file FAI - F5J

Více
19. říj 2012 11:25 #8429 od Jan Kubica
Odpověděl Jan Kubica pro téma FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Jen tak naokraj, Honza Kubica je s Castorem třetí v žebříčku, jednou na bedně, tuším dvakrát ve finále a potřetí jen těsně pod...

Ano, handicap to je, ale situací, kdy prostě menší model nemá na velké modely šanci, letos zas tak moc nebylo. Skoro bych řekl, že jsem letos viděl více soutěží, kdy by perfektně zvládlý menší model měl i své výhody...
Je mi jasné, že tak za další 1-2 roky šance "malých" dále poklesnou a pokud o to stále bude zájem, tak bude posléze vznik malé kategorie na místě. Ovšem nevěřím, že by toto byla již záležitost roku 2013, příští sezóna prostě ještě tak vyhrocená nebude a klidně se vsadím, že případů, kdy někdo s RCEK či jiným modelem do 2,5m vezme "velkým ptákům" tisícovku, bude nemálo.


Administrativní zásah, ne? :lol:

F5J je FAI kategorií, tudíž špičkovou. Až budou po soutěžích jezdit jen špičkoví piloti typu Radka Malčíka, bude malý model naprosto bez šance. Ale teď ještě pro většinu pilotů platí, že když bude Radek létat s 2.5m a my ostatní s Piky, může se výjimečně i stát, že Radek nebude mít po základních kolech samé 1000 :lol: . F5J je totiž hlavně kategorií pilotní, takže já bych to s těmi velkými modely až tak tragicky neviděl. Nedá mi to nepřipomenout výrok jednoho pilota Xploreru z Itálie, když končil Autonomy s 10 lety, zatímco špička se stejnými modely překročila 25 letů - termika se bez tréninku létat nedá!

Malá kategorie vznikne, ale zatím bych se tím netrápil - jedna soutěž a hodnocení malé/velké zvlášť je to nejlepší, co se teď dá vymyslet. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
19. říj 2012 11:39 #8430 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma FAI - F5J
Jak jsem psal výše - nároky na pořadatele F5J jsou minimálně z hlediska plochy a startovišť v podstatě stejné jako u RCEK, pokud ovšem bude i u RCEK dodržovat pravidla se vším všudy. Takže bych to zas tak neprožíval...

Nicméně je asi na diskusi, zda případně opravdu nedat nějaké návrhy do povolených odchylek v oblasti nároků na pořadatele. Podobně jako třeba u volných F1x neplatí povinnost zajistit dalekohledy nebo absence měření hlučnosti u F2, když na to pořadatel nemá výbavu. U F3J je dokonce touto formou povolen start navijákem, což už je docela velká změna, takže precedentů je dost. Zkusím se nad tím ještě zamyslet a případně nějaký návrh podám.

S malou kategorií plně souhlasím, já si myslím, že po nějaké době vznikne, jsem pouze přesvědčen, že to chce nějaký čas. A právě to společné létání se mi jeví jako optimální k jeho překlenutí ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. led 2013 20:46 - 01. led 2013 20:51 #8782 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: FAI - F5J
Když už jsem to nakousl v diskusi u výškoměrů, tak upozorňuji ctěné soutěžící, že na www.fai.org/ciam-our-sport/f5-electric-flight jsou nová pravidla pro rok 2013 (s datem vyhlášení 28.12.2012). Nejde dát přímý odkaz, je to ale na konci stránky - Sporting code section 4 - F5. Zatím jen anglicky, odhaduji, že Tomáš Bartovský připraví i českou verzi na web SMČR.

Změny tam ale nevidím - koloval nějaký proposal, který pravidla čistil od nesmyslů (třeba zákaz zoomingu, který přitom řeší výškoměr) a čistil i jiné věci, ale zjevně na jeho schválení nedošlo.
Kladem je, že se nemusíme učit nic nového - pořád stejně bodů za výšku i přistání, stejné požadavky na výškoměr, bohužel pořád bez restartu motoru.

Vadou naopak je, že zůstaly i nedomyšlenosti, třeba ten "oblíbený" rozpor rozměrů "startovacího koridoru" a vzdálenosti od "startovacího bodu", který je z geometrického hlediska dost nekontrolovatelný i některé jiné debatované věci. Ale když soutěže fungovaly loni, tak není důvod, aby bylo letos problémů více, tak coby :-)

Tak či onak pravidla na zde uvedeném odkazu platí a minimálně na závodech Eurocontest platí bez diskuse, v této sérii má ostatně anglické znění přednost před českým, kdyby byly v překladu nějaké chyby (ale spíš nebudou). Určitě se to bude brát vážně i na mezinárodních závodech Intertour atd.

Na domácích akcích to přirozeně bude podle možností, když někde není prostor pro přesnou definici koridoru, tak se kvůli nezblázníme (pokud bude dodrženo rozumně bezpečné rozmístění), zrovna tak jistě nebude nikoho trápit, že do finále půjde méně než 10 lidí (formálně minimum podle pravidel) na malé soutěži, kde bude pod 20 lidí. Ale mimo tyto skutečně objektivní body by se pravidla už letos měla dodržovat, teď už by mělo jít o plnohodnotnou sezónu a ne jen nějaký "rozjezd"!!!
Píšu samozřejmě o "velké F5J", pokud někdo vyhlásí neoficiální F5J-100, tak si víceméně může dělat co chce, ale to je samostatné téma, které patří do jiného threadu :-)
Poslední změna: 01. led 2013 20:51 uživatelem Tomas Hruby.
Poděkovali: Aleš Krátký

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. led 2013 20:51 #8783 od Aleš Krátký
Odpověděl Aleš Krátký pro téma Re: FAI - F5J
dekujeme za into Tome !
neco o malych pak napisu ja,az trosku rozmrzneme a dostaneme modelarskou naladu :)
uvidime co vypadne z ankety (prevratne zmeny uz necekam teda) a podle toho se zaridime. potesil me i pocet "letat a organizovat" uvidime

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
01. led 2013 22:04 #8784 od Petr Dušek
Odpověděl Petr Dušek pro téma Re: FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: ...nová pravidla pro rok 2013 (s datem vyhlášení 28.12.2012). Nejde dát přímý odkaz, je to ale na konci stránky - Sporting code section 4 - F5. Zatím jen anglicky, odhaduji, že Tomáš Bartovský připraví i českou verzi na web SMČR.

Změny tam ale nevidím...


Děkujeme za informaci, ovšem s alespoň minimální znalostí jednacího řádu FAI je zcela zřejmé, minimálně od dubna, že v pravidlech (F5J) pro rok 2013 žádné změny nebudou a být nemohou, když nebyly příslušnými orgány projednány ani schváleny... ;) .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
02. led 2013 23:54 - 03. led 2013 06:57 #8793 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: FAI - F5J

Tomas Hruby napsal: Tak či onak pravidla na zde uvedeném odkazu platí a minimálně na závodech Eurocontest platí bez diskuse, v této sérii má ostatně anglické znění přednost před českým, kdyby byly v překladu nějaké chyby (ale spíš nebudou). Určitě se to bude brát vážně i na mezinárodních závodech Intertour atd.


Tak či onak, pro soutěže které jsou pořádány na území ČR a jsou uvedeny v kalendáři Svazu modelářů ČR, by především měl být k dispozici český překlad pravidel F5J a pro zahraniční soutěžící pravidla v anglické verzi. I když je to soutěž FAI.
Poslední změna: 03. led 2013 06:57 uživatelem Aleš Krátký.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2013 08:44 #8796 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: FAI - F5J
Ještě to projdu, ale vypadá to, že se opravdu nedostalo k projednání a změně vůbec nic, v tom případě česká pravidla už jsou a nenastane žádný ani dočasný "chaos" - platí loňský překlad.

Jinak ale pokud je soutěž v mezinárodním kalendáři FAI (což jsou u F5J 2013 pouze Bořetice), tak pak je režim malinko jiný - viz dříve probíraná debata o mezinárodní licenci a také u pravidel je nutno počítat s prioritou znění ze stránky FAI. Ale bez obav, překlady od Tomáše Bartovského jsou vesměs kvalitní, takže nějaký podstatný rozpor je velmi nepravděpodobný :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2013 09:16 #8797 od Mirek Kotula
Odpověděl Mirek Kotula pro téma Re: FAI - F5J
Tady jde hlavně o to, aby někdo neprosazoval jen anglickou citaci. Český překlad pravidel pro F5J FAI musí být plnohodnotný anglické verzi, aby nemohlo docházet nějakým dohadům typu v anglické verzi je to chápáno jinak, což jsem pocítil na vlastní kůži. A pak, kolik procent soutěžících umí použít pravidla pro F5J FAI v anglické verzi. Já třeba neumím a bude nás asi dost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2013 10:23 #8798 od Jaroslav Nezhyba
Odpověděl Jaroslav Nezhyba pro téma Re: FAI - F5J
V případě sporu je vždy rozhodující originální citace pravidel-v tomto případě anglická.Český překlad pravidel nemusí být vždy 100% správný,byť ing.Tomáš Bartovský je na odborné překlady v leteckém oboru pravidel uznávaný odborník.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. led 2013 10:47 #8799 od Tomas Hruby
Odpověděl Tomas Hruby pro téma Re: FAI - F5J
Každopádně žádnou paniku prosím - T. Bartovský to dělá dobře, pravděpodobnost nějakého sporu způsobeného překladem je nepatrná. Tu prioritu originálu je nutno brát jako fakt, ale vesměs bude využití českého překladu z webu SMČR bez problému a modelář, který anglicky neumí a připraví se jen podle české verze problém mít nebude

Koneckonců všechna loňská dohadování u F5J se týkala bodů, které byly "svérázně" už v originále :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.443 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám