file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
05. čen 2012 12:01 - 05. čen 2012 12:04 #7358 od Radek Novotny
A ohledně rozpětí u možné nové malé výškoměrky, tak opět limit 2.5 je akorát malá kopie velkých F5J, se zmenšující se možností opravdu modelařit, a stavět své vlastní, konkurence schopné modely. V RCEK, díky rozpětí, je stále ještě dost modelářů, a nejen RC pilotářů. SMČR je svaz modelářů od podstaty slova modelařit, ane jen koupit a řídit modely...

Na co zmenšovat laminátové F5J na 2.5m, snad kvůli prostoru v autě...?

RCEJ a RCEK byly moc super, právě pro možnou domácí kreativitu. Limity rozpětí kolem 2m to právě udělají jiné od F5J, ale s podobnou taktikou. A lidový název kategorie? Třeba F5J/2, tedy název PŮLKY, limit rozpětí ve velkých F5J je 4m...

Akorát je stále nedořešena kontrola výškoměrů, a hlavně docela složité počítání. To už by i stačilo od letového času jednoduše odpočítat poloviční počet bodů z metrů z odpípnuté FAI výšky... Stejná krabička, stejný SW...

Ale třeba se i mýlím... ;)
Poslední změna: 05. čen 2012 12:04 uživatelem Radek Novotny.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:04 #7359 od Tomas Hruby
Já jsem dost jasně napsal, že zrovna u té hmotnosti nemám nijak vyhraněný názor a že to je na diskusi...
Naproti tomu třeba na tu menší penalizaci poměrně vyhraněný názor mám - aby měla smysl "malá kategorie", tak by měla být mimo jiné i o něco jednodušší v létání, aby tu byl "náborový prvek", proto by méně krutá penalizace, třeba těch 0,25/1 místo 0,5/3 byla na místě. I ta by odradila lidu od letu "do stratosféry" a nutila je létat taktičtěji - za 300m by už bylo 150b dolů, tedy cca dvě minuty proti letu do 150m výšky s penalizací 37,5b.

Jinak k tomu dalšímu - opět souhlasím, že je o čem diskutovat a těch alternativ je více. Určitě to budeme drbat i v Chomutově, každopádně ale pokud by se uvažovalo o jakékoli změně (teď je jedno zda o "drobné" ve specifikaci motorů nebo "velké" s výškoměry), tak to víceméně musí být probráno někdy do MČR RCEK v září - tam se finálně osonduje "vůle lide" a pak už to musí pomalu na SMČR, zas tak moc času není.

Pro Aleše - ehm 250-300m - běžně se pořád létá na 30s motoru, to dělá i s "konvenčními motory" zcela jistě nad 300m, špička se blíží při 30s k 400m. K 250m se dostaneš za 20s, což je už vnímáno jako poměrně zkrácený motorový let. Lety výrazně pod 200m předvedou jen tu a tam tak tři lidi ze startovního pole... Nad 500m se asi opravdu letí jen výjimečně, to souhlasím, ale dost si vsadím na to, že kdyby se všem daly do modelů výškoměry, tak by letů aspoň mírně nad 400m bylo každou soutěž víc než dost ;) Takže ano, v tomto ohledu by to nemalá změna taktiky byla :D :lol:

Jinak pro Radka - to chápeš poměrně špatně, já si s tou divokou reakcí na představu, že se o trochu zjednoduší specifikace motoru nezačal... Já sám bych se jako k primární variantě klonil k tomu, dát do našich pravidel stejnou specifikaci motoru, jako bylo navrženo pro EC2013 a nic víc neřešit. Tvrdím pouze, že pokud by byl opravdu významný zájem o to nějak růst výkonů omezit (či přímo výkony proti dnešku snížit), tak potom (a teprve potom) je naprosto legitimní otázka, zda to raději neřešit systémově, tedy nejspíš s výškoměry, než všelijakými pofiderními limity motorů.

Ad rozpětí - v tom máš pravdu i nemáš, ve chvíli, kdy nejdeš tvrdě na limit 500g hmotnosti, je domácí stavba 2,5m v podstatě stejně pracná jako 2m. Ale tohle je zase bod, kde jsem napsal, že by to v případě zájmu o tuto kategorii byl určitě bod k diskusi a proti jiným názorům nic nemám, to musí teprve postupně krystalizovat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:17 #7360 od Aleš Krátký
opravdu se pohybujeme na soutezi nekde okolo 25-35 vterinama motoru.ale to je jedno. napr ted v polance se motorovalo bezne okolo 50ti a pozdeji snad i k minute jako v RCEK :)
vse zalezi na podminkach v tu danou chvili

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:33 #7361 od pavol polonec
fuj minutu vrcat s motorom :) , jeden kamarat (nezaujaty touto kategoriou) mi napisal zaujimavu otazku po precitani tohoto dlheho vlakna:

citujem: "Myslím, že je třeba rozhodnout, co má být cílem závodu. V čem má být pilot nejlepší."
;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:33 #7362 od Jan Kubica
Celkem bych souhlasil, že ZATÍM nemá moc smyslu zavádět novou malou výškoměrovou kategorii (zejména když ještě nemáme ani tu velkou). Šikovný pilot se může prosadit i s malým modelem, ale jen za určitých podmínek (v Americe zavedli novou modlidbičku - "pane bože, ať mě nepřelítá někdo s Radianem" :) ). Také si ale myslím, že malá kategorie nakonec vznikne sama od sebe, protože ideální podmínky nebudou vždy a výkonnostní skok mezi velkým a malým modelem je obrovský.

Hlavní důvody pro malou kategorii bych viděl takto:
- pravidla F5J omezují rozpětí na 4m, to znamená že špička bude létat 4m modely,
- rozdíl mezi menším modelem a "plnokrevníkem" je v penězích obrovský, v nárocích na údržbu, přepravu a přechovávání modelu pořád ještě značný, lidí, kteří budou ochotni a schopni udržovat špičkový model F5J je a bude řádově méně než "základny",
- F5J pravidla jsou mezinárodní, jsou určena špičkovým pilotům a proto nemusí brát zřetel na "plebs", pokud budou národní pravidla, budou moci být přizpůsobena (nebo přizpůsobována) pružněji.

A teď k té definici modelu. Mně se moc malé modely nelíbí, protože létají "jako mastný papír", rozdíl mezi kilovým Castorem a šedesátidekovým Virem (abych zůstal u svých modelů) je propastný, alespoň co se schopnosti prohledávat vellý prostor v malé výšce týká.

Pokud bude zavedena maximální hmotnost, jak navrhuje Tomáš, bude to zase tlak na speciály a tudíž i jistou exkluzivitu kategorie. Pokud by omezení hmotnosti nebylo a lehké modely by byly o tolik vyhodnější, určitě by se prosadily samy. Ale vzhledem k tomu, že ve výškoměrech nejde tolik o stoupavost, ale spíše o dolet (pronikavost, chcete-li), dost o tom pochybuji.

Pokud bych tedy měl říci, jak by pravidla měla vypadat, tak jako F5J s omezením pouze rozpětí na 2.5 m nebo 100 palců (co zní lépe F5J-2.5 nebo F5J-100?), bez omezení hmotnosti.

K existujícím pravidlům F5J už se také nashromáždilo dost připomínek, ty by se daly v národních pravidlech zohlednit.

A pravidla RCEK a RCEJ bych nechal spát, ve sportovním řádu je spousta "mrtvých" kategorií, podle mě stačí pro začátek vyhlásit soutěž F5J s tím, že menší modely budou klasifikovány zvlášť (pokud to není proti něčemu, ale zdá se mi že ne).

H.

PS: je to OT :)

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:36 #7363 od Jan Kubica

pavol polonec napsal: fuj minutu vrcat s motorom :) , jeden kamarat (nezaujaty touto kategoriou) mi napisal zaujimavu otazku po precitani tohoto dlheho vlakna:

citujem: "Myslím, že je třeba rozhodnout, co má být cílem závodu. V čem má být pilot nejlepší."
;)


Cílem RCEK je nastoupat za stejný nebo kratší čas výše než soupeři a potom už jen přesně přistát (jako bys to Palo nevěděl :lol: ). H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:42 #7364 od Aleš Krátký
když jsi po 50ti vteřinach ve 4 minutě dole tak to je bohužel o motoru.zvlaste kdyz fouka 8m/s

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:56 #7365 od pavol polonec

Aleš Krátký napsal: když jsi po 50ti vteřinach ve 4 minutě dole tak to je bohužel o motoru.zvlaste kdyz fouka 8m/s


no a co? dalsi bude motorovat 1,5min naleti(napada) 5min a o to ,ze dlhsie vrcal bude lepsi? aha :shock:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 12:59 #7368 od Aleš Krátký
bude bohuzel.rika se tomu vhodne zvolena strategie. imho statecnych jsou plne hrbitovy.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 13:35 #7370 od Tomas Hruby
Přidávám se příspěvek, který padl do jiného threadu:
Velmi zajímavý názor o tom, jestli měnit či neměnit pravidla RC-EK a taky proč jseou někteří pro změnu a někteří ne je na http://www.ikarus-ostrava.com/ , stojí to za přečtení.

Není mi sice tak tak jednoznačně jasné, k čemu se dotyčný kloní, mě to přijde ve výsledku spíš jako hlas pro maximální jednoduchost pravidel, což by v této souvislosti byla varianta EC2013, ale to je vlastně jedno, ten příspěvek je hoden pročtení sám o sobě ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.443 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám