Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Ta tvoje varianta je skvělá, ale NEŘEŠÍ problém toho, že budou upřednosťnování lidé, kteří si umí převinout (nebo draze koupit) motor a to na úkor pilotního umění.
pevně danná tabulka prostě veškeré tyto praktiky vymítí.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
každopádně ty "vady na kráse" prostě má
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Docela by mě zajímalo, na čem někdo založí svůj protest, že mu letadlo stoupá pomaleji než druhému. Představuji si tu hádku a přijde mi taková situace neřešitelná.
- Zavedení seznamu povolených motorů podle mě povede do pekel ještě spolehlivěji než uvolnění, pokud to k něčemu má být, tak na tom seznamu nesmí být víc než jeden motor.
- Pokud se chce omezit výkon, proč neomezit rovnou výkon? Klešťák už není nedostupné zboží.
Skoro ve všech živých kategoriích platí, že se tvůrcům "vymkla" z rukou. A-dvojky střílí z 50 m šňůry nad 100 metrů, F3-jéčka vlekají dvě "gorily" za 2 sekundy atd., to je vše na hony vzdálené původním záměrům. Ale ty kategorie žijí a proto se vyvíjejí. To je přírodní zákon - kde je život, tam je vývoj a konkurence. Pokud se povede stav nějakým způsobem zakonzervovat (třeba seznamem povolených motorů), možná se na louce sejde pár pánů a zavzpomínají si, ale hlavní proud půjde jinudy.
A hlavně se nemohu zbavit dojmu (z této diskuse), že: "pravidla jsou v pořádku, pokud vyhrávám já, pokud se někdo dostane přede mě, je třeba změnit pravidla".
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Pokud chcete absolutní spravedlnost, udělejte z toho FAI F5J-outrunner a je to ne?
tady jde o udržení systému zhruba stejné stoupavosti (a ne o to kdo vyhráva nebo né). a to bez omezení nepůjde si myslím já.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Já mám zase pocit, že se snažíme pravidla neměnit a ano, udržet současný stav ve výkonech motorů.Jan Kubica napsal:
A hlavně se nemohu zbavit dojmu (z této diskuse), že: "pravidla jsou v pořádku, pokud vyhrávám já, pokud se někdo dostane přede mě, je třeba změnit pravidla".
H.
To, že když nebudu muset každý den přemýšlet o novém motoru (v nadsázce), má být impuls pro postupný skon kategorie?
Zatím se nás "konzerv" schází dost.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Slezák
- Offline
- Pokročilejší začátečník
- Příspěvky: 44
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 4
Doteď byli všichni rádi tak proč to zprasit a otevírat vrátka pro spekulace a nekonečné politikaření.
Díky Radime
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal: motor jsem mel v ruce, a letali jsme spolu, a jsme tři očití svědkove.To je ale jedno.
Nechci rýpat, ale taky tady pořád opakuješ, jak je normální stoupavost 11m/s, ovšem měření mi ukazuje, že mi Magic stoupá 13m/s a není nijak neobvyklý... Kdyby bylo normálních 11m/s, tak létám výhradně se Scorpionem, který mi stoupá cca 10m/s, ovšem realita vypadá trochu jinak.
Takže by mě zajímalo, zda je tvůj popis diskutovaného motoru založen na stejně "přesných" údajích
Jinak k seznamu motorů - chci jen upozornit, že pokud vím, tak SMČR moc neakceptuje pravidla řešená na monotypy jednoho výrobce. Takže nějaký striktní seznam s pár typy nemusí být až tak moc akceptovatelný a naopak široký seznam bude neskutečný chaos a podle mě Radim vůbec nechápe, do čeho chce jít. Třeba celkem nesporně legální motor, se kterým létá Radek N., totiž ta čínská kopie AXI2208/20 se stejným kV1820, existuje jako PowerHD, Fusion, Himodel hned ve dvou provedeních a kdoví co ještě, nabídka se navíc neustále mění. Motory jsou fakticky totožné, ale například barvy se liší atd. Opravdu bude přínosem se to snažit vyjmenovat anebo naopak povolit jen jeden z nich???
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal: a proč tedy umřely svářečky ? protože to neomezovali a tak se z toho stala obludná věc.
Pokud chcete absolutní spravedlnost, udělejte z toho FAI F5J-outrunner a je to ne?
tady jde o udržení systému zhruba stejné stoupavosti (a ne o to kdo vyhráva nebo né). a to bez omezení nepůjde si myslím já.
Svářečky vyhynuly, protože se objevily výškoměry a nikdo neviděl důvod v nich pokračovat, když se objevila lepší a zajímavější kategorie. Podle mě čeká malé outrunnery to samé.
Bude vadit, když budu mít kilové éro a stejnou stoupavost jako model menší?
Radim Barč napsal: Já mám zase pocit, že se snažíme pravidla neměnit a ano, udržet současný stav ve výkonech motorů. To, že když nebudu muset každý den přemýšlet o novém motoru (v nadsázce), má být impuls pro postupný skon kategorie?
Zatím se nás "konzerv" schází dost.
Radime, prosím, co budeš dělat, když teď někdo přijde na soutěž s výkonným motorem? Jak mu chceš dokázat, že ho nekoupil v běžné obchodní síti a že ho neupravoval? Já nevím, co je běžná obchodní síť a pochybuji, že to někdo ví. Navíc, existuje něco jako presumpce neviny, takže to důkazní břemeno je na protestujícím nebo pořadateli. Co je neupravený motor? Je strhnutí nálepky úpravou? Přepájení konektorů, výměna hřídele, výměna ložisek, magnetů až po to převinutí? Co jo a co ne? Já vím, že už s tím můžu být trapnej, když to říkám 3. rokem, ale pokud se chce omezit výkon, tak měřením proudu, otáček na vrtuli apod. Geometricky ani nějakým byrokratickým nařízením to nejde.
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Pak v pravidlech stačí třeba maximum 2400mm rozpětí a hmotnost maximálně 750g (horní limit vyloučí stavbu vyloženě "jéčkových" modelů), definici motoru lze úplně vyhodit, protože přestanou hrát roli, navíc menší význam minimální hmotnosti kvůli stoupavosti zjednoduší život "domácím stavěčům". A problém to nemá skoro žádný.
Já si fakt myslím, že když už je zájem o likvidaci "závodů ve výkonů motorů", tak možná už dozrál čas na to se k problému postavit z úplně jiného konce...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.