file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
09. říj 2009 18:54 #351 od Petr Dušek
Jak už zde na fóru zmínil Palo Lišhák, oslovil mne s nabídkou na spolupráci při ladění pravidel switchů (neboli svišťů) FXJ, po našem RCEV, a také na jistou osvětu mezi modeláři u nás, neboť jak jsem poznal sám na sobě, některé informace se k nám dostávají poněkud zkreslené.
Abychom to nemíchali, zakládám pro tuto kategorii nové vlákno, které navazuje na pár příspěvků z vlákna "Velké elektrolety".
Na úvod malé shrnutí informací, které už se objevily tam. V Hořicích se chystám 31.7.2010 uspořádat neoficiální soutěž FXJ/RCEV. Návrh pravidel je k dispozici na našem webu http://www.lmkhorice.cz/dokumenty.html - ovšem na základě dnešních informací od Palo Lišháka upozorňuji, že tento návrh se bude asi rychle vyvíjet, doufám že k lepšímu.

Nyní dvě nové (alespoň pro mě) a důležité informace.
1) "Národné pravidlá FXJ..." ( http://f5jfun.com/pravidla/pravidla%20fxj-2009v7.pdf ) z kterých jsem dosud částečně vycházel nejsou podle P.L. ta pravá FXJ, ale pouze "F3J s virtuální šňůrou"
2) Pravá FXJ se létá podle dvou variant. První = 10minut pracovní čas, měří se od startu modelu z ruky (včetně motorového letu) do přistání, resp. konce pracáku. (takto jsem to měl upraveno dosud ve svém návrhu RCEV).
Druhá varianta, podle mě zajímavější a spravedlivější (taky podle P.L.) je takováto. Úloha začíná 30sec. oknem pro motorový let, každý může odstartovat kdykoliv v průběhu tohoto okna. Po 30s. "gong" zahajuje měření klouzavého letu, v této chvíli musí být všechny motory vypnuty, potom následuje 10min. klouzavého letu.

Ještě doplním jeden dotaz, v návrhu pravidel jsem z RCEK převzal rozdrobení prvních 2m od přistávacího bodu po 20cm. Sám nejsem tak docela přesvědčen jestli je to nutné, zda by nestačilo nechat původní jednodušší bodování po 1 metru. Prosím o názor ostatní diskutující.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

vpmodel

Více
11. říj 2009 11:11 #358 od Petr Dušek
Vzhledem k počtu diskutujících v tomto vlákně se nebudu zbytečně rozepisovat.
Česko-slovenská jednání ve vzácné shodě pokročila o krok dál a na základě toho jsem přepracoval návrh pravidel RCEV(FXJ). Upravená verze je opět pod stejným odkazem z úvodu tohoto vlákna na webu LMK Hořice.

Pro ty co nemají trpělivost tento návrh studovat zde uvedu základní body návrhu:
1) model a elektrický pohon bez zvláštních omezení (kromě obecných ustanovení - 150dm2, 5kg, 75g/dm2, 42V)
2) motorový let omezen elektronickým výškovým spínačem s vypínací výškou 200m (případně 150m)
3) létání ve skupinách obdobně jako v podobných kategoriích, s přepočtem na 1000b.
4) min. 4 kvalifikační a 1 finálové kolo
5) pracovní čas sestávající z 30sec. okna pro motorový let a 10minut (15min. finále) měřeného klouzavého letu. Soutěžící může odstartovat kdykoliv v průběhu motorového okna, měření klouzavého letu začíná jednotně v okamžiku ukončení motorového okna (všechny motory jsou v tom okamžiku vypnuty).
6) body za přistání 0-15m po 1m jako např RCEJ (bez 20cm rozdrobení prvních 2m)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. říj 2009 18:16 #366 od Jaroslav Nezhyba
Takže další návrh národních pravidel elektroletů na obzoru.Idea není špatná,ale chce to vyzkoušet příští rok v praxi.To 30 sek.okno se mi zdá příliš krátké-pomalu stoupající modely nestihnou za 30 sec vyšplhat 200m.Jak se bude chovat VŠ při použití modelu F5F/B ,jestliže má na př.stoupavost 60 m/sec.? Hovořím z praxe-s takovou potvorou lítám...stihne spínač při této stoupavosti nějakým způsobem eliminovat ještě další stoupavý let + 100 m ? Závěrem-národní pravidla elektroletů by měla být srozumitelná -jasná a jednoduchá ,což zatím splňují jen RCEN-RCEO-RCE7.....myslím tím především požadavky na přípravu a perzonální obsazení při soutěži ze strany pořadatele.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
11. říj 2009 22:21 #373 od Petr Dušek

Jaroslav Nezhyba napsal: To 30 sek.okno se mi zdá příliš krátké-pomalu stoupající modely nestihnou za 30 sec vyšplhat 200m.

Pomalu stoupající modely mají prostě nevýhodu, ale modelů které nedokáží stoupat 7m/s dnes už skutečně mnoho není.

Jaroslav Nezhyba napsal: Jak se bude chovat VŠ při použití modelu F5F/B ,jestliže má na př.stoupavost 60 m/sec.? Hovořím z praxe-s takovou potvorou lítám...

Spínač má software který toto částečně eliminuje a při takto rychlém stoupání vypíná pohon s předstihem (je to zmíněno i v parametrech snímače v části 3. pravidel. Ovšem klesavost takové potvory bude taky někde jinde, takže nevidím velkou výhodu v jejím použití, i kdyby se dostala na startu o 50m nad ostatní.

Jaroslav Nezhyba napsal: ...národní pravidla elektroletů by měla být srozumitelná -jasná a jednoduchá ,což zatím splňují jen RCEN-RCEO-RCE7.....myslím tím především požadavky na přípravu a perzonální obsazení při soutěži ze strany pořadatele.

Přesně toto je i můj názor, pokud někdo bude vědět jak pravidla zjednodušit, rád si zde jeho názor přečtu. Proč tedy těm třem jmenovaným kategoriím tak rychle ubývají soutěže a soutěžící... ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. říj 2009 05:29 #374 od Tomas Hruby

Jaroslav Nezhyba napsal: Jak se bude chovat VŠ při použití modelu F5F/B ,jestliže má na př.stoupavost 60 m/sec.? Hovořím z praxe-s takovou potvorou lítám...stihne spínač při této stoupavosti nějakým způsobem eliminovat ještě další stoupavý let + 100 m ?

Moje zkušenost je, že na tom moc nezáleží - "raketově" letící model sice nabere o dost větší výšku vystřelením, ale stejně to nestačí ke kompenzaci většího opadání. Výhodu mají spíš než zmíněné "FAIky" silně namotorované F3J, nicméně obvykle to víc než 50m navíc nedá ani u špičky. V případě, že by to začalo dělat potíže, by asi jediným řešením bylo administrativní opatření - výstřel se zakáže a u modelu s "podezřelým" startem si může jury po letu zkontrolovat záznam ze switche.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
12. říj 2009 21:09 #420 od Jiří Veselovský
Jen info ze slovenského fóra:
http://home.epix.net/~rcbrust/
Myslím si, že tam jsou docela zajímavé ceny za jednotlivé komponenty.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
13. říj 2009 06:53 #422 od Petr Dušek
Zajímavý tip, ovšem RAM2 a RAM3 jsou "pouze" výškoměry se záznamem, nemají FXJ spínač.
Výškový spínač CAM se podle těchto stránek zatím testuje a "brzy bude k dispozici". Chybí tam bohužel údaj o jeho funkcích, jestli bude bude mít vstup/výstup do PC (na fotce není vidět), nebo bude pevně nastaven na 200m/30sec. ?
Počkáme, uvidíme, zatím je k dispozici RC Altimeter #2 Basic (75EUR) nebo Pro http://www.rc-electronics.org/

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2010 13:52 #1191 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Spínač má software který toto částečně eliminuje a při takto rychlém stoupání vypíná pohon s předstihem


Prosím, máte někdo zkušenosti s touto "anti-zoom" funkcí? Je to součást std. SW nebo ne? V manuálu na RC-electronics k tomu nic není (nebo jsem to přehlédl).

A nakonec: Petře, kolik máš zatím "zájemců" o tuto kategorii?

Dík, H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2010 17:51 #1192 od Palo Lišhák

Jan Kubica napsal: máte někdo zkušenosti s touto "anti-zoom" funkcí? Je to součást std. SW nebo ne?

Je to súčasť software... čím rýchlejšie stúpaš, tým hlbšie pod nastavenou výškou Ťa switch vypne. Zotrvačnosťou doletíš približne do tej výšky, na ktorú je switch nastavený. Dá sa tréningom získať návyk, ktorý s tým počíta a umožní nejaké metre naviac napriek tomu získať. Finta je podobná ako v F3J - pod nastavenou výškou to rozbehneš v horizonte na vyššiu rýchlosť, mierne ťaháš až do vypnutia a potom "sa strelíš". Možný zisk je okolo 15%. Je preukázaný pri 30 m/s stúpajúcom eropláne s hmotnosťou okolo 2 kg. Na software sa ďalej pracuje. Cieľom je zaregistrovať potlačenie za účelom "rozbehnúť to" v horizontále. Potom bude možné zakomponovať do software "primerané opatrenia".

Palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. led 2010 20:51 #1193 od Petr Dušek

Jan Kubica napsal: Prosím, máte někdo zkušenosti s touto "anti-zoom" funkcí? Je to součást std. SW nebo ne? V manuálu na RC-electronics k tomu nic není (nebo jsem to přehlédl).

A nakonec: Petře, kolik máš zatím "zájemců" o tuto kategorii?


Pokud jde o "anti-zoom" - zatím nemám žádné zkušenosti. Spínač zkouším na Siestě pro RCEK, při stoupavosti do 10m/s žádné vystřelení nehrozí, naopak není problém se po vypnutí motoru o nějakých 10m propadnout, pokud nestihnu včas potlačit. Až odezní všechny zimní "kalamity" a přijde jaro, chystám se funkce spínače otestovat v kamarádově Backfire-ovi.

Počet zájemců o kategorii je zatím obdobný s počtem diskutujících v tomto vlákně... Věřím, že až začne soutěžní sezóna, tak se to zlepší, nějaké signály jsem už zaznamenal. Mám takovou odvážnou představu o naší "náborové" letní soutěži. Do kalendáře jsem ji napsal na 31.7. spolu s RCEK, ale pokud bude zájem, mohli bychom po sobotní RCEK soutěži zůstat utábořeni na letišti, večer u ohně prodiskutovat teorii a v neděli (1.8.) uspořádat takový elektrotermický workshop se soutěžními ukázkami všech možných (i nemožných) kategorií - spínače, autonomy, rcex, F5J, F5F...

PD.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.319 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám