Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Kryton : je to skvělý plán pane, ale má dvě drobné vady ... Zaprvé by všem shořely motory a museli by kupovat nové , a zadruhé by všem shořely motory a museli by kupovat nové
Listr : To je ale dvakrát ta samá vada
Kryton : ano pane, ale je natolik závažná, že jsem ji uvedl dvakrát
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jaroslav Nezhyba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 182
- Karma: 2
- Obdržená poděkování 1
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
A popravdě čím to sleduji s větším odstupem a nyní již v debatě i opadly emoce, tím víc si kladu otázku, zdali opravdu nedozrál čas na tu variantu s výškoměry... Řeší to úplně vše v motorech - v podstatě lze specifikaci motoru úplně vyhodit. Penalizaci za výšku by s ohledem na cíl mít "entry" kategorii šlo omezit, třeba na 0,25b/m do 200m a 1b/m nad 200m, i to byl minimálně dvojnásobek současné "penalizace" za dobu chodu motoru do 200m a skoro desetinásobek nad 200m. To by nebylo tak kruté pro méně zkušené, přitom ale by to pořád byl obrovský nárůst motivace pro termické létání z menších výšek. Ceny výškoměrů pořád klesají, viz třeba MultiLog debatovaný zde http://www.stoupak.cz/forum/viewtopic.p ... 4&start=30 nebo SkyLimit viz http://www.stoupak.cz/forum/viewtopic.php?f=4&t=443 - reálně už se dá kalkulovat s cenami cca 1000 korun, proti 1500-2000, na které to vycházelo na přelomu roku.
Přijde mi, že tohle už začíná být finančně vysloveně výhodné, ne už jen relativně, člověku zaplatí výškoměr v podstatě rozdíl ceny mezi jediným AXI a Turnigy. Přitom u výškoměru opravdu stačí levný motor, bude menší spotřeba baterek (i u RCEK mají baterky po sezóně často větší Ri, což je pro RCEK blbé, pro výškoměry by ale klidně sloužily dále). Prostě prakticky nikdo na tom moc neprodělá, u nekterých lidí může naopak být již po první sezóně jasně vyčislitelná úspora.
Jediná věc více k diskusi je specifikace modelu.
Určitě limit rozpětí, ale kolik? 2m, 220cm nebo 100palců? Já bych se asi klonil k té hodnotě 2540mm, je to pořád metr rozdíl proti velkým, přitom se do toho ale vejdou všechny současné RCEK bez výjimky a dává to dobré možnosti pro domácí stavbu. Spíš je téma k diskusi, zda nějak limitovat hmotnost. Spodní hmotnost smysl nemá, tento limit je v RCEK kvůli stoupavosti a obavě z převládnutí "elektro F3K", to by už nebylo podstatné. Ale co horní limit? Ono by mělo svůj půvab zajistit, aby tato "entry kategorie" zůstala ve stylu lehkých relativně pomalých modelů a ne jen "o trochu menších Jéček", dát maximum třeba 800g by tomu pomohlo. Ale třeba Honza Kubica mě zakousne, že kvůli ohledu na styl RCEK mu diskvalifikuji Castora a bude mít kus pravdy. Na tohle nemám jasný názor...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
a navíc, je tu prostě potřeba mít další "udělátko" v letadle
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Přistání je pořád na bod a nikde není psáno, že bychom museli z velkých F5J přebrat i bodování po metru za 50b, klidně bych to nechal jako dosud.
Ad udělátko - no a co? Dosud se musel zájemce přizpůsobit u motoru (ač by si většina lidí asi dala do modelu sama od sebe něco jiného, než 2208) a v dalších věcech, teď by v podstatě měl omezení méně. Jde jen o to, aby "udělátko" nebylo nějaký cenový problém a to už je snad splněno...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
Aleš Krátký napsal: jak jsem dneska četl (a později dal na stoupak) tu cenu ruského výšokměru napadlo mne to samé, ale to je bohužel už jiná kategorie :-/ doslova FAI F5J-small, a to je na hony daleko od RCEK (jiný styl litani,jine přistání atd)
ano samozrejme ,odpadne nezmyselne stupanie modelu do bezvedomia cca 400-500m potom to "napadat"
ps nebrat osobne
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
"propastnym rozdilem" myslim zcela jinou ideu letani RCEK.pro mne to byl takovy zmatek poprve,ze jsem z toho jeste ted divoky
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
Tomuhle moc nerozumím, na jedné straně opěvuješ "nový" slyl létání ala F3J (viz J. Adámek), a tady zas vymýšlíš jak zachránit styl RCEK ??Tomas Hruby napsal: ...kvůli ohledu na styl RCEK mu diskvalifikuji Castora a bude mít kus pravdy...
Druhá poznánka, už tedy asi popáté... RCEK je poměrně živá kategorie, nechte ji tedy žít (nebo dožít) jak je a na malé výškoměry si vezměte RCEJ. Tu drží už jen jeden z otců zakladatelů Jarda Lhota jen tak ze zvyku. Tato poznámka se týká samozřejmě pouze nás, na Slovensku je jiná situace, malou kategorii mají jen jednu a k výškoměrum nepochybně lepší vztah.
Dále - pokud už malé výškoměry (podle mě zbytečné - viz níže), tak jako menší kopii F5J, tzn. stejná penalizace, stejné přistání atd. Proč do každé kategorie zanášet nějaké jiné počty.
A do třetice, kdo zkusí F5J, zjistí že s malým už to není ono, a tudíž mám pocit, že vymýšlení malých výškoměrů je jen tříštění sil. Kdo má 2,3m Daidala, už si v pohodě zalítá i F5J, nepotřebuje jinou kategorii.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1098
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
Návrh Tomáš mi připadá jak:... Dejte mi slušně fungující firmu s dobrým odbytem (počet RCEK pilotů), já Vám tam něco změním, a uvidíte, že to bude možná i stejně dobré jako dnes... ale mně se to bude líbit určitě. A protože nebude jiná alternativa kromě plechovek, tak všichni odběratelé budou muset lítat výškoměry, i kdyby na chleba nebylo...
Měl by spíše říct, Dejte mi skomírající fabriku RCEJ nebo založme novou, a já vám něco nového zavedu a změním (výškoměr), a uvidíte, jak si povede v konkurenci...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.