Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Radim Barč napsal: Možná by stálo vzít do úvahy i zachování současného stavu, kdy jsem za poslední dva roky nezaznamenal žádný protest ohledně motoru.
Radime na tohle ti umím odpovědět - argument proti je jen a pouze právě skutečnost, že tím riskuješ monopol a nárůst cen kvůli MiHo. Pokud ho totiž Slováci konečně začnou standardně prodávat, tak je nesporně legální (pro pravidla ČR mu zatím chybí jen ten požadavek běžné obchodní sítě) a přitom se bude těžko ve "standardní síti" hledat něco konkurenčního. Právě proto je v EC navrženo pravidla uvolnit, ať se síly srovnají...
Navíc mě už před delším časem napadla jedna "lumpárna", jak si udělat motor libovolně navinutý, nenapadnutelný ani v rámci současných českých pravidel, ale to si zatím nechám pro sebe, ať nezvyšuji dusno
Podle mě je ve své podstatě ta navržená úprava pro EC2013 ve své podstatě právě snahou nic moc neměnit a předejít rozporům, které by asi byly jen otázkou času. V podstatě asi docela slouží soutěžícím ke cti, že se chovali celkem rezervovaně a motory nehrotili, takže jsme tu měli přes dva roky celkem v klidu (řekněme jen s občasnými drby), bohužel ale zjevně vývoj přeci jen pomalu probíhá a dozrál do bodu, kde už je určitá úprava minimálně vhodná, možná i nutná.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
To sice neřeší riziko podloudných úprav atd., na druhé straně ale vylučuje MiHo a podobné extrémní speciál. Maximem pro tento limit je pořád ještě konvenční AXI 2208/18, optimalizací by se asi spíše zvedla účinnost a omezilo riziko shoření.
Mohlo by to uspokojit více lidí, byť určitě ne všechny - minimálně by to zamezilo opravdu skokovému nárůstu výkonu, nadruhé straně by ale zbyl jistý prostor pro "hračičky", kteří se snaží dostat nad možnosti "běžného AXI", dalším kladem by bylo odpadnutí starostí s aktualizacemi tabulky atd.
Vadou by bylo "oddělení" od pravidel EC, ale kdoví jak to bude s "mezinárodními outrunnery" za rok, takže s tím bych se dokázal smířit.
Jak říkám - tento návrh není žádný zázrak, několik věcí prostě neřeší, nicméně si myslím, že by mohl být určitým kompromisem...
Poznámka pro případné šťouraly - žádný AXI 2208/18 doma nemám, takže limit si opravdu nepíšu na sebe, mě by stačilo pěkně kulatých 2000 Nicméně si myslím, že neuškodí zachovat legálnost reálně existujícího a dostupného motoru...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
ať už 2000 nebo 2050 (já jsem pro 2000 ať se to dobře pamatuje)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Na druhé straně ale kompromis je obvyklý všude a pokud by toto bylo přijatelné, tak budiž, umím si představit daleko horší řešení.
Ad kV - dal bych 2050, tohle AXI prostě existuje a nemáš šanci ho zvenku poznat od normálního, tak proč zanášet do pravidel hned jeden bod, který "smrdí podfukem"? Navíc se bavíme o českých národních pravidlech, tak asi neuškodí i jistý ohled na domácí výrobce
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 567
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Museli byste dát do pravidel že "skutečná hodnota KV nesmí být větší než..." ale pak jsme u toho, která laboratoř to bude zjišťovat : .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Na druhé straně bych to ale nebral do extrému, změřit orientačně kV je maličkost, stačí připojit motor na regl bez vrtule a na jeden drát připojit sondu EagleTree či Unilogu - když bude podíl otáček lomeno napětí výrazně vyšší než udaný, tak je jasné, že tu něco nesedí a nemyslím si, že by si aspoň minimálně seriózně uvažující výrobce dovolil prodávat motor s kV2500 s označením kV2000. Holt by se do pravidel přidala pojišťovací věta "zjištění významného rozporu skutečných a udávaných údajů je důvodem k diskvalifikaci".... Je to prostě kompromis, sám bych sice radši viděl buď variantu "pouze rozměry" anebo radikální řešení s výškoměry, nicméně kdyby to opravdu nebylo průchozí, tak je to lepší než nic, případně než nějaká seznamová varianta, která přináší problémů taky spoustu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.