file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
23. čec 2012 13:42 #7660 od Palo Lišhák
V F5-euro sa do finále dostávala spravidla jedna tretina súťažiaciach z kvalifikácie... V súčasnosti, keď už počet súťažiacich častejšie prevyšuje tridsiatku, bude zrejme usporiadateľ limitovať počet finalistov podľa počtu štartovacích bodov, ktoré dokáže zriadiť. Napríklad v Dubnici, kde je už dnes prihlásených 51 pilotov, by malo podľa tejto nepísanej regule finále lietať 17 ľudí... Z organizačnej stránky by sa to možno dalo zvládnuť, ale je nereálne natlačiť viac ako 8 bodov na plochu tohoto konkrétneho letiska. Rozhodnutie o počte finalistov by teda malo zostať na usporiadateľovi...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
23. čec 2012 14:20 #7661 od Aleš Krátký
kluci ale ja nemluvim o hranicich, rikam ze tam kdo to vylital tomu cest a klobouk dolu !.
mluvim ciste v teoreticke rovine !!

radime , radku : hlavne si to neberte ze to pisu na vas, to v zadnem pripade kluci, vsichni vime ze nejste zadne orezavatka a o pilotnim umeni nemuze byt ani nejmensi pochyby , aby bylo jasno.

proste me jen napadl jiny system urcovani poradi zakladu + finale. nic vice (a navic obcas musim rozbourit diskusi nejakou blbosti aby byla navstevnost :-D DD )

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 12:08 #7811 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: jj pekne to bylo

nicmene se tam vyskytlo par veci :

1) gliderscore je na prd :-D DD
2) mezery mezi starty zabraly ZBYTECNE zhruba 2 hodiny denne (a proto se litalo i dost pozde parkrat)
3) teoreticky dve finty jak podvest vyskomery
4) a opet nepovolene motory a pouziti soutezicimi
5) skvely nastrel myslenky na "male vyskomery" kterym se nebranil nikdo (ovsem je treba neco delat s extremnimi motory)

Aleši, zajímalo by mě:
3) jaké jsou ty finty s výškoměry?
5) když použiješ výškoměr, je super motor zbytečný, takže tvojí poznámce v závorce moc nerozumím?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 12:15 #7812 od Aleš Krátký
3) rekneme ze se tykaji detekce plynu a pak okolniho tlaku pri zapinani palubni elektroniky
5) ja nenapsal pouzit vyskomer, ja napsal "male vyskomery" :-D . bod 5 necham asi na novotnem nebo veselovskem kteri jsou takove hlavy celeho toho napadu (pokud jsem to dobre pochopil)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 12:31 - 06. srp 2012 12:54 #7813 od Tomas Hruby
Aleši, ale ten tvůj bod 5 je fakt pitomost, buď to myslíš nějak úplně jinak než píšeš anebo je to prostě úlet.
Prostě pokud začneš létat s výškoměry (a je v podstatě fuk, jestli ve stylu FAI F5J anebo ALES), tak význam motoru padá k nule, na tom nic nezměníš. Tedy hypoteticky by se dal počítat výškoměr a ještě navíc by se odečíla i doba letu na motor, ale (když pominu, že to je lehce blbost), tak by pořád význam "supermotoru" proti současnosti významně klesl, v žádném případě ale nedává smyls kombinovat v jednom problémovém bodu výškoměr a supermotor.
Poslední změna: 06. srp 2012 12:54 uživatelem Tomas Hruby.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 12:50 #7814 od Tomas Hruby
A k tomu bodu 3 - ono se toho spoustu nakecá... V reálu si je nutno uvědomit, že případný podfuk je nutno provést nenápadně. A s ohledem na to, že výškoměr musí být namontován přístupně, kvůli čtení po letu, takže tam toho moc nenačaruješ. Při zapnutí motoru se s tlakem zacvičit dá, jenže tady hodně pomůže ta pauza 10 vteřin po vypnutí motoru,kdy se tlaky hodně srovnají. Tohle jsem zkoušel v nadupané F5F - dokázal jsem s tlakem zahýbat, ale jen asi na 5s po vypnutí, těch 10s je opravdu hodně.

Podle mě s výškoměry je jediné reálné riziko nějaké "hackování" firmwaru, ale tomu se zas dá celkem snadno čelit tím, že se dá do pravidel striktně bod, že soutěžící musí v modelu připravit volný JR konektor pro připojení výškoměru od pořadatele pro kontrolu, který bude před lety náhodně strkat startér různým lidem dávat do modelu pro srovnání- to chuť k podvodům hodně omezí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 13:00 #7815 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: 3) rekneme ze se tykaji detekce plynu a pak okolniho tlaku pri zapinani palubni elektroniky

Aleši to ovšem nejsou žádné finty, ale porušení pravidel, a to ještě opravdu jenom teoretické. Já myslel že jste objevili nějakou převratnou skulinu v pravidlech...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 13:41 #7816 od Radek Novotny
Skulina v pravidlech v tomto konkrétním případě není, jen nějací chytráci použili petku v kempu před readyboxem pro zblbnutí výškoměru, a pak šli na start s už zapnutou elektronikou. Časoměřič pak zapnutí před startem bohužel nevyžádal... a ten druhý způsob, sám si nejsem jist o co konkrétně šlo, ale teorií tam lítalo dost...

Ad 5/ někdo přišel s myšlenkou u RCEK/outrunner nechat na pořadateli, aby vyhlásil před soutěží maximální dobu chodu motoru - tedy spíše motorový čas po začátku pracovního času. Třeba 20s pro základ, a 30s pro finále. V případě různých podmínek počasí to může pořadatel i upravit dle své vůle. Ale max. je pro všechny stejný.

Na ostatních pravidlech v kategorii se nic nemění, letový čas se měří po vypnutí motoru. Kdo tedy vypne dříve, má body navíc. Eliminuje se tím stratosféra s dlouhým motorováním, a při kratších motorových časech se i eliminují případné menší rozdíly v pohonech.

V SORG software to prý jde jednoduše realizovat, a nahoře je to také velice dobře viditelné, zda všichni vypnou nejpozději na signá

A co je nejdůležitější pro pořadatele, jsme bez další elektroniky, a stále jen se stopkama.

Já myslím, že slováci měli dost osvícený nápad, fakt se mi líbí, a Jirka Veselovský k tomu i přidal tu věc, že by si to mohl pořadatel určovat sám... :!: Líbí se mi to.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 13:58 #7817 od Tomas Hruby
Díky Radku za vysvětlení. Fakt je, že omezení doby chodu motoru v RCEK jsem tu navrhoval sám, varianta, že konkrétní hodnotu bude moci vyhlásit pořadatel podle aktuálních podmínek, je ale opravdu jasné vylepšení mého návrhu a líbí se mi to. Pokud bychom chtěli zachovat outrunnery jako outrunnery, tedy založené na 2208 bez výškoměru, tak je tohle jedna ze zajímavých cest, jak zlikvidovat aspoň některé problémy.

K těm výškoměrům - v první řadě je dobře dodat, že v Palovu "desateru pro časoměřiče F5J" je uvedeno, že by se měla elektronika zapínat až před startem, to by problém eliminovalo. Holt se to bude muset víc vynucovat a možná to bude třeba docpat i do pravidel (případně v kombinaci s tím požadavkem druhého konektoru na výškoměr pořadatele)... Jinak ale pokud by se podobné pokusy množily, tak by to asi bylo argumentem pro to, aby se do pravidel F5J vrátil striktní požadavek na to, že výškoměr musí mít záznam letu - při podezření na nějaký nesoulad by se holt sjel záznam na PC a hned by se vidělo - pokud by někdo měl po přistání výšku mínus 50 metrů, tak by měl značný problém...
Navíc si ale myslím, že podobný podvod "projde a pomůže" spíš průměrnému pilotovi, který poletí do 200m a výškoměr mu ukáže jen 150m, toho by si asi nikdo nevšiml. U špičky to ale tak snadno nepůjde, protože při letu třeba do skutečných 80m by "natlakování předem" vedlo k indikaci velmi pochybných hodnot, které by se asi řešily hned, protože by tloukly do očí.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 14:09 #7818 od Petr Kurjan
Jeden způsob jak ošidit výškoměr je údajně s použitím starého typu výškoměru (slovinský typ?) a s motorem na dvoupolohovém přepínači (50% a 100%). Pokud je v softwaru výškoměru chyba, může se po zapnutí na 50% výkonu vystoupat například do 80m a teprve potom zapnout 100%, na které se vystoupá dalších 100m. Výškoměr ale zaznamená pouze těch posledních 100m, protože výšku, ve které je v okamžiku přepnutí výkonu nastaví jako startovací pozici. Pokud se nevyhodnotí graf, nedá se takový podvod dokázat, protože výškoměr odbliká pouze poslední naměřenou výšku...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.444 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám