file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
29. kvě 2012 17:27 #7198 od Tomas Hruby

Radek Novotny napsal: Sbíral jsem informace a sledoval technické novinky, a tak ještě jedno srovnání diskutovaného MiHo motoru s běžnými motory.
Juraj Adámek ho měl ve svém modelu o letové váze 600g. Setup vyžadoval větší a těžší regl, a navíc, při srovnatelné velikosti baterie by pak motor patrně hůře táhnul s postupem času při motorovém letu. Můj model o letovce 540g stoupal naprosto srovnatelně, a při delším motoru si dovolím tvrdit, že bych byl možná i ve výhodě. :ugeek:


No ono podle mě jde právě o tu možnost dosáhnout stejné (případně o něco větší) stoupavosti se 600g (spíš tak 630g, těm 600g moc nevěřím) Scorpionem jako s 510g Daidalosem či Ambrosií. Jinými slovy je to cesta k možnosti nezanedbatelně zvětšit modely a létat "v F3J stylu", což právě Jura až brutálně demonstroval, přiznej si, žes vyhrál jen díky značnému štěstí, kdy se poprvé za celou soutěž sekl právě ve finále. Samozřejmě by to šlo dát i do lehkého modelu a stoupat třeba 17m/s, ale v tom zas takový přínos nebude. Prostě je v praktickém létání větší rozdíl stoupat 13m/s proti 10m/s než 16m/s proti 13m/s ;)
Já se proto docela obávám, že pokud dojde k nárůstu výkonu motorů v té rovině, jako je rozdíl mezi AXI a "MiHo", tak sice nebude až tak tragické "přímé" zdražení (hlavně při možnosti i domácích úprav budou výdaje mizivé), může to ale přinést ne právě zanedbatelné výdaje nepřímé ve formě změn modelů.

Jinak si myslím, že v reálu navíc bude nárůst výkonu ještě o trochu větší, J. Adámek je tak výborný pilot, že zjevně moc neřešil optimalizace. Je to vidět třeba z použité vrtule Graupner 10x6 - z vlastní praxe mohu ale říct, že výkony při záměně za RFM 10x6 měřitelně narostou a zejména právě u vyšších kV rozdíl roste.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 17:39 #7199 od Tomas Hruby
Jinak k těm pravidlům - podle mě existují jen dvě smysluplné cesty (při zachování stylu létání, teď vynechávám úvahy o výškoměrech i do malých atd.):
1. To co bylo navrženo, tedy čistě geometrické omezení s libovolnými úpravami. Tím se vyrovnají možnosti pro všechny, sice to bude stát nějaké peníze, ale vcelku se nebude o co hádat.
2. Anebo naopak tvrdá restrikce, že se opravdu stanoví jen několik povolených motorů s poměrně omezeným výkonem, na soutěži občas namátková kontrola atd.

Obě varianty mají své pro a proti, nicméně dávají smysl. Naproti tomu je asi neudržitelný současný stav, kdy si hrajeme na "neupravené motory z obchodní sítě" - tohle jen povede k nasranosti. Mimochodem si myslím, že MiHo rozhodně není z běžné obchodní sítě a v Maďarsku to křičelo o protest, zjevně na to ale nebyla nálada (což asi bylo dobře, on ten úspěch daného pilota byl o něčem jiném). Jenže to nic nemění na tom, že to je dlouhodobě neudržitelný stav.

Proto obecně s tím debatovaným návrhem (1) souhlasím jako se změnou k lepšímu, jen si dovoluji nadnést dotaz, zda je to opravdu jediná cesta a zda by třeba pro domácí RCEK nestál za úvahu bod (2) i za cenu odlišnosti od "mezinárodních pravidel".

A opakuji, toto je téma k diskusi, netvrdím to nijak radikálně, vše má svá pro a proti...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 17:43 #7200 od Radim Barč
Pokusím se číst co nejpozorněji, Radku!
Mám jiný názor než ty, snad to nevadí. Kolik lidí s odborně přemotaným motorem na soutěži potkáváš. Pořád operujete s podvodníky, já je zatím nepotkávám. Já chci, aby před začátkem sezóny byly známy povolené motory a nikdo nebyl na soutěži překvapený "výjimečným" motorem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 18:43 #7201 od Aleš Krátký
ja musím souhlasit s Radimem !
to, že se povolí úpravy sice vymete podvodníky atd, ALE upřednostní úzkou skupinu lidí, kteří si umí motor přemotat. Pak je ale jedno jestli upřednostňujeme skupinu bohatých (koupí si motor MIHO za 100€) nebo skupinu šikovných. imho skupina 2 nakonec bude prodávat motory zbytku leteckého lidu, klidně i za 100€ dále.

Ano vím, je to modelařina nicméně zrovna u takové zásadní věci jako je motor mi prostě příjde správné, že nikdo nebude vybočovat.

mmj když bude tabulka povolených VŮBEC to nebrání cestovat na EC (jelikož ty motory automaticky splňují i EC pravidla)

Ale jak jsem řekl, můžeme udělat anketu a po půl roce se uvidí jak dopadla třeba

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 19:32 #7203 od Petr Dušek
V zásadě by mi seznam motorů nevadil, ale uvědomte si jak se u nás pravidla tvoří. Tady prostě není síla. která by takovou věc do pravidel dostala a udržovala v aktuálním stavu. To je utopie, že nějaký osvícený funkcionář bude vybírat mezi desítkami motorů ty vyvolené. Vždycky bude část lidí křičet, proč ten jejich motor tam není, ukažte mi někoho, kdo do takového sporu půjde.

Jednoduchá výzva pro zastánce seznamu - vytvořte takový seznam a dejte ho sem k diskuzi.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 19:49 #7204 od Tomáš Brodský

Radek Novotny napsal: Tomáši, Radime,
Čtěte prosím celý text. Motor je výkonově omezen svými geometrickými rozměry statoru 22x9mm, z toho nelze cucat nekonečný výkon, tak jako u svářeček.
To, že si někdo koupí rychlejší Megu nebo Axíka, pak odpálené vynutí nechá v servisu či přímo u výrobce "opravit" jiným silnějším drátem, a pak na to létá i soutěže... Hmmm, takové věci tabulka nevyřeší... Ale nastavení stejných podmínek pro všechny je podle mne spravedlivější.


Jezdim zavodne auta, vim co za kouzla se dalo delat s motorem. Ty moznosti jsou u stridaku sice mensi, ale i tak je ten prostor porad dost velky na to, aby byl vyrazny rozdil mezi normalne dostupnym motorem a vyladenym specialem. A to povede dle meho akorat k nasranosti lidi...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 20:28 #7205 od Radek Novotny
Obě cesty jsou možné a mají své pro i proti...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 20:48 #7206 od Aleš Krátký
no ono by u nas vubec nesmel byt takovy mirne prkenny system zmen pravidel a defacto cely svaz je takovy pomalejsi (treba klub registruji uz od 11teho mesice a porad neni, nebo registrace FAI licenci a nutnost odesilat stavajici karty kdyz maji seznam lidi co kupujou znamky atp.)

a proc tam neni jeho motor ? protoze tam proste neni .. nemel si ho kupovat. chci litat RCEK ? kupim motor pro RCEK.
mi se treba lidi tabulka http://www.f5j.eu/w/index.php?title=Lis ... er_motoros

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
29. kvě 2012 21:18 #7207 od Radek Novotny
Jen pro informaci, udělal jsem pár hledání, a stále nevidím MiHo motor jako prodejný v běžné obchodní síti, tedy vpřekladu, je zatím stále nevyhovující pravidlům RCEK a Eurocup pro rok 2012. V Maďarsku ale nikdo precedentní protest nevznesl...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
30. kvě 2012 06:05 #7209 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: no ono by u nas vubec nesmel byt takovy mirne prkenny system zmen pravidel...

Aleši vůbec jsem to nemyslel jako kritiku systému, je naopak dobře že pravidla se nedají snadno změnit jen tak na počkání. Šlo mi pouze o to, že seznam musí někdo sestavit, do pravidel navrhnout, někdo to musí schválit a hlavně - potom poslouchat spílání těch, jejichž motor nebyl vybrán. Já mám pocit, že to prostě nemůže projít.

Radek Novotny napsal: Jen pro informaci, udělal jsem pár hledání, a stále nevidím MiHo motor jako prodejný v běžné obchodní síti, tedy vpřekladu, je zatím stále nevyhovující pravidlům RCEK a Eurocup pro rok 2012. V Maďarsku ale nikdo precedentní protest nevznesl...

V pravidlech EC není o obchodní síti ani slovo, nevidím důvod k protestu. Motor je evidentně "neupravený, odpovídající specifikaci výrobce".

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.476 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám