file F5J

Více
29. dub 2011 05:55 #3754 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
nevim jestli mohu souhlasit se vsim co napsal luďa, kazdopadne to prosazeni na FAI bylo opravdu z meho pohledu "bleskove"

mozna se v tom neorientuju,ale proc se na FAI neprosadilo klasicke "stare" F5J kdyz se lita mnohem dele a mnohem vice a mnohem jednoduseji ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2011 08:55 #3755 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Aleš Krátký napsal: nevim jestli mohu souhlasit se vsim co napsal luďa, kazdopadne to prosazeni na FAI bylo opravdu z meho pohledu "bleskove"

mozna se v tom neorientuju,ale proc se na FAI neprosadilo klasicke "stare" F5J kdyz se lita mnohem dele a mnohem vice a mnohem jednoduseji ?


O nic bleskového nešlo. Na RCG je 2 roky stará diskuse F5J FAI. Před rokem CIAM FAI návrh na F5J smetla se stolu, ale ustavila se pracovní skupina, která "vyplodila" návrh přijatý. Takže 2 roky diskusí, žádný blesk.

Návrh EURO asi nikdo nepředložil, tak ani nemohl být přijat. Ostatně námitky Laszla Marka (omlouvám se, velmi pravděpodobně mu komolím jméno) a prosazování EURO pravidel se s moc velkým pochopením u účastníků diskuse nesetkaly.

Z toho co vím s rozhovorů a korespondence s lidmi v jiných zemích se předpokládá, že F5J nahradí F3J, které se v podstatě dostaly do slepé uličky (nároky na vlekaře, problémy s reakční dobou časoměřičů, velmi malé rozdíly ve skóre). Tam se ale zdají směřovat i EURO (na F5JFUN je odkaz na video ze Slovinska - s 300 g baterkou 50 m/s).

Každý ať si létá co chce, ale podle mě je EURO tak slepá ulička,že už ani slepější být nemůže. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2011 09:52 #3756 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
ok,ja psal svuj subjektivni pocit ... a ten plati. F5J euro znam dlouho a vim ze se lita hodne, FXJ (nyni F5J) jsem videl snad 2X a vice ani tuk.

kazdopadne je fakt,ze F5JEURO je prasarna a rozdily jsou temer nemeritlene.
zlate RCEK :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2011 10:27 #3757 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma F5J
Vypadá to ,že staří pánové při hlasování zapomněli použít hlavu a trochu přemýšlet.Horší pravidlový paskvil jsem ještě nečetl.Přitom původní návrhy o použití wattlimiteru nebyly špatné.V F5B a F se běžně používají a občas se v průběhu soutěže náhodně provede měření seřízení limiteru a netrvá to dlouho-max.do 1 min.Stačilo jen určit ,na jakou hodnotu limiter nastavit-na př.200W/min a ať si každý lítá s jakýmkoliv pohonem.
Zase se vymyslely nějaká pravidla,aby někomu vyhovovaly-ale komu ? No,tahle sezona ukáže,zda jsou pravidla F5J FAI života schopná....o čemž silně pochybuji.
Pro méně informované-pokud použijete Unilog....můžete zjistit od max.proudu ,přes stoupavost až po dosaženou výšku téměř vše.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2011 11:41 #3758 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Podle mě F5J FAI pravidla jsou dlouhá, ale nejsou blbá.

Návrh předložený před rokem byl blbý a ještě k tomu předložený takovým způsobem, že delegátům nic jiného, než ho shodit ze stolu, nezbylo.

Jinak souhlasím, že elektrokategorie by měla být omezená energií a dovolit vícenásobné zapnutí motoru. Ale 200 Wmin/kg je hrozně moc, v Autonomy létají 25+ startů 6 min startů na 600 Wmin/kg, tj. na 10 minutový let by měl být limit tak 50. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. dub 2011 21:50 #3759 od ludek novotny
Odpověděl ludek novotny pro téma F5J
A už jsme zase u toho....Wmin/?..nebo jak se to píše...a co to znamená......pro mě je důležité jako pro pilota to, aby jsem se svobodně rozhodl jak dlouho budu motorovat...s tím nádobíčkem co mám k dispozici....a je mi jedno, jak dlouho a jak vysoko poletí na motor konkurence.....nechápu jaké znění měl návrh pravidel, že ho na FAI smetli ze stolu a vymysleli tenhle paskvil.....docela by mě zajímalo jak by dopadlo takové celoevropské referendum mezi piloty o tom, komu se nová pravidla líbí či nelíbí....můj odhad je tak 20:1 v neprospěch paskvilu....doufám že se pánové co to vymysleli nezačnou montovat taky do RCEK, tam by se přeci dalo změnit věcí...většina dnešních modelů se musí na předepsanou váho dovažovat, tak proč tam nedat nějaký limiter nebo výškoměr..co vy na to? :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2011 18:23 #3761 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

ludek novotny napsal: A už jsme zase u toho....Wmin/?..nebo jak se to píše...a co to znamená......pro mě je důležité jako pro pilota to, aby jsem se svobodně rozhodl jak dlouho budu motorovat...s tím nádobíčkem co mám k dispozici....a je mi jedno, jak dlouho a jak vysoko poletí na motor konkurence.....nechápu jaké znění měl návrh pravidel, že ho na FAI smetli ze stolu a vymysleli tenhle paskvil.....docela by mě zajímalo jak by dopadlo takové celoevropské referendum mezi piloty o tom, komu se nová pravidla líbí či nelíbí....můj odhad je tak 20:1 v neprospěch paskvilu....doufám že se pánové co to vymysleli nezačnou montovat taky do RCEK, tam by se přeci dalo změnit věcí...většina dnešních modelů se musí na předepsanou váho dovažovat, tak proč tam nedat nějaký limiter nebo výškoměr..co vy na to? :lol:


Luďku, a nutí Tě někdo létat F5J? Nebo Ti někdo brání létal EURO/RCEK? Lítej to, co Tě baví. Ve světě se elektrokategorií létají desítky, každému co jeho jest.

Původní návrh pravidel je výše v tomto vlákně.

A co se týká poslední poznámky - podle mě máš pravdu, i RCEK skončí nakonec s výškoměry. Stejně jako všechny "elektry" s povoleným pouze jedním stoupáním. Můj dojem, samozřejmě :lol: H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2011 18:31 #3762 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma F5J
a proc myslis honzo ze skonci vyskomery ? ja nechci dostat ze hry ten prvek napeti a taktiky. vyskomery to vse zmizi ! zadny stres jak dlouho motorovat, zadne napeti jak dlouho motoroval kolega vedle. vse spatne....

navic v RCEK je se neda jit o moc dale, a nejsou zadne prutalni rozdily v motorem letu (narozdil od F5J-cokoliv) nehlede na to,ze se tam nemotoruje 5 vterin (a defacto se maji pocitat i desetiny vteriny) ale v klidu desitky vterin a tam uz neni desetina tak markatni.

tot je zase muj nazor :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2011 19:22 #3763 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Aleši, já samozřejmě nic nevím, jen se domnívám. Zkusím vysvětlit:

Historicky byly soutěžní kategorie vždy omezovány - délkou vlečné šňůry, hmotností gumového svazku, množstvím přiděleného paliva, dovolenou dobou chodu motoru, atd. Elektroekvivalentem jsou LMR (limited motor run) s přesně definovaným pohonem, řekněme naše RCEJ. Principem byla a je stejná výchozí výška pro kluz. Jo, existují rozdíly v dosažené výšce, ale řekněme, že jsou dané tím, jak se kategorii kdo věnuje, ladí, apod. Nicméně existuje vždy fyzikální omezení, výš než nějaká mez to prostě nejde.

Když se objevily elektromotory, zdálo se, že omezení existují i nadále - pokud by se bylo zůstalo u NiCd a plechovek, tak by to byla pravda. Vývoj ale nabral takové obrátky, že nelze předpovědět, kde to skončí. To je první problém spojený s elektrokategoriemi, technický = než je nějaké omezení přijato, už je neúčinné, protože vývoj pokročil (viz třeba růst "céček" baterií a omezování hmotnosti baterie v EURO). Ale souhlasím, že "káčka" se zatím zdají být dobrou volbou, nějaký velký technický průlom se nekoná.

Druhá věc je potom VMR, kdy si každý volí dobu chodu motoru. Tady je problém, jak ocenit dobu chodu motoru. Představ si, že půjdeš na soutěž větroňů tahaných vlečnou šňůrou, kde bude v pravidlech napsáno, že za každých 10 m šňůry navíc dostaneš jeden trestný bod, který se rovná jedné sekundě kluzu, 10 m výšky je ale minimálně 20 s kluzu, tj. čistý zisk je 19 (což jsou "káčka"). Tady je problém psychologický a možná i praktický, motor nikdo přepočítávat nechce.

Elektromotor umožňuje zastavit stoupání kdykoliv, tak proč nehodnotit vstupní výšku? Pravidla F5J (bez přívlastku) toto zohledňují. Před pár roky by to možné nebylo, protože nebyly výškoměry (ale před pár roky nebyly 2.4GHz, lipolky ani střídavé motory), takže řekněme, že technický pokrok nespí.

Dle reakcí ze světa se zdá, že F5J byla přijata, nevím jestli se dá mluvit přímo o nadšení, ale vyložené odpůrce znám jen dva - Luďka a Mr. Golikova. Předpokládám, že do roku dvou se sjednotí piloti F3J a národních kategorií elektroletů na F5J (USA, UK, Španělsko, ... Němci to budou mít nařízený). To bude ale mimo jiné také znamenat, že výškoměrů bude potřeba hodně a budou levné a dostupné. A za této situace nevidím jediný důvod, proč by někoho nemělo napadnout vrazit výškoměry i do "káček".

To je tedy moje úvaha, může vyjít, nemusí, mně je to v podstatě jedno. Mě baví Autonomy a podobné koncepce založené na létání nízko a možnosti opakovaného zapnutí motoru. Tady to zase vede na limitery energie, to bude zase jiná story.
A nakonec si ale také myslím, že je lepší být na letišti a létat podle pravidel, ke kterým mohu mít výhrady, než sedět doma.

Takže tak, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. dub 2011 19:27 #3764 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J

Aleš Krátký napsal: a proc myslis honzo ze skonci vyskomery ? ja nechci dostat ze hry ten prvek napeti a taktiky. vyskomery to vse zmizi ! zadny stres jak dlouho motorovat, zadne napeti jak dlouho motoroval kolega vedle. vse spatne....


Je ještě toto jsem přehlédl: Proč si to myslíš? Vždyť pokud všechny modely stoupají stejně nebo podobně, tak čas motoru odpovídá výšce. S tím výškoměrem je jeden jediný rozdíl - nemusíš říkat časoměřiči onu kouzelnou formulku "motor stop", "vypínám teď" (nebo jak je správně podle pravidel :) ). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.531 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám