file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
04. čen 2012 09:31 #7328 od Jan Kubica
Jedna malá technická - kv je funkcí "síly" magnetů. Když vyměním magnety za silnější, klesne kv a motor utočí větší vrtuli nebo mu vzroste účinnost. Podle mě je omezování kv neúčinné. H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 12:31 #7329 od Aleš Krátký
mno a kolik lidi si dokaze vymenit magnety ? ja teda neznam nikoho. Otazkou tedy je kolik lidi by takto "podvadelo" ?

to omezeni KV v kombinaci se stavajicimi pravidly vypada pomerne elegantne.
nevim kolik KV ma MiHO, ale KEDA ma 2300 pokud se nepletu ?

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 12:58 #7330 od Tomas Hruby
Ono zas tak moc typů magnetů není a MiHo určitě užívá ty "lepší" (a přes to má kV 2500).
Já bych to celé bral s rezervou, v této variantě se bavíme o "omezení extrémů", jen velký naivka by věřil v úplnou spravedlnost... Stále si myslím, že by bylo lépe nepanikařit a přijmout čistě rozměrovou variantu, nicméně pokud by byl opravdu silný hlas lidu pro "brždění extrémů" a zároveň nebyla šance přijmout výškoměry, tak by to "kV2050" mohlo být snesitelným kompromisem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 13:06 #7331 od Radek Novotny
kV se mění především s počtem závitů na pólu statoru. Samozřejmě myšleno u stejného typu motoru, se stejným navíjecím předpisem. Jinak je Kv ovlivněno počtem pólů jak statoru, tak rotoru, také je ovlivněno systémem (předpisem) vinutí v kombinaci i s rozložením (polarizací) magnetů rotoru. Kvalita či "síla" samotných magnetů při současné vysoké kvalitě ovlivní kV jen minimálně.

To omezení kV jsme už také detailně prodebatovali a uvažovali hodnotu 1.900 jako možnost pro EC, ale je to prakticky na místě nezměřitelné, či alespoň ne tak prokazatelně, aby to mohlo posloužit jako důkaz pro uznání či neuznání případného protestu, nebo provedení kontroly...

To, co říká Tomáš o možnosti 2050 kvůli AXI, to pak už může být klidně i 2500 kvůli jinýmu továrním, produkčním motorům, určeným pro vrtulníčky řady 450... A zase by z toho byl guláš... Zase by se to muselo nějak měřit na místě, ALE JAK?

Jak se budou vyvíjet česká pravidla je jedna věc... Jisté ale je, že za dané situace je ten návrh EC nejpřijatelnější jak pro organizátory, tak pro piloty. V případě rozporu českých a EC pravidel může nastat i situace, že na EC nebo soutěže v zahraničí použiji jiný motor, než u nás...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 13:34 #7332 od Tomas Hruby
Já to Radku bral tak, že jsem vzal motor s řekněme největším kV mezi motory označitelnými za "konvenční". V praxi se nezdá, že by byl rozumně použitelný jakýkoli běžný komerční motor s větším kV (jako jsou ty vrtulníkové), ty už vrtuli 10 palců nepřežijí, viz třeba nedávné Ivanovy testy 2826EA-10-10P. Vrtulníkové motory jsou zkrátka pojaty jako vysokootáčkové a hodně se zpřevodují...
Pro využití většího kV v RCEK už to chce "speciál" - vinutí tlustším drátem, nejspíš ve formě LRK, optimálně i lepší plechy statoru atd. Takže si myslím, že ten limit právě někde u kV2000 by smysl měl a trochu by odlišil "běžné sériovky" od "speciálů".

Se zbytkem tvého příspěvku o problematičnosti kontroly atd. ovšem plně souhlasím a v celé této dlouhé diskusi se to tady snažím vysvětlit - je krásné chtít motory nějak limitovat, ale nikdo ze zastánců omezení prostě nemá reálnou představu o kontrole atd. A bohužel je pramalá ochota si připustit, že by to mohl být poněkud problém...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 13:53 #7333 od Tomas Hruby
Jinak bych měl Radku jednu poznámku z jiného soudku, ve které bys možná mohl nejvíce udělat ty, jakožto pořadatel jednoho závodu EC.
Mě to totiž s odstupem vrtá hlavou a nemůžu si pomoci, ale podle měl bylo použití MiHo v Maďarsku nelegální. I ta formulace v pravidlech EC s "factory specs" atd. totiž podle mého názoru vede na motor z běžné byť třeba malosériové prodávané produkce a kusovka, kterou nikdy nikdo nenabídl k prodeji, s tím není v souladu.
Možná by nebylo od věci vyjádřit k tomuto výhradu - v Chomutově to asi bude jedno, tam nejspíš nikdo ze Slováků nebude, ale v Holíči už to roli hrát bude. A podle mě by podobný tlak mohl přinutit "výrobce" MiHo, aby se k tomu postavil čelem a konečně dal najevo, zda to opravdu hodlá relativně normálně vyrábět a prodávat anebo ne. To by dost naznačilo o tom, jaké bude případné dění v budoucnosti. Ono to totiž tak trochu stojí v rovině, že celý tento rozruch je kvůli jedinému motoru (i když samozřejmě podezření z různých podfuků hraje roli také) a otázkou je, zda by v této situaci přeci jen nebylo rozumnější ten jediný motor nějakou úpravou pravidel odstřelit, třeba nějakou lepší definicí motoru v prodejní síti atd...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 17:04 #7334 od Karol Chyba
Pozerám pozorne túto diskusiu, podobné diskusie sa u nás na Slovensku preberajú akurát skôr na súťažiach .
Poviem Vám otvorene troška ma malá kategória znechutila práve pre neskutočné zvyšovanie výkonu motorov.
Nechcem povedať že vývoj v technickej vyspelosti hlavne lietadiel bude ako na začiatku vzniku elektro kat. určite tam bude a má byť, ako v každej rozvýjajúcej sa kategórií, ale nahradením jednosmerných motorov za striedavé výkony v stúpaní modelov maly zostať približne rovnaké . Zvyšovaním výkonov sa začalo zvyšovať aj rozpätie modelov to je u mňa ďalší problém s ktorým mám dilemu.
Ďalsia vec je že po technickej stránke si neviem predstaviť kontrolu či je motor v tolerancí s otáčkami tak isto ako teraz či si ho niekto sám alebo niekomu dal upraviť.
Práve pre tento stav ktorý nastal v tejto ináč výbornej kategórií ma donútil prestať F5Joutruner/RCEK lietať.
Nie že by to bol pre mna problém si kúpiť špeciál motor za 100Euro v tom u mňa nie je ten problém, ale u dosť velkej väčšiny súťažiacich je , kategória mala prilákať velkú masu súťažiacich čo sa po niektoré roky aj dialo, ale zdá sa mi že v tomto momente nastal práve opačný efekt.
Môj pohľad na upravenie kategórie je, nie ísť cestou nejakého striktného parametru pre motor.
V prvom rade by som obmedzil rozpätie, lebo to sa už pomaly s tými modelmi môže lietať F5J FAI, moja hranica by mala byť do 2m rozpätia a problém s motormi by som vyriešil s výškovými spínačmi ako to tu už niekto spomínal.
Môj názor je že tieto zmeny by sa maly riešiť komplexne a hlavne aj medzi štátmi ktoré túto kat. lietajú a hlavne čo najskôr a najlepšie tento rok lebo na budúci sa už môže stať že F5Joutruner /RCEK budete lietať už len u Vás v ČR a žiadny medzinárodný EUROCUP už nemusí byť čo by bolo veľmi na škodu.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 17:42 #7335 od Tomas Hruby
Karol, já si musím rýpnout - není náhodou vůbec největší reálně existující model této kategorie jistý Spirit od jistého Chyby ? :D :D :D
Mimochodem v ČR bych řekl, že se velikost mezi "plechovkami" a "outrunnery" ani moc neliší - velké většina modelů se stále vejde do 220cm, narostla jen stoupavost.

Ad malé výškoměry - já bych byl pro, ale nejsem si jistý s možnou definicí velikosti. Podle mě jsou dvoumetrovky nereálné, tady v ČR je patrně nadpoloviční většina modelů větších. Ne sice o moc, obvykle opravdu tak do 220cmm ale prostě je to přes 2m. Obávám se, že by se na to takto postižení vykašlali a investovali radši do větších modelů.
Podle mě by bylo schůdné něco ve stylu 100 palců maximum, ale v kombinaci s maximální hmotností, asi někde u 700 či 800g. Prostě by to měly být nadále lehké menší modely, fakt je, že by to byl proti typickým F5J dolů metr rozpětí a méně než poloviční váha, což mi připadá jako dost velký rozdíl. Je to ale trochu i o iniciativě od vás - pokud by na Slovensku byly outrunnery nahrazeny malými výškoměry a zároveň byl předpoklad, že se takto bude létat i mezinárodně, tak to jistě posílí i lobování pro podobnou variantu u nás.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
04. čen 2012 20:16 #7338 od Radek Novotny
Tomáši, ohledně možnosti MiHo na EC v Chomutově na to mám názor asi takový, že osobně jsem neviděl žádné předložené factory specs., tedy není co posuzovat. Pokud je soutěžící předloží, pak posoudíme.

I kdybychom požadavek posoudili na EC v Chomutově kladně, tak jelikož je to ale zároveň soutěž započítávána do žebříčku RCEK, tak by se tím soutěžící rovnou připravil o možnost bodovat u nás.

Ostatně, protesty stejně necháme koňovi, tedy 3-členné zvolené jury. A ani nepředpokládám, že se to bude nějak řešit, chceme mít hezký víkend plný létání. Vypadá to na 10 kol kvalifikace s jednou škrtajdou, a 2 finále.

A jelikož nás bude cca 20, vidím že uděláme v poho 8 finalistů.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
05. čen 2012 06:53 #7345 od pavol polonec
dovolim sa neskromne sa zapojit do diskusie, kedze rok som neletel s "malou" kategoriou sutazny let (az na poslednu zilinu)
existuje velmi jednoduche ,nebolestne nastavenie tejto kategorie
co tak dat do definicie inu vrtulu? ;) co tak ze minimalny priemer nebude 10" (250mm) ale iny vacsi?
:)
palo

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.392 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám