file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
05. čen 2012 07:02 #7346 od Aleš Krátký
dovolim si "citaci" z cerveneho trpaslika (Red Dwarf kdo nezná)

Kryton : je to skvělý plán pane, ale má dvě drobné vady ... Zaprvé by všem shořely motory a museli by kupovat nové , a zadruhé by všem shořely motory a museli by kupovat nové

Listr : To je ale dvakrát ta samá vada

Kryton : ano pane, ale je natolik závažná, že jsem ji uvedl dvakrát

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 08:15 #7347 od Tomas Hruby
Pominu-li skutečnost, že omezení vrtulí je relativně sporné (už se víckrát probíralo, navíc rozebíral JK na RCEX), tak je to patrně nejdražší možné řešení... Nutná změna vrtule (300 korun na model), motoru (v případě AXI 1500 na model) - proti tomu je výškoměr vysloveně levné řešení, při více modelech se může ukázat jako levnější i dopřát si pro primární model MiHO (pokud bude v prodeji) ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 08:43 #7349 od Jaroslav Nezhyba
Dobrý názor Tomáši.Podobná polemika o motorech probíhala v minulosti v F5B a F-pak se zavedly povinně limitery a je klid.Další vývoj v RCEK směřuje k povinnému používání výškoměrů-jako je to v F5J a nebude co řešit.Dohady o motorech a vrtulích konečně zmizí. RCEK bude přípravná kategorie -lacinější pro F5J.Což by odpovídalo logice.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 10:47 #7351 od Tomas Hruby
Musím říct, že mi tato debata dost vrtá hlavou. Když opomenu některé ty osobnější výměny názoru, tak je to docela zajímavé.
A popravdě čím to sleduji s větším odstupem a nyní již v debatě i opadly emoce, tím víc si kladu otázku, zdali opravdu nedozrál čas na tu variantu s výškoměry... Řeší to úplně vše v motorech - v podstatě lze specifikaci motoru úplně vyhodit. Penalizaci za výšku by s ohledem na cíl mít "entry" kategorii šlo omezit, třeba na 0,25b/m do 200m a 1b/m nad 200m, i to byl minimálně dvojnásobek současné "penalizace" za dobu chodu motoru do 200m a skoro desetinásobek nad 200m. To by nebylo tak kruté pro méně zkušené, přitom ale by to pořád byl obrovský nárůst motivace pro termické létání z menších výšek. Ceny výškoměrů pořád klesají, viz třeba MultiLog debatovaný zde http://www.stoupak.cz/forum/viewtopic.p ... 4&start=30 nebo SkyLimit viz http://www.stoupak.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=443 - reálně už se dá kalkulovat s cenami cca 1000 korun, proti 1500-2000, na které to vycházelo na přelomu roku.
Přijde mi, že tohle už začíná být finančně vysloveně výhodné, ne už jen relativně, člověku zaplatí výškoměr v podstatě rozdíl ceny mezi jediným AXI a Turnigy. Přitom u výškoměru opravdu stačí levný motor, bude menší spotřeba baterek (i u RCEK mají baterky po sezóně často větší Ri, což je pro RCEK blbé, pro výškoměry by ale klidně sloužily dále). Prostě prakticky nikdo na tom moc neprodělá, u nekterých lidí může naopak být již po první sezóně jasně vyčislitelná úspora.

Jediná věc více k diskusi je specifikace modelu.
Určitě limit rozpětí, ale kolik? 2m, 220cm nebo 100palců? Já bych se asi klonil k té hodnotě 2540mm, je to pořád metr rozdíl proti velkým, přitom se do toho ale vejdou všechny současné RCEK bez výjimky a dává to dobré možnosti pro domácí stavbu. Spíš je téma k diskusi, zda nějak limitovat hmotnost. Spodní hmotnost smysl nemá, tento limit je v RCEK kvůli stoupavosti a obavě z převládnutí "elektro F3K", to by už nebylo podstatné. Ale co horní limit? Ono by mělo svůj půvab zajistit, aby tato "entry kategorie" zůstala ve stylu lehkých relativně pomalých modelů a ne jen "o trochu menších Jéček", dát maximum třeba 800g by tomu pomohlo. Ale třeba Honza Kubica mě zakousne, že kvůli ohledu na styl RCEK mu diskvalifikuji Castora a bude mít kus pravdy. Na tohle nemám jasný názor...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 10:54 #7352 od Aleš Krátký
jak jsem dneska četl (a později dal na stoupak) tu cenu ruského výšokměru napadlo mne to samé, ale to je bohužel už jiná kategorie :-/ doslova FAI F5J-small, a to je na hony daleko od RCEK (jiný styl litani,jine přistání atd)

a navíc, je tu prostě potřeba mít další "udělátko" v letadle

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 11:13 #7353 od Tomas Hruby
On by se styl létání (zejména při menší penalizaci proti velké F5J) tak moc nelišil, už jsem tady kladl dotaz, v čem je ten "propastný rozdíl", pořád mi to hlava nebere.
Přistání je pořád na bod a nikde není psáno, že bychom museli z velkých F5J přebrat i bodování po metru za 50b, klidně bych to nechal jako dosud.

Ad udělátko - no a co? Dosud se musel zájemce přizpůsobit u motoru (ač by si většina lidí asi dala do modelu sama od sebe něco jiného, než 2208) a v dalších věcech, teď by v podstatě měl omezení méně. Jde jen o to, aby "udělátko" nebylo nějaký cenový problém a to už je snad splněno...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 11:19 #7354 od pavol polonec

Aleš Krátký napsal: jak jsem dneska četl (a později dal na stoupak) tu cenu ruského výšokměru napadlo mne to samé, ale to je bohužel už jiná kategorie :-/ doslova FAI F5J-small, a to je na hony daleko od RCEK (jiný styl litani,jine přistání atd)


ano samozrejme ,odpadne nezmyselne stupanie modelu do bezvedomia cca 400-500m potom to "napadat" :)

ps nebrat osobne

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 11:26 #7355 od Aleš Krátký
tak ted uz se lita bezne si myslim od 250 - 300 metru (500+ uz snad nikdo neleta)

"propastnym rozdilem" myslim zcela jinou ideu letani RCEK.pro mne to byl takovy zmatek poprve,ze jsem z toho jeste ted divoky

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 11:39 #7356 od Petr Dušek

Tomas Hruby napsal: ...kvůli ohledu na styl RCEK mu diskvalifikuji Castora a bude mít kus pravdy...

Tomuhle moc nerozumím, na jedné straně opěvuješ "nový" slyl létání ala F3J (viz J. Adámek), a tady zas vymýšlíš jak zachránit styl RCEK ??

Druhá poznánka, už tedy asi popáté... RCEK je poměrně živá kategorie, nechte ji tedy žít (nebo dožít) jak je a na malé výškoměry si vezměte RCEJ. Tu drží už jen jeden z otců zakladatelů Jarda Lhota jen tak ze zvyku. Tato poznámka se týká samozřejmě pouze nás, na Slovensku je jiná situace, malou kategorii mají jen jednu a k výškoměrum nepochybně lepší vztah.
Dále - pokud už malé výškoměry (podle mě zbytečné - viz níže), tak jako menší kopii F5J, tzn. stejná penalizace, stejné přistání atd. Proč do každé kategorie zanášet nějaké jiné počty.
A do třetice, kdo zkusí F5J, zjistí že s malým už to není ono, a tudíž mám pocit, že vymýšlení malých výškoměrů je jen tříštění sil. Kdo má 2,3m Daidala, už si v pohodě zalítá i F5J, nepotřebuje jinou kategorii.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 11:50 #7357 od Radek Novotny
Pravda Petře, co to je za furt za Tomášovo nápady ohledně překopávání RCEK, kategorie s docela velkou členskou základnou... Jestli někde zrají výškoměry, tak leda u něj, a ne v RCEK... Ta funguje zatím v pohodě, tak jak je. A jestli to bude s výškoměrem fakt tak ůžasný, tak si jako nová kategorie určitě najde své piloty, a třeba i z RCEK...

Návrh Tomáš mi připadá jak:... Dejte mi slušně fungující firmu s dobrým odbytem (počet RCEK pilotů), já Vám tam něco změním, a uvidíte, že to bude možná i stejně dobré jako dnes... ale mně se to bude líbit určitě. A protože nebude jiná alternativa kromě plechovek, tak všichni odběratelé budou muset lítat výškoměry, i kdyby na chleba nebylo...

Měl by spíše říct, Dejte mi skomírající fabriku RCEJ nebo založme novou, a já vám něco nového zavedu a změním (výškoměr), a uvidíte, jak si povede v konkurenci... ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.521 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám