file F5J

Více
07. čen 2011 15:42 #4277 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J

Jan Kubica napsal: (mimochodem v F5J je předepsáno, že motor po vypnutí už pustil jít nesmí)

Tohle mi snad jako jediné připadá na F5J pravidlech jako zbytečné omezení elektropohonu, chápu to jako ochranu proti nepovolenému přimotorování, ale bohužel to znemožňuje, i když by to bylo za cenu anulování letu, přimotorovat si pro záchranu modelu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 16:03 #4278 od Radim Barč
Odpověděl Radim Barč pro téma F5J
Před časem jsem přemýšlel, jak si z atraktivnit trénink RCEK. Přinutil jsem partu, aby si na spínač motoru navolili i stopky. Odpočet si pouštíme od asi páté minuty, trénovat přistání je nutné. Motorovat může každý podle libosti. Opravdu neznám lepší způsob, se naučit využívat přízemní bubliny. Někdy vychází lépe vypnout ve 100m, jindy v 50 a případně si na sekundu přimotorovat, taky už jsem ale motoroval čtyřikrát za let. Po každém letu si hlásíme motorový čas, to samé po vylétání aku. Ze začátku kluci prskali, teď už si trénik jinak ani nedovedeme představit. Motorový čas nejhoršího a nejlepšího se liší o asi 15sec při 1:30min celkového času.
A ty výsledky :P !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 18:43 #4286 od Jiří Veselovský
Odpověděl Jiří Veselovský pro téma F5J
Předesílám, že nemusím mít ke každému příspěvku nějakou odpověď, ale tady ano, spíš ale obecnější, ne technickou.

Určitě souhlasím s Petrem D., že je tady kategorie, která je nová a jiná. Na naše zvyklosti. A k tomu bych jen dodal, že pokud bude mít někdo opravdu nepřekonatelný odpor ke znění pravidel, tak může lítat něco jiného.

A to je vlastně důvod, proč sem dávám můj příspěvek. Z východu stále chodí omílaná rejpnutí, že máme kategorií mraky a oni jen dvě. Z toho usuzuji, že kterýkoli slovenský kolega, pokud se chce věnovat elektroletu, tak má na výběr to, že buď naleje neskutečné peníze do velké elektriky a potom se mu bude po obloze prohánět 40000,-Kč +, nebo se rozhodne pro menší kategorii, která je sice finančně zajímavější, ale tím to končí.

U nás je situace opravdu diametrálně odlišná, už právě v té nabídce pro případné zájemce. Chce někdo lítat s jakýmkoli modelem a přistávat na čáru (RCEN)? Chce lítat totéž, ale přistávat do kruhu (RCEO)? Chce lítat staré plechovky (RCEJ), popř. to samé se stříďákem (RCEK)?
Dál nemá cenu pokračovat. Pokud to náš Svaz skousne, a on to skousnul, tak proč nedat lidem možnost volby. Z mého pohledu to jsou všechno soutěžáci, kterých je opravdu hodně a co je hlavní, jsou mezi nimi mlaďoši. A to je dobře. Proč jim budu nutit dvě kategorie, o které třeba nemají zájem?

Mimochodem. Pokud se podívám na výsledky, které naši borci získali v zahraničí, tak se dmu pýchou, protože do té doby měli hoši venku docela kliku, že jsme nastoupili až tak (relativně) pozdě. Začalo to Tomášem Hrubým, pokračovalo to Jardou Bartůňkem, klukama Malčíkovýma, klukama Novotnýma atd. Výsledkovky si jistě každý může dohledat.

Takže to byla moje poznámka k výtkám, které se neustále dokola opakují, přestože nejsou relevantní. V té souvislosti věřím, že až si trochu zvykneme a třeba přijmeme nová pravidla (i v nějakém dlouhodobějším časovém horizontu), tak určitě nezůstaneme v umístění pozadu. Našlápnuto máme dobře.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 19:34 #4291 od Tomáš Brodský
Odpověděl Tomáš Brodský pro téma F5J

Radim Barč napsal: ...Opravdu neznám lepší způsob, se naučit využívat přízemní bubliny. Někdy vychází lépe vypnout ve 100m, jindy v 50 a případně si na sekundu přimotorovat, taky už jsem ale motoroval čtyřikrát za let. Po každém letu si hlásíme motorový čas, to samé po vylétání aku. Ze začátku kluci prskali, teď už si trénik jinak ani nedovedeme představit. Motorový čas nejhoršího a nejlepšího se liší o asi 15sec při 1:30min celkového času.
A ty výsledky :P !

Tak to je ta slavna Planickova metoda? Holt lepsi oddil, no :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 19:47 #4293 od Vladimír Čermák
Odpověděl Vladimír Čermák pro téma F5J
Vážení světaznalí odborníci, velmi zajímavá debata, ale může mi prosím někdo prozradit co je to ta VMR a MMR :oops: u nás o tom nikdo nikdy neslyšel.
Děkuji.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 20:03 #4295 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma F5J
VMR = variable motor run = proměnný motorový běh, což je typicky třeba RCEK, motor můžeš zapnout pouze jednou, dobu na kterou ho zapneš si určuješ sám.
MMR = multiple motor run = (více)násobný motorový běh, což znamená, že motor se může v průběhu letu zapínat opakovaně, u nás např RCE7 nebo Autonomy, RCEX...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 20:19 #4298 od Vladimír Čermák
Odpověděl Vladimír Čermák pro téma F5J
Petře děkuji za osvětu, tak teď už jsem osvícen.
Díky Vladimír

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. čen 2011 06:54 #4308 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Pro kompletaci ještě přidám do osvěty LMR - limited motor run, tedy zase jen jeden běh motoru, ale tentokrát s jasně daným trváním. Typicky je LMR RCEJ - 60s fixně...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.401 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám