Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Petr Kurjan napsal: Při čtení názorů a srovnání s F5J mně napadl trochu odlišný návrh - neomezovat striktně motorový čas, ale zavést bonus řekněme 2 body za každou sekundu pod nějaký limit (např. pod 20s). Tento limit by navíc mohl pořadatel upravit podle momentálních podmínek. Tím by snad byli špičkoví piloti motivováni k létání v menší výšce, ale kdo chce a stačí mu to, mohl by stále mít svých obvyklých 40s... Možná už tady takový návrh padl a byl odmítnut, ale myslím, že by to byl vhodný kompromis.
Tak ona je nejjednodušší cesta prostě začít měřit dobu chodu motoru a pak odečítat od výsledku třeba trojnásobek či dokonce pětinásobek bodů za motor (případně lze násobek v nějakém rozmezí i nechat na pořadateli podle aktuálních podmínek). Tohle je totiž ideální v tom, že stačí jedny stopky - zapnou se při odhozu, když soutěžící řekne "motor stop", tak se máčkne mezičas, který se poznamená a pak se klidně letí dál do konce. Tohle je opravdu jednoduchost sama, nemá cenu to komplikovat. Já si myslím, že v tomhle vcelku není problém, asi se většina lidí shodne v tom, že vyšší motivace k omezení výšek je na místě a s vybranou variantou se pak smíří i ti, kdo navrhovali jinou.
Otázka na vášnivou diskusi je spíš dění kolem motoru - já patřím k těm, kdo si myslí, že by bylo lepší uvolnění s tím, že se to do roka usadí, je ale patrné, že proti tomuto přístupu je "opozice" daleko vyhrocenější....
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Jan Kubica
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
V čem jsou "káčka" atraktivnější než F5J (řekněme ve 100" variantě)?
Model je na káčka potřeba speciálnější, kvůli nutné malé hmotnosti. Pohon je nutný vyladěný, baterky často nové. Odstupy mezi piloty jsou malinké, v řádu jednotek bodů. Létá se do "stratosféry", protože to ve výsledcích nic nestojí.
Naproti tomu u F5J(100) stojí potřeba výškoměru (tj. asi 1400 Kč).
Mně ten poměr přijde na první pohled jasný a myslím, že za rok touto dobou už bude malé outrunnery létat jen pár skalních v Chomutově a Nové Pace . Všechny ty návrhy, co tady padají, mi trošku připadají jako popohánění mrtvého koně, sorry.
Přesto si myslím, že se "káčka" zachránit dají, se zachováním původních modelů, pohonů, bez výškoměrů, bez měření proudu atd., navíc s létáním nízko a s přidanou hodnotou odlišnosti, atraktivity a konkurenceschopnosti vůči F5J. Akorát, že při přečtení dalšího řádku naskočí spoustě lidem kopřivka, protože to kouzlo zní:
MMR (aneb opakované zapínání motoru).
H.
"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
rozdily ve vysledcich jsou zhruba stejne jak v RCEK tak i FAI F5J.
ano MMR je sice zajmave,ale jak to chces merit ? ja si klidne do motoru kopnu na pul vteriny jen abych doskocil o 5 -10 metru vyse a casomeric ani nestihne zmacknout stopky.
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Aleš Krátký napsal: ...treba amper jimmy se radoval ze vyhral v patek velke, a nakonec byl kvuli 233 metrum (nebo kolik) az 4ty. a to motoroval treba jen o 10 vterin dele (coz by byla ztráta asi 15 bodů v RCEK, namísto +-100b v F5J)
Tak jak to tedy je?Aleš Krátký napsal: rozdily ve vysledcich jsou zhruba stejne jak v RCEK tak i FAI F5J.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
ja prohral urcite nejedno finale proto,ze jsem motoroval +45 vterin, a ti co to umi lepe treba jen 15. a pritom :
tak jak to tedy je ?Jan Kubica napsal: Odstupy mezi piloty jsou malinké, v řádu jednotek bodů. Létá se do "stratosféry", protože to ve výsledcích nic nestojí.
kdyz vsichni ostatni vypinaji ve cca 120 metrech, a jeden leti 230 a raduje se ze pristal posledni,je to logicke.
je to dost offtopic toho co tu resime si myslim
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2074
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 75
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal: az na to,ze v tom co pises potrebujes stejne lehky model, pohon kupujes jednou za 5 let kdyz nejsi tele, baterky ob rok.takze mi RCEK vychazeji o 1400 levnejsi nez 100''
Aleši, s tou hmotností je to trochu složitější. U RCEK je opravdu hmotnost uměle sražená na těch 500g kvůli zásadnímu vlivu na stoupavost, jinak by asi modely byly těžší. Typicky třeba ten Daidalos 230, se kterým létáš ty - sorry, ale jeho letový projev je na pohled lehce divný, při 600g by nejspíš létal lépe, jenže jaksi handicap ve stoupání tohle přebije, takže to nikdo zcela pochopitelně nezkusí (a pro RCEK má naprostou pravdu...). A tohle je v RCEK obecné, 500g je zcela zásadní bod, který určuje modely.
Jsem si poměrně jistý, že modely dělané pro F5J 100 by vypadaly znatelně jinak - patrně o něco menší štíhlost a plošné zatížení sice malé (mírně pod 20g/dm2), ovšem právě že jen mírně pod 20g/dm2, rozhodně by nebyly obvyklé hodnoty na minimu 12g/dm2, ke kterým se některá RCEK blíží. Ve výsledku by hmotnosti byly běžně nad 700-800g, klidně i ke kilu. No a podobný model se dá postavit "na koleně" daleko snáze než RCEK - klidně klasický konstrukční nebo polystyrén-dýha, uhlík tak maximálně na nosník. Když se tu občas argumentuje tou "sociálností", tak si dovolím se značnou jistotou tvrdit, že F5J100 by byla velmi vstřícná pro méně majetné, zato šikovné, stavba "na koleně" v této velikosti je asi nejjednodušší. Proti RCEK odpadne vyhrocený problém s hmotností, proti velké F5J je zas mnohem snažší konstrukce křídla, u 3,5 metru už zas nastávají jiné problémy, v rozmezí 2-2,5m je to asi nejjednodušší.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Kurjan
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 107
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
ne nepisu, rozestupy ve vysledcich jsou zhruba stejne v obou kategoriich. ALE kdyz to prezenes s motorem nebo vyskou,tak i ztraty jsou zhruba stejne velke.Petr Dušek napsal: Aleši, jen jsem ukazoval, že píšeš každou chvíli něco jiného, podle toho co se ti zrovna víc hodí... to opravdu logické není
co je na tom nelogickeho mi vysvetli, nejak se nechytam.
no nejsem si jist, ze tezsi ero poleti lepe ale to je asi jen muj problem. zvlaste pokud se bude letat nize a nize, tak vaha bude hrat vyznamou roli i zde, protoze gravitace je svine at chcete nebo ne.imho u vsech nasich letadel je letovy projev "divny" , ono komu by se zdal normalni styl papir ve vetruTomáš Hrubý napsal: Aleši, s tou hmotností je to trochu složitější...
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- Zimní liga F5J 2024/25 (7 Příspěvky)
- Zimní liga je 23.11.2024 zrušena.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Zdeněk
- Včera 20:52
-
- Kluby / individuální členstvi SMČR 2017 (116 Příspěvky)
- Jistě sám dobře víš, že s pojištěním je to trochu složitější, pojistná smlouva SMČR...
- v Vážná témata / Důležité
- od Pavel Svoboda
- 17. lis 2024 13:18
-
- Soutěže 2025 (9 Příspěvky)
- LMK Hořice - zatím nepotvrzené termíny: 19.4.2025 RCEV 8.5.2025 F5L 14.-15.6.2025 F5J...
- v Vážná témata / Důležité
- od Petr Dušek
- 30. říj 2024 19:22
-
- Podzimní RCEP Náměšť nad Oslavou, 27.10. 2024 (4 Příspěvky)
- Po zralé úvaze jsme se kvůli malému zájmu rozhodli naši soutěž zrušit. Bylo by víc...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 25. říj 2024 08:55
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.