file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
08. říj 2010 08:58 #2750 od Aleš Krátký

dva piloti letí podobnou taktikou, tuší stoupák a vypnou se "nízko", oba nakrouží termiku a uletí maximum a dejme tomu, že i dobře přistanou - vyhraje ovšem ten, kdo čirou náhodou byl v daném čase o 10 metrů níže?


no nehlede na to,ze jeden z nich mohl i za motoru vletet do termiky, tim padem bude o kousek vyse,a za to ma byt potrestan ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 09:02 #2751 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: V příkladě který uvádíš samozřejmě vyhraje ten kdo vypnul níž, protože měl odvahu vypnout níž. Tak jsou (zatím nejsou, ale snad budou) postavena pravidla. To přeci není trest za to, že ze země nedokázal odhadnout správnou výšku, to je odměna za to, že dokázal (nebo omylem vypnul - jak Honza správně napsal "1000 omylem") vypnout níž.


To není odvaha, to je prostě náhoda, nic jiného :roll: Příklady z F3J tu nejsou populární, ale zrovna tady sedí úplně přesně - když teď Perkins vyhrál MS úžasným výkonem v posledním finále, tak jeho odvaha a kvalita byla v tom, že se urval ze šňůry prakticky okamžitě a tím zkrátil vlek. Ale to, jestli tímto způsobem skončí v 25,30 nebo 40m ani takovýto mistr asi vůbec netušil - prostě to bylo "nízko" a pak hledat termiku.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 09:17 - 08. říj 2010 10:17 #2752 od Palo Lišhák
Honzovi: Chcel som povedať, že pravidlá s odpočtom výšky nie sú príliš "5" friendly... Preto je tam zatiaľ "X" ! A to X je skôr "3" ako "5".... takže preto by sme to nemali vetrať vo vlákne o elektroletoch ale skôr vo vlákne "o čistých stoupákoch". Nebola v tom žiadna irónia ;) .

O číslici "5", ktorá reprezentuje elektropohon - máme dobre fungujúce pravidlá F5J-EURO (hoci sú tam tie F a J písmenká ilegálne :oops: - ale v tom sme my na Starom kontinente nevinne - to vymyslel v roku 2001 Mr. Dave z USA ;) )

Tomášovi: Rozumien Tvojim argumentom a nemám odpoveď na úplne všetky otázky... Ja som sa len pokúsil hľadať odpoveď na otázku, ktorú mi položil jeden z členov pracovnej skupiny pre pravidlá FAI (bol to Mike a bolo to na augustových U.K. eSoaring HL - national). Otázka znela - kto je lepší pilot ? A zaznela vo chvíli, keď dvaja piloti zaleteli rovnaký čas a rovnaké pristátie - jeden začínal na AUTO-OFF-ALTITUDE v 200 metroch, druhý na AUTO-OFF-TIME asi v 100 m... Môj návrh "red point" dodatku k pravidlám FXJ by mohol dať na túto otázku akceptovateľnú odpoveď.

K námietke o nemožnosti presne odhadnúť vypínaciu výšku - podľa čoho sa o momente vhodnom pre vypnutie rozhodujú piloti v F3J ?

K pádu monopolu na hardware - keď Ti výrobca čohokoľvek zaručí, že bodka 5 sekúnd po OFF-motor s údajom o výške bude s rozumnou toleranciou v zhode s MASTER zariadením a keď Ti usporiadateľ takéto MASTER zariadenie dá pred súťažou k dispozícii, potom už zostane len problém, ako pohodlne sa k hodnote tej výšky dostaneš. Rakeťáci si výšku vedia "vypípať", RC-electronics výškomer ju vie "vyblikať", prídavné zariadenie k u nás rozšíreným "svišťom" má display na RC-card... Celá procedúra načítania hodnoty "red point" teda môže prebehnúť rovno na mieste pristátia, rovnako rýchlo ako odmeranie vzdialenosti od pristávacieho bodu...
Poslední změna: 08. říj 2010 10:17 uživatelem Palo Lišhák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 09:36 #2753 od Tomas Hruby

Jan Kubica napsal: Jinak řečeno, když letí dva piloti, vypnou ve stejnou chvíli a druhý je výš, tak je to spravedlivější, jo?


Ano, je to spravedlivější - protože ten, kdo se dostal výše asi věnoval víc snahy ladění modelu, nebo lépe a čistěji řídí na motor, dokázal již na motor letět v "dobrém" vzduchu atd. Navíc obvykle (ne úplně vždy, ale je to velmi časté) platí určitá úměra mezi výškou a kluzem - větší výšky často dosáhne spíš model, který je následně o něco horší v kluzu, třeba kvůli menší velikosti.

Obecně - já už napsal, že ten návrh není úplná pitomost, jen je tu spousta otázek, které si nadšení zastánci evidentně nepoložili. "Zajímavý" je i třeba i vliv těch navrhovaných 5s pauzy po vypnutí kvůli antizoom - napadlo vás, že to při vypnutí motoru přímo ve stoupání (což je jistě žádoucí a v podstatě dokazující kvalitu pilota) to klidně dá 10m navíc, tedy defakto pokuta...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 09:53 #2754 od pavol polonec

Aleš Krátký napsal:

dva piloti letí podobnou taktikou, tuší stoupák a vypnou se "nízko", oba nakrouží termiku a uletí maximum a dejme tomu, že i dobře přistanou - vyhraje ovšem ten, kdo čirou náhodou byl v daném čase o 10 metrů níže?


no nehlede na to,ze jeden z nich mohl i za motoru vletet do termiky, tim padem bude o kousek vyse,a za to ma byt potrestan ?


v com je problem?mal vyssiu vychodziu vysku?mal
nevidim v tom ziadny problem

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 10:04 #2755 od Aleš Krátký
no jde o to,ze kdyby meli STEJNE era,motory, a motorovali stejny cas, a pristali uplne stejne,ten co mel stesti a vletl do bubliny bude na tom paradoxne hure ? prijde mi to ne moc spravedlive ...

ale to je jedno :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 10:40 #2756 od Jan Kubica
Mně to pořád přijde jako hledání chyb za každou cenu. Podle mě není principiální rozdíl mezi VMR a HR. Před letem nebo ještě v průběhu stoupání se musí pilot rozhodnout, kdy vypnout.

Asi se nedá už tak snadno za někým "vyvézt", protože, pokud bude 1 m = 1 bod, bude každé zaváhání drahé. Ale to přeci chceme, ne? Aby každý létal sám na sebe, aby v každém kole o něco šlo. A že může někdo nalétnou stoupák už na motor, může zoomovat, atd. to pořád nic nemění na tom, že platí stav 5s (např.) po vypnutí motoru. Nevím, jestli se to dá nějak ošidit nebo ne, to ukáže čas. Ale na rozdíl od původních pravidel FXJ (dík, Palo) na nic přijít nemůžu. Prostě na rozdíl od současnosti se nebude tolik ladit, ale létat (všimli jste si, že se mluví o tom, kolik to komu žere, točí, stoupá, klesá..., informací o pilotních výkonech, třeba o tom, co předvedl Daryl Perkins, na tomto fóru moc není). Jestli je to dobře nebo špatně? To nevím a asi to bude jako vždycky - pro někoho dobře, pro jiného špatně. Pro mě jednoznačně dobře. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 10:44 #2757 od Aleš Krátký
to je jednoduche .. umeni pilota se neda presne posoudit ani vyjadrit narozdil od tech ostatnich veci :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 10:55 #2758 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: to je jednoduche .. umeni pilota se neda presne posoudit ani vyjadrit narozdil od tech ostatnich veci :)


No, je tu ještě jeden důvod (a následující text myslím naprosto vážně!!!).
Je totiž snadné obdivovat Daryla Perkinse, jenže hodnocení ostatních po Čechách je lehce o hubu. Dám příklad: napíšu třeba, že mi připadá, že lidi přistávají mizerně a v podstatě většina lidí v RCEK přiblížení vůbec neumí. Klidně můžu mít pravdu, ale můžu si být na 100% jistý, že když pak teď v sobotu na soutěži zpackám přistání, tak se budou všichni móóóc bavit - ne že by mě to extra deptalo, ale popravdě mě to zas z druhé strany ani moc nepotěší. A pokud budu osobnější, tak se ještě s někým pohádám - zase, nemusí to být nějak vyhrocené, ale kolik lidí si chce cíleně dělat potíže v rámci záliby? Možná je to ale chyba, nebylo by od věci občas dění trochu víc rozebrat, ale komu se do toho chce?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. říj 2010 11:04 #2759 od Petr Dušek
Napadá mne, že v této kategorii by možná byl prostor pro to, nechat okamžik startu na pilotovi. Například po vzoru britských pravidel létat 10 minut z 11 (pracovní čas) ?? Druhý dotaz, v hodnocení přistání se neuvažuje žádná změna? Myslím, že tady by klidně stačilo jak navrhoval S. Neu - kruh 10/20/30m za 30/20/10 bodů ?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.437 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám