- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
F5J
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tohle mi snad jako jediné připadá na F5J pravidlech jako zbytečné omezení elektropohonu, chápu to jako ochranu proti nepovolenému přimotorování, ale bohužel to znemožňuje, i když by to bylo za cenu anulování letu, přimotorovat si pro záchranu modelu.Jan Kubica napsal: (mimochodem v F5J je předepsáno, že motor po vypnutí už pustil jít nesmí)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
A ty výsledky !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Určitě souhlasím s Petrem D., že je tady kategorie, která je nová a jiná. Na naše zvyklosti. A k tomu bych jen dodal, že pokud bude mít někdo opravdu nepřekonatelný odpor ke znění pravidel, tak může lítat něco jiného.
A to je vlastně důvod, proč sem dávám můj příspěvek. Z východu stále chodí omílaná rejpnutí, že máme kategorií mraky a oni jen dvě. Z toho usuzuji, že kterýkoli slovenský kolega, pokud se chce věnovat elektroletu, tak má na výběr to, že buď naleje neskutečné peníze do velké elektriky a potom se mu bude po obloze prohánět 40000,-Kč +, nebo se rozhodne pro menší kategorii, která je sice finančně zajímavější, ale tím to končí.
U nás je situace opravdu diametrálně odlišná, už právě v té nabídce pro případné zájemce. Chce někdo lítat s jakýmkoli modelem a přistávat na čáru (RCEN)? Chce lítat totéž, ale přistávat do kruhu (RCEO)? Chce lítat staré plechovky (RCEJ), popř. to samé se stříďákem (RCEK)?
Dál nemá cenu pokračovat. Pokud to náš Svaz skousne, a on to skousnul, tak proč nedat lidem možnost volby. Z mého pohledu to jsou všechno soutěžáci, kterých je opravdu hodně a co je hlavní, jsou mezi nimi mlaďoši. A to je dobře. Proč jim budu nutit dvě kategorie, o které třeba nemají zájem?
Mimochodem. Pokud se podívám na výsledky, které naši borci získali v zahraničí, tak se dmu pýchou, protože do té doby měli hoši venku docela kliku, že jsme nastoupili až tak (relativně) pozdě. Začalo to Tomášem Hrubým, pokračovalo to Jardou Bartůňkem, klukama Malčíkovýma, klukama Novotnýma atd. Výsledkovky si jistě každý může dohledat.
Takže to byla moje poznámka k výtkám, které se neustále dokola opakují, přestože nejsou relevantní. V té souvislosti věřím, že až si trochu zvykneme a třeba přijmeme nová pravidla (i v nějakém dlouhodobějším časovém horizontu), tak určitě nezůstaneme v umístění pozadu. Našlápnuto máme dobře.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomáš Brodský
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 59
- Obdržená poděkování 0
Tak to je ta slavna Planickova metoda? Holt lepsi oddil, noRadim Barč napsal: ...Opravdu neznám lepší způsob, se naučit využívat přízemní bubliny. Někdy vychází lépe vypnout ve 100m, jindy v 50 a případně si na sekundu přimotorovat, taky už jsem ale motoroval čtyřikrát za let. Po každém letu si hlásíme motorový čas, to samé po vylétání aku. Ze začátku kluci prskali, teď už si trénik jinak ani nedovedeme představit. Motorový čas nejhoršího a nejlepšího se liší o asi 15sec při 1:30min celkového času.
A ty výsledky !
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Čermák
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 424
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Děkuji.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
MMR = multiple motor run = (více)násobný motorový běh, což znamená, že motor se může v průběhu letu zapínat opakovaně, u nás např RCE7 nebo Autonomy, RCEX...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Vladimír Čermák
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 424
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Díky Vladimír
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.