file F5J

Více
07. čen 2011 08:31 #4267 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Hele nic ve zlém, ale 240m vypnutí není žádný extrémní adrenalín, tohle zkouším dost často (pravda občas to nevyjde)...
Cílem MMR je srazit výšky úplně jinam - vypínat pod 100m a hledat, pak taky případné přimotorování udělá procentuálně více. Viz to, co psal Honza, ono to sedí - podívej se na svůj příklad, ty jsi letěl 24s, přimotoroval jsi 3s - rozdíl 3 body - 24:27. Jenže u MMR bys vypínal třeba za 10s a pokud by ti nešlo najít stoupák, tak by nejspíš těch přimotorování bylo více a skončil bys u poměru třeba 10:25, což už je podstatně více.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 08:41 #4268 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
Tomaš,
nemyslel som vysku 240m ako adrenalin,ale adrenalin z toho ci to vyda alebo nevyda

240m je niedeky vela ,niekedy malo ,to by si uz mohol vediet :)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 09:06 #4269 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
To vím moc dobře, hlavně po debaklu na poslední soutěži :(

Jinak ale podstata MMR je opravdu v tom to srazit ještě daleko více...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 09:08 #4270 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
aj taky graf som tu daval
mrkni 15tu stranku tohoto vlakna

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 13:33 #4271 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J

Tomas Hruby napsal: podívej se na svůj příklad, ty jsi letěl 24s, přimotoroval jsi 3s - rozdíl 3 body - 24:27. Jenže u MMR bys vypínal třeba za 10s a pokud by ti nešlo najít stoupák, tak by nejspíš těch přimotorování bylo více a skončil bys u poměru třeba 10:25, což už je podstatně více.

:shock: :shock: :shock:

v com by spocivala vlasne sutaz?
ako by si meral letovy cas?
ma to logiku?
Tomaš nehnevaj sa ,ale toto mi pri ako uplne scestne riesenie, nikto sa nebude orientovat na lietanie na doraz, ked vies ze mas v "rezerve" zachranne riesenie

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 13:53 #4272 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Jak říkám - psychické zaseknutí proti MMR... Je zbytečné o tom něco více psát, když se nad tím zamyslíš a případně si pár startů zkusíš, tak na odpovědi přijdeš sám. Příklad u měření letového času - všiml sis, že když na stopkách zmáčkneš čudlík, tak se čas zastaví a po dalším zmáčknutí se zase rozběhne tam, kde skončil? To je ale složité, co?
Prostě by ses musel chvíli oprostit od současného důsledně "jednomotorového konceptu" :(

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 13:58 #4273 od pavol polonec
Odpověděl pavol polonec pro téma F5J
no jasne mam blok :)
koncim tuto debatu lebo sa mi zda, ze je nutne stale vymyslat nove a nove pravidla
ked som v roku 2008-9 pisal ze mate este dost pismen na RCEx tak som sa moc nemylil :)
palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 14:05 #4274 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
Jenže tohle nejsou nová pravidla! Takhle už léta (dost možná to už bude přes 20 let) vypadá úloha B u F5B/F nebo naše národní "sedmičlánky", zrovna tak byl takhle postaven návrh na F5J propagovaný třeba Stevem Neuem, který byl posléze smeten ze stolu a nějak "záhadně" nahrazen výškoměry.

Mě prostě jen udivuje, proč tolik lidí kouká na tohle pojetí tak "vyjeveně", když to má objektivně vůbec nejdelší historii v elektrokategoriích - nerozumím tomu :(

Prostě se někdy v historii přetrhla kontinuita mezi mezinárodními F5B a národními kategoriemi, kdy se F5B dostaly do stádia, že jasně dominují průlety a naopak u "bezprůletových kategorií" se ujalo jediné stoupání.
Kdoví, možná to nakonec opravdu skončí tím, že vedle F5J s výškoměry se F5F přetransformuje do podoby pouze s termickou úlohou s limiterem energie...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 14:47 #4275 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma F5J
To já to chápu, už 100 let se létá na jedno stoupání, odkud se tak krásně "padá" dolů :-) . Skoro bych řekl, že i elektrolet byl úplně nejdřív jen na vytažení do výšky, jenže potom někoho napadlo, že je to vlastně poprvé v historii, kdy se dá motor zapínat a vypínat dle libosti.

Jedno stoupání je krásné, adrenalin, zda to vyjde nebo ne na maximum, tam je, rozumím i pocitu, že je přeci zbabělé zapínat motor kvůli nějakému dokluzu (mimochodem v F5J je předepsáno, že motor po vypnutí už pustil jít nesmí), na druhou stranu MMR otevírá naprosto nové perspektivy létání. Vysvětlit se to nedá, lze jen doporučit k vyzkoušení, a až si budete po 10 minutách letu ždímat tričko a shánět se po panáku na uklidnění, uznáte sami, že na tom něco je.

Rozhodně ale nepovažujte MMR za relax, MMR neznamená nastoupat do 300 m a potom si v 8. minutě přimotorovat, MMR znamená nastoupat do 50 m a "honit" termiku, využívat každého závanu, každé nerovnosti k udržení se ve vzduchu.

Rozumím oběma koncepcím, vím že jedno stoupání má (celosvětově) více příznivců, ale MMR mi přijde zajímavější.

Ale abych se vrátil k F5J, podle mě má zavedení výškoměru potenciál vrátit i do "jednostoupacích" kategorií termiku a pilotní um, většina dosavadních kategorií šla spíše směrem k technice a přistávání. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. čen 2011 15:40 #4276 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma F5J
No první soutěže v elektroletech byly prakticky bez výjimky "multi run". Ten jeden start u nás přinesl až MontyCup, ze kterého posléze vznikla eNka a nějak se to "zažilo", Slováci ostatně mají historii podobnou a částečně společnou, i když u nich se to jmenovalo Formule Tatry nebo tak nějak. A zřejmě se podobný vývoj udál i v jiných zemích, ale není to úplně logické...

Jinak na okraj - já s tou chválou F5J-FAI do určité míry souhlasím, ta kategorie se může ujmout a klidně si umím představit, že to také budu létat.
Jen si myslím, že by měl následovat vývoj i v oblasti kategorií "více elektro", které dosud reprezentuje hlavně F5J outrunner/RCEK (tam bych i věřil, že by to mohlo pár let vydržet v současné podobě) a pak velké F5J euro, kde jsem ovšem k budoucímu vývoji docela skeptický.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 1.623 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám