file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
30. kvě 2012 23:08 #7230 od Petr Slezák
Řekl bych, že je potřeba vychladnout a vrátit se na zem k podstatě ;)
Souhlasím s Radimem a Alešem.
Jde o to, co s touhle kategorii. Jestli to má být pro pár koumáků s vysokým egem, ochotných do toho investovat cokoli a nebo pro sportovní zábavu modelářů.
Já to teda dělám pro to druhé a myslím že minimálně 90% kamarádů taky.
Z toho plyne jasný závěr a ten řekl Aleš, půjde to do kopru soudruzi a pak nevím co budete řešit.
Tyhle situace už proběhly na jiných úrovních v mnoha sportech a dopadlo to podobně,
tak že i v F1 mají certifikované motory, aby to bylo hlavně o umění pilota a né kontaktech v NASA. :lol:
Pokud má RCEK zůstat zajímavý, vytipovat pár motorů a je po nekonečném mlácení slámy na prach.
Ať každý ví do čeho jde a podle toho se zařídí. Jinak to bude brzy kategorie několika "vyvolených"
co si budou v kroužku plácat po ramenou jak jsou dobří, proto že se lidi na takovou soutěž rychle vykašlou. Letu zdar.
Howght. :mrgreen:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 04:23 #7231 od Petr Dušek
Tedy zpět k tématu.
Minimálně třikrát už padla otázka: Kdo sestaví ten zmiňovaný seznam? Na základě jakých kritérií budou motory (nebo jeden motor?) vybrány? Jak budete řešit situaci, kdy František Koudelka bude s motorem ze seznamu stoupat o 3m/s rychleji?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 06:08 #7232 od Aleš Krátký
já bych vycházel z tabulky motorů zde
každopádně jisté modifikace asi budou muset být.

hlavní je určení referenční rychlosti stoupání modelu :)

dozajista se shodneme, že pokud se koupí jak starý turnigy (1900kv), tak axi nebo klasický dualsky, potom letadlo stoupá zhruba 11 m/s. rozhodně se nechceme dostat k 15 a už vůbec ne 17 atd.

vím, že petr kurjan zkouší nějaké nové motory od dualskyho.Možná on by mohl poreferovat. stejně tak jako stačí testnout motor v prototypu letadla které máme všichni a to je daidal s váhou 530gr (naloženy elektronikou navíc). Je to sice krkolomné, ale rozhodně účinné.

jiné nápady ? nebo přímo typy na lidi, či motory?

ad diametrálně jiné stoupání se stejným motorem : mno když budeme dva na ploše s tím samým, a jeden poletí očividně víc, tak hold ukáže motor. přemotaný motor pozná každý nebo ne? imho můžeš ho klidně na zemi změřit (to znamená stejne baterie, vrtule, a kontrola odběru Ampér)



edit : samo, že můžeme třeba říct : motory s KV > 2000 se do seznamu nedostanou. (pokud to není blbost :-D )

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 06:48 #7233 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: ...když budeme dva na ploše s tím samým, a jeden poletí očividně víc, tak hold ukáže motor. přemotaný motor pozná každý nebo ne?

Převinutý motor nepozná nikdo, prostě měl štěstí, je to jiná série, číňan použil jiný drát...

Pokud chcete omezit výkony, stačí stanovit maximální délku statoru opravdu 8 a ne 9mm a maximální délku motoru 26mm (přes všechno mimo hřídele). Tomu myslím zatím vyhovuje jenom Axi a Dualsky, a hned máte náhradu jednoduchého seznamu motorů, aniž by ten seznam musel někdo tvořit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 06:51 #7234 od Aleš Krátký
no, k tomu převinuty / nepřevinutý by se mohl vyjádřit Novotňák.

ad rozmery stator / rotor atd je sice fjan,ale tam už zase řešíš převíječe, a děláš z toho svářečky

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 07:16 #7235 od Petr Dušek
Aleši, máš stále dojem, že převinutím snadno získáš supermotor. Tak to nefunguje. Pouze změnou počtu závitů změníš KV a riskuješ že motor bude hořet - viz Mega F5J. Získat výkonnější motor je otázkou plechů, magnetů, vinutí.. to už není tak jednoduché, a pořád je to jenom 40-50g materiálu, který se sakra rychle ohřívá. Má to fyzikální limity, které se nedají překročit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 07:23 #7236 od Aleš Krátký
ale to já samozřejmně vím Petře. Například jeden nejmenovaný kolega spojil dva čínske motory dokupy (starot a rotor) a má motor který tahá 650gr těžké éro zhruba 16m/s.
nemotal, nepředělával kdo ví co všechno a má ho.

kdyby byla tabulka, takový motor tam nenajdu a je to.a to mu ho nemusím ani rozebírat do šroubku a měřit stator nebo magnety či kdo ví co.

jak říkám, tomuhle (elektromotorovým vnitřnostem) já tak extra neroumím, ale jsou tu jiní, kteří se k tomu mohou dozajista vyjádřit.

Koneckonců můžeme využít "Vox populi, vox Dei" a udělat anketu.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 07:31 #7237 od Radim Barč

Petr Dušek napsal: Tedy zpět k tématu.
Minimálně třikrát už padla otázka: Kdo sestaví ten zmiňovaný seznam? Na základě jakých kritérií budou motory (nebo jeden motor?) vybrány? Jak budete řešit situaci, kdy František Koudelka bude s motorem ze seznamu stoupat o 3m/s rychleji?

Já! V sobotu obejdu všechny soutěžící a vyzvím, jaký kdo používá motor. Když se motor objeví ve dvou, nebo třech exemplářích, zaregistruju ho do seznamu. Nepředpokládám dlouhý seznam. To bychom měli seznam na roky 2013 a 2014.
Kontrola je pro mě jednoduchá, pokud se jedná o standardně používaný motor, předpokládám standardní výkon. Není možné, aby pěti lidem točil 8000 a jednomu 9000.
Ale hlavně, už posté, kdo chce podvádět, tak si asi najde cestičku vždy. Pokud se bude jednat pouze o neskutečně vtipného týpka, který všem ukáže, jak s nimi vyběhl a jak děravé zákony mají, je mi ho akorát líto a nevěřím, že se na soutěží objeví vícekrát.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 07:34 #7238 od Aleš Krátký
Prosím, Prosím, Radim Barč se hlásí :-D

ok,to zní jako dobrá myšlenka.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
31. kvě 2012 07:58 #7239 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: ... Například jeden nejmenovaný kolega spojil dva čínske motory dokupy (starot a rotor) a má motor který tahá 650gr těžké éro zhruba 16m/s. nemotal, nepředělával kdo ví co všechno a má ho.

To je pohádka které věří jen malé děti, jsou nějaká měření, záznam z výškoměru?

Radimovu iniciativu vítám, konečně nějaká konkrétní akce.

K těm podvodníkům - nevidím je kolem sebe a zatím věřím tomu, že takoví nejsou, ale jak už to psal Tomáš, proč nechávat v pravidlech prostor pro takové spekulace, když by to šlo jednoduše, maximálně se šuplérou.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.528 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám