RCEV/FXJ - výškový spínač
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .
Zajímalo by mě, co se nelétalo - viz http://www.bmfa.org/nationals/index.html .
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Jiří Veselovský napsal: Zkuste nahlédnout na slovenské diskusní fórum a všimněte si číslovek, které jsou uvedené v počátku příspěvku .
http://f5jfun.com/e107/e107_plugins/for ... ?2021.post
Jojo, tohle je přesně určitý problém u nás - sice je hezké, že je spousta soutěží, jenže ve výsledku jsou vesměs jen lokální, chybí nám nějaký větší "slet". Mám teď přirozeně na mysli setkání soutěžních kategorií, "show akce" typu JMM by se našly.
Ale řešení asi neexistuje, na to prostě prostředky nejsou a co je horší, asi není ani zájem...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- jan kadlec
- Offline
- Pokročilejší začátečník
Jan Kubica napsal: Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .
H.
To není zajímavé, to jen potvrzuje fakt, že dobrý pilot zalétá s čímkoli !!!
Vojta s Easy Starem také proháněl "mazáky" s "profi" letadly !!!
Jan Kadlec
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
jan kadlec napsal:
Jan Kubica napsal: Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .
H.
To není zajímavé, to jen potvrzuje fakt, že dobrý pilot zalétá s čímkoli !!!
Vojta s Easy Starem také proháněl "mazáky" s "profi" letadly !!!
Obávám se, že to spíš naznačuje, že to tam byla pořádná loterie (ostatně zprávy o počasí od Slováků to potvrzují) a dotyčný měl hlavně mimořádné štěstí. Prohánět mazáky s EasyStarem jde v RCEN (taky doma jeden kus máme a je s ním docela sranda), ale v klidu ze 150-200m podle FXJ prostě EasyStar ani EasyGlider 10 minut nenaletí, zrovna tak ve větru s ním jen těžko budeš kroužit za stoupákem dál po větru, v tom ti žádné pilotní umění nepomůže...
Píšu to proto, že pokládám v debatě o pravidlech za docela nebezpečné uvádět příklady typu "on byl na bedně s EG" - mohlo by to v někom vzbudit dojem, že je ta kategorie nějak snadná či nenáročná na model. Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Po letošní vlastní zkušenosti mohu tohle podepsat. V Holíči jsem to odlétal s dvoumetrovkou (káčkem) a bylo to naprosto trapné vystoupení. Kombinace káčko + moje ruce se fakt nepovedla. V tom počasí, které tam panovalo, měly jednoznačně navrch eroplány s akčním rádiusem po celém nebi a k tomu ruce a hlava "Made in Luděk N.". Nakonec i on létal s modelem, kterému chybělo jen málo do 4 metrů.Tomas Hruby napsal: Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...
Pokud by tam někdo vystoupil s kuličkama v jakékoli podobě, tak by to byla jen estrádní vložka (máme doma se švárou dvoumetrovku Juniora a OK).
Nechci otevírat další výbušné téma, ale v této souvislosti by mě zajímalo, kdo zaručí, že po koupi spínače se jeho nastavené parametry nehnou (samozřejmě do +), dále kdo umožní (třeba po havárii) opětné nastavení a u programovatelných spínačů jejich neamatérské nastavení.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Autor tématu
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Odpověď na Jirkův dotaz. Nikdo nezaručí, že se nenajde podvodník, který se bude snažit něco obejít. Ale pořád to bude podvod, a při odhalení se na to bude takto nahlížet. Tak to myslím platí i v ostatních kategoriích.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Ivan Horejsi
- Offline
- VIP EXPERT
S nim spinace vysky stoji a padaji. Opet: Viz obecnou cast pravidel o moznostech kontroly pred soutezi a behem souteze.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jiří Veselovský
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 486
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 4
Jo Petře, to je mi jasný. Já jsem jen glosoval dění v UK a úspěch kuličkového Easy Glidera. Na vlastním příkladu z Holíče jsem právě uvedl nevhodnost dvoumetrovky. Jinak moje účast byla jen z toho důvodu, abych měl praktické zkušenosti z velké soutěže.Petr Dušek napsal: Pouze na vysvětlenou, RCEV/FXJ je od začátku koncipována jako kategorie pro "velké" termické létání (modely), tzn. F3J s vlečnou šňůrou v čumáku
Nemyslel jsem hned na podvodníky (i když v posledním příkladu taky), ale jen stálost nastavených parametrů. Jako uživatel absolutně nemám šanci si nastavení ověřit a teprve až bych vyčníval z řady, tak by se začalo něco řešit. Zatím žádný pořadatel nedisponuje takovým zařízením (mimo p. Bella), aby provedl seriózní ověření nastavených parametrů. Pokud mi nastavení ujede trochu dolů (budu vypínat dřív), tak je to k mé škodě, ale pokud to bude směrem o "trochu" nahoru, tak každý metr v kluzu je dobrý. Záměrně pomíjím výhodu zoomování. Zmíněný stav se klidně může stát, u někoho dřív, u někoho později.Petr Dušek napsal: Nikdo nezaručí, že se nenajde podvodník
Ivane, to já vím a dokonce jsem u toho byl a viděl to na vlastní voka. Jenže pan Bell je z UK a pokud vím (možná špatně), tak jeho měřidlo existuje v jednom kusu a jeho cena představuje velmi slušný auťák.Ivan Horejsi napsal: Kontrolni manometr existuje, postavil ho Martin Bell. Pristroj neni uplne laciny ale neni to tragedie. Cesta je schudna.
S nim spinace vysky stoji a padaji. Opet: Viz obecnou cast pravidel o moznostech kontroly pred soutezi a behem souteze.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Tomas Hruby napsal: Obávám se, že to spíš naznačuje, že to tam byla pořádná loterie (ostatně zprávy o počasí od Slováků to potvrzují) a dotyčný měl hlavně mimořádné štěstí. Prohánět mazáky s EasyStarem jde v RCEN (taky doma jeden kus máme a je s ním docela sranda), ale v klidu ze 150-200m podle FXJ prostě EasyStar ani EasyGlider 10 minut nenaletí, zrovna tak ve větru s ním jen těžko budeš kroužit za stoupákem dál po větru, v tom ti žádné pilotní umění nepomůže...
Píšu to proto, že pokládám v debatě o pravidlech za docela nebezpečné uvádět příklady typu "on byl na bedně s EG" - mohlo by to v někom vzbudit dojem, že je ta kategorie nějak snadná či nenáročná na model. Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...
Tomáši, toto řešili na RCGroups po jejich mistrovství (3. v pořadí s Radianem). Došli k závěru, že holt jsou lidi, co stoupáky "vidí" a startují přímo do něj, zatímco většina ostatních vyletí nahoru a potom hledají (a někdy najdou a někdy nenajdou). A štěstí? Myslíš, že je možné mít štěstí v 6 kolech po sobě? Prostě to umí, nic jiného v tom není. Možná kdyby měl jiný model, tak byl ještě výš, ale na průměrné piloty prostě i ty "bublinky" stačí. I EPP ve stoupáku prostě letí líp než kompozit v klesáku.
Dopisuji si ohledně spínačů s "amerikou". Jeden z dosud neprozkoumaných aspektů je "směrový start". Většina modelů se dostane do 200 m za 20s, takže je 10 s na to, aby mohl být model nasměrován příslušným směrem, nejlépe rovnou do komínu. Prý to umí využít pár pilotů, většina letí kolmo nahoru, tam vypne a začne se rozhlížet, kde jsou ostatní. To už ale může být pozdě.
Takže podle mě jsou zrovna spínače kategorií, kde nějaká technika nepomůže (alespoň ve srovnání s ostatními našimi e-kategoriemi). Určitě budou dny, kdy budou kompozity ve výhodě, ale pokud je počasí "normální" (což většinou je), stačí i ten EG. Podle mě je celý problém v tom, že jsme všichni zvyklí létat do 300+ m, a jakmile rozeznáme barvu, už panikaříme a jen s vytřeštěným zrakem koukáme, jak ten model "padá" a počítáme, kolik to ještě dá, namísto abychom se snažili najít termiku při zemi. Nepopírám, že "dobrý model" je lepší než "horší model", ale musí ho umět pilot využít.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.