file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
06. srp 2012 15:58 #7830 od Petr Dušek

Jiří Veselovský napsal: Takže co tedy? :?: :?: :?:

1) Současná pravidla RCEK zachovat, uvolnit definici motoru (dle maďarského EC) a nechat žít...
Vše uspořádat do nových odstavců pro větší přehlednost a zjednodušení, (klidně pomůžu ;) ), jako dobrý základ se dá vzít současné znění EC pravidel.

2) RCEJ změnit na 100" výškoměry

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:01 #7831 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: Přesně jak píše Radim, omezení chodu motoru je jen cesta k tomu, jak zvětšit mezeru mezi špičkou a ostatními. Slabší pilot se slabým motorem bude při 20sec. motoru přistávat ve třetí minutě a po dvou soutěžích ho to přestane bavit.

No a to je ta moje asociálnost. Řekněte mi sport, nebo nějakou technickou disciplínu, ve které se bere ohled na "slabší". Kdo to je slabší? Ten co začíná, nebo třeba Šebrle když už mu to nejde tak jako dřív?
Dle mého názoru by ho to mělo naopak motivovat, aby víc zabral samostudiem o termice, přilil trochu financí, aby měl stejné nářadí jako ostatní a pod.
Chápu, že jako trenér jsem se moc nepředvedl, ale fakt to takhle vidím.

Petr Kurjan napsal: Slabší piloti s levnější výbavou ale opravdu mohou být demotivováni a RCEK jako lidová soutěž tím může skončit.

V první řadě Petře není nikde uvedeno, že by to byla lidová kategorie. Má statut normální elektrokategorie ve Sportovním řádu SMČR. Není to náborovka. Pokud ale má někdo nutkání lítat s vybavením z HobbyKingu :cry: , tak ať lítá RCEN, popř. RCEO.
Ach jo, proč já musím bejt furt zlej. :roll:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:03 #7832 od Tomas Hruby
Cožpak o to Jirko, jak jsem psal i v tom svém článku http://modelweb.fotozona.cz/2012/06/roz ... alymi.html , tak varianta "nechat být" ve své podstatě až tak blbá není. Problém je ale v tom, že dost lidí si pod pojmem "nechat být" představuje AXI2208/20, jenže do existujících pravidel se sá laborovat s motory KEDA, Megou F5J, za jistých okolností i MiHO (úplně stačí když Slováci trochu upraví distribuci). No a tohle dost lidí "točí"...

A jsme zas u toho a to je asi upřesňující dotaz na tebe - myslíš si, že riziko různých dohadovaček na soutěžích je dost velké na to, aby bylo opravdu nutné něco v pravidlech upřesňovat? A když upřesňovat - bude třeba u specifikací motorů větší problém to radši uvolnit (ať je klid) anebo naopak "přitáhnout šrouby"? To, že tu "statistiku" děláš dobře vím, právě proto se ptám...

A jinak 100% souhlas s tou asociálností - zrovna to omezení doby chodu je příklad věci, kde je podle mě "ohled na slabší" v podstatě nesmysl...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:10 #7833 od Jiří Veselovský

Petr Dušek napsal: 1) Současná pravidla RCEK zachovat, uvolnit definici motoru (dle maďarského EC) a nechat žít...
Vše uspořádat do nových odstavců pro větší přehlednost a zjednodušení, (klidně pomůžu ), jako dobrý základ se dá vzít současné znění EC pravidel.
2) RCEJ změnit na 100" výškoměry


1) Souhlasím, viz mezi mými řádky výše.
2) Nesouhalsím!!! :cry:
Už jsem to vysvětloval víckrát, ale stopro by to neprošlo přes Svaz, protože by se úplně změnila filozofie kategorie.
Souhlasím všema deseti se zavedením 100" kategorie s výškoměry, ale vidím to jedině přes klasický proces, tzn. několik klubů se toho chytne, lidi postaví nové eroplány a začíná se na zelené louce.
P.S.
Za nabídku děkuji a ozvu se.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:10 #7834 od Petr Dušek

Jiří Veselovský napsal: No a to je ta moje asociálnost. Řekněte mi sport, nebo nějakou technickou disciplínu, ve které se bere ohled na "slabší".

Vůbec nejde o (a)sociálnost. Omezení doby chodu motoru v kategii postavené na VMR je nelogický krok stranou, který komplikuje pravidla, přidává starost časoměřičům a naštve ty "slabší", aniž bychom museli přemýšlet, kdo to je :D .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:14 #7835 od Jiří Veselovský

Tomas Hruby napsal: A když upřesňovat - bude třeba u specifikací motorů větší problém to radši uvolnit (ať je klid) anebo naopak "přitáhnout šrouby"?

Tome, odpověď, i když asi ne úplně přesná, je výše. Ale ještě jednou. Uvolnit!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:14 #7836 od Petr Dušek

Jiří Veselovský napsal: 2) Nesouhalsím!!! :cry:
Už jsem to vysvětloval víckrát, ale stopro by to neprošlo přes Svaz...

Jirko to je s prominutím nesmysl, Svaz to jsme MY, Svaz není SSSR přes který by něco nemělo projít, stačí jenom souhlas těch asi osmi lidí, kteří ještě plechovku mají... RCEJ pravidla jsou k F5J mnohem blíž než RCEK, kde o výškoměrech nahlas uvažujete.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:21 #7837 od Tomas Hruby
Ad 2 - z hlediska pravidel "malých výškoměrů" asi není s tvorbou pravidel problém. V extrému stačí vzít pravidla FAI F5J, přidat jeden řádek do specifikace modelu (maximální rozpětí 2540mm) a poslat na svaz třeba jako RCEL.
Trochu přeháním, změn by asi bylo trochu víc, ale základ je jasný, což i zjednoušuje proces schvalování.

Témata k diskusi jsou pouze dvě:

1. bude se to opravdu pojímat jako F5J s limitem rozpětí anebo budeme uvažovat i nějaká zmírnění? Třeba ve smyslu méně drsné penalizace za výšku atd...

2. a teď to zásadní - ono by to na svazu asi prošlo celkem snadno (hlavně vzhledem k tomu převzetí z FAI), ale bude to pak taky někdo pořádat a létat? Já se totiž o tohle docela bojím - dobrých nápadů je vždy spousta, ale počet soutěžících je v ČR relativně omezený a tak se chtě nechtě přelévají mezi kategoriemi. Tohle není teorie, už tohle léto to bylo k vidění v reálu - třeba na F5J v Hořicích bylo minimálně 5 lidí, kteří by jinak možná jeli na RCEK v Chotěboři ve stejném termínu, ta "kanibalizace" je prostě bez debaty. A to jsme na začátku - za rok to bude určitě výraznější. A teď do toho chcete přidat další kategorii? Bude to fakt přínosem?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:25 #7838 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: RCEJ pravidla jsou k F5J mnohem blíž než RCEK, kde o výškoměrech nahlas uvažujete.


Petře, dovolím si nesouhlasit - koncept RCEJ má ve své podstatě relativně blízko k ALES, tedy k výškovým spínačům, kdy všichni letí do stejné nastavené výšky. Ale princip F5J FAI je naopak v principu blízký spíš k RCEK, tedy penalizace za výšku. Že se v RCEK odvíjí penalizace od vteřin motoru a v F5J přímo od metrů, čímž se dopad té penalizace znásobí je řekněme změna důrazu, ale princip by zůstával.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 16:29 #7839 od Aleš Krátký
priznam se, ty 3 nove stranky za par hodin jsem necetl (budu az vecer) ale stale rikam,ze "male vyskomery" jak jsem napsal na zacatku (tedy pote co to prozradil radek : omezene delkou chodu motoru) musi mit moznost omezit super motory , a ne jak tomas napsal ze je to v jedne vete pitomost. neni, ba dokonce je to nutnost.

vsechno prectu vecer a mozna budu moudrejsi. :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.460 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám