file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
05. zář 2010 11:06 #2340 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Tomáši, budeš se možná divit, ale na 100" (2540 mm) jsme se shodli už před několika týdny. Asi má to číslo něco do sebe :-) . Ten nápad s modifikací EagleTree se mi líbí, ale osobně pochybuji, že "tu rukavici někdo zvedne", já osobně jsem pro CAM (asi jsem předpojatý :-) .
H.


Tak ona to není žádná novinka - je to jedno z klasických "US čísel" kategorií vzniklých z palců - 100, 123, nebo třeba 60 - 1524mm pro F3K (i když to posléze FAI upravila na "metrických" 1500, ale původně bylo opravdu 1524mm).
Pro FXJ by v budoucnu mohla být varianta právě 100 palců asi opravdu optimem mimo jiné i proto, že tomu odpovídá i dot stavebnic a plánů, v USA se snad ještě dnes létají větroně právě s tímto limitem a leccos se elektrifikuje. Typický příklad známý u nás je tohle: http://www.rcm-pelikan.cz/index.php?sec=product&id=4265 .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2010 15:32 #2341 od Jiří Veselovský

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. zář 2010 18:37 #2343 od Jan Kubica
Zavést u FXJ ještě "příplatky/slevy" za dobu motorového letu (budou muset být stejné pohony a výšku úplně pomíjím - co když se záznam ztratí nebo poškodí? - pořád dokola) je už úplně na budku, to už tam ten spínač přeci vůbec nemusí být (dejte do RCEK limit na motor 20-25 s a budete na tom přesně stejně a bez spínačů). Můj názor je takový, že u "opravdových" elekter má být motorový čas odečítán z letu. Proto také nepovažuji HL za elektry :-) .

Podle mě mají být HL takovými V-dvojkami (nebo RCEN s omezením výšky). Klidně tomu říkejme začátečnická kategorie. Nastoupat na motor do 200 m a pokusit se uletět 10 minut. Budou dny, kdy to bude nechutně jednoduché, jindy budou všichni za 4 minuty dole. Podle mě taková nějaká kategorie u nás chybí - třeba v Chomutově ENka létá nejméně 5 lidí, na "káčka" nepřišel z těchto pilotů nikdo. Tady u nás je to to samé. "Malé" (do 2.5m) modely, motor jen jako šňůra, jednoduchá pravidla a musí se to ujmout!

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 12:13 #2659 od Petr Dušek
"Pracovní skupina FAI" pro mezinárodní pravidla F5J/FXJ zveřejnila první návrh pravidel na této stránce: http://f5j.eu/w/index.php?title=FAI_F5J_Proposal , případně zde Google překlad

Zatím jsem z návrhu dost rozpačitý, je tam řada otazníků. Motorový čas se odečítá jako při VMR, budiž, to může být zpestření pro taktiku a k elektrám to asi patří, ale je tam řada podmínek pro rychlost stoupání, na různé parametry spínače a kontrolu záznamů z čehož jsem trochu na větvi. Zatím si nedovedu dost dobře představit tu kontrolu záznamů a protesty s tím spojené...

Začínám mít podobné pocity jako Honza v předchozím příspěvku, stačí omezit rychlost stoupání definicí příkonu nebo parametry pohonu a spínače tam nemusí být, a vracíme se obloukem k již jednou odmítnuté kategorii 200W/kg ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 16:07 #2663 od Jan Kubica
Mně se ten návrh celkem líbí, nápad, že rychlost stoupání bude kontrolovat sám spínač, je zajímavá a snad i realizovatelná úpravou softu.

1. Pořád je ti ale podle mě ta podmínka kontroly zařízení, pro kterou musí pořadatel poskytnout prostředky. Teď už nebude stačit jednoduchá komora na kontrolu vypínacího podtlaku (tj. výšky), ale bude nutné kontrolovat i rychlost změnu podtlaku. To už vede na celkem složité zařízení.

2. Druhá technická poznámka je ta, že tam pořád zůstává kontrola záznamu. Copak ty zkušenosti z Holíče nestačí?

Další poznámky jsou "všeobecné".
3. Dělá to na mě dojem, že spínače budou za každou cenu. Přeci když budou mít všichni stejný pohon (jako v outrunnerech) nebo se změří proud a stanoví příkon, stačí říci že max. doba chodu motoru je N vteřin (jako španělská K4-K6), třeba i s bonusem za kratší motorování.

4. Úplně z toho vypadlo E jako elektrika. Podle mě by ladění pohonu mělo být součástí elektro-kategorie.

Shrnuto, ať už to FAI konečně přijme, ať už modeláři, ale i výrobci modelů a spínačů, vědí na čem jsou a na co se mají chystat. V průběhu 2-3 let se pravidla doladí.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 16:48 #2664 od Petr Dušek

Jan Kubica napsal: 2. Druhá technická poznámka je ta, že tam pořád zůstává kontrola záznamu. Copak ty zkušenosti z Holíče nestačí?

No právě, tady vidím velký prostor pro problémy, ale v Holíči jsem nebyl, nemůžu to posoudit. Sám jsem nikdy s funkcí spínače, nebo čtením záznamu problém neměl.

Problematické se mi zdá stanovení maximální průměrné stoupavosti (10m/s). Budu mít pohon naladěný těsně pod 10m/s, odstartuju do stoupáku který mě třeba 2m/s přidá, a už jsem porušil pravidla?!?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 17:08 #2665 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: No právě, tady vidím velký prostor pro problémy, ale v Holíči jsem nebyl, nemůžu to posoudit. Sám jsem nikdy s funkcí spínače, nebo čtením záznamu problém neměl.


Co když Ti někdo (schválně nebo omylem) v průběhu přenosu vytáhne kabel? Nebo zamrzne počítač? Podle mě je jediný dovolený způsob kontroly vzít spínač, umístit ho do zkušebního přípravku a zkontrolovat jeho funkci.

Petr Dušek napsal: Problematické se mi zdá stanovení maximální průměrné stoupavosti (10m/s). Budu mít pohon naladěný těsně pod 10m/s, odstartuju do stoupáku který mě třeba 2m/s přidá, a už jsem porušil pravidla?!?


Jo, to už mě taky napadlo. Akorát, že neporušíš pravidla, spínač jen sám vypne motor (to bude tzv. "1000" omylem :lol: ), pokud 2 sekundy po sobě zaregistruje stoupání nad 15 m/s, případně pokud průměrné stoupání od startu překročí 10 m/s.

Třeba mělké rychlé stoupání ten návrh taky neřeší, takže mně se zdá pořád to omezení výkonem lepší (nehledě na to, že když by byl omezený výkon, proč vozit spínač a případně se omezovat jen na jedno stoupání, že?)

Na druhou stranu, já bych byl rád, kdyby už bylo jasno. V poslední době jsem zodpovídal několik dotazů výrobců, s jakými pohony tedy mají počítat, jak dlouhé a objemné "čumáky" mají být. A i pro nás by to bylo dobře, namotorovat F3J na 10 m/s vyjde na "pár" korun. Líbilo by se mi, kdyby to CIAM FAI schválilo, ale bojím se, že děr je v tom návrhu pořád ještě dost. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 19:04 #2666 od bohuslav majercik
Som zvedavý ako chcete regulovať vykony okolo 1,5-2,5 kW ,páni nechcem nikoho uraziť ale tieto pravidla sú uplne mimo realitu F5J . F5J má byť v podobe takej ako sa lietajú F5J EURO je to ako by ste v F3J chceli regulovať rýchlosť vleku tým,že ťahači budú občas odychovať . Nech do pravidiel F5J podávajú názory ludia čo to lietajú ,nie tý čo to v podstate ani nelietajú a nii nikdy lietať nebudú !

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 19:25 #2667 od Radek Novotny
Ahoj, to že z chomutovských enkařů se nikdo zatím v RCEK neobjevil, to je pravda... Jestě neměli nový éra a nebo ještě nebyli přezbrojený z plechovek, a taky váhali kvůli nejasnostem v typu pohonu. A nebo byli v práci... ;) Nicméně, nová kategorie RCEK se právě moc líbí díky pravidlům, taktice létání, možnosti stoupat déle pro méně zkušenější piloty, kteří nechtějí přistávat jako první a přijít třeba o 200 vteřin, když to můžou kompenzovat přidáním pár sekund motoru... Takže na příští sezonu tu v Chomutově krom mně a Luďka už mají připravená káčka i Standa Perkovič, Pepa Petřík, Míra Kučera, a možná bude i Míra Krych. Ještě tu má jeden nečlen Daidala, takže jestli bude chtít začlenit, přibude nám ještě další, abude ještě veselejš...

Jan Kubica napsal: ... (dejte do RCEK limit na motor 20-25 s a budete na tom přesně stejně a bez spínačů). Můj názor je takový, že u "opravdových" elekter má být motorový čas odečítán z letu. Proto také nepovažuji HL za elektry :-) .

Podle mě mají být HL takovými V-dvojkami (nebo RCEN s omezením výšky). Klidně tomu říkejme začátečnická kategorie. Nastoupat na motor do 200 m a pokusit se uletět 10 minut. Budou dny, kdy to bude nechutně jednoduché, jindy budou všichni za 4 minuty dole. Podle mě taková nějaká kategorie u nás chybí - třeba v Chomutově ENka létá nejméně 5 lidí, na "káčka" nepřišel z těchto pilotů nikdo. Tady u nás je to to samé. "Malé" (do 2.5m) modely, motor jen jako šňůra, jednoduchá pravidla a musí se to ujmout!

H.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. říj 2010 20:02 #2668 od Petr Dušek

bohuslav majercik napsal: Som zvedavý ako chcete regulovať vykony okolo 1,5-2,5 kW ,páni nechcem nikoho uraziť ale tieto pravidla sú uplne mimo realitu F5J . F5J má byť v podobe takej ako sa lietajú F5J EURO je to ako by ste v F3J chceli regulovať rýchlosť vleku tým,že ťahači budú občas odychovať . Nech do pravidiel F5J podávajú názory ludia čo to lietajú ,nie tý čo to v podstate ani nelietajú a nii nikdy lietať nebudú !

Dovolil bych si upozornit, že toto vlákno je věnováno výškovým spínačům, a my zde pouze komentujeme návrh pravidel, který byl včera publikovaný na výše uvedené stránce. Nemůžeme za to, že tento návrh je zveřejněn pod označením F5J (pokud je to pracovní skupina FAI, tak na to možná mají nějaký nárok??), zatímco na Slovensku se pod touto značkou rozumí kategorie jiná ("F5J EOROCUP").

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.438 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám