file RCEV/FXJ - výškový spínač

Více
30. srp 2010 15:41 #2310 od Jan Kubica
Na to se nedá říci nic jiného než blahopřání Markovi - to už je úspěch!!!

Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .

Zajímalo by mě, co se nelétalo - viz http://www.bmfa.org/nationals/index.html .
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2010 17:11 #2311 od Tomas Hruby

Jiří Veselovský napsal: Zkuste nahlédnout na slovenské diskusní fórum a všimněte si číslovek, které jsou uvedené v počátku příspěvku :roll: .
http://f5jfun.com/e107/e107_plugins/for ... ?2021.post


Jojo, tohle je přesně určitý problém u nás - sice je hezké, že je spousta soutěží, jenže ve výsledku jsou vesměs jen lokální, chybí nám nějaký větší "slet". Mám teď přirozeně na mysli setkání soutěžních kategorií, "show akce" typu JMM by se našly.
Ale řešení asi neexistuje, na to prostě prostředky nejsou a co je horší, asi není ani zájem...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. srp 2010 18:10 #2312 od Jan Kubica
Kdybych chtěl "bejt zlomyslnej", tak bych řekl, že jde o 1000 do žebříčku. Čím víc soutěží, tím víc vítězů. Na druhou stranu si myslím, že i ty menší soutěže mají něco do sebe, jsou více v pohodě. Ale záleží, po čem kdo prahne, někdo po slávě, jiný po klobáse, další je rád, že na pár hodin vypadne z domu... H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 10:49 #2316 od jan kadlec

Jan Kubica napsal: Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .
H.


To není zajímavé, to jen potvrzuje fakt, že dobrý pilot zalétá s čímkoli !!! ;)

Vojta s Easy Starem také proháněl "mazáky" s "profi" letadly !!!

Jan Kadlec

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 11:19 #2317 od Tomas Hruby

jan kadlec napsal:

Jan Kubica napsal: Ještě zajímavější je, že 3. pilot létal s Easy Gliderem http://www.esoaring.net/forum/viewtopic.php?f=6&t=816 .
H.


To není zajímavé, to jen potvrzuje fakt, že dobrý pilot zalétá s čímkoli !!! ;)

Vojta s Easy Starem také proháněl "mazáky" s "profi" letadly !!!


Obávám se, že to spíš naznačuje, že to tam byla pořádná loterie (ostatně zprávy o počasí od Slováků to potvrzují) a dotyčný měl hlavně mimořádné štěstí. Prohánět mazáky s EasyStarem jde v RCEN (taky doma jeden kus máme a je s ním docela sranda), ale v klidu ze 150-200m podle FXJ prostě EasyStar ani EasyGlider 10 minut nenaletí, zrovna tak ve větru s ním jen těžko budeš kroužit za stoupákem dál po větru, v tom ti žádné pilotní umění nepomůže...

Píšu to proto, že pokládám v debatě o pravidlech za docela nebezpečné uvádět příklady typu "on byl na bedně s EG" - mohlo by to v někom vzbudit dojem, že je ta kategorie nějak snadná či nenáročná na model. Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 13:10 #2318 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...

Po letošní vlastní zkušenosti mohu tohle podepsat. V Holíči jsem to odlétal s dvoumetrovkou (káčkem) a bylo to naprosto trapné vystoupení. Kombinace káčko + moje ruce se fakt nepovedla. V tom počasí, které tam panovalo, měly jednoznačně navrch eroplány s akčním rádiusem po celém nebi a k tomu ruce a hlava "Made in Luděk N.". Nakonec i on létal s modelem, kterému chybělo jen málo do 4 metrů.
Pokud by tam někdo vystoupil s kuličkama v jakékoli podobě, tak by to byla jen estrádní vložka (máme doma se švárou dvoumetrovku Juniora a OK).

Nechci otevírat další výbušné téma, ale v této souvislosti by mě zajímalo, kdo zaručí, že po koupi spínače se jeho nastavené parametry nehnou (samozřejmě do +), dále kdo umožní (třeba po havárii) opětné nastavení a u programovatelných spínačů jejich neamatérské nastavení.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 14:13 #2319 od Petr Dušek
Pouze na vysvětlenou, RCEV/FXJ je od začátku koncipována jako kategorie pro "velké" termické létání (modely), tzn. F3J s vlečnou šňůrou v čumáku, nemá to rozhodně být alternativa pro malé kategorie. Kdo chce létat s dvoumetrovkou, s kuličkama, nebo něčím podobným, má na výběr řadu jiných kategorií! To samozřejmě nevylučuje, že při vhodných podmínkách může uspět někdo i s malým modelem v FXJ.

Odpověď na Jirkův dotaz. Nikdo nezaručí, že se nenajde podvodník, který se bude snažit něco obejít. Ale pořád to bude podvod, a při odhalení se na to bude takto nahlížet. Tak to myslím platí i v ostatních kategoriích.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 14:33 #2320 od Ivan Horejsi
Kontrolni manometr existuje, postavil ho Martin Bell. Pristroj neni uplne laciny ale neni to tragedie. Cesta je schudna.
S nim spinace vysky stoji a padaji. Opet: Viz obecnou cast pravidel o moznostech kontroly pred soutezi a behem souteze.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 15:08 #2321 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Pouze na vysvětlenou, RCEV/FXJ je od začátku koncipována jako kategorie pro "velké" termické létání (modely), tzn. F3J s vlečnou šňůrou v čumáku

Jo Petře, to je mi jasný. Já jsem jen glosoval dění v UK a úspěch kuličkového Easy Glidera. Na vlastním příkladu z Holíče jsem právě uvedl nevhodnost dvoumetrovky. Jinak moje účast byla jen z toho důvodu, abych měl praktické zkušenosti z velké soutěže.

Petr Dušek napsal: Nikdo nezaručí, že se nenajde podvodník

Nemyslel jsem hned na podvodníky (i když v posledním příkladu taky), ale jen stálost nastavených parametrů. Jako uživatel absolutně nemám šanci si nastavení ověřit a teprve až bych vyčníval z řady, tak by se začalo něco řešit. Zatím žádný pořadatel nedisponuje takovým zařízením (mimo p. Bella), aby provedl seriózní ověření nastavených parametrů. Pokud mi nastavení ujede trochu dolů (budu vypínat dřív), tak je to k mé škodě, ale pokud to bude směrem o "trochu" nahoru, tak každý metr v kluzu je dobrý. Záměrně pomíjím výhodu zoomování. Zmíněný stav se klidně může stát, u někoho dřív, u někoho později.

Ivan Horejsi napsal: Kontrolni manometr existuje, postavil ho Martin Bell. Pristroj neni uplne laciny ale neni to tragedie. Cesta je schudna.
S nim spinace vysky stoji a padaji. Opet: Viz obecnou cast pravidel o moznostech kontroly pred soutezi a behem souteze.

Ivane, to já vím a dokonce jsem u toho byl a viděl to na vlastní voka. Jenže pan Bell je z UK a pokud vím (možná špatně), tak jeho měřidlo existuje v jednom kusu a jeho cena představuje velmi slušný auťák.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. srp 2010 15:09 #2322 od Jan Kubica

Tomas Hruby napsal: Obávám se, že to spíš naznačuje, že to tam byla pořádná loterie (ostatně zprávy o počasí od Slováků to potvrzují) a dotyčný měl hlavně mimořádné štěstí. Prohánět mazáky s EasyStarem jde v RCEN (taky doma jeden kus máme a je s ním docela sranda), ale v klidu ze 150-200m podle FXJ prostě EasyStar ani EasyGlider 10 minut nenaletí, zrovna tak ve větru s ním jen těžko budeš kroužit za stoupákem dál po větru, v tom ti žádné pilotní umění nepomůže...

Píšu to proto, že pokládám v debatě o pravidlech za docela nebezpečné uvádět příklady typu "on byl na bedně s EG" - mohlo by to v někom vzbudit dojem, že je ta kategorie nějak snadná či nenáročná na model. Jenže zrovna tohle u FXJ neplatí, co jsem si mohl vyzkoušet osobně, tak je naopak FXJ z kategorií, se kterými se teď laboruje, asi vůbec nejnáročnější na výkony modelu v kluzu. Sníží se nároky na pohon, to ano, ale v kluzu je to přesně naopak...


Tomáši, toto řešili na RCGroups po jejich mistrovství (3. v pořadí s Radianem). Došli k závěru, že holt jsou lidi, co stoupáky "vidí" a startují přímo do něj, zatímco většina ostatních vyletí nahoru a potom hledají (a někdy najdou a někdy nenajdou). A štěstí? Myslíš, že je možné mít štěstí v 6 kolech po sobě? Prostě to umí, nic jiného v tom není. Možná kdyby měl jiný model, tak byl ještě výš, ale na průměrné piloty prostě i ty "bublinky" stačí. I EPP ve stoupáku prostě letí líp než kompozit v klesáku.

Dopisuji si ohledně spínačů s "amerikou". Jeden z dosud neprozkoumaných aspektů je "směrový start". Většina modelů se dostane do 200 m za 20s, takže je 10 s na to, aby mohl být model nasměrován příslušným směrem, nejlépe rovnou do komínu. Prý to umí využít pár pilotů, většina letí kolmo nahoru, tam vypne a začne se rozhlížet, kde jsou ostatní. To už ale může být pozdě.

Takže podle mě jsou zrovna spínače kategorií, kde nějaká technika nepomůže (alespoň ve srovnání s ostatními našimi e-kategoriemi). Určitě budou dny, kdy budou kompozity ve výhodě, ale pokud je počasí "normální" (což většinou je), stačí i ten EG. Podle mě je celý problém v tom, že jsme všichni zvyklí létat do 300+ m, a jakmile rozeznáme barvu, už panikaříme a jen s vytřeštěným zrakem koukáme, jak ten model "padá" a počítáme, kolik to ještě dá, namísto abychom se snažili najít termiku při zemi. Nepopírám, že "dobrý model" je lepší než "horší model", ale musí ho umět pilot využít.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.406 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám