami, pro "odvážné" tu pak jsou další varianty jako MEGA F5J nebo AXI s 18ti závity, šílenci by pak mohli zkusit podchlazení - řekl bych "furt se něco děje" :lol: :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.452 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám