file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
07. srp 2012 11:42 #7865 od pavol polonec
Ja som osobne proti stratosferickemu lietaniu , pekne to bolo vidno ked sa striedaju kategorie na sutazi FAI a male out.
Teraz je otazka ako a cim zabranit ,aby sa stratosfera odstranila ,alebo to nehat cele tak ako to je. :D

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 11:45 #7866 od Aleš Krátký

Tomas Hruby napsal: Mě docela štvou tyhle generalizace typu "nikdo nic jiného nelétá"... Já třeba létám Megy (mimochodem jsem nespálil nikdy žádnou), na Moravě se létají nesporně komerční a dostupné motory Keda, dál se občas vyskytne Scorpion, také bez diskuse legální) a dá se pokračovat (třeba "něco málo z HK" je slušná sbírka).


ok,tak dejme tomu mega a jine, kazdopadne je to o diskusi a ne ze to nekdo rozhodne od stolu.

Petr Dušek napsal: Palo, to všechno o létání nízko je 100% pravda, ale správně píšeš, proč to někomu vnucovat předpisem? V F5J se snižuje výška, protože k tomu konkurence tlačí, stejně tak by to mělo být v RCEK (outrunnerech), ať si každý zvolí výšku, která mu vyhovuje.


ale netlaci,protoze vi ze to ze 150 metru jde nalitat treba jen v 75% pripadu,a pak se muze stat, ze i naprosto genialni pilot bude porazen nekym kdo proste lita 10 minut jako tecka a pak to placne na bod. za tu vysku navic (nebo ty za nizku) neni zadna penalizace / bonifikace. (krom usetrenych / utracenych vterin, ale to jsou tak male rozdily,ze to nevadi)

Petr Dušek napsal: Tuhle obranu "factory spec." a podobných výmyslů nechápu, co tím chcete bránit? Že si někdo legálně navine motor, to by byl fakt průlom :lol: :lol: .


no dle meho prave to, aby nekdo neulitaval celemu startovnimu poli ne diky tomu ze umi letat,ale za ma skills, nebo prostory / techniku na namotani motoru. na to muzeme vyhlasit treba pohar konstrukteru, ale my to mame vyhrat pilotazi.

pavol polonec napsal: Ja som osobne proti stratosferickemu lietaniu , pekne to bolo vidno ked sa striedaju kategorie na sutazi FAI a male out.
Teraz je otazka ako a cim zabranit ,aby sa stratosfera odstranila ,alebo to nehat cele tak ako to je. :D


mno,ale ty velke to naplacaji i ve srackach pomerne casteji nez male.nehlede na to,ze vyskova vs casova penalizace je nesrovnatelna. treba amper jimmy se radoval ze vyhral v patek velke, a nakonec byl kvuli 233 metrum (nebo kolik) az 4ty. a to motoroval treba jen o 10 vterin dele (coz by byla ztráta asi 15 bodů v RCEK, namísto +-100b v F5J)

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 14:06 #7868 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal:

Radek Novotny napsal: Tomáši, motor Scorpion je v Eurocupu neoddiskutovatelně nelegální, pokud je jako stavebnice. Motor z "kitu" je doslovně pravidly zakázán. V českých pravidlech je motor omezen na parametry dané výrobcem, bez modifikací, atd. V čechách ho považuji rovněž za neoddiskutovatelně nelegální...

Radku, můžeš prosím citovat ten zákaz motoru z kitu, nějak to nemůžu najít.

Tuhle obranu "factory spec." a podobných výmyslů nechápu, co tím chcete bránit? Že si někdo legálně navine motor, to by byl fakt průlom :lol: :lol: .


Radku, jak píše Petr - v českých pravidlech žádný výslovný zákaz kitu není, upozorňuji, že je právě mám před sebou otevřená. Tohle se naprosto standardně prodává jako stavebnice (mimochodem bez diskuse v "běžné obchodní síti"), kde je ve specifikacích doslova uvedeno "use if you need other kV...", takže namotáním prostě děláš doslova to, co píše výrobce.

Ano, já dobře vím, že tohle spadá do kategorie "ojebávky", jenže do značné míry to píšu právě proto, že to ilustruje jistou absurditu lpění na té factory spec - tady se řeší, jestli by ten Scorpion z kitu byl legální, ale přitom v podstatě nikdo není reálně připraven na kontrolu převinutí údajně sériového motoru - není to celé šaškárna?

Mimochodem, dost bych polemizoval i s tím, že v EC je to nelegální bez diskuse. Pravidla EC mám právě otevřená také - ani tam se nikde nenajde bod, který by ten výklad s "kitem" striktně vylučoval.

Abych to shrnul - mě prostě principiálně vadí stav v současných pravidlech, kdy na jednu stranu zakazujeme přemotání normálně zakoupeného motoru, na druhé straně ale pak v EC vlastně nikdo neumí rozporovat MiHo jako "unmodified factory spec", tohle fakt nemá hlavu ani patu. Přitom mají uživatelé MiHo naprostou pravdu - nikde v pravidlech EC není definováno, co má být ta tovární výroba a factory spec, v ČR bychom teoreticky mohli protiargumentovat aspoň "běžnou obchodní sítí". I když ani pojem "běžná obchodní síť" nemá žádný příliš pevný podklad :?
Přijde mi prostě férovější povolit cokoliv podle rozměrové specifikace - okamžitě odpoadnou jakékoli svérázné diskuse...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 14:16 #7869 od Tomas Hruby

Aleš Krátký napsal:

Petr Dušek napsal: Palo, to všechno o létání nízko je 100% pravda, ale správně píšeš, proč to někomu vnucovat předpisem? V F5J se snižuje výška, protože k tomu konkurence tlačí, stejně tak by to mělo být v RCEK (outrunnerech), ať si každý zvolí výšku, která mu vyhovuje.


ale netlaci,protoze vi ze to ze 150 metru jde nalitat treba jen v 75% pripadu,a pak se muze stat, ze i naprosto genialni pilot bude porazen nekym kdo proste lita 10 minut jako tecka a pak to placne na bod. za tu vysku navic (nebo ty za nizku) neni zadna penalizace / bonifikace. (krom usetrenych / utracenych vterin, ale to jsou tak male rozdily,ze to nevadi)


Ano, tohle bych plně podepsal. Dodal bych k tomu to, že mě letos docela zarazilo, že v RCEK zvedli výšky proti minulosti i piloti, které bych řadil spíš do špičky - nějak se ukazuje, že těch třeba i 15s motoru navíc minimálně v kvalifikaci dělá problém jen výjimečně (to už musí být opravdu extratermické počasí), rozhoduje jistota. A popravdě mě to začalo štvát, v minulých sezónách to vypadalo, že se termické létání z menších výšek prosadí více, ale letos jsem tento pocit poněkud ztratil :? Letů, které vypadají jako RCEN v nejhorším období této kategorie, je trochu moc.
Pro pořádek výslovně dodávám, že toto je můj subjektivní názor, ale prostě jsem k tomu postupně došel - a to velmi nerad!!! :cry:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 14:35 #7870 od Petr Dušek
Původní Alešova reakce byla sice trochu mimo toho co jsem psal já, ale s tím co píše Tomáš nezbývá než souhlasit.
S trochou nadsázky bych napsal, že ti co chtěli lítat níž, odešli do F5J a věřte, že to bude pokračovat, takže kupte si buď výškoměr, nebo dalekohled :lol: :lol: .

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 15:42 #7871 od Petr Kurjan
Při čtení názorů a srovnání s F5J mně napadl trochu odlišný návrh - neomezovat striktně motorový čas, ale zavést bonus řekněme 2 body za každou sekundu pod nějaký limit (např. pod 20s). Tento limit by navíc mohl pořadatel upravit podle momentálních podmínek. Tím by snad byli špičkoví piloti motivováni k létání v menší výšce, ale kdo chce a stačí mu to, mohl by stále mít svých obvyklých 40s... Možná už tady takový návrh padl a byl odmítnut, ale myslím, že by to byl vhodný kompromis.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 16:03 #7872 od Milan Chalupník
Podle mě musí být soutěžící motivován ke zkracování motorového letu a zároveň odmotivován používat superpohon za každou cenu přímo bodovým ohodnocením, ne nějakou termickou etikou. Výškoměr to řeší samozřejmě nejlépe a elegantně, nedělat s pravidly nic je druhý extrém.
Někde mezi je jediná nějaká ŠÍLENÁ, ale alespoň trochu spolehlivá a "nadstranická" penalizace za motorový let. Máš supr pohon, měj ho mít, pořiď si motor, který chceš, ale bude tě to stát nějaké body, máš levný "čajíček", nedostaneš tolik penalizačních bodů. Každý pořadel, ale bude muset mít navíc obyčejný klešťák a v povinosti měřit délku motoru. Každý soutěžící před prvním ostrým letem (ne tehdy, když má baterky vybité) a po celou soutěž namátkově, bude změřen, kolik ampér mu teče do pohonu, ke každému pokusu pak bude dostávat již známou penalizaci za motorový let. Např. motoroval 20 sek. x 30 A x třeba korekční koef.1/10 = 60 bodů dolů. Kolega bude motorovat 30 sek., ale změřili mu 20 A a budou na tom penalizačně stejně. Přestane se létat vysoko, ten kdo bude mít místo pohonu zdroj tepla, bude za to platit body, výhodu budou mít více účinné pohony, teď mě napadá, že by to zase nastartovalo šílenou honbu za účinností ? Ty vícepožadavky na měření jsou přímo úměrné snaze za lepší spravedlnost, pokud nebudou výškoměry. Jinak si myslím, že to nějakým jednoduchým způsobem moc dobře nepůjde a pořád se bude jen brblat.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 16:34 #7873 od Milan Chalupník
Nějak jsem si neuvědomil, že to má slabinu, stejně jako nemůže fungovat komunismus, nikdo nemůže zabránit tomu, aby si nějaký vychytrálek naprogramoval na vysílači pro účel měření klešťákem, nějaký mód pro dejme tomu jen 80% plynu a lítat bude na 100%.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 16:37 #7874 od Aleš Krátký
stejne tak to ma i vadu, ze kdyz si dam pohon ktery zere treba 5A tak muzu motorovat 60 vterin , prolitat oblohu a najit termiku jeste v motorovem letu :-/

Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
07. srp 2012 17:01 #7875 od Radim Barč
Doufám, že některé návrhy nejsou myšleny zcela vážně!!!

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.460 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám