file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
31. kvě 2012 08:05 #7240 od Aleš Krátký
motor jsem mel v ruce, a letali jsme spolu, a jsme tři očití svědkove.To je ale jedno.

Ta tvoje varianta je skvělá, ale NEŘEŠÍ problém toho, že budou upřednosťnování lidé, kteří si umí převinout (nebo draze koupit) motor a to na úkor pilotního umění.

pevně danná tabulka prostě veškeré tyto praktiky vymítí.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 08:23 #7241 od Petr Dušek
Jen upřesnění, není zde nějaká moje varianta, ale návrh z Eurocupu, který se mi zdá rozumný.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 08:27 #7242 od Aleš Krátký
ok promiň, máš pravdu.
každopádně ty "vady na kráse" prostě má

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 08:59 #7243 od Jan Kubica
- Podle stávajících pravidel stejně motor omezený není, protože nikdo není schopen říci, co je běžně dostupný motor a co je neupravovaný motor (alespoň dle této diskuse), takže vypuštěním těchto ustanovení se vůbec nic nezmění.

- Docela by mě zajímalo, na čem někdo založí svůj protest, že mu letadlo stoupá pomaleji než druhému. Představuji si tu hádku a přijde mi taková situace neřešitelná.

- Zavedení seznamu povolených motorů podle mě povede do pekel ještě spolehlivěji než uvolnění, pokud to k něčemu má být, tak na tom seznamu nesmí být víc než jeden motor.

- Pokud se chce omezit výkon, proč neomezit rovnou výkon? Klešťák už není nedostupné zboží.

Skoro ve všech živých kategoriích platí, že se tvůrcům "vymkla" z rukou. A-dvojky střílí z 50 m šňůry nad 100 metrů, F3-jéčka vlekají dvě "gorily" za 2 sekundy atd., to je vše na hony vzdálené původním záměrům. Ale ty kategorie žijí a proto se vyvíjejí. To je přírodní zákon - kde je život, tam je vývoj a konkurence. Pokud se povede stav nějakým způsobem zakonzervovat (třeba seznamem povolených motorů), možná se na louce sejde pár pánů a zavzpomínají si, ale hlavní proud půjde jinudy.

A hlavně se nemohu zbavit dojmu (z této diskuse), že: "pravidla jsou v pořádku, pokud vyhrávám já, pokud se někdo dostane přede mě, je třeba změnit pravidla".
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 09:05 #7244 od Aleš Krátký
a proč tedy umřely svářečky ? protože to neomezovali a tak se z toho stala obludná věc.
Pokud chcete absolutní spravedlnost, udělejte z toho FAI F5J-outrunner a je to ne?

tady jde o udržení systému zhruba stejné stoupavosti (a ne o to kdo vyhráva nebo né). a to bez omezení nepůjde si myslím já.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 09:19 #7245 od Radim Barč

Jan Kubica napsal:
A hlavně se nemohu zbavit dojmu (z této diskuse), že: "pravidla jsou v pořádku, pokud vyhrávám já, pokud se někdo dostane přede mě, je třeba změnit pravidla".
H.

Já mám zase pocit, že se snažíme pravidla neměnit a ano, udržet současný stav ve výkonech motorů.
To, že když nebudu muset každý den přemýšlet o novém motoru (v nadsázce), má být impuls pro postupný skon kategorie?
Zatím se nás "konzerv" schází dost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 09:34 #7246 od Petr Slezák
Jasně definovaným seznamem motorů je situace nejjednodušeji udržitelná a konzervativita je vítána.
Doteď byli všichni rádi tak proč to zprasit a otevírat vrátka pro spekulace a nekonečné politikaření.
Díky Radime ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 10:03 #7247 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: motor jsem mel v ruce, a letali jsme spolu, a jsme tři očití svědkove.To je ale jedno.


Nechci rýpat, ale taky tady pořád opakuješ, jak je normální stoupavost 11m/s, ovšem měření mi ukazuje, že mi Magic stoupá 13m/s a není nijak neobvyklý... Kdyby bylo normálních 11m/s, tak létám výhradně se Scorpionem, který mi stoupá cca 10m/s, ovšem realita vypadá trochu jinak.
Takže by mě zajímalo, zda je tvůj popis diskutovaného motoru založen na stejně "přesných" údajích :o

Jinak k seznamu motorů - chci jen upozornit, že pokud vím, tak SMČR moc neakceptuje pravidla řešená na monotypy jednoho výrobce. Takže nějaký striktní seznam s pár typy nemusí být až tak moc akceptovatelný a naopak široký seznam bude neskutečný chaos a podle mě Radim vůbec nechápe, do čeho chce jít. Třeba celkem nesporně legální motor, se kterým létá Radek N., totiž ta čínská kopie AXI2208/20 se stejným kV1820, existuje jako PowerHD, Fusion, Himodel hned ve dvou provedeních a kdoví co ještě, nabídka se navíc neustále mění. Motory jsou fakticky totožné, ale například barvy se liší atd. Opravdu bude přínosem se to snažit vyjmenovat anebo naopak povolit jen jeden z nich???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 10:13 #7248 od Jan Kubica

Aleš Krátký napsal: a proč tedy umřely svářečky ? protože to neomezovali a tak se z toho stala obludná věc.
Pokud chcete absolutní spravedlnost, udělejte z toho FAI F5J-outrunner a je to ne?

tady jde o udržení systému zhruba stejné stoupavosti (a ne o to kdo vyhráva nebo né). a to bez omezení nepůjde si myslím já.


Svářečky vyhynuly, protože se objevily výškoměry a nikdo neviděl důvod v nich pokračovat, když se objevila lepší a zajímavější kategorie. Podle mě čeká malé outrunnery to samé.

Bude vadit, když budu mít kilové éro a stejnou stoupavost jako model menší?

Radim Barč napsal: Já mám zase pocit, že se snažíme pravidla neměnit a ano, udržet současný stav ve výkonech motorů. To, že když nebudu muset každý den přemýšlet o novém motoru (v nadsázce), má být impuls pro postupný skon kategorie?
Zatím se nás "konzerv" schází dost.


Radime, prosím, co budeš dělat, když teď někdo přijde na soutěž s výkonným motorem? Jak mu chceš dokázat, že ho nekoupil v běžné obchodní síti a že ho neupravoval? Já nevím, co je běžná obchodní síť a pochybuji, že to někdo ví. Navíc, existuje něco jako presumpce neviny, takže to důkazní břemeno je na protestujícím nebo pořadateli. Co je neupravený motor? Je strhnutí nálepky úpravou? Přepájení konektorů, výměna hřídele, výměna ložisek, magnetů až po to převinutí? Co jo a co ne? Já vím, že už s tím můžu být trapnej, když to říkám 3. rokem, ale pokud se chce omezit výkon, tak měřením proudu, otáček na vrtuli apod. Geometricky ani nějakým byrokratickým nařízením to nejde.

H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 10:14 #7249 od Tomas Hruby
A pak ještě jedna poznámka - když tady všichni argumentujete cenou, uvědomujete si, že za cenu jednoho AXI mám Altis V3 nebo dva SkyLimity? Pokud chcete být tak "sociálně citliví", nebylo by fakt lépe přejít na výškoměry a najednou v pohodě vystačit s tím nejlevnějším čínským motorem za 6USD??

Pak v pravidlech stačí třeba maximum 2400mm rozpětí a hmotnost maximálně 750g (horní limit vyloučí stavbu vyloženě "jéčkových" modelů), definici motoru lze úplně vyhodit, protože přestanou hrát roli, navíc menší význam minimální hmotnosti kvůli stoupavosti zjednoduší život "domácím stavěčům". A problém to nemá skoro žádný.
Já si fakt myslím, že když už je zájem o likvidaci "závodů ve výkonů motorů", tak možná už dozrál čas na to se k problému postavit z úplně jiného konce...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.435 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám