file Eurocup pravidla 2013 - ČR RCEK Pravidla 2013

Více
06. srp 2012 14:24 #7819 od Petr Dušek
Výškoměr nastavuje nulu při zapnutí napájení, ne při zapnutí motoru, takže další teorie o ničem.

Tak se mi zdá, že zase ti, kteří výškoměry, nemají, nelétají, nebo nechtějí, vymýšlejí teorie jak to udělat, aby to nešlo...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 14:29 #7820 od Tomas Hruby
V prozatimních pravidel je jeden obecný "nedodělek", týkající se výškoměru. Prozatím chybí seznam schválených zařízení v příloze, ač se s ním ve vlastních pravidlech počítá. To by samo o sobě ani tak nevadilo, pro rozvoj kategorie je to spíš kladem, problém je ale v tom, že v pravidlech není ani jasná opora pro právo pořadatele vyhlásit v propozicích seznam výškoměrů a zejména firmwarů v nich. A tohle trochu problém je - sice existuje seznam doporučených firmwarů, mimochodem s aktuálním fw by slovinský Alti tento problém mít neměl, problém ale je, že moc není síla to vynutit. A bohužel se vyskytují soutěžící, kteří mají tendenci dávat tyto chybky v prozatimních pravidlech dát pořadateli sežrat a například natvrdo říkat, že si budou létat s fw s jakým chtějí atd.

Jinak poznámka - do tohoto threadu se to dostalo proto, že to téma měl Aleš ve svém příspěvku k outrunnerům, možná jsme ale už přímo u F5J....

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 14:30 #7821 od Radim Barč

Radek Novotny napsal:
Ad 5/ někdo přišel s myšlenkou u RCEK/outrunner nechat na pořadateli, aby vyhlásil před soutěží maximální dobu chodu motoru - tedy spíše motorový čas po začátku pracovního času. Třeba 20s pro základ, a 30s pro finále. V případě různých podmínek počasí to může pořadatel i upravit dle své vůle. Ale max. je pro všechny stejný.

Na ostatních pravidlech v kategorii se nic nemění, letový čas se měří po vypnutí motoru. Kdo tedy vypne dříve, má body navíc. Eliminuje se tím stratosféra s dlouhým motorováním, a při kratších motorových časech se i eliminují případné menší rozdíly v pohonech.


Jen krátce k tomuto bodu. Neeliminuje se nic, o 20% výkonnější pohon bude vždy o 20% výš.
Je sice fajn, že omezíme stratosféry, ale zase se zvýší tlak na "slabší" piloty a rozdíly ve výkonech vzrostou.
To je super u FAI kategorie, ale RCEK bych nerad viděl tam, kde se nároky na pilotáž a techniku dostaly jiné národní kategorie v duchu přiblížení se světu a které nyní objíždí pět, někdy i osm závodníků.
Ale možná je to jen cesta, jak dotlačit RCEK k výškoměrům. Sám proti tomu nic nemám, ale nerad bych spokojené většině kazil radost.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 14:32 #7822 od Tomas Hruby

Petr Dušek napsal: Výškoměr nastavuje nulu při zapnutí napájení, ne při zapnutí motoru, takže další teorie o ničem.

Tak se mi zdá, že zase ti, kteří výškoměry, nemají, nelétají, nebo nechtějí, vymýšlejí teorie jak to udělat, aby to nešlo...


Petře, já bych v této konkrétní věci byl opatrný - vím, že u toho "Slovince" tam nějaké zmatky s nulovou výškou a hodnotou "triggeru" byly, čert ví, jestli v nějakém starém firmwaru nemůže dojít k většímu zmatení. Tohle opravdu chce ověřit a případně aktualizovat firmware, ovšem pak je taky nutno v pravidlech zajistit možnost vynucení správného fw...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 14:49 #7823 od Tomas Hruby
Radime, já bych si na základě vlastní zkušenosti z F5J dovolil tvrdit, že to omezení stratosfér je spíš psychologický prvek, na který si i ti takzvaně slabší rychle zvyknou. Člověka prvních pár letů děsně deptá, že začíná let ve výšce, ze které v RCEK už pomalu začínal rozpočet na přistání, ale po pár startech zjistí, že to není zdaleka tak velký problém.

To létání do stratosfér v RCEK je prostě zvěrstvo, které se oddůvodnit nedá. Mimochodem s tím znevýhodněním "slabších" je to lehce na diskusi, co já vídám na soutěžích, tak naopak dost pilotů trochu dřívějšího data narození má docela značné problémy se zrakem a naopak je handicapuje současný stav, kdy jsou nuceni létat hodně vysoko. Při omezení výšek naopak rozhodne pilotáž a ne to, na co si kdo troufá - to mi přijde docela fér...

Takže to omezení chodu motoru určitě ano, za tzv. slabší piloty bych se neschovával, možná budeme překvapeni jak rychle si zvyknou. Naproti tomu máš pravdu v tom, že to není až tak velkým přínosem v řešení rozdílných výkonů motorů, přirozeně se to trochu zmenší - ono když uživatel "klasiky" a "supermotoru" poletí polovinu času co dříve, tak v absolutní hodnotě bude mezi nimi rozdíl o pěkných pár bodů menší, ale plné řešení to opravdu není. Je skutečně na diskusi, zda to bude vadit anebo spíš ne, v tomhle už si tak jistý nejsem.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 15:02 #7824 od Radim Barč
Se staršími piloty máš jistě pravdu. Jestli je ale zvěrstvo letět tak vysoko, jak uznám sám za vhodné možná ne.
Jde mi hlavně o to, proč pořád vymýšlet změny v tom, co výborně funguje.
Za dva roky budou stejně výškoměry i v "malých", tak bych nechal RCEK být.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 15:21 #7825 od Tomas Hruby
Ona je otázka, zda se dá mluvit o "dobrovolnosti" letu do velké výšky - potřebuješ 10 minut max a dobře víš, že někteří soutěžící prostě do té stratosféry poletí - tak pak v případě problematičtějšího vzduchu moc na výběr nemáš :(

Ad "výškoměry za dva roky" - tohle je právě asi ta nejzákladnější otázka, od které bychom měli začít. Já sice velké F5J létám, ale zase bych netvrdil, že zavedení výškoměrů do RCEK je nějaký "nevyhnutelný přírodní úkaz" - umím si představit zachování současného konceptu s nějakými úpravami.

A tady mě hodně zajímá názor "RCEK specialistů" jako je Radek - jste přesvědčeni o dlouhodobější udržitelnosti "2208 stylu"? Pokud ano, tak proč ne, pak ale nemá cenu předem spekulovat o zavedení výškoměrů. Naopak ale pokud ne, tak pak asi nemá cenu vymýšlet nějakou "meziúpravu" se zkracováním chodu atd., pojďme na výškoměry rovnou...

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 15:32 #7826 od Petr Dušek
Přesně jak píše Radim, omezení chodu motoru je jen cesta k tomu, jak zvětšit mezeru mezi špičkou a ostatními. Slabší pilot se slabým motorem bude při 20sec. motoru přistávat ve třetí minutě a po dvou soutěžích ho to přestane bavit. Za současného stavu si letí těch svých 40sec. a má šanci na maxo a prostě "jenom" na špičku ztrácí 20 bodů. Při omezení motorového času se bude honba za supermotorem a 100C bateriemi násobit.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 15:48 #7828 od Petr Kurjan
Výškoměry - tedy "velké" F5J zatím nelétám, ale Altis už je doma a v Holíči byl otestován :) Teorii o resetu výšky za letu a možných příčinách mám od lidí, se kterými jsem mluvil na Eurocupu.

K úpravě pravidel - obávám se, že omezením délky motoru začnou opět snahy o "závody ve zbrojení", jaké byly v období čtyřstovek, jen ta doba motoru bude o něco kratší. Myslím tím pálení levných motorů ve snaze o dosažení co největšího výkonu s nadějí, že přetížený motor těch pár vteřin vydrží. Proto bych doplnil ještě omezení proti takto extrémním pohonům - pokud na soutěži v modelu shoří motor (=je opravdu silně přetěžován), soutěž pro něj skončí a tento model už nesmí startovat! Ve Formuli 1 je to stejné: 1 závod=1 motor. Například Aleš i Luděk mají jeden motor už několik let, proto myslím, že není žádný důvod, aby dobře vyladěný pohon shořel. Teď jen doufám, že to nepostihne právě mně... :D

Souhlasím se snahou omezit "stratosféry" na startu, sám čato vypínám dříve, protože už model pořádně nevidím. Slabší piloti s levnější výbavou ale opravdu mohou být demotivováni a RCEK jako lidová soutěž tím může skončit. Každý si prostě nemůže dovolit investovat do pohonu několik tisíc. Omezením délky motoru takový pilot vypadává ze hry a téměř jistě zůstane na konci startovního pole.

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Více
06. srp 2012 15:48 #7829 od Jiří Veselovský

Radim Barč napsal: Za dva roky budou stejně výškoměry i v "malých", tak bych nechal RCEK být.

Tak to je úder na tu pověstnou hlavičku hřebíčku. :D
Pokud budu chtít trochu pootevřít svoje nitro, tak musím přiznat, že mám už několik měsíců poměrně velké dilema ohledně našich pravidel pro "káčka".
Sice jsem slíbil, že jsem připravený udělat celkovou rekonstrukci pravidel (zkrácení, čeština a nakonec i věcná stránka - pochopitelně), ale při sledování současného vývoje jsem na pochybách, zda to má vůbec cenu. Už třeba proto, že se snad každý den dozvídám další a další návrhy na různá "vylepšení". Dlužno přiznat, že by jich dost stálo za úvahu, i když většina, a to je hlas lidu, hlas Boží, se přiklání k tomu, aby byl zachován současný stav. Věřte mi, že jsem se "sběrem statistických údajů" kolikrát otravnější, než ti na ulicích. Výsledkem ale je, že mám dost komplexní představu o chtění a nechtění v této kategorii (např. bratři Novotní mají při vyslovení slova "výškoměr" okamžitě týdenní vyrážku.....).
Ještě poznámka. Nechci vypadat jako asociál, ale už mě dávno přešlo brát v potaz všechny možné aspekty, které se mohou ve startovním poli vyskytnout. Pokud někdo nevidí, tak má holt smůlu, ale může lítat jinou kategorii. Pokud má někdo slabý motor, tak opět, jsou i jiné kategorie. Když jsem kdysi závodil ve slalomu na lyžích, tak jsem se taky musel propracovat z vydřenejch tratí na ty lepší.
A už jen závěr. V sobotu v Holíči jsem opět získal zpět sebevědomí. protože i ti nejlepší borci motorovali klidně ke 40 vteřinám (nebrat jako dogma, někteří :roll: ). Já musím!!! vypínat do cca 30 vteřin, protože už to pak nevidím.ˇMně to totiž šíleně stoupe.
Takže co tedy? :?: :?: :?:

Prosím Přihlásit se nebo Vytvořit účet připojte se ke konverzaci.

Vygenerováno za 0.529 sekund

Stoupák.cz je nezávislým komunitním webem. Pokud máte cokoliv, co by jste chtěli zde uveřejnit, neváhejte nás kontaktovat. Rádi se podělíme o zajímavé informace, reportáže nebo návody.

Weby přátel

vpmodel

Chceš tu být ? napiš nám

Koho podporujeme a kdo nás ?

Chceš tu být ? napiš nám