Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
to omezeni KV v kombinaci se stavajicimi pravidly vypada pomerne elegantne.
nevim kolik KV ma MiHO, ale KEDA ma 2300 pokud se nepletu ?
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Já bych to celé bral s rezervou, v této variantě se bavíme o "omezení extrémů", jen velký naivka by věřil v úplnou spravedlnost... Stále si myslím, že by bylo lépe nepanikařit a přijmout čistě rozměrovou variantu, nicméně pokud by byl opravdu silný hlas lidu pro "brždění extrémů" a zároveň nebyla šance přijmout výškoměry, tak by to "kV2050" mohlo být snesitelným kompromisem.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
To omezení kV jsme už také detailně prodebatovali a uvažovali hodnotu 1.900 jako možnost pro EC, ale je to prakticky na místě nezměřitelné, či alespoň ne tak prokazatelně, aby to mohlo posloužit jako důkaz pro uznání či neuznání případného protestu, nebo provedení kontroly...
To, co říká Tomáš o možnosti 2050 kvůli AXI, to pak už může být klidně i 2500 kvůli jinýmu továrním, produkčním motorům, určeným pro vrtulníčky řady 450... A zase by z toho byl guláš... Zase by se to muselo nějak měřit na místě, ALE JAK?
Jak se budou vyvíjet česká pravidla je jedna věc... Jisté ale je, že za dané situace je ten návrh EC nejpřijatelnější jak pro organizátory, tak pro piloty. V případě rozporu českých a EC pravidel může nastat i situace, že na EC nebo soutěže v zahraničí použiji jiný motor, než u nás...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Pro využití většího kV v RCEK už to chce "speciál" - vinutí tlustším drátem, nejspíš ve formě LRK, optimálně i lepší plechy statoru atd. Takže si myslím, že ten limit právě někde u kV2000 by smysl měl a trochu by odlišil "běžné sériovky" od "speciálů".
Se zbytkem tvého příspěvku o problematičnosti kontroly atd. ovšem plně souhlasím a v celé této dlouhé diskusi se to tady snažím vysvětlit - je krásné chtít motory nějak limitovat, ale nikdo ze zastánců omezení prostě nemá reálnou představu o kontrole atd. A bohužel je pramalá ochota si připustit, že by to mohl být poněkud problém...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mě to totiž s odstupem vrtá hlavou a nemůžu si pomoci, ale podle měl bylo použití MiHo v Maďarsku nelegální. I ta formulace v pravidlech EC s "factory specs" atd. totiž podle mého názoru vede na motor z běžné byť třeba malosériové prodávané produkce a kusovka, kterou nikdy nikdo nenabídl k prodeji, s tím není v souladu.
Možná by nebylo od věci vyjádřit k tomuto výhradu - v Chomutově to asi bude jedno, tam nejspíš nikdo ze Slováků nebude, ale v Holíči už to roli hrát bude. A podle mě by podobný tlak mohl přinutit "výrobce" MiHo, aby se k tomu postavil čelem a konečně dal najevo, zda to opravdu hodlá relativně normálně vyrábět a prodávat anebo ne. To by dost naznačilo o tom, jaké bude případné dění v budoucnosti. Ono to totiž tak trochu stojí v rovině, že celý tento rozruch je kvůli jedinému motoru (i když samozřejmě podezření z různých podfuků hraje roli také) a otázkou je, zda by v této situaci přeci jen nebylo rozumnější ten jediný motor nějakou úpravou pravidel odstřelit, třeba nějakou lepší definicí motoru v prodejní síti atd...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Karol Chyba
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 200
- Obdržená poděkování 4
Poviem Vám otvorene troška ma malá kategória znechutila práve pre neskutočné zvyšovanie výkonu motorov.
Nechcem povedať že vývoj v technickej vyspelosti hlavne lietadiel bude ako na začiatku vzniku elektro kat. určite tam bude a má byť, ako v každej rozvýjajúcej sa kategórií, ale nahradením jednosmerných motorov za striedavé výkony v stúpaní modelov maly zostať približne rovnaké . Zvyšovaním výkonov sa začalo zvyšovať aj rozpätie modelov to je u mňa ďalší problém s ktorým mám dilemu.
Ďalsia vec je že po technickej stránke si neviem predstaviť kontrolu či je motor v tolerancí s otáčkami tak isto ako teraz či si ho niekto sám alebo niekomu dal upraviť.
Práve pre tento stav ktorý nastal v tejto ináč výbornej kategórií ma donútil prestať F5Joutruner/RCEK lietať.
Nie že by to bol pre mna problém si kúpiť špeciál motor za 100Euro v tom u mňa nie je ten problém, ale u dosť velkej väčšiny súťažiacich je , kategória mala prilákať velkú masu súťažiacich čo sa po niektoré roky aj dialo, ale zdá sa mi že v tomto momente nastal práve opačný efekt.
Môj pohľad na upravenie kategórie je, nie ísť cestou nejakého striktného parametru pre motor.
V prvom rade by som obmedzil rozpätie, lebo to sa už pomaly s tými modelmi môže lietať F5J FAI, moja hranica by mala byť do 2m rozpätia a problém s motormi by som vyriešil s výškovými spínačmi ako to tu už niekto spomínal.
Môj názor je že tieto zmeny by sa maly riešiť komplexne a hlavne aj medzi štátmi ktoré túto kat. lietajú a hlavne čo najskôr a najlepšie tento rok lebo na budúci sa už môže stať že F5Joutruner /RCEK budete lietať už len u Vás v ČR a žiadny medzinárodný EUROCUP už nemusí byť čo by bolo veľmi na škodu.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Mimochodem v ČR bych řekl, že se velikost mezi "plechovkami" a "outrunnery" ani moc neliší - velké většina modelů se stále vejde do 220cm, narostla jen stoupavost.
Ad malé výškoměry - já bych byl pro, ale nejsem si jistý s možnou definicí velikosti. Podle mě jsou dvoumetrovky nereálné, tady v ČR je patrně nadpoloviční většina modelů větších. Ne sice o moc, obvykle opravdu tak do 220cmm ale prostě je to přes 2m. Obávám se, že by se na to takto postižení vykašlali a investovali radši do větších modelů.
Podle mě by bylo schůdné něco ve stylu 100 palců maximum, ale v kombinaci s maximální hmotností, asi někde u 700 či 800g. Prostě by to měly být nadále lehké menší modely, fakt je, že by to byl proti typickým F5J dolů metr rozpětí a méně než poloviční váha, což mi připadá jako dost velký rozdíl. Je to ale trochu i o iniciativě od vás - pokud by na Slovensku byly outrunnery nahrazeny malými výškoměry a zároveň byl předpoklad, že se takto bude létat i mezinárodně, tak to jistě posílí i lobování pro podobnou variantu u nás.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radek Novotny
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 1100
- Karma: 4
- Obdržená poděkování 36
I kdybychom požadavek posoudili na EC v Chomutově kladně, tak jelikož je to ale zároveň soutěž započítávána do žebříčku RCEK, tak by se tím soutěžící rovnou připravil o možnost bodovat u nás.
Ostatně, protesty stejně necháme koňovi, tedy 3-členné zvolené jury. A ani nepředpokládám, že se to bude nějak řešit, chceme mít hezký víkend plný létání. Vypadá to na 10 kol kvalifikace s jednou škrtajdou, a 2 finále.
A jelikož nás bude cca 20, vidím že uděláme v poho 8 finalistů.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
existuje velmi jednoduche ,nebolestne nastavenie tejto kategorie
co tak dat do definicie inu vrtulu? co tak ze minimalny priemer nebude 10" (250mm) ale iny vacsi?
palo
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- 20. lis 2024 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.