file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
28. úno 2010 15:23 #1350 od Petr Dušek
Soušasný "slovinský" spínač taky umožňuje opětovné zapnutí motoru (po uplynutí 10sec. od sepnutí spínače), ale zatím mě nenapadá jak by taková kategorie s výškovým spínačem a MMR vypadala.
U amerického CAM spínače je sice cena lákavá, ale nemožnost záznamu dat výrazně omezuje další použití prvku, a navíc to zcela vylučuje možnost dodatečné kontroly záznamu při soutěži, jak jsme tady debatovali zhruba před měsícem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 16:59 #1352 od Jan Kubica
Nevím, tápu. Ale mě na tom CAMu láká právě ta jednoduchost, že ho lze jednoduše nastavit a nastavení lze jednoduše ověřit. Bez počítače.

MMR zatím necháme u ledu, i když si dovedu představit, že druhé a případně další zapnutí motoru bude za pokutu (při omezení výšky třeba na 100 m).

A teď zamyšlení - pokud se začnou tyto jednodušší spínače prodávat (já ho chci - do Hořic 31.7.!) a lidé s ním budou chtít soutěžit, potom se asi budou muset pravidla "ušít" na míru schopnostem a možnostem spínače. Autor na RCG vysvětloval, že spínač navrhoval podle požadavků pořadatelů pořadatelů soutěží (zejména s ohledem na jednoduchost, třeba aby nešel nastavit na nějakou blízkou hodnotu hodnotě cílové (třeba 220 m, když má být 200)), a také soutěže spolupořádá (viz třeba http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1187347 ), takže předpokládám, že se pravidla budou nějak vyvíjet s tím, jak se spínač bude rozšiřovat. Také se domnívám (kacířský názor), že pokud mají být HL "masovka", musí být spínače jednoduché a levné. Proto nemohou mít nějaké složité funkce, už jen proto, že by tyto funkce musely být definované v pravidlech, aby všichni případní výrobci věděli, z čeho vycházet.

Co by se ale stalo, kdyby v pravidlech byla opravdu jen vypínací výška (tu lze zjistit i na zemi) bez dalších omezení a zjišťování? Vedlo by to opravdu k "superraketám" schopným nastoupat setrvačností dalších 200 m? Vadilo by to? Co omezení rozpětí, resp. více tříd (Angličani to tak mají)? Jak případně ty nadupané stroje "vyautovat" jinak? Nevím, tápu.

V každém případě se na spínač těším. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 18:14 #1353 od Tomas Hruby
Já si nemůžu pomoct, ale ta představa následné kontroly po letu je pouhá fantazie. Vemte to reálně - někomu zablbne spínač nebo přežene rychlost finální fáze anebo se třeba nepovede stažení a data nebudou. Pokud mu škrtneme let, tak se minimálně na 90% se dotyčný na tuto kategorii prostě vykašle. Navíc tu hraje roli i "faktor znechucení" - i když bude kontrola úspěšná,tak člověka dost otráví, pokud ho po každém subjektivně "přiliš dobrém" startu bude podezírán a kontrolován.
Já absolutně chápu důvody k těmto úvahám, ale dobře vím, jak to na soutěžích u nás chodí - tohle by se prostě buď do roka sesypalo (lépe řečeno rozhádalo) anebo by to šlo do pozice ryze hypotetického pravidla, které si nikdo z pořadatelů "netroufne" využít (ovšem pak to bude jen zdražovat spínače o nutnost záznamu).

FXJ má šanci se prosadit pouze v případě, že bude fungovat jednoduše - tedy prostý spínač asi právě ve stylu CAM. Pokud to v takto jednoduché podobě bude OK, tak dávám této kategorii dobré vyhlídky. Pokud to ale bude z jakéhokoli důvodu neudržitelné, tak pak je to špatné - jakmile se to začne zamotávat spoustou "vymyšleností, tak zájem opadne.

Výše uvedené je samozřejmě jen můj čistě osobní názor, ale popravdě bych se o to docela byl ochoten vsadit...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 18:19 #1354 od Karol Chyba
Ono pravidlá ktoré budú na 100% nevymyslíš , ale mali by byť zase čo najjednoduchšie a jasne definované.
S tým výškomerom je to dobrý nápad ale.. Má to z mojej strany dva úhle pohladu a to
1. Ako súčastné znenie pravidiel u nás na Slovensku že motorový let sa započítava do celkového klzu.
To je spravodlivé, ale zas na druhej strane odpadne taktika skoršieho vypnutia a zariskovania a následne zaletieť lepší čas. ako v F3J
Nie j to zlé ale mne nato práve toto vadí.

2. Druhá možnosť je zadefinovať do pravidiel začať merať let až keď bude vypnutý motor, tu je ale zas problém že potom sa bude každý snažiť mať čo
najnadupanejší motor aby z modelu bola stíhačka. Tu mi zas vadí tá brutalita motora.

A teď babo raď. Mal som názory niektorých súťažiacich že FXJ by sa malo lietať podla súčastných pravidiel. Veď aj veľké vetrone pri súťažiach vypnú v rovnakej výške. Je tu otázka ak by sme chceli súťaž trocha spraviť adrenalínovejšiu tak by sa do pravidiel zadefinovalo že let začína až po vypnutí motora ale s tým že či ísť cestou znižovania napätia trebárz ako v súčastnej F5J outruner na 2 Lipol články poprípade len obežka podľa definovaných pravidiel a možno ešte aj definovať priemer vrtule. Tým pádom by sa zabránilo nezmyselnému výkonu.
Tretia vec je v technológií modelov, ale vývoj asi nezastavíš

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 18:54 #1355 od Petr Dušek
S nápadem na dodatečnou kontrolu tady před nedávnem přišel Honza, proto jsem mu teď odpověděl, že CAM to neumožňuje. Jinak i já si myslím, že se bez dodatečné kontroly asi obejdeme.
Pokud jde o omezení nesmyslných výkonů, cestou by mohlo být omezení počtu článků (třeba 3S LiPo) nebo hmotnosti baterie.
Pro Karola, podle současného návrhu RCEV se motor nezapočítává do měřeného času, pracovní čas sestává z 30sec. okna pro motorový let a 10minut (15min. finále) měřeného klouzavého letu. Soutěžící může odstartovat kdykoliv v průběhu motorového okna, měření klouzavého letu začíná jednotně v okamžiku ukončení motorového okna (všechny motory jsou v tom okamžiku vypnuty). Potom je minimální tlak na zvyšování výkonu, s rezervou stačí model který stoupá 10m/s.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 19:17 #1356 od Karol Chyba
To s tým motorovým oknom je to isté ako u nás , lebo tak či tak môžeš nalietať 10min. akurát našich 30s je už v letovom čase.
A ako by sa mali kontrolovať tie výškomery ktoré nezanamenávajú aj meranie výšky? Potom nie je čo kontrolovať.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 19:41 #1357 od Jan Kubica
Kluci, podle mě je největší výhodou spínače to, že se o vypnutí motoru "stará sám". Z tohoto úhlu pohledu je lepší motorový let započítat do doby letové, neboť odpadne "starání se" pořadatele, od kdy vlastně se počítá kluz. Pořadatel jen pískne začátek a konec. Tedy, v Anglii ještě létají 11 minut pracák a 10 minut let (včetně těch max 30 s motoru), ale hromadný start má určitě také něco do sebe.

A k té technologii - mně se (principiálně) líbí to rozdělení Autonomy na "malé" modely (S, limited) a kompozity z forem (L, unlimited) a skoro bych pro něco takového byl od samého začátku, bez omezování pohonů, baterií apod. Ale je do diskuse, kde by měla ta hranice (rozpětí, hmotnosti?) měla být, případně jaké další omezení na tu menší třídu uvalit.

Kdo umíte anglicky viz http://www.rcgroups.com/forums/showpost ... stcount=27 . V USe měli první (?)soutěž.

Karol Chyba napsal: A ako by sa mali kontrolovať tie výškomery ktoré nezanamenávajú aj meranie výšky? Potom nie je čo kontrolovať.


Nijak, platí jen kontrola nastavení podle "pípání" před startem, v případě pochybností potom kontrolní let s "oficiálním altíkem" (pokud nebude pořadatel mít vakuovou komoru).

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 20:35 #1359 od Petr Dušek

Karol Chyba napsal: To s tým motorovým oknom je to isté ako u nás , lebo tak či tak môžeš nalietať 10min. akurát našich 30s je už v letovom čase.

Karol, kdy podle vašich pravidel spouští časoměřič stopky? Na signál startéra (klakson) nebo při startu modelu (pokud třeba někdo odstartuje s několikasekundovým zpožděním?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 20:47 #1361 od Karol Chyba
Stopky sa spúšťajú od odhodenia modelu , takže každý sa snaží odhodiť model hneď po zaznení gongu časomiery.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
28. úno 2010 21:10 #1362 od Petr Dušek
OK, to jsem si myslel. Bohužel je to trochu stres na soutěžícího odstartovat přesně do signálu. U systému s předsunutým motorovým oknem si můžu klidně počkat (třeba až přejde poryv větru) a odstartovat později. Časoměřiči spouští stopky všichni najednou na signál konce motorového okna/zahájení měřeného klouzavého letu. Odpočítání konce obstará nahrávka, všichni mohou odletět 10:00 i když se trochu zapomenou na startu.
Docela zajímavý je US systém. Oni vůbec nemají pracovní čas. Na odstartování (odhození modelu) mají 10 sekund a každý časoměřič měří až od okamžiku startu těch svých 10 minut. Nevýhodou je nemožnost použití nahrávky s odpočítáváním konce pracáku. Odpočítávání musí zvládat každý časoměřič sám podle svých stopek (stejně tak i v Anglii), což je pro časoměřiče dost záběr. Znám to třeba z RCVM a je to dost složité stihnout číst čas ze stopek a přitom druhým okem přistávající model abych správně zmáčknul konec, případně ještě před modelem utíkal ...
Je to pěkný guláš, co země, to jiná pravidla.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.477 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám