file FAI - F5J

Více
03. srp 2012 14:58 #7792 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Mirku, ten chalan (J. Bačiak) tě sice napomenul neprávem, ale určitě ne ve zlém úmyslu, prostě si jen dostatečně pozorně nepřečetl pravidla. Případný protest bylo potřeba řešit na místě, v tomto případě by to bylo asi na opakování letu, ale je zbytečné se na tom tady vozit týden po soutěži ;) .

To co tady napsal Palo Lišhák, je jiná kapitola, dost dlouho jsem hledal slušná slova na odpověď, ale moudřejší ustoupí a my se nad to povzneseme. Omluvu nečekám, ale rozhodně by byla na místě :idea: .


PS: F5J se létá podle pravidel FAI (nikoliv SMČR).

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. srp 2012 15:42 #7793 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Já třeba fakt nevím, co na to napsat. Toho nesouladu v pravidlech FAI u startu si nikdo nevšiml prostě proto, že to vůbec nikoho nenapadlo - všichni zkušenější automaticky startují z pásu a berou to jako samozřejmost.
Mirek udělal chybu - nechci mu sahat do svědomí, ale velmi pochybuji, že v momentu toho sporu znal formulaci pravidel o těch 4m, navíc není od věci dodat, že pokud byl opravdu jen půl metru z pásu, tak pokud by byl navíc ještě o necelé dva metry mimo osu bodu, tak by přesáhl i ty 4 metry od hypotetického startovacího bodu umístěného tam, kde by měl být při vytýčení striktně podle FAI. Proto bych byl s tím "neprávem napomenutím" dost opatrný - ono to bylo asi dost na hraně i podle té současné zmatené úpravy. No ale fajn - došlo jen na napomenutí, žádná nula nebyla, žádný extrém. To, pak Mirek s dalšími našel ten zmatený bod pravidel beru také jako klad - aspoň víme, co je třeba doladit - pořád vše v pohodě, za sebe bych řekl, že je jen dobře, že se to diskutovalo, příště bude klid.

Jenže bohužel se to pak nějak celé zkazilo - místo aby Mirek napsal třeba , "OK, budu si to pamatovat a příště si to pohlídám, ale nemusel mi tolik nadávat", čímž by celá diskuse přátelsky skončila, tak začal doslova kopat kolem sebe ve smyslu "ten tamto, onen tamto". Já tomu fakt nerozumím, proč??? Přirozeně si neodpustil sérii svých typických výlevů ani JK a najednou tu bylo docela obstojné nasrání. Přiznejte si, že některé ty komenty byly vůči pořadatelům docela ošklivé...

To, co pak napsali Palo a Juraj sice bylo poměrně drsné, sám bych to takto nehrotil, ale na druhé straně si myslím, že to nebyla zas tak docela neadekvátní a nezačali si... Doporučil bych všem trochu vychladnout a radši létat - už tento víkend máte šanci v Holíči (sám se tam bohužel nedostanu), pak za 14 dní bude maxiakce v Dubnici (tam už jedu) a pak případně v Trnavě - šancí je dost ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. srp 2012 19:22 #7796 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J

Petr Dušek napsal: To co tady napsal Palo Lišhák, je jiná kapitola...

Kto chce, ten si v mojich príspevkoch nájde ich pozitívny základ. Kto hľadá rôzne zámienky pre vyrývanie, tiež si ich tam môže nájsť...
Nevidím dôvod ani necítim potrebu komukoľvek sa ospravedlňovať za čokoľvekm čo som napísal v tomto vlákne...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 11:38 #7808 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Nazdar všem, ať tu je zas nějaký pozitivnější příspěvek, tak jsem právě napravil jeden rest - na http://modelweb.fotozona.cz/2012/08/nas ... 3-pro.html je popis toho, jak je to vlastně s firmwary pro Altis pro různé varianty zapojení - FAI, Y kabel, FAI sériové, ale s restartem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 11:43 #7809 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma FAI - F5J
Tomáši, Tomáši, Tomáši Hrubý, co zas tady blábolíš. Přiznej, že Mirek Kotula, tím že vystoupil ze startovacího koridoru se podle stávajících pravidel, která jsou vyvěšena SMČR, se žádného přestupku nedopustil. Co tady mylně píšeš, že Mirek udělal chybu, ještě jednou Mirek podle stávajících, doufám, že platných pravidel, žádný přestupek, tím že vystoupil z koridoru neporušil, protože na 100% jsem se vešel do čtyřmetrové tolerance, která je uvedena v pravidlech. Už na závodech, jsem byl za tebou a ptal jsem se na ty čtyři metry a ty jsi mě mylně informoval, že to neplatí a tím, že jsem startoval, mimo koridor jsem vlastně neodstartoval a měl jsem mít stejně nula bodů. Pěkný pokus a blábol! A já si myslel, že trenér má pomáhat a ne takto blbě kohokoli odpálit. Ty bys toho trenéra v žádném případě dělat nemněl. Místo toho, abys pomáhal, tak se jen exhibuješ.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
15. srp 2012 13:23 #7986 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma FAI - F5J
Důrazně upozorňuji všechny pořadatele soutěží elektroletů na důsledné dodržování znění pravidel ! Je nutné dodržovat jak pravidla národních kategorií,tak zvláště znění prozatímních pravidel F5J !
Čili na území CZE se bude dodržovat znění pravidel F5J ,které zakazuje opětovné zapnutí motoru-motor se zapíná jen jednou !!!
Není přípustné si udělat nějakou místní úpravu ,tak jako se praktikuje doposud.Z hlediska pohledu šéftrenéra je soutěž,kde se pravidla nedodržela ,neplatná a tudíž se nezapočítává do žebříčků.
Pokud se příští rok znění pravidel F5J změní-bude vše jasné ! Ale v tomto roce se létá podle dosavadních pravidel.Totéž se týká i létání na svahu v RCEJ-RCEK-F5J-lokality jsou zasvěceným známé.
Dr.Nezhyba

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2012 06:22 #8008 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
V Dubnici jsem trochu zjišťoval, cože to bylo za problém s výškoměry v Holíči (jak se diskutovalo asi před týdnem v jiném threadu). Nutno říct, že zjištění byla mnohem prozaičtější, než se psalo (což mě nepřekvapuje), ten opravdu podstatný problém se netýkal žádných "superfint" s natlakováním býškoměru či zapínáním motoru na čtvrt plynu atd.
Podstatný problém byl v tom, že pokud se na soutěži povolí restart motoru za nulu, tak je prostě nezbytné, aby byl ve výškoměru správný firmware. Jenže zejména slovinské Altimeter při starším fw nijak neindikují nulu za opakované zapnutí motoru. No a při kontrole se ukázalo, že zahraniční účastníci měli vesměs firmwary blbé, snad až 15 lidí... Žádný cílený podvod, prostě neznalost, přitom bohužel z pravidel FAI prozatím vypadl bod, který umožňuje striktně stanovit "legální firmware" (v původním návrhu to bylo), takže je to dost problém vynutit. Tohle byl asi hlavní důvod, proč se posléze pro Dubnici restart zakázal, nikdo na to neměl nervy a ukazuje se, že při "FAI zapojení" je chování Altimetrů přici jen korektnější. Ono to také není dokonalé, Altis s prapůvodním fw nepočítá FAI výšku zcela podle pravidel a aktualizace je na místě i zde, nicméně odchylky jsou v tomto případě mnohem menší.

Podle mého názoru bude nutno do pravidel dostat nějaký bod umožňující pořadateli v propozicích jasně uvést a vyžadovat konkrétní verze firmware, je to žádoucí obecně, nejen pro odchylku s restartem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2012 07:23 #8011 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Podle mého názoru bude nutno do pravidel dostat nějaký bod umožňující pořadateli v propozicích jasně uvést a vyžadovat konkrétní verze firmware, je to žádoucí obecně, nejen pro odchylku s restartem.

Já předpokládám, že až se do pravidel dostane chybějící seznam schválených zařízení, bude to včetně odpovídajícího FW, takže tento problém je pouze na straně prozatímních (a tedy ne zcela kompletních) pravidel.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2012 07:52 #8012 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Já mám Petře popravdě s tím seznamem přímo v pravidlech dost problém. Jde o to, že pokud to dáš přímo do pravidel, tak budeš mít velký problém při odhalení nějakého bugu - tohle se prostě děje, že něco vypadá jako funkční, ale pak se zjistí, že za jisté konstelace okolností to není tak docela. A teď máš problém - v pravidlech bude dejme tomu Altis V3 fw5.1. Ale aktuálně je k dispozici fw5.2, který dolaďuje některé věci - když dáš striktní seznam, tak prostě nemáš cestu tu opravu aplikovat dřív než za rok a správně by měli všichni létat s "chybovou verzí". Zrovna tak to bude blokovat uvedení zcela nového výškoměru.

Tohle by bylo lépe naformulovat na jednu stranu nějak volněji, na druhé straně ale přísněji v tom, že by pořadatel mohl předem nahlásit známé ověřené firmwary přípustné k datu soutěže a ty pak tvrdě vyžadovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
20. srp 2012 08:02 #8014 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
Proto jsou asi teď prozatímní pravidla bez seznamu, je několik roků čas ty chyby odladit... a pak by měli výrobci nabízet pouze opravdu funkční výškoměry s jediným správným FW, opravdu nečekám od (s prominutím) důchodců, že budou stále on-line na podpoře výrobce a instalovat FW před každou soutěží jako se to děje teď (nebo spíš neděje, jak ukazují zkušenosti ze soutěží, a je to celkem pochopitelné) :?: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.701 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám