file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
03. čen 2012 20:38 #7318 od Tomas Hruby

Radim Barč napsal: Možná by stálo vzít do úvahy i zachování současného stavu, kdy jsem za poslední dva roky nezaznamenal žádný protest ohledně motoru.


Radime na tohle ti umím odpovědět - argument proti je jen a pouze právě skutečnost, že tím riskuješ monopol a nárůst cen kvůli MiHo. Pokud ho totiž Slováci konečně začnou standardně prodávat, tak je nesporně legální (pro pravidla ČR mu zatím chybí jen ten požadavek běžné obchodní sítě) a přitom se bude těžko ve "standardní síti" hledat něco konkurenčního. Právě proto je v EC navrženo pravidla uvolnit, ať se síly srovnají...
Navíc mě už před delším časem napadla jedna "lumpárna", jak si udělat motor libovolně navinutý, nenapadnutelný ani v rámci současných českých pravidel, ale to si zatím nechám pro sebe, ať nezvyšuji dusno :roll:

Podle mě je ve své podstatě ta navržená úprava pro EC2013 ve své podstatě právě snahou nic moc neměnit a předejít rozporům, které by asi byly jen otázkou času. V podstatě asi docela slouží soutěžícím ke cti, že se chovali celkem rezervovaně a motory nehrotili, takže jsme tu měli přes dva roky celkem v klidu (řekněme jen s občasnými drby), bohužel ale zjevně vývoj přeci jen pomalu probíhá a dozrál do bodu, kde už je určitá úprava minimálně vhodná, možná i nutná.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2012 20:50 #7319 od Radim Barč
V pořádku, jen jsem doplnil Alešovy návrhy. Na každém najdeme klady i zápory.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
03. čen 2012 20:55 #7320 od Tomas Hruby
Souhlas, v tomto případě taky nereaguji nijak konfrontačně, jen udávám konkrétní připomínku, přesně tohle se totiž v Maďarsku probíralo... Dovolím si tvrdit, že kdyby nebylo té "obavy z monopolu", tak by žádný podobný návrh nevznikl.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 05:54 #7321 od Aleš Krátký
Doplnil jsem to tam. Ale jak píše Tomáš no :-/

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 06:36 #7322 od Tomas Hruby
Napadá mě jeden kompromisní návrh - nechat pravidla RCEK jak jsou (tedy i s požadavkem na neupravované motory z prodejní sítě), ale přidat větu "maximální kV podle specifikací výrobce je (třeba) 2050ot/V".
To sice neřeší riziko podloudných úprav atd., na druhé straně ale vylučuje MiHo a podobné extrémní speciál. Maximem pro tento limit je pořád ještě konvenční AXI 2208/18, optimalizací by se asi spíše zvedla účinnost a omezilo riziko shoření.
Mohlo by to uspokojit více lidí, byť určitě ne všechny - minimálně by to zamezilo opravdu skokovému nárůstu výkonu, nadruhé straně by ale zbyl jistý prostor pro "hračičky", kteří se snaží dostat nad možnosti "běžného AXI", dalším kladem by bylo odpadnutí starostí s aktualizacemi tabulky atd.
Vadou by bylo "oddělení" od pravidel EC, ale kdoví jak to bude s "mezinárodními outrunnery" za rok, takže s tím bych se dokázal smířit.

Jak říkám - tento návrh není žádný zázrak, několik věcí prostě neřeší, nicméně si myslím, že by mohl být určitým kompromisem...

Poznámka pro případné šťouraly - žádný AXI 2208/18 doma nemám, takže limit si opravdu nepíšu na sebe, mě by stačilo pěkně kulatých 2000 :D Nicméně si myslím, že neuškodí zachovat legálnost reálně existujícího a dostupného motoru...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 06:59 #7323 od Aleš Krátký
toto jsme taky zvažovali s kolegy a myslím, že je to velmi elegantní řešení ! :!:
ať už 2000 nebo 2050 (já jsem pro 2000 ať se to dobře pamatuje)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 07:20 #7324 od Tomas Hruby
Mě na tom tak nějak principiálně vadí, že zase uhýbáme před problematikou různých nelegálních úprav :( Ani to oddělení od EC mě netěší, byť jak jsem napsal, tak se s tím dokážu smířit.
Na druhé straně ale kompromis je obvyklý všude a pokud by toto bylo přijatelné, tak budiž, umím si představit daleko horší řešení.

Ad kV - dal bych 2050, tohle AXI prostě existuje a nemáš šanci ho zvenku poznat od normálního, tak proč zanášet do pravidel hned jeden bod, který "smrdí podfukem"? Navíc se bavíme o českých národních pravidlech, tak asi neuškodí i jistý ohled na domácí výrobce :-)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 08:03 #7325 od Radim Barč
Ano, s tím souhlasím. Navrhoval to už T. Brodský ve Vsetíně.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 08:30 #7326 od Petr Dušek
Budu za rejpala, ale co brání výrobci MIHO dát na trh druhý motor (stejný) u kterého napíše do specifikace kv2050 ?? Běžně se skutečná hodnota kv liší od hodnoty udávané výrobcem, a to i u takových motorů jako NEU apod.
Museli byste dát do pravidel že "skutečná hodnota KV nesmí být větší než..." ale pak jsme u toho, která laboratoř to bude zjišťovat :?: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 08:55 #7327 od Tomas Hruby
To je Petře to, co píšu pořád dokola - hlavní výhodou "uvolnění pravidel" by bylo to, že odpadnou jakékoli spory a možnost podvodů. Já si skutečně myslím, že jednoduchost a "odpadnutí keců" má vyšší hodnotu než roziko růstu výkonů.

Na druhé straně bych to ale nebral do extrému, změřit orientačně kV je maličkost, stačí připojit motor na regl bez vrtule a na jeden drát připojit sondu EagleTree či Unilogu - když bude podíl otáček lomeno napětí výrazně vyšší než udaný, tak je jasné, že tu něco nesedí a nemyslím si, že by si aspoň minimálně seriózně uvažující výrobce dovolil prodávat motor s kV2500 s označením kV2000. Holt by se do pravidel přidala pojišťovací věta "zjištění významného rozporu skutečných a udávaných údajů je důvodem k diskvalifikaci".... Je to prostě kompromis, sám bych sice radši viděl buď variantu "pouze rozměry" anebo radikální řešení s výškoměry, nicméně kdyby to opravdu nebylo průchozí, tak je to lepší než nic, případně než nějaká seznamová varianta, která přináší problémů taky spoustu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.372 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám