file FAI - F5J

Více
18. říj 2012 10:18 #8409 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma FAI - F5J
Souhlasím s Honzou Kubicou.Stačí létat podle stávajících pravidel F5J,akorát u malých povolit rozpětí do 2600 mm max.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 13:30 #8410 od Palo Lišhák
Odpověděl Palo Lišhák pro téma FAI - F5J
Fajn debata... Akurát sa v nej trochu precenil pôvodný zámer autora pravidiel F5J-lite (J.D. seniora) ;)
Na tej súťaži v Dubnici som lietal. Ale nenadobudol som pocit, že by si spomínané "klubové pravidlá" robili nárok na rozšírenie za rámec klubového letiska ;) Myslím si, že hlavným dôvodom pre organizovanie ďalších podobných súťaží je výhradne snaha rozšíriť vlastný klubový team pre oficiálne súťaže FAI-F5J...

Viem, že sa v niektorých krajinách lietajú aj súťaže dvojmetroviek, resp. "značkové" súťaže s rovnakým typom eroplánov, ale nemyslím si, že by sa dubnický klub usiloval vytvoriť niečo už niekde vymyslené.
Dubnická súťaž z októbra bola a zrejme aj zostane "vnútornou záležitosťou klubu". Fakt, že som o nej napísal pár slov do "klubových news" si netreba vykladať ako pokus o splodenie nejakej novej odnože pravidiel pre záchranu svetového elektroletu ;)

Musím však uznať, že niektoré poznámky, námietky a návrhy v debate k tejto "LITE-story" sú celkom zaujímavé.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 14:31 #8411 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J

Jan Kubica napsal: Tomáši, podle mě lze pokutovat jen za daný let, penalizace za chybu v jednom letu vztažená na celou soutěž mi přijde nesystémová. Za jeden let míň než nulu dostat nelze, si myslím.

Mě pořád zaráží ta snaha o zavedení možnosti opakovaného zapnutí motoru. Mimo to, že to umožňuje "e-termiku", je tu ještě navíc otázka třeba kontroly vypnutí motoru po 30 vteřinách, bezpečnost lidí při přistávání (viz Petrův případ v Bořeticích) nebo i při měření výšky už na zemi. Možná to jde ošetřit softwarem, ale paralelní zapojení spínače prostě být nesmí.


K tomu prvnímu bych podotkl, že třeba v F3B je penalizace za safetyline na rychlosti připisovaná do celkového výsledku už dávno a nikdo se nad tím nepozastavuje. Ano, znamená to, že výsledek letu může být hodnocení i míň než nula, proč by ne? Osobně bych mimochodem při povolení restartu penalizaci žádnou nedával, nicméně pokud by se jako kompromis mezi úplným zákazem restartu motoru a jeho povolením za nulu ukázala varianta "penalizace navíc", tak bych se s tím srovnal celkem snadno.

Ad opakované zapnutí - na etermiku lze zapomenout, problém byl v tom, že na některých soutěžích v "pokusné době" se létalo s restartem s firmwary, které tohle nezvládaly. U vhodného fw ale problém prostě není. Prostě by se musel do specifikace výškoměru v pravidlech (nebo do textu "povolené odchylky") přidat bod ve stylu "Při opakovaném zapnutí motoru musí výškoměr jednoznačně indikovat FAI výšku jako chybu". Tento bod by nahradil současný bod "výškoměr nesmí povolit opakované zapnutí motoru", případně by to mohlo být formulováno ve stylu "Nebo" - prostě jasné zamezení zapsání výšky po restartu. Třeba Altis s fw2.1 tohle plní zcela perfektně, mimochodem je fuk, zda je paralelně nebo sériově. Při sériovém zapojení by to asi šlo dále vylepšit, třeba tou nemožností podruhé zapnout motor pod 10m, ale to už je o dalším vylepšení bezpečnosti, nikoli o zamezení podvodu za letu...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 17:37 #8412 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J

Jaroslav Nezhyba napsal: Souhlasím s Honzou Kubicou.Stačí létat podle stávajících pravidel F5J,akorát u malých povolit rozpětí do 2600 mm max.


souhlas, pod to se taky podepisu

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 18:14 #8413 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Jak jsem psal výše - je nanejvýš pravděpodobné, že přesně takto to také příští rok bude... Na samostatné soutěže "malých výškoměrů" asi čas ještě nedozrál, ale věřím, že dost pořadatelů rádo vyhlásí i pořadí "malých" ;) No a v této situaci přirozeně ani žádný rozdíl od pravidel F5J možný není. Teprve když se to případně ujme má cenu řešit samostatnou kategorii, případně s většími úpravami pravidel, ale to bude až nejdříve pro 2014.

Jen bych pro pořádek dodal, že by to rozpětí mělo být 2540mm či 2500mm a ne 2600mm, je to 100 palců a je dost reálné, že se podobné kategorie objeví i v zahraničí a tam to bude spíše zaokrouhleno na 2.5m anebo přesně těch 100palců. Bylo by proto hloupé, aby si někdo nachystal model o rozpětí 2600mm a pak měl kvůli šesti centimetrům potíže, raději dejme limit nepatrně menší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 19:05 #8414 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: ...věřím, že dost pořadatelů rádo vyhlásí i pořadí "malých"...

Pohled do kalendáře napovídá, že máme pouze 4 pořadatele F5J :( :( :cry:
Kolik asi tak je "dost" ze čtyř... :?: ...to jen takové postesknutí mimo téma.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 19:17 #8415 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Jo, k tomu bohužel nemám co dodat, taky mě to moc netěší... Jak to vypadá, tak o poznání naroste počet zajímavých a vzdáleností dosažitelných akcí mimo ČR, viz třeba minulý víkend německé mistrovství F5J, příští rok toho pod Contest Magazine bude asi více v DE a možná i AT, doma to ale zatím vypadá jen na "mírný pokrok v mezích zákona" ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 20:05 #8416 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
ja sam vim minimalne o 3 akcich ala F5J ale nezapsanych v kalendari kvuli ruznym duvodum

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
18. říj 2012 21:10 #8417 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma FAI - F5J
A můžeš ty důvody popsat, nebo alespoň naznačit... ???

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. říj 2012 06:25 #8418 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma FAI - F5J
tak ja napriklad u sebe na letisti to nezapisuju proto ze :

1) nemam uplne vhodnou plochu
2) nebudu tam mit zadne pomocniky (rozumej casomerice)
3) chci mit povoleny restart
4) chci tam litat i s malyma, nebo "nepovolenymi" vyskomery.
5) zkratka se ne*rat s FAI rules.


ma to byt sranda test a zalitat si s kamarady

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.460 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám