file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
07. říj 2010 19:05 #2730 od Jan Kubica
No, já si zase (a už dlouho) myslím, že namísto všech jiných omezení výkonu se prosadí omezení/měření výšky. A ten poslední návrh, kdy se si výškoměr "pamatuje" výšku nastoupanou na motor je geniální a skoro bych se odvážil tvrdit, že z konečnou platností ukončuje veškeré diskuse o omezování pohonu nějak jinak - hmotností baterky, hmotností motoru, otáčkami, atd. A ty řeči okolo přesnosti a odchylkách? Zkalibrovat výškoměr lze a poměrně jednoduše, že existují pochybnosti je dobře, ale trochu mi to připomíná známý problém slepice a vejce. A že nelze výšku ze země odhadnout se ví už dlouho, každý, kdo to zkoušel měřit, to ví. Za sebe doufám, že pracovní skupina návrh předloží a plénum FAI ho schválí a konečně bude kategorie, ve které bude stát za to usilovat o kvalifikaci někam výš než na okresní přebor :) . H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 19:40 #2731 od Petr Dušek
Honzo, jsem trochu líný studovat anglický text, zůstává tam stále omezení rychlosti stoupání ??

Jan Kubica napsal: A ten poslední návrh, kdy se si výškoměr "pamatuje" výšku nastoupanou na motor je geniální...

Můžeš prosím připojit odkaz na ten poslední návrh, nevím jestli koukám na totéž??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 20:00 #2732 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: Honzo, jsem trochu líný studovat anglický text, zůstává tam stále omezení rychlosti stoupání ??


Ne, poslední návrh je zaznamenat pouze výšku v době vypnutí motoru + 5 sekund. Tím se vyřídí i zoomování. Společný start, společné přistání (když se zadaří), hodnocení jsou letové sekundy plus body za přistání mínus body za výšku. Vypínací výšku si každý volí sám, ale může být třeba 1 minus bod za metr výšky.

Palo L. to zkoušel ve složitější podobě, kdy je referenční výškou třeba 150 m. Potom, když vypneš motor právě ve 150m, je hodnocení za výšku 0, když vypneš ve 100 m, dostaneš bonus 150-100 = 50 bodů, když poletíš až do 200 m, tak penalizaci 150-200 = -50 bodů. Tedy, mě se víc líbí brát jako referenční výšku nulu, ale je to v podstatě to samé, vliv na hodnocení je stejný, ale bylo by jednodušší počítat co metr to bod. Například: letíš do 150m a nalétáš 10 minut a přistaneš za 100. Potom za let dostaneš 600 (let) + 100 (přistání) - 150 (výška) = 550. Poletíš na jistotu do 250 m a bude to jen 450 bodů, naopak nalétáš 10 minut z 50 m a dá to 650. Jednoduché hodnocení a určitě nebude rozhodovat přistání.

Je to návrh. ale zatím to nejlepší, co jsem okolo LMR, VMR a HL viděl. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 20:25 #2733 od Petr Dušek
OK, malé krabička jako CAM s LCD displejem, to by bylo ono.

Návrh o kterém mluvíš se ovšem diskutuje zatím pouze na RCG?? Já pořád koukal jen na F5J.eu :idea:

Jako HL kategorie to zní téměř geniálně, ovšem stále tady zůstává ve vzduchu obava, že takovou kategorii ovládnou "monstra" typu AVA. Právě proto se mi ta elektrolimiterová varianta začínala zdát lepší, neboť ta by umožňovala přeci jen větší pestrost modelů... Ovšem to je MMR, takže trochu něco jiného, předpokládám že obě varianty mohou žít vedle sebe, jen se chlapci budou muset poprat o tu značku F5J. :lol:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 20:41 #2734 od Palo Lišhák

ludek novotny napsal: ...reakce širokých mas je jasná.....spínače většina soutěžících NECHCE.....to je prostě fakt...


Ty stále narábaš s nejasnými pojmami ako bola v Holíči "většina přihlížejících", teraz sú to "široké masy"... Vedel by si konečne použiť aj nejaký fakt ?
Pokús sa definovať napríklad "široké masy", alebo lepšie by vyznela "většina soutežících".... Aké je to percento, z akej početnej vzorky, v ktorej krajine, v ktorom čase ? Lebo informácie ktoré prichádzajú ku mne sú v príkrom rozpore s Tvojimi tvrdeniami.

Je zrejmé, že vývoj návrhu pravidiel pre súťaže s výškomerom nesleduješ. Je zrejmé, že nech ich konečná podoba bude vyzerať akokoľvek, Ty budeš - ako si už stihol verejne prehlásiť - PROTI. To beriem, dokonca som tým potešený.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 21:03 #2735 od Palo Lišhák

Jan Kubica napsal: Palo L. to zkoušel ve složitější podobě, kdy je referenční výškou třeba 150 m. Potom, když vypneš motor právě ve 150m, je hodnocení za výšku 0, když vypneš ve 100 m, dostaneš bonus 150-100 = 50 bodů,


Honzo, bol to prvý náčrt... a aby sa to dalo porovnať s F3J, bola tam referenčná výška, resp. "150m virtuálna šnúra". Je jasné, že priamy odpočet metrov je jednoduchší a proti referenčnej výške sa zrejme presadí. Ale tá "bonifikácia" za vypnutie v menšej výške vyzerala zdanlivo lepšie ako "penalizácia" za vypnutie vo vyššej ako nulovej výške ;)

Rysuje sa už konečná podoba "terminológie" pre dodatkový paragraf, ktorý by mal len doplniť existujúce a tri roky prevádzkované eSoaring HL, resp. FXJ pravidlá. Letový čas zostane letovým časom, body za presnosť pristátia zostanú tiež ako sú. Akurát ten "červený puntík" nasledujúci 5 s po vypnutí motora sa bude volať STARTING ALTITUDE...

Myslím, že čoskoro padne aj "switchový monopol". Lebo pre diskutovaný spôsob hodnotenia bude vyhovovať viacero typov výškomerov (napríklad aj český LoLo, či Sysalov ALTI). Pokiaľ niekto dodá FW schopný vložiť do záznamu marker pre motor OFF, resp. marker s hodnotou výšky 5 s po vypnutí pohonu.
Samozrejme, obľúbenejšie budú mašinky schopné túto S-altitude po pristátí "vyblikať" alebo vypípať, prípadne preniesť na nejaké čítacie zariadenie...
Akákoľvek funkcia nad rámec uvedenej požiadavky (výška versus čas záznam, meranie palubného napätia, spínanie pomocných funkcií a pod.) bude určite vítaná, ale nebude nevyhnutná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 21:09 #2736 od Petr Dušek
Palo, domnívám se, že "startovací výška" by neměla být v okamžiku 5s po vypnutí, ale maximální výška z intervalu 0-5s po vypnutí. Pokud by se zaznamenala pouze hodnota v okamžiku 5s, dalo by se to ovlivnit "potopením" a následným nastoupáním ??

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 21:20 #2737 od Palo Lišhák

Petr Dušek napsal: ...zůstává ve vzduchu obava, že takovou kategorii ovládnou "monstra" typu AVA.

Videli sme AVA model zvíťaziť v poslednom kole F5J-EURO 2010. Podobné "monštrá" budú mať zrejme v pokojnom počasí nejakú výhodu. Ale ľahší celokompozit má širší rozsah použitia. Keď bude fúkať ako v minulom roku v maďarskom kole F5J-EURO, zostanú všetky AVA-podobné eroplány
v transportných boxoch...

A ešte k štartovacej výške... Red point je "rozumný kompromis", ktorý by mala zvládnuť väčšina cenovo dostupných výškomerov. Samozrejme sa môžeš "potopiť" a potom "vyplávať". Skúšal som to. Za tú námahu to nestojí. Eroplány so stúpaním okolo 10 m/s toho za 5 s veľa nenakumulujú ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. říj 2010 21:49 #2738 od Petr Dušek

Palo Lišhák napsal: Eroplány so stúpaním okolo 10 m/s toho za 5 s veľa nenakumulujú ;)

Já bych si nebyl tak jistý?? Takový "F3J" kompozit by klidně zvládl v 5 sekundě 100m potopit a následně 60-70m vyplavat. F3B model po vypnutí z navijáku nastoupá i 150m. Myslím, že by nebyla složitá úprava SW, aby snímač zaznamenal maximum v určeném časovém intervalu (5s).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 03:55 #2739 od Jan Kubica

Petr Dušek napsal: OK, malé krabička jako CAM s LCD displejem, to by bylo ono.

Návrh o kterém mluvíš se ovšem diskutuje zatím pouze na RCG?? Já pořád koukal jen na F5J.eu :idea:

Jako HL kategorie to zní téměř geniálně, ovšem stále tady zůstává ve vzduchu obava, že takovou kategorii ovládnou "monstra" typu AVA. Právě proto se mi ta elektrolimiterová varianta začínala zdát lepší, neboť ta by umožňovala přeci jen větší pestrost modelů... Ovšem to je MMR, takže trochu něco jiného, předpokládám že obě varianty mohou žít vedle sebe, jen se chlapci budou muset poprat o tu značku F5J. :lol:


Petře, jo, diskutuje se to zatím jen na RCG. To má zajímavé pozadí. V angličtině existuje přísloví, že velbloud je kůň navržený komisí. Na fóru se k té diskusi okolo pravidel někdo vyjádřil, že žába je kůň navržený on-line fórem. Musím říci, že v tomto případě to o velbloudu platí, zatímco fóru je pěkný kůň povedl. Komise o té diskusi a návrhu ví, uvidíme, co předloží. Tedy, zatím ten návrh na zaznamenávání "startovací výšky" není ani polooficiální. Ale je dobrý.

Co se podrobností a parametrů týká, např. deltaT mezi vypnutím motoru a "červeným puntíkem", kolik bodů za metr výšky, zda mít i maximální výšku, atd. tak to vůbec není problém, to se odladí časem.

Jinak mě se zdá těch 5 s akorát, i to F3B je po vypnutí za 3s srovnané, ne? Když by to bylo víc, tak už budou biti ti, co naletí stoupák.

Určitě to povede na velké modely, podle mě se bude létat s omotorovanými F3Jčky, ale má to být FAI kategorie, kde lze předpokládat velké nároky, a taky si myslím, že jakmile bude "hardware" a pravidla, vzniknou národní odvozeniny pro menší modely.

S EL nevím, podle mě ten původní návrh byl "ujetý", lepší by byl záznamník energie, ne limiter. Jak jsem psal výše, mě to táhne k MMR a taky si myslím, že by alespoň trošku toho "e" v elektroletech mělo zůstat, ale tato koncepce startovací výšky je podle mě zatím to nejlepší, co se v ala F3J v objevilo. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.451 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám