F5J
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Cílem MMR je srazit výšky úplně jinam - vypínat pod 100m a hledat, pak taky případné přimotorování udělá procentuálně více. Viz to, co psal Honza, ono to sedí - podívej se na svůj příklad, ty jsi letěl 24s, přimotoroval jsi 3s - rozdíl 3 body - 24:27. Jenže u MMR bys vypínal třeba za 10s a pokud by ti nešlo najít stoupák, tak by nejspíš těch přimotorování bylo více a skončil bys u poměru třeba 10:25, což už je podstatně více.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
nemyslel som vysku 240m ako adrenalin,ale adrenalin z toho ci to vyda alebo nevyda
240m je niedeky vela ,niekedy malo ,to by si uz mohol vediet
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak ale podstata MMR je opravdu v tom to srazit ještě daleko více...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
mrkni 15tu stranku tohoto vlakna
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
:shock: :shock: :shock:Tomas Hruby napsal: podívej se na svůj příklad, ty jsi letěl 24s, přimotoroval jsi 3s - rozdíl 3 body - 24:27. Jenže u MMR bys vypínal třeba za 10s a pokud by ti nešlo najít stoupák, tak by nejspíš těch přimotorování bylo více a skončil bys u poměru třeba 10:25, což už je podstatně více.
v com by spocivala vlasne sutaz?
ako by si meral letovy cas?
ma to logiku?
Tomaš nehnevaj sa ,ale toto mi pri ako uplne scestne riesenie, nikto sa nebude orientovat na lietanie na doraz, ked vies ze mas v "rezerve" zachranne riesenie
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prostě by ses musel chvíli oprostit od současného důsledně "jednomotorového konceptu"
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
koncim tuto debatu lebo sa mi zda, ze je nutne stale vymyslat nove a nove pravidla
ked som v roku 2008-9 pisal ze mate este dost pismen na RCEx tak som sa moc nemylil
palo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mě prostě jen udivuje, proč tolik lidí kouká na tohle pojetí tak "vyjeveně", když to má objektivně vůbec nejdelší historii v elektrokategoriích - nerozumím tomu
Prostě se někdy v historii přetrhla kontinuita mezi mezinárodními F5B a národními kategoriemi, kdy se F5B dostaly do stádia, že jasně dominují průlety a naopak u "bezprůletových kategorií" se ujalo jediné stoupání.
Kdoví, možná to nakonec opravdu skončí tím, že vedle F5J s výškoměry se F5F přetransformuje do podoby pouze s termickou úlohou s limiterem energie...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jedno stoupání je krásné, adrenalin, zda to vyjde nebo ne na maximum, tam je, rozumím i pocitu, že je přeci zbabělé zapínat motor kvůli nějakému dokluzu (mimochodem v F5J je předepsáno, že motor po vypnutí už pustil jít nesmí), na druhou stranu MMR otevírá naprosto nové perspektivy létání. Vysvětlit se to nedá, lze jen doporučit k vyzkoušení, a až si budete po 10 minutách letu ždímat tričko a shánět se po panáku na uklidnění, uznáte sami, že na tom něco je.
Rozhodně ale nepovažujte MMR za relax, MMR neznamená nastoupat do 300 m a potom si v 8. minutě přimotorovat, MMR znamená nastoupat do 50 m a "honit" termiku, využívat každého závanu, každé nerovnosti k udržení se ve vzduchu.
Rozumím oběma koncepcím, vím že jedno stoupání má (celosvětově) více příznivců, ale MMR mi přijde zajímavější.
Ale abych se vrátil k F5J, podle mě má zavedení výškoměru potenciál vrátit i do "jednostoupacích" kategorií termiku a pilotní um, většina dosavadních kategorií šla spíše směrem k technice a přistávání. H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jinak na okraj - já s tou chválou F5J-FAI do určité míry souhlasím, ta kategorie se může ujmout a klidně si umím představit, že to také budu létat.
Jen si myslím, že by měl následovat vývoj i v oblasti kategorií "více elektro", které dosud reprezentuje hlavně F5J outrunner/RCEK (tam bych i věřil, že by to mohlo pár let vydržet v současné podobě) a pak velké F5J euro, kde jsem ovšem k budoucímu vývoji docela skeptický.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.