- Příspěvky: 173
- Obdržená poděkování 1
Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013
- pavol polonec
- Offline
- Pokročilý
Teraz je otazka ako a cim zabranit ,aby sa stratosfera odstranila ,alebo to nehat cele tak ako to je.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Tomas Hruby napsal: Mě docela štvou tyhle generalizace typu "nikdo nic jiného nelétá"... Já třeba létám Megy (mimochodem jsem nespálil nikdy žádnou), na Moravě se létají nesporně komerční a dostupné motory Keda, dál se občas vyskytne Scorpion, také bez diskuse legální) a dá se pokračovat (třeba "něco málo z HK" je slušná sbírka).
ok,tak dejme tomu mega a jine, kazdopadne je to o diskusi a ne ze to nekdo rozhodne od stolu.
Petr Dušek napsal: Palo, to všechno o létání nízko je 100% pravda, ale správně píšeš, proč to někomu vnucovat předpisem? V F5J se snižuje výška, protože k tomu konkurence tlačí, stejně tak by to mělo být v RCEK (outrunnerech), ať si každý zvolí výšku, která mu vyhovuje.
ale netlaci,protoze vi ze to ze 150 metru jde nalitat treba jen v 75% pripadu,a pak se muze stat, ze i naprosto genialni pilot bude porazen nekym kdo proste lita 10 minut jako tecka a pak to placne na bod. za tu vysku navic (nebo ty za nizku) neni zadna penalizace / bonifikace. (krom usetrenych / utracenych vterin, ale to jsou tak male rozdily,ze to nevadi)
Petr Dušek napsal: Tuhle obranu "factory spec." a podobných výmyslů nechápu, co tím chcete bránit? Že si někdo legálně navine motor, to by byl fakt průlom .
no dle meho prave to, aby nekdo neulitaval celemu startovnimu poli ne diky tomu ze umi letat,ale za ma skills, nebo prostory / techniku na namotani motoru. na to muzeme vyhlasit treba pohar konstrukteru, ale my to mame vyhrat pilotazi.
pavol polonec napsal: Ja som osobne proti stratosferickemu lietaniu , pekne to bolo vidno ked sa striedaju kategorie na sutazi FAI a male out.
Teraz je otazka ako a cim zabranit ,aby sa stratosfera odstranila ,alebo to nehat cele tak ako to je.
mno,ale ty velke to naplacaji i ve srackach pomerne casteji nez male.nehlede na to,ze vyskova vs casova penalizace je nesrovnatelna. treba amper jimmy se radoval ze vyhral v patek velke, a nakonec byl kvuli 233 metrum (nebo kolik) az 4ty. a to motoroval treba jen o 10 vterin dele (coz by byla ztráta asi 15 bodů v RCEK, namísto +-100b v F5J)
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Petr Dušek napsal:
Radku, můžeš prosím citovat ten zákaz motoru z kitu, nějak to nemůžu najít.Radek Novotny napsal: Tomáši, motor Scorpion je v Eurocupu neoddiskutovatelně nelegální, pokud je jako stavebnice. Motor z "kitu" je doslovně pravidly zakázán. V českých pravidlech je motor omezen na parametry dané výrobcem, bez modifikací, atd. V čechách ho považuji rovněž za neoddiskutovatelně nelegální...
Tuhle obranu "factory spec." a podobných výmyslů nechápu, co tím chcete bránit? Že si někdo legálně navine motor, to by byl fakt průlom .
Radku, jak píše Petr - v českých pravidlech žádný výslovný zákaz kitu není, upozorňuji, že je právě mám před sebou otevřená. Tohle se naprosto standardně prodává jako stavebnice (mimochodem bez diskuse v "běžné obchodní síti"), kde je ve specifikacích doslova uvedeno "use if you need other kV...", takže namotáním prostě děláš doslova to, co píše výrobce.
Ano, já dobře vím, že tohle spadá do kategorie "ojebávky", jenže do značné míry to píšu právě proto, že to ilustruje jistou absurditu lpění na té factory spec - tady se řeší, jestli by ten Scorpion z kitu byl legální, ale přitom v podstatě nikdo není reálně připraven na kontrolu převinutí údajně sériového motoru - není to celé šaškárna?
Mimochodem, dost bych polemizoval i s tím, že v EC je to nelegální bez diskuse. Pravidla EC mám právě otevřená také - ani tam se nikde nenajde bod, který by ten výklad s "kitem" striktně vylučoval.
Abych to shrnul - mě prostě principiálně vadí stav v současných pravidlech, kdy na jednu stranu zakazujeme přemotání normálně zakoupeného motoru, na druhé straně ale pak v EC vlastně nikdo neumí rozporovat MiHo jako "unmodified factory spec", tohle fakt nemá hlavu ani patu. Přitom mají uživatelé MiHo naprostou pravdu - nikde v pravidlech EC není definováno, co má být ta tovární výroba a factory spec, v ČR bychom teoreticky mohli protiargumentovat aspoň "běžnou obchodní sítí". I když ani pojem "běžná obchodní síť" nemá žádný příliš pevný podklad
Přijde mi prostě férovější povolit cokoliv podle rozměrové specifikace - okamžitě odpoadnou jakékoli svérázné diskuse...
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Tomas Hruby
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
Aleš Krátký napsal:
Petr Dušek napsal: Palo, to všechno o létání nízko je 100% pravda, ale správně píšeš, proč to někomu vnucovat předpisem? V F5J se snižuje výška, protože k tomu konkurence tlačí, stejně tak by to mělo být v RCEK (outrunnerech), ať si každý zvolí výšku, která mu vyhovuje.
ale netlaci,protoze vi ze to ze 150 metru jde nalitat treba jen v 75% pripadu,a pak se muze stat, ze i naprosto genialni pilot bude porazen nekym kdo proste lita 10 minut jako tecka a pak to placne na bod. za tu vysku navic (nebo ty za nizku) neni zadna penalizace / bonifikace. (krom usetrenych / utracenych vterin, ale to jsou tak male rozdily,ze to nevadi)
Ano, tohle bych plně podepsal. Dodal bych k tomu to, že mě letos docela zarazilo, že v RCEK zvedli výšky proti minulosti i piloti, které bych řadil spíš do špičky - nějak se ukazuje, že těch třeba i 15s motoru navíc minimálně v kvalifikaci dělá problém jen výjimečně (to už musí být opravdu extratermické počasí), rozhoduje jistota. A popravdě mě to začalo štvát, v minulých sezónách to vypadalo, že se termické létání z menších výšek prosadí více, ale letos jsem tento pocit poněkud ztratil Letů, které vypadají jako RCEN v nejhorším období této kategorie, je trochu moc.
Pro pořádek výslovně dodávám, že toto je můj subjektivní názor, ale prostě jsem k tomu postupně došel - a to velmi nerad!!!
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Dušek
- Offline
- SUPER SPECIALISTA
- Příspěvky: 2068
- Karma: 7
- Obdržená poděkování 74
S trochou nadsázky bych napsal, že ti co chtěli lítat níž, odešli do F5J a věřte, že to bude pokračovat, takže kupte si buď výškoměr, nebo dalekohled .
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Petr Kurjan
- Offline
- Pokročilý
- Příspěvky: 107
- Karma: 1
- Obdržená poděkování 3
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 555
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Někde mezi je jediná nějaká ŠÍLENÁ, ale alespoň trochu spolehlivá a "nadstranická" penalizace za motorový let. Máš supr pohon, měj ho mít, pořiď si motor, který chceš, ale bude tě to stát nějaké body, máš levný "čajíček", nedostaneš tolik penalizačních bodů. Každý pořadel, ale bude muset mít navíc obyčejný klešťák a v povinosti měřit délku motoru. Každý soutěžící před prvním ostrým letem (ne tehdy, když má baterky vybité) a po celou soutěž namátkově, bude změřen, kolik ampér mu teče do pohonu, ke každému pokusu pak bude dostávat již známou penalizaci za motorový let. Např. motoroval 20 sek. x 30 A x třeba korekční koef.1/10 = 60 bodů dolů. Kolega bude motorovat 30 sek., ale změřili mu 20 A a budou na tom penalizačně stejně. Přestane se létat vysoko, ten kdo bude mít místo pohonu zdroj tepla, bude za to platit body, výhodu budou mít více účinné pohony, teď mě napadá, že by to zase nastartovalo šílenou honbu za účinností ? Ty vícepožadavky na měření jsou přímo úměrné snaze za lepší spravedlnost, pokud nebudou výškoměry. Jinak si myslím, že to nějakým jednoduchým způsobem moc dobře nepůjde a pořád se bude jen brblat.
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Milan Chalupník
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 555
- Karma: 3
- Obdržená poděkování 27
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Aleš Krátký
- Autor tématu
- Offline
- Administrátor
Je to rebel ! při zatýkání tři vojáky těžce zranil, dva zhmoždil a jednoho... jednoho zesměšnil, navrhuji zavřít ho nadoživotí! To jako do konce života?
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
- Radim Barč
- Offline
- Expert
- Příspěvky: 563
- Karma: 5
- Obdržená poděkování 35
Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.
Přihlášení
Poslední příspěvky
-
- RCEP - Třebíč 10.8. 2024 - memoriál M. Maleny (1 Příspěvky)
- Jožin Vás zve na tradiční soutěž do Třebíče (to je u Náměště, kdyby někdo nevěděl ;)...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 13. čec 2024 10:48
-
- Letní RCEP Náměšť nad Oslavou, 11.8. 2024 (1 Příspěvky)
- Zdravím přátelé, snad géniové zodiakální, snad osmapadesátá vyšší inteligence zpykli se...
- v Soutěže / Soutěže v roce 2024
- od Pavel Hloušek
- 11. čec 2024 19:43
-
- SORG AIR (135 Příspěvky)
- Ahoj, Aleš už odpovídal emailem :) 1) Odesílat jdou výsledovky pouze ze soutěží...
- v Vážná témata / Důležité
- od Aleš Krátký
- 08. čec 2024 10:04
-
- Mistrovství České republiky F5J 2024 (4 Příspěvky)
- Chybička se vloudila - opraveno. Díky za upozornění.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Jaromír Galečka
- 07. čec 2024 20:04
-
- Matrix F5J Chomutov 2024 (1 Příspěvky)
- Rozlosování pro soutěž F5J Chomutov 2024
- v Letecké kategorie / F5J
- od Martin Fujera
- 03. čec 2024 16:47
-
- F5J Náchod-Vysokov 29.-30.6. 2024 (2 Příspěvky)
- Rozpis soutěže je k dispozici.
- v Letecké kategorie / F5J
- od Štěpán Tér
- 26. čen 2024 11:39
Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.