file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
07. srp 2012 17:24 #7876 od Tomas Hruby

Petr Kurjan napsal: Při čtení názorů a srovnání s F5J mně napadl trochu odlišný návrh - neomezovat striktně motorový čas, ale zavést bonus řekněme 2 body za každou sekundu pod nějaký limit (např. pod 20s). Tento limit by navíc mohl pořadatel upravit podle momentálních podmínek. Tím by snad byli špičkoví piloti motivováni k létání v menší výšce, ale kdo chce a stačí mu to, mohl by stále mít svých obvyklých 40s... Možná už tady takový návrh padl a byl odmítnut, ale myslím, že by to byl vhodný kompromis.


Tak ona je nejjednodušší cesta prostě začít měřit dobu chodu motoru a pak odečítat od výsledku třeba trojnásobek či dokonce pětinásobek bodů za motor (případně lze násobek v nějakém rozmezí i nechat na pořadateli podle aktuálních podmínek). Tohle je totiž ideální v tom, že stačí jedny stopky - zapnou se při odhozu, když soutěžící řekne "motor stop", tak se máčkne mezičas, který se poznamená a pak se klidně letí dál do konce. Tohle je opravdu jednoduchost sama, nemá cenu to komplikovat. Já si myslím, že v tomhle vcelku není problém, asi se většina lidí shodne v tom, že vyšší motivace k omezení výšek je na místě a s vybranou variantou se pak smíří i ti, kdo navrhovali jinou.

Otázka na vášnivou diskusi je spíš dění kolem motoru - já patřím k těm, kdo si myslí, že by bylo lepší uvolnění s tím, že se to do roka usadí, je ale patrné, že proti tomuto přístupu je "opozice" daleko vyhrocenější....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 17:27 #7877 od Aleš Krátký
toz jsem rad,ze tech 5 nebo 6 stranek vede dle meho pomalu ale jiste k nejakemu smeru se svetlem na konci tunelu :)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 17:39 #7878 od Jan Kubica
Nedá mi to a píchnu do vosího hnízda:

V čem jsou "káčka" atraktivnější než F5J (řekněme ve 100" variantě)?
Model je na káčka potřeba speciálnější, kvůli nutné malé hmotnosti. Pohon je nutný vyladěný, baterky často nové. Odstupy mezi piloty jsou malinké, v řádu jednotek bodů. Létá se do "stratosféry", protože to ve výsledcích nic nestojí.

Naproti tomu u F5J(100) stojí potřeba výškoměru (tj. asi 1400 Kč).

Mně ten poměr přijde na první pohled jasný a myslím, že za rok touto dobou už bude malé outrunnery létat jen pár skalních v Chomutově a Nové Pace :D . Všechny ty návrhy, co tady padají, mi trošku připadají jako popohánění mrtvého koně, sorry.

Přesto si myslím, že se "káčka" zachránit dají, se zachováním původních modelů, pohonů, bez výškoměrů, bez měření proudu atd., navíc s létáním nízko a s přidanou hodnotou odlišnosti, atraktivity a konkurenceschopnosti vůči F5J. Akorát, že při přečtení dalšího řádku naskočí spoustě lidem kopřivka, protože to kouzlo zní:

MMR (aneb opakované zapínání motoru).
H.

"Stoupáme?"
"Ne! Naopak! Klesáme!"
"Je to ještě horší, pane Smithi! Padáme!"
(Jules Verne, Tajuplný ostrov)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 19:13 #7879 od Aleš Krátký
az na to,ze v tom co pises potrebujes stejne lehky model, pohon kupujes jednou za 5 let kdyz nejsi tele, baterky ob rok.takze mi RCEK vychazeji o 1400 levnejsi nez 100'' :-D

rozdily ve vysledcich jsou zhruba stejne jak v RCEK tak i FAI F5J.

ano MMR je sice zajmave,ale jak to chces merit ? ja si klidne do motoru kopnu na pul vteriny jen abych doskocil o 5 -10 metru vyse a casomeric ani nestihne zmacknout stopky.

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 19:19 #7880 od Petr Dušek

Aleš Krátký napsal: ...treba amper jimmy se radoval ze vyhral v patek velke, a nakonec byl kvuli 233 metrum (nebo kolik) az 4ty. a to motoroval treba jen o 10 vterin dele (coz by byla ztráta asi 15 bodů v RCEK, namísto +-100b v F5J)

Aleš Krátký napsal: rozdily ve vysledcich jsou zhruba stejne jak v RCEK tak i FAI F5J.

Tak jak to tedy je?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 19:31 #7881 od Aleš Krátký
otocme to
ja prohral urcite nejedno finale proto,ze jsem motoroval +45 vterin, a ti co to umi lepe treba jen 15. a pritom :

Jan Kubica napsal: Odstupy mezi piloty jsou malinké, v řádu jednotek bodů. Létá se do "stratosféry", protože to ve výsledcích nic nestojí.

tak jak to tedy je ? :)

kdyz vsichni ostatni vypinaji ve cca 120 metrech, a jeden leti 230 a raduje se ze pristal posledni,je to logicke.

je to dost offtopic toho co tu resime si myslim

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 19:41 #7882 od Petr Dušek
Aleši, jen jsem ukazoval, že píšeš každou chvíli něco jiného, podle toho co se ti zrovna víc hodí... to opravdu logické není ;)

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 20:37 #7883 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal: az na to,ze v tom co pises potrebujes stejne lehky model, pohon kupujes jednou za 5 let kdyz nejsi tele, baterky ob rok.takze mi RCEK vychazeji o 1400 levnejsi nez 100'' :-D


Aleši, s tou hmotností je to trochu složitější. U RCEK je opravdu hmotnost uměle sražená na těch 500g kvůli zásadnímu vlivu na stoupavost, jinak by asi modely byly těžší. Typicky třeba ten Daidalos 230, se kterým létáš ty - sorry, ale jeho letový projev je na pohled lehce divný, při 600g by nejspíš létal lépe, jenže jaksi handicap ve stoupání tohle přebije, takže to nikdo zcela pochopitelně nezkusí (a pro RCEK má naprostou pravdu...). A tohle je v RCEK obecné, 500g je zcela zásadní bod, který určuje modely.

Jsem si poměrně jistý, že modely dělané pro F5J 100 by vypadaly znatelně jinak - patrně o něco menší štíhlost a plošné zatížení sice malé (mírně pod 20g/dm2), ovšem právě že jen mírně pod 20g/dm2, rozhodně by nebyly obvyklé hodnoty na minimu 12g/dm2, ke kterým se některá RCEK blíží. Ve výsledku by hmotnosti byly běžně nad 700-800g, klidně i ke kilu. No a podobný model se dá postavit "na koleně" daleko snáze než RCEK - klidně klasický konstrukční nebo polystyrén-dýha, uhlík tak maximálně na nosník. Když se tu občas argumentuje tou "sociálností", tak si dovolím se značnou jistotou tvrdit, že F5J100 by byla velmi vstřícná pro méně majetné, zato šikovné, stavba "na koleně" v této velikosti je asi nejjednodušší. Proti RCEK odpadne vyhrocený problém s hmotností, proti velké F5J je zas mnohem snažší konstrukce křídla, u 3,5 metru už zas nastávají jiné problémy, v rozmezí 2-2,5m je to asi nejjednodušší.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 21:08 #7884 od Petr Kurjan
Tohle je docela zajímavý a řekl bych, že i důležitý argument pro malé F5J-100". Letadlo o rpzpětí 2-2,5m se zatížením okolo 20g už opravdu není problém postavit doma, sám takové vozím jako náhradní model pro případ nouze. Váží kolem 640g, stoupavost je na RCEK malá, ale je hodné a v termicce se chová opravdu lépe, než lehký Daidalos, který je třeba skoro stále řídit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
08. srp 2012 06:15 #7885 od Aleš Krátký

Petr Dušek napsal: Aleši, jen jsem ukazoval, že píšeš každou chvíli něco jiného, podle toho co se ti zrovna víc hodí... to opravdu logické není ;)

ne nepisu, rozestupy ve vysledcich jsou zhruba stejne v obou kategoriich. ALE kdyz to prezenes s motorem nebo vyskou,tak i ztraty jsou zhruba stejne velke.

co je na tom nelogickeho mi vysvetli, nejak se nechytam.

Tomáš Hrubý napsal: Aleši, s tou hmotností je to trochu složitější...

no nejsem si jist, ze tezsi ero poleti lepe ale to je asi jen muj problem. zvlaste pokud se bude letat nize a nize, tak vaha bude hrat vyznamou roli i zde, protoze gravitace je svine at chcete nebo ne.imho u vsech nasich letadel je letovy projev "divny" , ono komu by se zdal normalni styl papir ve vetru :-D

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.489 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám