file F5J

Více
11. bře 2010 17:06 #1473 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: Pokusy a pozorováním jsem zjistil, že Ježíšek musí být Číňan, takže pokud od něho něco chceme, nezbývá než "rozsypaný čaj" :mrgreen:

H.


Hele sice mě občas iritují tvé výpočty, ale že seš to ty, tak ti i přes to pomůžu:

亲爱的耶稣,我想作为礼物飞机

znamená to Milý Ježíšku, chci jako dárek letadlo :D :lol: :P :mrgreen:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 17:32 #1474 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
好事,谷歌的,是吧?

Zpět k tématu - proč myslíš, že to je pro "nadupané hotlinery"? Určitě záleží na počasí, ale já si v této souvislosti vždy vzpomenu na tu australskou LEG, hotliner v 50 m neustředíš, nebo jo? A taky se mi zdá, že když není přistání, budou "ušáci" lepší. Myslím si, že to opravdu povede k nějakému vývoji nových modelů, protože schopnost rychlého letu už vůbec nebude podstatná (30 m/s při stoupání vydrží i papírák), bude záležet spíše na termice. Jo, motor bude důležitý (opět mé oblíbené, že hodnocení bude přistání minus časový rozpočet na přistání minus motor), ale pilotní chybou toho půjde zkazit mnohem více. A že se bude létat nízko, na to bych vzal jed.

Mně se to líbí čím dál tím víc. Ještě sehnat limiter - Ivane, budou?
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 17:42 #1475 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J

Jan Kubica napsal: 好事,谷歌的,是吧?

Jo, je to Google :D

Jan Kubica napsal: Zpět k tématu - proč myslíš, že to je pro "nadupané hotlinery"? Určitě záleží na počasí, ale já si v této souvislosti vždy vzpomenu na tu australskou LEG, hotliner v 50 m neustředíš, nebo jo? A taky se mi zdá, že když není přistání, budou "ušáci" lepší. Myslím si, že to opravdu povede k nějakému vývoji nových modelů, protože schopnost rychlého letu už vůbec nebude podstatná (30 m/s při stoupání vydrží i papírák), bude záležet spíše na termice. Jo, motor bude důležitý (opět mé oblíbené, že hodnocení bude přistání minus časový rozpočet na přistání minus motor), ale pilotní chybou toho půjde zkazit mnohem více. A že se bude létat nízko, na to bych vzal jed.


Tos mě špatně pochopil, já si netvrdím, že na to budou "nadupané hotlinery" optimální ve stylu nějaké mezinárodní špičky. Naproti tomu si ale myslím, že by to mohlo mnohé uživatele podobných strojů docela oslovit aby se ukázali na soutěži a že v případě schválení se minimálně první zájemci o soutěži prakticky jistě budou rekrutovat právě z této skupiny lidí.
Navíc ale bych ty hotlinery neodepisoval - já bych řekl, že to s S15 tak za 7-8s motoru (což je u mé konfigurace těch cca 200Wmin) dokážu (stoupání ve stylu tak 4s-2s-2s). U S15 je docela problém s F5J Euro, protože je potíž naletět těch 10 minut v kuse, ve velké výšce už se to blbě řídí atd., jenže při MMR bude při stejném součtu chodu motoru výsledný čas kluzu jednoznačně větší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. bře 2010 17:53 #1476 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Jasně, chápu pomalu, chápu rád. Však oni v té AU i s těmi F5Fkami létají, někde už jsem to tu psal.

Jestli to FAI schválí (a zdá se to být pravděpodobné), zase bude co vyvíjet ;) H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
16. bře 2010 18:58 #1496 od Martin Falticko
Odpověděl Martin Falticko pro téma F5J
Podle mě by přistání mělo být hodnoceno přísněji než v F5B (nyní po deseti metrech). Spíš mi to takhle připomíná náborovou kategorii pro F5B. Limitery jsou, kdo chce, může si je objednat u sm-modellbau...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
27. bře 2010 14:15 #1573 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Protože jsem (nějakým omylem) zapletený do korespondence okolo „internacionalizace“ F5J, podávám tímto laskavé odborné veřejnosti obrázek posledního stavu věcí.

Zdají se být dvě paralelní roviny, první řešená na RCG:
Padl návrh, aby si „F5Béčkaři“ jako „začátečnickou“ či termickou kategorii předělali F5F a jako F5J byly přijaty „výškové spínače“. Jinak ten nesoulad a nesouhlas mezi zástupci jednotlivých směrů je snad ještě větší než mezi našimi politiky :lol:

Dále se László Markó e-mailem zeptal (i mě), zda modeláři v různých zemích návrh F5J (znění viz výše) akceptují, střední a jižní Evropa asi ne, protože tam se již pod F5J rozumí něco jiného, v Anglii chtějí výškové spínače. Prý zástupci v CIAM z jednotlivých dotčených zemí dostali instrukce. Rozjíždí se tedy akce „na záchranu značky F5J“ a v tuto chvíli není jasné, zda F5J vůbec bude a jakou bude mít podobu - podle původního návrhu, výškové spínače či F5J Euro. Ale třeba v Německu už těch soutěží označených jako F5B-J mají naplánovaných hodně. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2010 06:56 #1699 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5J
Po zasedani FAI zadna nova kategorie elektrovetronu bohuzel neni. Hosi se v subkomisi F5 dopustili nekolika skolackych proceduralnich chyb.
V agende byl navrh na F5J. Oni si chteli nechat "J" v rezerve, a udelali z toho "N". To ovsem v agende nebylo. Take se dodrzuje zvyk, ze kategorie pribyvaji v abecednim poradi. A jako vrchol uplne zbytecne napsali, ze se jedna o "zacatecnickou" kategorii - nic takoveho FAI nezna. Navic "zacatecnicka" kategorie mela min. hmotnost eroplanu 2 kg, baterky 350 gramu a baterku az do 6S. Energy limiter. Takze to vzbudilo podezreni plena, prezident to vratil na dalsi projednani do subkomise a bylo vymalovano.
Mam stale silnejsi pocit, ze jednou musi zvitezit omezovac energie. Uz na nej cekaji i volnaskari pro F1Q.
Mam jeden naprogramovany od S. Neu-je na 85 Wattminut, obavam se, ze jsem to spatne odhadl a ze to bude moc.

Napisu toho mnohem vic do Zpravodaje, ted mne ceka ovsem jina zabava: u motorestu ve Svycarsku nam vylomili zamek u auta a libila se jim moje taska. Takze jsem prisel o UPLNE vsechny doklady, vsechny klice a dva rohliky vyrabene v Plzni zjevne v licence nejake gumarenske firmy. Snad si aspon zub vylomi!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. dub 2010 17:30 #1704 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Teda Ivane, to je jak scéna z našeho parlamentu. Akorát že tam by to přijali, byl by to přílepek k volným halovým vzducholodím :lol: .

Jinak ten návrh mi vzdáleně něco připomíná - viz <!-- l --><a class="postlink-local" href=" www.stoupak.cz/viewtopic.php?f=5&t=108 ">viewtopic.php?f=5&t=108. Ostatně, jaké je v CIAM rozložení lidí? U elekter je asi více lidí z německy mluvících zemí, ne? H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. dub 2010 06:50 #1705 od Ivan Horejsi
Odpověděl Ivan Horejsi pro téma F5J
Nene. To by z toho nas parlament vysel az moc dobre.
Zkratka to bylo chaoticky pripravene a plenum to z toho duvodu neprojednalo. Narodnost delegata nehrala vubec roli, nehlasovalo se. Plenum jen souhlasne zamrucelo a skrutineri se tim nezabyvali.
Jakkoliv mne to mrzi, musim s takovym postupem souhlasit.
Kde pak konci poradek a zacina ceska bramboracka?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
26. dub 2010 13:29 #1737 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
Zase poznatek z Austrálie (LEG 6600), který jsem si neuvědomoval ( http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... tcount=629 )

"Když se má pro 10 minutový let stoupat 10 sekund, je to prý "power race" (tj. rozhoduje výkon), když stačí 3-5 sekund, rozhoduje termika a přistání."

Asi jo, ale že bych z toho byl odvázaný, to tedy ne. Raději ten limiter. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.430 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám